Test Auto.cz

Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa

19.8. 2013
Verdikt
 

Dlouho očekávaný malý crossover od Peugeotu je konečně tady. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnějším naftovým motorem a manuální převodovkou.

Vzrůstající obliba malých crossoverů nabádá výrobce k doplnění portfolia. Nový přírůstek Peugeotu nese číselné označení 2008 a technicky vychází z hatchbacku 208. Vypůjčil si od něj opravdu mnoho. Trochu však zamrzí, že si vůz s docela slibným potenciálem nemůžete koupit jako čtyřkolku.

Exteriér – Fintilka v holinkách

Peugeot 2008 na ulicích vzbuzuje pozornost. Některá designová řešení si vůz vypůjčil od modelu 208, a přestože se skutečně nešetřilo chromem, celek nevypadá přeplácaně. Kombinace světlého laku karoserie a kontrastních ochranných plastů nikdy nic nepokazila, čistotu celkového vzezření však trochu narušuje komplikovaná linie střechy – že by inspirace Roomsterem? Chválíme výběr 17“ litých kol Eridian, která crossoveru velmi sluší.

Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí
ModelPeugeor 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Délka [mm]4159412242234278
Šířka [mm]1739177817931777
Výška [mm]1570156616911658
Rozvor [mm]2537260625782555
Rozchod vpředu [mm]1477153015411526
Rozchod vzadu [mm]1488151515371526

obrázek [600 x 354]

Interiér – Unifikace v praxi

Přístrojová deska je kompletně převzata z Peugeotu 208. Tedy ne, že by to něčemu vadilo. Občas se ale může stát, že neuvidíte přes nekruhový věnec volantu na kapličku přístrojů. Zatímco ve 208 se nám problém uspokojivě vyřešit nepodařilo, v Peugeotu 2008 si na špatný výhled na budíky nestěžujeme. Stačí jen správně zvolit kombinaci výšky sedáku a volantu. Na sportovnější nižší posez však tím pádem zapomeňte. Chvíli jsme si zvykali na skutečně malý průměr volantu. Drží se však velmi příjemně.

Peugeot u nových modelů sází na minimalizaci počtu tlačítek. Zatímco dříve jste se na středové konzole málem ztratili i v případě, že jste chtěli jen přenastavit frekvenci rádia, nyní je vše jednodušší. Konzola se omezila pouze na panel klimatizace, ostatní ovládáte skrze dotykový systém s navigací. Jeho ovládání by mohlo být citlivější a neuškodilo by, kdyby komunikoval v češtině.

Peugeot 2008 - srovnání cen a výbav s konkurencí
ModelPeugeot 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Motor1.6 e-HDi/841.5 dCi/66 kW2.0 TDI/81 kW1.7 CDTi/95 kW
VýbavaAllureDynamiqueAmbitionEnjoy
Základní cena [Kč]461.000,-419.900,-529.900,-503.900,-
Bezklíčový vstup-S--
Bluetooth hands-freeSSSS
El. stahování oken P+ZSSS/5.100,-S
Klimatizace automatickáSSAmbition Plus - 10.900,--
Klimatizace manuální--SS
Lak metalický12.500,-12.500,-13.900,-14.100,-
LED denní svíceníSS--
Litá kolaR16R17R16R18
Navigace10.000,-S13.200,-33.300,-
Parkovací senzoryS12.000,-Ambition Plus-
Přední mlhovkySSSS
TempomatSSSS
Vyhřívání předních sedadel8.000,-5.000,-6.000,-8.100,-
Zatmavená zadní oknaS4.000,-Ambition Plus4.500,-
Cena při shodné výbavě [Kč]491.500,-453.400,-579.000,-563.900,-
Objem zavazadelníku360377 - 455405362

obrázek [600 x 357]

Interiér se kvalitou výroby a výběrem materiálu nebezpečně blíží prémiovému segmentu. Výrazný pruh, táhnoucí se po celé šířce přístrojové desky, vypadá fantasticky a přidává na útulnosti. Totéž platí i o dekorativních stříbrných lištách, za které by se nemusela stydět ani řada DS5 od Citroënu. Přístrojový štít se dvěma budíky je dobře čitelný, modré osvětlení kolem jejich rámečků nám však připadá lehce křiklavé. Opačný názor máme na diodové pásy okolo panoramatického střešního okna. V noci si užijete zajímavou hru světel.

Peugeot 2008 není na štíru ani s prostorností. Díky vyšší stavbě karoserie se do vozu výborně nastupuje, šířka interiéru odpovídá modelu 208. Místa okolo loktů je dostatek, nad hlavou i přes instalaci střešního okna rovněž. Problém může nastat v případě, že se na zadní sedadla uvelebí cestující s výškou okolo 180 centimetrů. Místa pro kolena totiž rozhodně není na rozdávání.

Zavazadlový prostor je u malých crossoverů velmi hlídanou oblastí. Ložná plocha je zarovnaná s nákladovou hranou kufru, což usnadňuje manipulaci s převáženými předměty. Základní objem 360 litrů dostačuje, složením zadních sedadel do roviny dojde k navýšení na 1194 litrů.

Motor – Nejsilnější z nejčistších

Testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější nabízený turbodiesel o objemu 1,6 litru a výkonu 84 kW v 3600 min-1. Točivý moment 270 N.m graduje v 1750 min-1. Ústrojí je vybaveno systémem Stop/Start a technologií e-HDi, která dokáže vypínat motor již při rychlosti pod 20 km/h.

Spotřeba paliva ve městě se od údajů výrobce příliš neliší. Po Praze se nám dařilo jezdit za 5,3 l/100 km, kombinovaně dokonce o litr méně. Vzhledem k nepříliš úspornému stylu jízdy a častému postávání v kolonách chválíme výborný výsledek. Oproti některým vozům se systémem Stop/Start se navíc nebudete rozčilovat kvůli hrubému charakteru opětovného naskočení motoru. Naftový čtyřválec je celkově velmi kultivovaný a ke 2008 se náramně hodí. Motor spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, která má sice kratší dráhy, ale horentní přesnost nečekejte.

obrázek [600 x 414]

Jízda – Zábavu nečekejte

Mrštný crossover je do města jako dělaný. S 2008 se skvěle manévruje i na malém prostoru. Velká prosklená plocha a vyšší posez za volantem znamenají skvělý výhled z vozu. Testovaná verze navíc sama podélně zaparkuje a z parkovacího místa umí i sama vyjet. Systém aktivujete jediným tlačítkem a pak stačí pouze zvolit, na kterou stranu chcete zaparkovat. Elektronika obstará vše krom ovládání pedálů a řazení rychlostních stupňů.

Peugeot 2008 neurazí ani v dalších režimech jízdy. Na okreskách v podstatě nikdy nepocítíte nedostatek výkonu a spotřebu paliva udržíte i bez většího snažení v rozumných mezích. Nejníže jsme se dostali na 3,9 l/100 km. Při rychlosti 100 km/h točí motor na šestý rychlostní stupeň 1900 otáček a nárokuje si 4,1 l/100 km. Při dálničních 130 km/h se otáčky motoru vyšplhají k dvěma a půl tisícům, nafta ale z nádrže mizí stále pomalu, průměr dosahuje 5 l/100 km.

Podvozek si s nástrahami našich silnic ve většině případů poradí bez problémů, jen přejezd ostřejších příčných nerovností způsobuje odskakování zádě. Karoserie se zbytečně nenaklání, a pokud ano, můžete se opřít o výraznější boční vedení předních sedadel. Nelíbilo se nám řízení s minimem zpětné vazby a celoroční obutí, způsobující zvýšený valivý hluk.

S 2008 si můžete troufnout i na lehčí terén. O co nejlepší trakci se stará systém Grip Control, který v několika režimech spolupracuje se stabilizačním systémem ESP. Bahnitý, sypký nebo zasněžený podklad nebude ve většině případů dělat vozu větší problém.

obrázek [600 x 353]

Závěr

Peugeot 2008 vstoupil na trh v nejlepší možnou dobu. Zájem o malé městské crossovery se projevuje zvýšenou poptávkou po novém Peugeotu, což výrobce donutilo zdvojnásobit jeho produkci.

Během testovacího týdne jsme nenašli větší důvod, pro který si Peugeot 2008 nepořídit. Zamlouvá se nám povedený design, množství prostoru v příčném a svislém směru a kultivovaný naftový agregát. Vzhledem k cílové skupině zákazníků rovněž chápeme, že výrobce upřednostnil co nejjednodušší ovládání na úkor hřejivých řidičských zážitků.

První cena vozu300 000,- Kč (1,2 Access)
První cena vozu s testovanou motorizací411 000,- Kč (Active)
Základní cena testovaného vozu461 000,- Kč (Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků517 200,- Kč (Allure)

Plusy

  • Úsporný naftový motor
  • Provedení interiéru
  • Bohatá výbava
  • Systém Grip Control
  • Kultivovanost
  • Design exteriéru

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Řízení bez zpětné vazby
  • Zvýšený valivý hluk na asfaltové vozovce

obrázek [600 x 315]

Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 1.6 HDi

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém ESP, tempomat, omezovač rychlosti, systém Stop & Start, hliníková 16“ kola, LED denní svícení, přední mlhové světlomety s přisvětlením do zatáček, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, kůží potažený volant, sportovní sedadla látka/kůže, rádio šesti reproduktory, dotykovým displejem, USB. Bluetooth, podélné střešní lišty, dešťový a světelný senzor

Výbava testovaného vozu:Citi Park (+ 11.000,-), 17“ litá kola + Grip Control (+ 6.500,-), navigace (+ 12.200,-), perleťový lak (+ 15.500,-), panoramatická střecha (+ 11.000,-)

První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot 2008 1.6 HDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 3.6 / 4
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1335 / 373
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Peugeot 2008 je pořád hitem. Jaký je recept jednoho z průkopníků malých SUV? Peugeot 2008 je pořád hitem. Jaký je recept jednoho z průkopníků malých SUV?

Malé SUV od Peugeotu se prodává již od roku 2013, přesto…

Nový Peugeot 2008 se rýsuje. Co o něm už všechno víme? Nový Peugeot 2008 se rýsuje. Co o něm už všechno víme?

Druhá generace malého SUV od Peugeotu vyroste. Design se…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke svačině: Co na to mistr etikety Špaček?

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke…

Dokážete si představit, že byste si v hledišti divadla otevřeli láhev piva a při sledování činohry nebo muzikálu…

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec. Zkrátí se pracovní doba a přibude dovolené?

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec.…

Je to až k nevíře. Češi odpracují až o devět let víc než Němci. Tedy pokud sečteme roční pracovní dobu. Lépe na…

 

iSport.cz

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju ho. Nejančí

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju…

Děsí celou extraligu, stoprocentně. Na to si můžete vsadit. Jan Kovář a Milan Gulaš? Plzeňská atomovka. „Máme…

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po výhře třetí

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po…

Ostravský Baník je opět třetí. Svěřenci Bohumila Páníka se dostali před Jablonec a pražskou Spartu. Rozhodla o…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…