Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW) – Šestka pro dvěstěsedmičku

Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW) – Šestka pro dvěstěsedmičku

 
 

Malé přeplňované motory bývají automobilkami vyzdvihovány pro jejich nízkou spotřebu. Jak tomu je v případě malého peugeotova CC? Kolik stojí na stažená střecha na propáleném palivu?

S malým odstupem po nedávném testu nejmenšího peugeotova CC je tady článek o jeho nejnovějším provedení. Tentokrát nás ale zajímala především spotřeba posíleného maloobjemového turbobenzinu.

Euro 5 a spol.

Nový modelový rok obvykle znamená osekání několika méně viditelných položek výbavy a zjednodušení některých řešení. Smyslem těchto mnohdy malicherně vypadajících aktivit automobilek bývají úspory výrobních nákladů. Opačný proces se nevidí tak často. Jedním z příkladů velmi dobře utajených vylepšení je aktuální provedení Peugeotu 207 CC.

V souvislosti s přechodem k emisnímu standardu Euro 5 došlo na vyladění řídicí jednotky, která pouští ve sledovaném jízdním cyklu do výfuku méně emisí. Jako bonus dostali zákazníci 5 kW navíc na hodnotě špičkového výkonu a celé to korunuje šestistupňová převodovka, která dosud motorizaci 1,6 THP chyběla.

Změna s sebou paradoxně nese navýšení kombinované spotřeby. Místo původních 7,2 l/100 km projede laboratorní jízdní test malé CC s odběrem 7,4 l/100 km.

115 kW místo 110 kW

Vyšší výkon téhápéčka celkem snadno přehlédnete. Zátah motoru je i nadále plynule rostoucí od nízkých otáček (2000 min-1) až k velmi slušným 6500 min-1. Nejvíce elánu má motor mezi 4000 a 6000 min-1, tedy tam, kde obvykle žijí i běžné atmosférické čtyřválce.

Kritika turbodíry v nízkých otáčkách je na jednu stranu oprávněná (v absolutním měřítku), na druhou stranu je třeba připomenout, že výkonově srovnatelný atmosférický dvoulitr dole nepojede o mnoho lépe, než přeplňovaná 1,6 THP.

obrázek [555 x 283]  

Nová šestistupňová převodovka řadí o něco přesněji, než původní skříň, přinese vám ale především možnost delšího pobytu v optimálních otáčkách. Co konkrétně je tím optimem se řídí pouze vašimi potřebami po zrychlování nebo úspoře paliva.

Šetří, když jedete plynule

Pomineme-li poněkud dámsky utlumený zvuk výfukové soustavy, spočívá hlavní rozdíl mezi přeplňovanou šestnáctistovkou a atmosférickým dvoulitrem ve spotřebě. Papírové hodnoty nejsou až tak nereálné. Týden za volantem čerstvě zajetého turbobenzinu ukázal, že spotřeba je silnou stránkou moderních přeplňovaných motorů, ať chcete nebo ne.

Se zcela otevřenou škrticí klapkou ani od motoru s přímým vstřikováním a proměnlivým zdvihem sacích ventilů žádné zázraky nečekejte. Spotřeba se při rychlé jízdě tímto stylem snadno vyšplhá nad 15 l/100 km. Čas pro úspory přichází při běžné jízdě, resp. kdykoliv, kdy zařadíte do činnosti tempomat.

Náš testovací okruh jsme projeli nejprve bez střechy, jak to pravidla otevřených vozů přikazují. Při plynulé jízdě reálnou konstantní rychlostí 100 km/h jsme po několika desítkách kilometrů odečetli z palubního počítače údaj 6,3 l/100 km, dálniční limit 130 km/h znamená pořád ještě velmi dobrý průměr 7,5 l/100 km. To vše v autě, které bylo maximálně otevřené, se staženými bočními skly a bez nainstalovaného větrného štítu.

obrázek [555 x 375]  

Druhé spotřebové kolo našeho okruhu jsme absolvovali s nainstalovanou střechou a se zapnutou klimatizací. Jak se lepší aerodynamika a vyšší zatížení motoru pomocnými spotřebiči projeví na spotřebě? Efekt aerodynamické optimalizace převažuje nad vším ostatním. Kupé vytvořené z malého kabrioletu umí ve 100 km/h jet za 5,8 l/100 km, tedy úspora činí 0,5 l/100 km. S rostoucí rychlostí roste tento vliv a zvyšuje se tím pádem i úspora (7,5 l/100 km, úspora 0,7 l/100 km).

Proč jej koupit a proč ne?

Začneme tím, co byste měli jistě vědět. Toto CC má sice 156 koní, ale hot-hatch to není. Jízdní zážitky, které vám dopřeje, spíše vyplynou z jízdy po kvalitních silnicích s nebem nad hlavou. Řidičským zážitkům brání průměrně tuhá karoserie, velký účinek posilovače řízení a občasná ztráta kontroly nad řízením na výjezdech ze zatáček.

obrázek [555 x 371]  

Motor samotný je víc než dostatečně výkonný a s autem nemá mnoho práce. Sportovní emoce, které právem za svých 600 tisíc Kč od stopadesátikoňového motoru očekáváte, jsou ale poněkud zředěné francouzským šarmem a dámským naladěním podvozku.

Zajímá vás, jak aktuální 207 CC jezdí? Rozdílů proti nedávno zkoušenému vozu není mnoho, a tak odkazujeme na test zveřejněný v únoru 2010.

Když přeladíme na notu praktičnosti, zapomeňte raději rovnou na obsazení druhé řady sedadel. Automobil s uspořádáním 2+2 zde sice slibuje dvě místa, ale jejich rozměry nejsou vhodné ani pro malé dítě v sedačce. Taky hodnotně působící hliníková hlavice řadicí páky je vyřešena nešťastně. Ani nemusíte mít staženou střechu a letní slunce, které vyhřeje přes skla interiér, rozpálí tento díl tak, že jej nelze prvních 15 minut jízdy uchopit bez rukavice. Naopak přední sedadla jsou snad ještě lepší než v případě většího a dražšího Peugeotu RCZ.

Efektní karoserie spojující kupé i kabriolet je i nadále k hlavním lákadlem tohoto auta. Kabriolet umí nabídnout esteticky velmi vyvážené tvary bez hrbu v zadní části, který ještě před pár lety k této kategorii neodmyslitelně patřil. Když vás jízda s nebem nad hlavou omrzí, nebo počasí nepřeje, je proměna velmi snadná. Rychlost, s jakou elektromotory celou operaci zvládají, dnes už rekordy netrhá (viz výkon střechy Renaultu Wind), ale když zohledníte to, jak auto s nataženou střechou vypadá, není na tom dvěstěsedmička mezi malými CC vůbec špatně. Se staženými bočními skly ( jedním tlačítkem v interiéru) docílíte i efektu kupé bez B-sloupků, což vypadá velmi elegantně. Po celý rok.

obrázek [555 x 329]  
První cena vozu509.900,- Kč (1,6 VTi, 88 kW, Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací592.400,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu592.400,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack)
Cena testovaného vozu vč. příplatků649.000,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack)

Plusy

  • Dobrá aerodynamika
  • Dynamický a pružný motor
  • Pohodlná sedadla
  • Při běžné jízdě nízká spotřeba
  • Efektní design se střechou i bez ní

Mínusy

  • Horší tlumení rázů od kol
  • Náklony karoserie v zatáčkách
  • Přeposilované řízení
  • Zahřívání hlavice řadicí páky
  • Nepoužitelná zadní sedadla
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW

Cena v základní výbavě: 592 400 Kč Cena v testované výbavě: 64 900 Kč

Základní výbava:4x airbag, ESP s ABS, EVA, posilovač řízení, 17“ kola, kontrola tlaku v pneu, omezovač rychlosti, denní svícení, přídavné svícení do zatáčky, mlhovky, tónovaná skla, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory, osvětlení kufru, centrální zamykání s funkcí uzamčení při jízdě, elektricky ovládaná boční okna, dvouzónová klima, chlazená schránka spolujezdce, automatické stěrače, elektrochromatické zpětné zrcátko, palubní počítač, dvouose stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadla, autorádio s CD, MP3, 6 repro a ovládání pod volantem, chromované koncovka výfuku, boční ochranné lišty, sportovní přední sedadla.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívaná sedadla (4.900,-), ochranný štítek Windstop (6.900,-), kožené čalounění (34.300,-), metalíza (10.500,-).

Technické údaje
Motor Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.3 / 5.7 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 187 / 449
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1410 / 350
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4037
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1393
d) rozvor (mm): 2540
f) rozchod vzadu (mm): 1120
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 390 / 640
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):620
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 3
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 3
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,27
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…