Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW) – Šestka pro dvěstěsedmičku

Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW) – Šestka pro dvěstěsedmičku

 
 

Malé přeplňované motory bývají automobilkami vyzdvihovány pro jejich nízkou spotřebu. Jak tomu je v případě malého peugeotova CC? Kolik stojí na stažená střecha na propáleném palivu?

S malým odstupem po nedávném testu nejmenšího peugeotova CC je tady článek o jeho nejnovějším provedení. Tentokrát nás ale zajímala především spotřeba posíleného maloobjemového turbobenzinu.

Euro 5 a spol.

Nový modelový rok obvykle znamená osekání několika méně viditelných položek výbavy a zjednodušení některých řešení. Smyslem těchto mnohdy malicherně vypadajících aktivit automobilek bývají úspory výrobních nákladů. Opačný proces se nevidí tak často. Jedním z příkladů velmi dobře utajených vylepšení je aktuální provedení Peugeotu 207 CC.

V souvislosti s přechodem k emisnímu standardu Euro 5 došlo na vyladění řídicí jednotky, která pouští ve sledovaném jízdním cyklu do výfuku méně emisí. Jako bonus dostali zákazníci 5 kW navíc na hodnotě špičkového výkonu a celé to korunuje šestistupňová převodovka, která dosud motorizaci 1,6 THP chyběla.

Změna s sebou paradoxně nese navýšení kombinované spotřeby. Místo původních 7,2 l/100 km projede laboratorní jízdní test malé CC s odběrem 7,4 l/100 km.

115 kW místo 110 kW

Vyšší výkon téhápéčka celkem snadno přehlédnete. Zátah motoru je i nadále plynule rostoucí od nízkých otáček (2000 min-1) až k velmi slušným 6500 min-1. Nejvíce elánu má motor mezi 4000 a 6000 min-1, tedy tam, kde obvykle žijí i běžné atmosférické čtyřválce.

Kritika turbodíry v nízkých otáčkách je na jednu stranu oprávněná (v absolutním měřítku), na druhou stranu je třeba připomenout, že výkonově srovnatelný atmosférický dvoulitr dole nepojede o mnoho lépe, než přeplňovaná 1,6 THP.

obrázek [555 x 283]  

Nová šestistupňová převodovka řadí o něco přesněji, než původní skříň, přinese vám ale především možnost delšího pobytu v optimálních otáčkách. Co konkrétně je tím optimem se řídí pouze vašimi potřebami po zrychlování nebo úspoře paliva.

Šetří, když jedete plynule

Pomineme-li poněkud dámsky utlumený zvuk výfukové soustavy, spočívá hlavní rozdíl mezi přeplňovanou šestnáctistovkou a atmosférickým dvoulitrem ve spotřebě. Papírové hodnoty nejsou až tak nereálné. Týden za volantem čerstvě zajetého turbobenzinu ukázal, že spotřeba je silnou stránkou moderních přeplňovaných motorů, ať chcete nebo ne.

Se zcela otevřenou škrticí klapkou ani od motoru s přímým vstřikováním a proměnlivým zdvihem sacích ventilů žádné zázraky nečekejte. Spotřeba se při rychlé jízdě tímto stylem snadno vyšplhá nad 15 l/100 km. Čas pro úspory přichází při běžné jízdě, resp. kdykoliv, kdy zařadíte do činnosti tempomat.

Náš testovací okruh jsme projeli nejprve bez střechy, jak to pravidla otevřených vozů přikazují. Při plynulé jízdě reálnou konstantní rychlostí 100 km/h jsme po několika desítkách kilometrů odečetli z palubního počítače údaj 6,3 l/100 km, dálniční limit 130 km/h znamená pořád ještě velmi dobrý průměr 7,5 l/100 km. To vše v autě, které bylo maximálně otevřené, se staženými bočními skly a bez nainstalovaného větrného štítu.

obrázek [555 x 375]  

Druhé spotřebové kolo našeho okruhu jsme absolvovali s nainstalovanou střechou a se zapnutou klimatizací. Jak se lepší aerodynamika a vyšší zatížení motoru pomocnými spotřebiči projeví na spotřebě? Efekt aerodynamické optimalizace převažuje nad vším ostatním. Kupé vytvořené z malého kabrioletu umí ve 100 km/h jet za 5,8 l/100 km, tedy úspora činí 0,5 l/100 km. S rostoucí rychlostí roste tento vliv a zvyšuje se tím pádem i úspora (7,5 l/100 km, úspora 0,7 l/100 km).

Proč jej koupit a proč ne?

Začneme tím, co byste měli jistě vědět. Toto CC má sice 156 koní, ale hot-hatch to není. Jízdní zážitky, které vám dopřeje, spíše vyplynou z jízdy po kvalitních silnicích s nebem nad hlavou. Řidičským zážitkům brání průměrně tuhá karoserie, velký účinek posilovače řízení a občasná ztráta kontroly nad řízením na výjezdech ze zatáček.

obrázek [555 x 371]  

Motor samotný je víc než dostatečně výkonný a s autem nemá mnoho práce. Sportovní emoce, které právem za svých 600 tisíc Kč od stopadesátikoňového motoru očekáváte, jsou ale poněkud zředěné francouzským šarmem a dámským naladěním podvozku.

Zajímá vás, jak aktuální 207 CC jezdí? Rozdílů proti nedávno zkoušenému vozu není mnoho, a tak odkazujeme na test zveřejněný v únoru 2010.

Když přeladíme na notu praktičnosti, zapomeňte raději rovnou na obsazení druhé řady sedadel. Automobil s uspořádáním 2+2 zde sice slibuje dvě místa, ale jejich rozměry nejsou vhodné ani pro malé dítě v sedačce. Taky hodnotně působící hliníková hlavice řadicí páky je vyřešena nešťastně. Ani nemusíte mít staženou střechu a letní slunce, které vyhřeje přes skla interiér, rozpálí tento díl tak, že jej nelze prvních 15 minut jízdy uchopit bez rukavice. Naopak přední sedadla jsou snad ještě lepší než v případě většího a dražšího Peugeotu RCZ.

Efektní karoserie spojující kupé i kabriolet je i nadále k hlavním lákadlem tohoto auta. Kabriolet umí nabídnout esteticky velmi vyvážené tvary bez hrbu v zadní části, který ještě před pár lety k této kategorii neodmyslitelně patřil. Když vás jízda s nebem nad hlavou omrzí, nebo počasí nepřeje, je proměna velmi snadná. Rychlost, s jakou elektromotory celou operaci zvládají, dnes už rekordy netrhá (viz výkon střechy Renaultu Wind), ale když zohledníte to, jak auto s nataženou střechou vypadá, není na tom dvěstěsedmička mezi malými CC vůbec špatně. Se staženými bočními skly ( jedním tlačítkem v interiéru) docílíte i efektu kupé bez B-sloupků, což vypadá velmi elegantně. Po celý rok.

obrázek [555 x 329]  
První cena vozu509.900,- Kč (1,6 VTi, 88 kW, Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací592.400,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu592.400,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack)
Cena testovaného vozu vč. příplatků649.000,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack)

Plusy

  • Dobrá aerodynamika
  • Dynamický a pružný motor
  • Pohodlná sedadla
  • Při běžné jízdě nízká spotřeba
  • Efektní design se střechou i bez ní

Mínusy

  • Horší tlumení rázů od kol
  • Náklony karoserie v zatáčkách
  • Přeposilované řízení
  • Zahřívání hlavice řadicí páky
  • Nepoužitelná zadní sedadla
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW

Cena v základní výbavě: 592 400 Kč Cena v testované výbavě: 64 900 Kč

Základní výbava:4x airbag, ESP s ABS, EVA, posilovač řízení, 17“ kola, kontrola tlaku v pneu, omezovač rychlosti, denní svícení, přídavné svícení do zatáčky, mlhovky, tónovaná skla, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory, osvětlení kufru, centrální zamykání s funkcí uzamčení při jízdě, elektricky ovládaná boční okna, dvouzónová klima, chlazená schránka spolujezdce, automatické stěrače, elektrochromatické zpětné zrcátko, palubní počítač, dvouose stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadla, autorádio s CD, MP3, 6 repro a ovládání pod volantem, chromované koncovka výfuku, boční ochranné lišty, sportovní přední sedadla.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívaná sedadla (4.900,-), ochranný štítek Windstop (6.900,-), kožené čalounění (34.300,-), metalíza (10.500,-).

Krúpa se vzdal dominance v Arca Capital Krúpa se vzdal dominance v Arca Capital

Slovenský miliardář Pavol Krúpa se stahuje z vedoucí…

Státní rozpočet si lže do kapsy, tvrdí ekonom Státní rozpočet si lže do kapsy, tvrdí ekonom

Státní rozpočet na rok 2018 vychází ze staré…

Komentář Roberta Maleckého: Bez důvěry a bez starostí Komentář Roberta Maleckého: Bez důvěry a bez starostí

Silvestrovská novela a novoroční vyhláška. Pojmy, které…

Prasknutí realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux Prasknutí realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.3 / 5.7 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 187 / 449
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1410 / 350
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4037
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1393
d) rozvor (mm): 2540
f) rozchod vzadu (mm): 1120
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 390 / 640
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):620
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 3
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 3
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,27
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do dalších zemí

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do…

Všechny tranzitní linky hlavního rakouského plynovodu u slovenských hranic byly po úterní explozi před půlnocí…

Pivovar Bernard se navezl do hnutí #MeToo. Zesměšňuje sexuální násilí, říká expertka

Pivovar Bernard se navezl do hnutí #MeToo.…

Pivovar Bernard v pondělí rozvířil diskuzi, když zveřejnil na svém facebookovém profilu obrázek baby Jagy z…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra Trpišovského

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra…

Trasa Slovan Liberec – Slavia Praha je stále otevřená, jinými slovy Janem Nezmarem to nekončí. Vršovický klub…

 

Reflex.cz

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé video teď pouští dětem jako prevenci

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…