reklama


Peugeot 207 1,4 VTi vs. VW Polo 1,4 16V - Malí, co dospěli

Peugeot 207 1,4 VTi vs. VW Polo 1,4 16V - Malí, co dospěli

 
 

Nové Polo sice předvádí to nejlepší, co VW umí ve třídě malých aut přivést na silnici, ale dostat z piedestalu nejpopulárnější malý hatchback Evropy nebude snadné.

Čas letí jako bláznivý , což si naštěstí u Peugeotu uvědomují a právě když byl model 207 (poprvé představený v Ženevě 2006) na vrcholu své slávy, objevilo se modernizované provedení. Loni nejprodávanější malé auto Evropy si letos nevede tak dobře jako v minulých letech. Svou roli v tom jistě hraje nástup zcela nových modelů. V první řadě jde o nový Ford Fiesta, který má společně s Opelem Corsa dominantní a takřka domácí pozici nejen na německém, ale i na britském trhu. Oba velké trhy přitom letos, jak známo, zažívají šrotovací boom. Jak by dopadly prodejní výsledky bez těchto podpor lze jen odhadovat…

Novou štikou v rybníce, která má ambice stát v čele třídy malých vozů, je Volkswagen Polo. Expandující automobilka se silným renomé letos přivedla na trh nový malý Golf, což je samo o sobě pro německy mluvící část Evropy signál k návštěvě firemních autosalonů.

Duel Francie a Německa se opakuje. Proti sobě dnes opět stojí dva odlišné přístupy: francouzský s neopakovatelným smyslem pro estetično, se silným emočním nábojem a proti němu ten německý, věcný, designově minimalistický.

Pod kapotami jsou pro rodinné účely adekvátní motorizace. S moderními benzinovými čtyřválci 1,4 l už můžete směle vyrazit i na dovolenou. Co přitom posádka zažije, kolik to bude rodinu stát a kdo si za volantem užije víc, jsme zjišťovali v tomto srovnávacím testu.

Velký Peugeot proti Polo-Golfu

První část tohoto duelu nemůže začít jinak než vizuálním porovnáním karoserií. Až když stojí peugeotova dvěstěsedmička vedle volkswagenova Pola, vynikne překvapivá rozměrová dominance francouzského hatchbacku. Peugeot je širší, delší, má větší rozvor a je přitom jen o málo nižší než VW, vedle Volkswagenu působí jako dospělejší automobil, který je téměř o půl třídy větší.

Překvapuje nás to o to víc, že mezi oběma rivaly je tříletý odstup. Nedávný facelift Peugeotu měnil jen detaily – přední a zadní nárazník, ale taky diodová koncová světla, která jsou zatím v kategorii malých aut výjimečným řešením z důvodu vyšší ceny.

obrázek [555 x 234]
 

Výrazně více rozkročená stavba francouzského vozu je zřejmá i z pohledu zezadu. Designově modernější, maximálně jednoduché řešení přiváží do třídy Volkswagen, ale tradiční černé plastové otěrové prvky na náraznících a na bočních dveřích má jen Peugeot. Praktické řešení možná není tak esteticky výhodné jako zcela hladké a lakované nárazníky, ale zajistí povrchovým dílům delší trvanlivost v náročném městském provozu.

Podle technických údajů výrobců je Peugeot nejen větším, ale taky o 140 kg těžším automobilem než Volkswagen. Skutečné hmotnosti se kvůli příplatkové výbavě obvykle liší, ale tentokrát jsme bohužel neměli možnost je ověřit vážením.

Interiéry pro rodiny

Kdo čeká od Francouze s výrazně delším rozvorem (2540 mm, proti 2470 mm u VW) drtivou převahu v interiéru, toho musíme zklamat.

Peugeot v roce 2006 představil svou dvěstěsedmičku, která má zajímavě a můžeme říci chytře koncipovaný prostor. Upřednostněna jsou dospělými častěji obsazovaná přední místa. Zde je Peugeot prostorově velkorysý, když nabízí jeden z největších interiérů ve třídě. K velmi dobrým mírám v podélném i příčném směru (Fabia je uvnitř o 60 mm užší) přidává navíc bohaté prosklení, nízko položenou hranu bočních oken a daleko vpřed posunutý začátek klenutého čelního skla. To vše v Peugeotu vytváří dojem, že kvůli vnitřním rozměrům nemá smysl vydávat peníze navíc za auto nižší střední třídy.

obrázek [300 x 338] Volkswagen reprezentuje německou školu se vším všudy. Vpředu jsou rozměry podobné jako v Peugeotu, rozdíly ve vnějších mírách jsou tak smazány, VW dokázal lépe využít malé rozměry auta, které měl k dispozici. Subjektivně se zdá interiér stísněnější, menšími okny dovnitř proudí méně světla, čelní sklo je blíže cestujícím na předních sedadlech. Přes moderní stavbu karoserie, která měla premiéru v roce 2009, zůstává rozměrový odstup interiéru od většího Golfu na první pohled citelný.

Vzadu je už situace složitější. Avizované zklamání přichází u Peugeotu. Je zde výrazně méně místa než vpředu, snad proto, že se očekává, že zadní místa budou obsazována nezletilými pasažéry. Místa je zde dost vlastně jen v příčném směru, což potvrzuje vnitřní šířka 1440 mm ve výši loktů. Něco takového VW nabídnout nedokáže (1390 mm). V podélném směru a na výšku Volkswagen svého rivala, navzdory menšímu rozvoru i délce, deklasuje.

Jak si kdo sedne?

Ani jeden z vozů se nemusí stydět za svá sedadla, ale ta ve Volkswagenu jsou přeci jen o něco lepší. Přední sedáky mají na délku 500 mm, proti 480 mm, vzadu je to 480 mm proti 450 mm, zadní místa jsou ve Volkswagenu usazena výše, což sice ubírá část prostoru nad hlavami, ale i průměrně rostlé osobě sedák alespoň trochu podpírá stehna. Přední sedadla v Peugeotu i Volkswagenu poskytují vzhledem k rodinnému zaměření dostatečné vedení těla v oblasti sedáku i opěradla. Přední sedadla v Peugeotu připomínají díky značné šířce spíše křesla, ne každému bude vyhovovat měkčí výplň sedáku.

Výrazně lépe se nastupuje na přední místa Peugeotu. O co jsou přední dveře Francouze delší, o to jsou kratší ty zadní. I díky větší výšce Pola se tak snáze dostanete na zadní místa Volkswagenu.

obrázek [300 x 238] Protože v Peugeotu je přístrojová deska umístěna relativně nízko, díváte se na ni i na většinu ovladačů z výšky. Pro vyšší postavy tak může být poloha ovladačů klimatizace příliš nízko. Ve Volkswagenu jste schováni za vysokou hradbou přístrojové desky, ubírá to vzdušnosti interiéru, ale podporuje to skvěle vyřešenou dosažitelnost všech ovládacích prvků.

Kvalita materiálů i zpracování obou vozů je na velmi dobré úrovni. Při nejbližší příležitosti by měl Peugeot vyměnit rozměrný displej uprostřed přístrojové desky za modernější řešení s jemnějšími prvky. Volant s velkým průměrem (390 mm) by se dobře vyjímal v opravdu velkém autě, v kategorii malých aut je obvyklejší mírou 370 mm.

Zabalte kufry

Zavazadelníky testovaných vozů sice mají podobné objemy (u Peugeotu 267/923 l, u VW 280/952 l), fakticky se ale dost liší.

V základním uspořádání je na tom lépe Peugeot. Jeho zavazadelník je výrazně širší (1030 mm proti 960 mm u VW) i delší u dna (700 mm proti 600 mm u VW). Výška po krycí plato je větší u VW (530 mm proti 500 mm u Peugeotu).

Bonusem Pola je dvojité dno, které přichází ke slovu, když překlopíte zadní sedadla a za nimi sklopíte opěradla. Zatímco Peugeot (se stejným systémem sklápění zadních sedadel) se nedokáže obejít bez výrazného schodu, vzniklou nerovnost VW vyrovnává falešná podlaha. To je praktické například když potřebujete přepravovat rozměrný předmět, u něhož je žádoucí, aby ležel celou plochou na podložce.

Jízda pro všechny

Na preciznost jízdních vlastností kdysi městských hatchbacků se ještě nedávno mnoho automobilek nezaměřovalo, ale dnes je vše úplně jinak.

Charakter podvozků francouzských aut byl vždy mimořádně komfortní, ale Peugeot 207 patřil k průkopnickým lidovým modelům z Francie, které k pohodlí přidaly i jistotu v ovládání.

Dospělejší rozměry auta se zasloužily o lepší výchozí parametry podvozku – větší rozvor i oba rozchody kol se odrážejí na překvapivě dobré stabilitě auta. Dalším faktorem, který podporuje naši tezi o „dospělosti“, je velký obvod kol. Ano, skutečně mluvíme o obvodu, protože patnáctipalcová kola obouvají na dnešní poměry poněkud balonově působící pneumatiky 185/65 R15. S nimi zůstává Peugeot 207 spíše komfortním rodinným autem. Podvozek dobře filtruje nerovnosti, problémy mají tlumiče a silentbloky jen na velkých dírách. Varování směřuje ke všem zájemcům o příplatkové větší rozměry kol z lehkých slitin. S nimi podle naší zkušenosti (s jiným Peugeotem 207) přijdete o komfort a dále se zvýrazní neduhy podvozku v podobě nedokonalého utlumení velkých nerovností.

obrázek [555 x 562]
 

Volkswagen musí skromnější míry a vyšší stavbu karoserie vynahrazovat dokonalejším vyladěním zavěšení kol. I se 16palcovými koly umí být Polo přijatelně pohodlné (i když na poli komfortu vítězí jasně 207), jenže devizou Volkswagenu je kultura překonávání i těch větších nerovností, které neprovází rázy typické pro Peugeot. Poslušnost auta v reakcích na povely je díky nižšímu profilu pneumatik lepší u VW, ale kontaktu řidiče s autem prospívá i menší volant nebo plynulejší nástup a progresivní odezva brzd.

Zatímco Volkswagen zařadil odvážně stabilizační systém do sériové výbavy Pola, Peugeot, který by jej vzhledem k charakteru podvozku potřeboval spíše, jej na českém trhu nedodává ani za příplatek.

Motory a převody

Spolupráce PSA s německým BMW vynesla Francouze na špičku maloobjemových benzinových motorů, čehož je dobrým příkladem jednotka 1,4 VTi (70 kW). Jeho vyspělá technika (plynule variabilní časování sacích a výfukových ventilů) mu dodává potřebnou pružnost v rámci relativně skromného zdvihového objemu. Motor ochotně spolupracuje i v nižších otáčkách, má kultivovaný zvuk a chuť zrychlovat do vyšších otáček, kde předvádí lepší výkony a výraznější špičku než motor Volkswagenu.

Motor v Polu ale není špatný! Dokonce snad lze napsat, že do příchodu jednotky 1,2 TSI šlo o nejlepší volbu mezi zážehovými motorizacemi. Jeho doménou je střední otáčkové pásmo, kde má dost síly na pružné zrychlování a je připraven díky plochému průběhu točivého momentu na těžké převody. Za hranici 5000 min-1 se nemá smysl vydávat, v tomto pásmu od něj velké divadlo nečekejte. Překvapivé je to, že zvuk motoru Pola působí ještě dravěji než zvuk točivější jednotky Peugeotu.

obrázek [555 x 384]
 

Lepší motor tedy má Peugeot, jenže mezi motorem a koly je ještě převodové ústrojí, kde se může mnohé změnit. A taky se tak stalo. Peugeot zatím setrvává u převodovky s velmi dlouhými drahami, které jsou v kulise vágně definované, což od řazení spíše odrazuje. Volkswagen využil naplno potenciál svých skvělých převodovek (přesně vymezená kulisa řazení, přiměřená délka drah, snadný pohyb řadicí páky) a naordinoval Polu 1,4 16V extrémně dlouhou pětku.

Výsledek je mimořádně příjemný: ve 130 km/h odečtete z otáčkoměru jen 3700 min-1 zatímco u Peugeotu 4100 min-1. Projevuje se to na nižším hluku uvnitř Pola, ale i na výrazně nižší spotřebě při rychlé dálniční jízdě. Volkswagen zvládne dálnici na rychlostním limitu s odběrem 7 l/100 km, Peugeot si řekne o 7,7 l/100 km. Při nižších rychlostech (průměr 100 km/h) se spotřeby srovnají 5,1 l/100 km bere VW, 5,2 l/100 km Peugeot.

Odečtená spotřeba paliva207Polo
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,25,1
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]7,77
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]31502800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]41003700

Rozhoduje cena?

Zatímco se francouzské značky postupně svými ceníky přibližují korejské konkurenci, nastavil Volkswagen (mnohdy považovaný za dražší značku) ceny nového Pola dost odvážně. Totiž nízko! Předpokladem však je, že se ucházíte spíše o dobře vybavené modely.

Pokud se váš vkus neshoduje s tím, co zrovna Peugeot zvýhodňuje, začíná vyjednávání s dealerem na vyšších částkách, než u VW, jenže se bavíme o hůře vybavených modelech. Za 309.700,-Kč dostanete u VW pětidveřové Polo s klimatizací, elektrickým ovládáním všech oken, stabilizačním systémem a se šesti airbagy.

Cenové srovnání (listopad 2009)
ZnačkaPeugeotVolkswagen
Motor1,4 VTi1,4 16V
VýbavaActiveComfortline
Základní cena v dané výbavě322.900,-309.700,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagy-S
Stabilizační systém-S
Manuálně regulovaná klimatizaceSS
Autorádio s CDSS
Navigační systém19.500,-11.800,-
Metalický lak9.800,-10.300,-
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzadu-S
Mlhové světlometyS5.000,-*
Vyhřívání předních sedadel4.900,-9.200,-
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vzadu-9.200,-**
Tempomat-9.200,-**
* s přisvěcováním do zatáček
** sada tempomat + Parkpilot za 9.200,-Kč

Peugeot by se stal cenově konkurenceschopný, kdybyste dostali 30tisícovou slevu, kterou dává na starší čtyřválce 1,4 (55 kW). I pak byste se ale museli obejít bez hlavových airbagů, ESP a elektrického ovládání zadních oken.

Závěr

Zbraně Peugeotu mají velký kalibr. I po třech letech od premiéry se dvěstěsedmička může směle měřit se zbrusu novým a mimořádně ambiciózním Polem. Vnějšími rozměry, dimenzováním prostoru na předních sedadlech, velikostí kol a jízdním pohodlím se Peugeot blíží nižší střední třídě. Motor vyvinutý spolu s BMW je ozdobou celkově velmi dobrého výkonu, naopak převodovka by si zasloužila důkladnější modernizaci. Velkorysá nabídka místa vpředu je vykoupena omezeními na zadních místech – rodinám s malými dětmi to ale vadit nemusí. Kultura překonávání větších nerovností je další slabinou jinak povedeného vozu, i když leccos zachraňuje vysoký profil pneumatik.

Tuhá karoserie Pola působí jakoby byla vytesána z kamene. Jeden z prvních vjemů - zvuk zavírajících se dveří – vás naladí na luxusnější notu, kterou tmavé plasty a detaily jakým je přístrojový štít nebo panel klimatizace potvrzují. Míry interiéru jsou podobné jako v Peugeotu, ale Volkswagen působí stísněněji díky menšímu prosklení a vysoké přístrojové desce. Zavazadelník s podobným objemem je výrazně užší a kratší než u Peugeotu, variabilitu vylepšuje dvojitá podlaha. Motor nemá tak výraznou výkonovou špičku, ale snadno se ovládá kvůli dobré zásobě točivého momentu ve středních otáčkách. Dlouhé zpřevodování nejvyššího stupně snižuje spotřebu mimo město pod hodnoty rivala z Francie. Podvozek Volkswagenu snese horší zacházení, ani s úzkoprofilovými koly nepřicházíte o spolehlivé tlumení nerovností. Standardem je stabilizační systém, který Peugeot v dané výkonové kategorii na českém trhu nenabízí.

obrázek [555 x 491]
 

Peugeot 207

První cena vozu249.900,- Kč (207 3D, 1,4 55 kW, Urban)
První cena vozu s testovanou motorizací322.900,-Kč (207 5D, 1,4 VTi 70 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu322.900,-Kč (207 5D, 1,4 VTi 70 kW, Active)

Plusy

  • Výkonný a živý motor
  • Jízdní pohodlí i neutrální jízdní vlastnosti
  • Dobré odhlučnění motoru a podvozku
  • Auto působí větším dojmem než ve skutečnosti je
  • Prostorný interiér vpředu

Minusy

  • Méně přesné řazení, dlouhé dráhy řadicí páky
  • Rázy od kol na velkých nerovnostech
  • Horší nastupování dozadu a méně místa na zadních sedadlech
  • Nedostupnost hlavových airbagů a stabilizačního systému
  • Vyšší cena

Volkswagen Polo

První cena vozu244.500,- Kč (Polo 3D, 1,2 44 kW, Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací281.400,- Kč (Polo 3D, 1,4 16V 63 kW, Trendline)
Základní cena testovaného vozu309.700,- Kč (Polo 5D, 1,4 16V 63 kW, Comfortline)

Plusy

  • Velmi tuhá karoserie
  • Vyladění podvozku, tlumení nerovností
  • Dlouhý nejvyšší převodový stupeň snižuje spotřebu
  • Točivý moment ve středních otáčkách
  • ESP a 6 airbagů jako standardní výbava
  • Dvojitá podlaha v zavazadelníku

Minusy

  • Nižší maximální výkon motoru
  • Užší interiér vzadu, subjektivně stísněnější interiér vpředu
  • Kratší a užší zavazadlový prostor
  • Menší prosklená plocha karoserie, vysoká hrana spodních oken
Spolupracujeme s TipCars.com
Roboti člověku budou pomáhat i v sexu Roboti člověku budou pomáhat i v sexu

Sex manželských párů se brzy bude odehrávat jen při…

Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla

První smrtelná nehoda v samořidícím automobilu od Tesly…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207Volkswagen Polo
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 13971390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 600063 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 4000132 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.112.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.8 / 5.98 / 4.7 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 267 / 923280 / 952
Objem nádrže (l):5045
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1139 / 472995 / 505
Rozměr pneu:185/65 R15185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 40453970
b) šířka (mm): 17481682
c) výška (mm): 14721485
d) rozvor (mm): 25402470
e) rozchod vpředu (mm): 14751463
f) rozchod vzadu (mm): 14681456
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1000780 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920940
k) šířka vpředu (mm): 14401430
l) šířka vzadu (mm): 14401390
délka sedáku vpředu (mm): 480500
délka sedáku vzadu (mm): 440480
výška opěradla vpředu (mm): 600600
výška opěradla vzadu (mm): 600620
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Peugeot 207 Volkswagen Polo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7 8
Odkládací plochy: 9 8
Dojem z řízení: 8 9
Výhled vpřed: 9 8
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 8
Tah v nižších otáčkách: 8 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 7
Spotřeba: 8 9
Odstupňování převodovky: 8 9
Snadnost řazení: 7 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 9 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15 8,19
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC

Volkswagen sice šampionátu WRC dominuje, ale s ohledem na…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010) Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010)

Pátá generace Volkswagenu Polo přinesla žádanou změnu…

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil bych je,“ hřímá prezident

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil…

Kriminální skupina, ve které bylo i několik policistů, na Filipínách unesla a následně zavraždila jihokorejského…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka kralovala v Utahu

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková vyhrála druhý závod sezony Světového poháru v Solitude v…

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu, pak trojí ztráta hůlky

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu,…

Ten záběr zaujal mnoho fanoušků. Biatlonistka Gabriela Koukalová se před závodem s hromadným startem v…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama