Test Auto.cz

Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa

19.8. 2013
Verdikt
 

Dlouho očekávaný malý crossover od Peugeotu je konečně tady. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnějším naftovým motorem a manuální převodovkou.

Vzrůstající obliba malých crossoverů nabádá výrobce k doplnění portfolia. Nový přírůstek Peugeotu nese číselné označení 2008 a technicky vychází z hatchbacku 208. Vypůjčil si od něj opravdu mnoho. Trochu však zamrzí, že si vůz s docela slibným potenciálem nemůžete koupit jako čtyřkolku.

Exteriér – Fintilka v holinkách

Peugeot 2008 na ulicích vzbuzuje pozornost. Některá designová řešení si vůz vypůjčil od modelu 208, a přestože se skutečně nešetřilo chromem, celek nevypadá přeplácaně. Kombinace světlého laku karoserie a kontrastních ochranných plastů nikdy nic nepokazila, čistotu celkového vzezření však trochu narušuje komplikovaná linie střechy – že by inspirace Roomsterem? Chválíme výběr 17“ litých kol Eridian, která crossoveru velmi sluší.

Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí
ModelPeugeor 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Délka [mm]4159412242234278
Šířka [mm]1739177817931777
Výška [mm]1570156616911658
Rozvor [mm]2537260625782555
Rozchod vpředu [mm]1477153015411526
Rozchod vzadu [mm]1488151515371526

obrázek [600 x 354]

Interiér – Unifikace v praxi

Přístrojová deska je kompletně převzata z Peugeotu 208. Tedy ne, že by to něčemu vadilo. Občas se ale může stát, že neuvidíte přes nekruhový věnec volantu na kapličku přístrojů. Zatímco ve 208 se nám problém uspokojivě vyřešit nepodařilo, v Peugeotu 2008 si na špatný výhled na budíky nestěžujeme. Stačí jen správně zvolit kombinaci výšky sedáku a volantu. Na sportovnější nižší posez však tím pádem zapomeňte. Chvíli jsme si zvykali na skutečně malý průměr volantu. Drží se však velmi příjemně.

Peugeot u nových modelů sází na minimalizaci počtu tlačítek. Zatímco dříve jste se na středové konzole málem ztratili i v případě, že jste chtěli jen přenastavit frekvenci rádia, nyní je vše jednodušší. Konzola se omezila pouze na panel klimatizace, ostatní ovládáte skrze dotykový systém s navigací. Jeho ovládání by mohlo být citlivější a neuškodilo by, kdyby komunikoval v češtině.

Peugeot 2008 - srovnání cen a výbav s konkurencí
ModelPeugeot 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Motor1.6 e-HDi/841.5 dCi/66 kW2.0 TDI/81 kW1.7 CDTi/95 kW
VýbavaAllureDynamiqueAmbitionEnjoy
Základní cena [Kč]461.000,-419.900,-529.900,-503.900,-
Bezklíčový vstup-S--
Bluetooth hands-freeSSSS
El. stahování oken P+ZSSS/5.100,-S
Klimatizace automatickáSSAmbition Plus - 10.900,--
Klimatizace manuální--SS
Lak metalický12.500,-12.500,-13.900,-14.100,-
LED denní svíceníSS--
Litá kolaR16R17R16R18
Navigace10.000,-S13.200,-33.300,-
Parkovací senzoryS12.000,-Ambition Plus-
Přední mlhovkySSSS
TempomatSSSS
Vyhřívání předních sedadel8.000,-5.000,-6.000,-8.100,-
Zatmavená zadní oknaS4.000,-Ambition Plus4.500,-
Cena při shodné výbavě [Kč]491.500,-453.400,-579.000,-563.900,-
Objem zavazadelníku360377 - 455405362

obrázek [600 x 357]

Interiér se kvalitou výroby a výběrem materiálu nebezpečně blíží prémiovému segmentu. Výrazný pruh, táhnoucí se po celé šířce přístrojové desky, vypadá fantasticky a přidává na útulnosti. Totéž platí i o dekorativních stříbrných lištách, za které by se nemusela stydět ani řada DS5 od Citroënu. Přístrojový štít se dvěma budíky je dobře čitelný, modré osvětlení kolem jejich rámečků nám však připadá lehce křiklavé. Opačný názor máme na diodové pásy okolo panoramatického střešního okna. V noci si užijete zajímavou hru světel.

Peugeot 2008 není na štíru ani s prostorností. Díky vyšší stavbě karoserie se do vozu výborně nastupuje, šířka interiéru odpovídá modelu 208. Místa okolo loktů je dostatek, nad hlavou i přes instalaci střešního okna rovněž. Problém může nastat v případě, že se na zadní sedadla uvelebí cestující s výškou okolo 180 centimetrů. Místa pro kolena totiž rozhodně není na rozdávání.

Zavazadlový prostor je u malých crossoverů velmi hlídanou oblastí. Ložná plocha je zarovnaná s nákladovou hranou kufru, což usnadňuje manipulaci s převáženými předměty. Základní objem 360 litrů dostačuje, složením zadních sedadel do roviny dojde k navýšení na 1194 litrů.

Motor – Nejsilnější z nejčistších

Testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější nabízený turbodiesel o objemu 1,6 litru a výkonu 84 kW v 3600 min-1. Točivý moment 270 N.m graduje v 1750 min-1. Ústrojí je vybaveno systémem Stop/Start a technologií e-HDi, která dokáže vypínat motor již při rychlosti pod 20 km/h.

Spotřeba paliva ve městě se od údajů výrobce příliš neliší. Po Praze se nám dařilo jezdit za 5,3 l/100 km, kombinovaně dokonce o litr méně. Vzhledem k nepříliš úspornému stylu jízdy a častému postávání v kolonách chválíme výborný výsledek. Oproti některým vozům se systémem Stop/Start se navíc nebudete rozčilovat kvůli hrubému charakteru opětovného naskočení motoru. Naftový čtyřválec je celkově velmi kultivovaný a ke 2008 se náramně hodí. Motor spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, která má sice kratší dráhy, ale horentní přesnost nečekejte.

obrázek [600 x 414]

Jízda – Zábavu nečekejte

Mrštný crossover je do města jako dělaný. S 2008 se skvěle manévruje i na malém prostoru. Velká prosklená plocha a vyšší posez za volantem znamenají skvělý výhled z vozu. Testovaná verze navíc sama podélně zaparkuje a z parkovacího místa umí i sama vyjet. Systém aktivujete jediným tlačítkem a pak stačí pouze zvolit, na kterou stranu chcete zaparkovat. Elektronika obstará vše krom ovládání pedálů a řazení rychlostních stupňů.

Peugeot 2008 neurazí ani v dalších režimech jízdy. Na okreskách v podstatě nikdy nepocítíte nedostatek výkonu a spotřebu paliva udržíte i bez většího snažení v rozumných mezích. Nejníže jsme se dostali na 3,9 l/100 km. Při rychlosti 100 km/h točí motor na šestý rychlostní stupeň 1900 otáček a nárokuje si 4,1 l/100 km. Při dálničních 130 km/h se otáčky motoru vyšplhají k dvěma a půl tisícům, nafta ale z nádrže mizí stále pomalu, průměr dosahuje 5 l/100 km.

Podvozek si s nástrahami našich silnic ve většině případů poradí bez problémů, jen přejezd ostřejších příčných nerovností způsobuje odskakování zádě. Karoserie se zbytečně nenaklání, a pokud ano, můžete se opřít o výraznější boční vedení předních sedadel. Nelíbilo se nám řízení s minimem zpětné vazby a celoroční obutí, způsobující zvýšený valivý hluk.

S 2008 si můžete troufnout i na lehčí terén. O co nejlepší trakci se stará systém Grip Control, který v několika režimech spolupracuje se stabilizačním systémem ESP. Bahnitý, sypký nebo zasněžený podklad nebude ve většině případů dělat vozu větší problém.

obrázek [600 x 353]

Závěr

Peugeot 2008 vstoupil na trh v nejlepší možnou dobu. Zájem o malé městské crossovery se projevuje zvýšenou poptávkou po novém Peugeotu, což výrobce donutilo zdvojnásobit jeho produkci.

Během testovacího týdne jsme nenašli větší důvod, pro který si Peugeot 2008 nepořídit. Zamlouvá se nám povedený design, množství prostoru v příčném a svislém směru a kultivovaný naftový agregát. Vzhledem k cílové skupině zákazníků rovněž chápeme, že výrobce upřednostnil co nejjednodušší ovládání na úkor hřejivých řidičských zážitků.

První cena vozu300 000,- Kč (1,2 Access)
První cena vozu s testovanou motorizací411 000,- Kč (Active)
Základní cena testovaného vozu461 000,- Kč (Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků517 200,- Kč (Allure)

Plusy

  • Úsporný naftový motor
  • Provedení interiéru
  • Bohatá výbava
  • Systém Grip Control
  • Kultivovanost
  • Design exteriéru

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Řízení bez zpětné vazby
  • Zvýšený valivý hluk na asfaltové vozovce

obrázek [600 x 315]

Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 1.6 HDi

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém ESP, tempomat, omezovač rychlosti, systém Stop & Start, hliníková 16“ kola, LED denní svícení, přední mlhové světlomety s přisvětlením do zatáček, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, kůží potažený volant, sportovní sedadla látka/kůže, rádio šesti reproduktory, dotykovým displejem, USB. Bluetooth, podélné střešní lišty, dešťový a světelný senzor

Výbava testovaného vozu:Citi Park (+ 11.000,-), 17“ litá kola + Grip Control (+ 6.500,-), navigace (+ 12.200,-), perleťový lak (+ 15.500,-), panoramatická střecha (+ 11.000,-)

Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot 2008 1.6 HDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 3.6 / 4
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1335 / 373
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Jak ušetřit na Vánoce? Tipy, jak přežít svátky bez dluhů a průvanu v peněžence

Jak ušetřit na Vánoce? Tipy, jak přežít svátky bez…

Vánoce jsou ještě poměrně daleko. Abychom však tyto svátky v pohodě ustáli, respektive aniž bychom se jimi…

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

 

iSport.cz

To má být náhrada za Pavelce? Jednička Jets je na dně statistik

To má být náhrada za Pavelce? Jednička Jets je na…

Šest zápasů mají za sebou hokejisté Winnipegu a jejich úspěšnost je v tuto chvíli padesátiprocentní. Ucházející…

Chelsea v dramatu s AS Řím uhrála remízu 3:3, PSG přejelo Anderlecht

Chelsea v dramatu s AS Řím uhrála remízu 3:3, PSG…

Brankář Tomáš Vaclík podruhé za sebou udržel v Lize mistrů čisté konto a pomohl fotbalistům Basileje ve 3. kole…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…