Renault Wind 1,2 TCe – Létem kabrioletem

Renault Wind 1,2 TCe – Létem kabrioletem

 
 

Je to jen malý, levný, dvoumístný roadster z Francie a přesto dokáže potěšit i náročnějšího řidiče. Pravda nebo fikce?

I když Wind vypadá jako výhra z kindervejce, základ z Twinga RS jasně říká, že tady nepůjde o rozhoupaný bulvárový krám. Nám se do rukou dostala slabší verze se známým přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe jehož 100 koní by si mělo s 1131 kilogramů těžkým dvoumístným roadsterem (nebo možná přesněji targou?) docela solidně poradit.

A taky že poradilo – jenže zdaleka ne tak dobře, jako by to zvládla atmosférická šestnáctistovka. Solidní sbírání se z nízkých otáček je tvrdě zaplaceno neduživostí v těch vyšších, což se k charakteru auta vůbec nehodí. Do města, či pro klidného řidiče prosím. Jenže pokud chcete dostat z windíka to nejlepší, jděte do atmosféry. Tu známe z výše jmenovaného Twinga RS, kde funguje skvěle.

Zbavíte se tak i nepříjemně zvonivého zvuku ve vysokých otáčkách, který je v jiných modelech potlačen tlumícími materiály. Zvlášť při zavřené střeše to uvnitř zní, jako v nějaké vytočené Ladě (nic proti Ladě...:-) ).

obrázek [555 x 303]
 

Turbo boduje ve středních otáčkách, kde už je reakce na plyn svižnější a vy tak můžete vesele skotačit po ploché křivce točivého momentu. Jestli teď čekáte ódu na spotřebu, jak by se u downsizovaného motoru slušelo, zklamu vás. Během testu jsem s autem jezdil v průměru za osm litrů, rychlé okreskové tempo ale apetit zvedne nad deset litrů rychleji, než stačíte vyslovit „kindrvejce“.

Dobrá práce nohou

Na podvozku je opravdu znát, že si jej vzali do parády odborníci z Renault Sport: Dobře tlumí nerovnosti, zdá se být poměrně komfortní a přitom když malého „větříka“ trošku přimáčknete ke zdi, nezpanikaří. Dokonce i když ho sérií zatáček protáhnu hodně drsně, neztratí nadhled a rozblikat ESP na normální silnici už fakt chce hodně kuráže.

O to víc zamrzí nemožnost jeho vypnutí (u silnější verze by to mělo jít), vždyť s windem by se na okruhu tak krásně blblo. Srovnání s Twingem RS tedy dopadá pro Wind hodně solidně – díky výraznějšímu kroucení a o něco měkčímu naladění na něj sice v ovladatelnosti lehce ztrácí, zase tak veliký rozdíl to ale (překvapivě) není.

Šasi je skoro stejně upovídané a já tak mám přehled o tom, co se s podvozkem vlastně děje. Díky větší hmotnosti na zadku se wind zdál být méně nedotáčivý, možnost přetáčivého smyku při ubrání plynu v zatáčce u něj (jako u twinga) samozřejmě stále existuje – tedy dokud se tenhle manévr neznelíbí všemocnému ESP.

Tuhost karoserie není nikterak extrémní, mezi dostupnými otevřenými vozy ovšem jde o docela solidní nadprůměr – žádná chobotnice se nekoná, neduh aut s otevřenou střechou vám bude kazit sportování jen pokud narazíte na výrazněji rozbitý úsek.

Když už jsme u té otevřené střechy...tempo s jakým umí elektromotory přeměnit roadster na kupé je fakt hodně svižné. Tak svižné, že se nemusíte bát otevřít či zavřít střechu na červené aniž byste zdržovali ty za vámi, což je u spíše městského otevřeného auta dost velké plus. Jednoduše zatáhnete ruční brzdu (bez toho to nejde), odjistíte pojistný otočný mechanismus a 12 sekund podržíte tlačítko do doby, než se ozve pípnutí. Píp...a hotovo :-).

Při jízdě dovnitř moc nefouká, ostatně když se podíváte na fotky, hned pochopíte proč – auto řidiče a spolujezdce doslova obklopuje. Na druhou stranu, plech nad i za vaší hlavou kazí prožitek z jízdy v otevřeném autě, to by ale zájemcům co nikdy v pravém roadsteru nejezdili, vadit nemuselo. Takhle alespoň stačí na zastřešení jeden kompaktní kus karoserie.

obrázek [555 x 290]
 

Co bude vadit všem s výškou nad 170 cm je nízké čelní sklo, ze kterého se, v případě zavření plastového dílu střechy, stává něco jako průzor v tanku. Jeho horní hrana je totiž velice, velice nízko, a tak si na omezený výhled budete muset chvíli zvykat.

Pozice za měkoučkým a příjemně tlustým volantem je twingovská, ideálně bych sedačku posunul ještě pár cm blíž k podlaze. Sedadla jinak zaslouží velkou pochvalu, skvěle v zatáčkách podrží zejména dolní část zad a i když schází jakékoliv boční vedení v oblasti ramen, nebudete díky jejich výraznému tvarování v kokpitu létat ze strany na stranu ani v serpentinách. Tady by se měla celá řada sportovnějších modelů přiučit.

Kde se zase má co učit Renault, je řazení. Bohužel, pětistupňový manuál se svými gumovými dorazy a drhnutím ve středové poloze hraje už stokrát obehranou písničku – kéž by měly všechny renaulty řazení aspoň jako má Mégane RS.

To řízení je na tom o veliký kus lépe – nepřeposilované, citlivé a dostatečně přesné i kolem přímého směru. Není sice tak ostré, jak by asi mohlo být, zato je i přes dobrou zpětnou vazbu komfortní a nevykopne vám volant z ruky, ani když narazíte na velkou díru v zatáčce. A to je dobře, nezapomeňme, že velkou část klientely budou díky faktu, že to je „malé, francouzské a bez střechy“ tvořit zástupkyně něžného pohlaví. Ty také ocení až gumově lehký brzdový pedál, naštěstí nástup i účinek brzd jsou na špičce třídy – opět jde o jeden z povedených systémů, co byl zřejmě převzat z Twinga RS.

Tisíc sem, tisíc tam...

obrázek [300 x 401] Tak jako tak, i když Wind hodně solidně jezdí, s jednašestkou se dostáváme na cenu 450 tisíc Kč...a to opravdu není málo. V nejvyšší výbavě už jde o částku 480 tisíc, což je suma. u které už se možná vyplatí popřemýšlet a došetřit na Clio RS (550 tisíc). Cenový rozdíl oproti Twingu RS je pak plných sto tisíc Kč; za 400 tisíc Kč tak pořídíte buď základní verzi s motorem 1,2 TCe, manuální klimatizací a rádiem se dvěma reproduktory nebo také parádní Twingo RS Gordini.

Jenomže tady jde hlavně o ten báječný pocit větru ve vlasech s oblohou nad hlavou. Pokud se rozhlédneme po nabídkách konkurence, rychle zjistíme, že sehnat za tuto cenu otevřené auto bude hodně složité. Fiat 500C je sice v základním provedení dokonce ještě o něco levnější, pravým kabrioletem ovšem není. No a pak je tu Smart, což je zase tak trochu kapitola sama pro sebe. Sečteno a podtrženo – pokud to máte rádi „nahoře bez“ a zároveň nechcete za auto utratit hodně peněz, měli byste si u Renaultu objednat zkušební jízdu. Lepší poměr cena/výkon u malého otevřeného auta na trhu těžko najdete.

První cena vozu399.900,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací399.900,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )
Základní cena testovaného vozu399.900,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků410.200,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )

Plusy

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Citlivé a nepřeposilované řízení
  • Schopný podvozek
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nudný zvuk motoru ve vysokých otáčkách
  • Při zavřené střeše horší výhled šikmo nahoru
  • Gumové řazení
  • Diskutabilní design karoserie
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Wind 1,2 TCe

Cena v základní výbavě: 399 900 Kč Cena v testované výbavě: 410 200 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický stabilizační systém ESP, přední mlhové světlomety, polokožené čalounění, vnější zpětná zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, posilovač řízení, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken, kožený tříramenný volant a kožená hlavice řadící páky, protisluneční clony řidiče a spolujezdce, osvětlení zavazadlového prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizace, autorádio s přehrávačem CD a MP3 s ovládáním pod volantem, 2 reproduktory, nárazníky v barvě karoserie, kola z lehkých slitin 16“

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 10.300,-Kč)

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Technické údaje
Motor Renault Wind 1,2 TCe
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.3 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / -
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1131 / 213
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3833
b) šířka (mm): 1689
c) výška (mm): 1381
d) rozvor (mm): 2368
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení Renault Wind 1,2 TCe
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,46
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Renault Wind končí, důvodem jsou nízká prodejní čísla Renault Wind končí, důvodem jsou nízká prodejní čísla

Když se v únoru 2010 představil produkční Renault Wind,…

Renault Wind Gordini: Další nositel slavného jména Renault Wind Gordini: Další nositel slavného jména

Francouzská automobilka Renault letos rozšíří rodinu…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Plzeň potvrdila první posilu. Ze Zlína přichází chorvatský záložník Živulič

Plzeň potvrdila první posilu. Ze Zlína přichází…

První letní posilou fotbalové Plzně se stal chorvatský záložník Diego Živulič, který přichází po vypršení…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…