Peugeot Partner Tepee Outdoor - Vigvam pro rodinu

Peugeot Partner Tepee Outdoor - Vigvam pro rodinu

 
 

Peugeot Partner Tepee je jedním ze zástupců velkých rodinných vozů s mnoha úložnými prostory, bohatou nabídkou místa a až sedmi míst k sezení. Co když to ale tatínka táhne pod širák?

Outdoor: Z města ven ano, do terénu ne

Trend módních vozů, schopných jízdy v lehčím terénu, zasáhl také mozky produktových stratégů Peugeotu, a ti nám tak nabízejí tuto pseudo-terénní verzi. Vedle několika vyloženě designových detailů je vybavena o centimetr zvýšeným podvozkem, krytem chránícím zespodu motor a krytem zadního nárazníku. Jak vidíte, výbava, se kterou se nemusíte bát ani Dakaru. Ne, vážně...tento v podstatě optický paket vám v terénu opravdu moc nepomůže, zdolat kamenitou cestu k chalupě ale bude jen o kousek bezpečnější, než s běžným Partnerem.

Na silnici není velký rozdíl mezi touto a klasickou verzí, náklony karoserie jsou v rámci třídy na dobré úrovni a přijatelný aerodynamický hluk do 120 km/h spolu s kvalitním odhlučněním motoru nám udělal radost. Řízení má ovšem do komunikativnosti hodně daleko a zážitek z jízdy nevylepší ani nepříliš přesné řazení. Velký rozvor a komfortní, až měkký podvozek vyvolává dojem korábu, auto se naštěstí v rámci rozumné jízdy chová přesně tak, jak čekáte a nikterak nejančí. Na limitu si slovo vezme vysoká stavba vozu, a tak nedotáčivost, spojená s velkým náklonem karoserie spolehlivě zahubí závodnické choutky řidiče už v zárodku. Ale to je možná vlastně dobře, ratolestem ve třetí řadě by se totiž kvůli náklonům určitě udělalo nevolno. V tomto ohledu mají jasně navrch menší MPV jako je třeba Roomster, která nabízejí jízdní vlastnosti v podstatě na úrovni klasických automobilů.

Motor, tedy naftu polykající čtyřválec o výkonu 66 kW, nás zásoboval příjemným točivým momentem 215 Nm už při 1750 min-1, takže nutnost častého řazení odpadla. Tomu se ale tak jako tak nevyhnete, protože užitečná hmotnost 763 kilogramů spolu s 675 l velkým zavazadlovým prostorem (v sedmimístném uspořádání pouze 100 litrů) předurčují tento vůz k častým výletům s celou rodinou. A tehdy už vám začne být 66 kW v kopcích málo. Příplatek za o 14 kW silnější vznětový agregát o shodném objemu (tedy také 1,6 litru) činí nemalých 50 tisíc Kč, takže z našeho pohledu je řešení jasné – 66 kW je pro tenhle vůz asi tou nejlepší praktickou volbou, pokud zrovna nejezdíte každý den po dálnici 100 kilometrů do práce. Navíc je velmi spořivý, při stokilometrové rychlosti jsme naměřili spotřebu 6,5 litru nafty na 100 km, osmdesátka se mu „líbila“ ještě o téměř litr více a atakovali jsme při ní hranici 5,5 litru, navzdory úctyhodné čelní ploše.

obrázek [300 x 220] Ve vrcholné výbavě Outdoor nejenže vypadá Partner Tepee docela přitažlivě, navíc se může pochlubit i poměrně dlouhým seznamem standardní výbavy. Co v něm nenajdeme, to je za rozumné peníze možno dokoupit. Šestnáctipalcová litá kola místo plechových za 12 tisíc, kožený volant za 1.400,- Kč, zadní parkovací asistent za 8.400 Kč (stejně stojí i automatická dvouzónová klimatizace), nebo třeba třetí řadu sedadel včetně bočních airbagů za 30.900,- Kč. Zkrátka, pokud si nebudete vymýšlet příliš, tak vám příplatková výbava rozpočet nezruinuje.

Tepee: Velký, pohodlný vigvam

Až sedm lidí, spousta zavazadel a nějaký ten chlupatý mazlíček k tomu – to je správný náklad pro Peugeot Partner Tepee. Pohodové dálniční cestování kazí jen absence šestého převodového stupně, který by se na delších cestách určitě hodil. Spotřeba při reálné stotřicetikilometrové rychlosti se totiž vyhoupla na 8,3 litru.

Absenci zabudované středové loketní opěrky (na jejím místě je obří chlazený odkládací prostor) vynahrazují úzké sklápěcí područky. Ty jsou při dlouhých cestách opravdu příjemným společníkem, na řadicí páku z nich ale díky jejich vyššímu umístění bohužel nedosáhnete. A když už jsme nakousli ergonomii – autorádio s jeho titěrnými tlačítky a mačkacím, nikoliv otočným ovladačem hlasitosti je někdy pro zlost. Ještěže tu najdeme dálkové ovládání pod volantem a nemusíme hrát neoblíbenou francouzskou hru „stref se do čudlíčku“.

obrázek [555 x 335]
 

Grafika navigace, která je k mání za velmi rozumných 26.500,- Kč, sice ve srovnání s nejmodernějšími systémy prémiových automobilek vypadá jako z chudé čtvrti, funkčnost jako taková se ovšem ukázala být bezproblémová. Umístění obrazovky je navíc přímo ukázkové. On byl ostatně celý interiér navržen velmi chytře. Vše je pěkně na dosah, slícování jednotlivých dílů je na dobré úrovni a i když použité plasty by mohly být o něco lepší (a ty měkčené by mohly být i jinde než na volantu), celkový dojem z interiéru je pozitivní. Přeci jen, hlavními myšlenkami v tomto segmentu jsou funkčnost a odolnost vnitřku vozu. Systém sklápění a vyndávaní sedadel je dětsky jednoduchý, poměrně těžké sedačky ale přeci jen dají vaší krásnější polovičce při jejich demontáži zabrat.

Rozbijeme stan?

Automobily tohoto segmentu se téměř výhradně kupují s kalkulačkou v ruce, protože hlavní je v zde poměr mezi užitnou hodnotou a cenou. U Peugeotu se výsledku určitě nemusejí bát, vždyť konkurence v podobě třeba Škody Roomster či Fiatu Doblo nenabízí zdaleka tolik prostoru a testovaná vznětová jednašestka navíc hledá jen těžko soupeře, když dojde na cenu a výkon. Najde ho celkem přirozeně zejména v technicky téměř shodném Citroenu Berlingo či v o něco levnějším, ale podle našeho názoru také o kousek horším Renaultu Kangoo. Poměr velikosti, komfortu, jízdních vlastností, vzhledu a ceny (nyní navíc platí zajímavý akční ceník) je asi nejlépe vybalancován právě u Peugeotu Partner Tepee. Že by nastal čas trochu si zahrát na indiány?

obrázek [555 x 271]
 

První cena vozu334.900,- (Partner Tepee Confort, 1,6 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací439.900,- (Partner Tepee Premium, 1,6 HDi 66 kW)
Základní cena testovaného vozu453.900,- (Partner Tepee Outdoor, 1,6 HDi 66 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků549.900,- (Partner Tepee Outdoor, 1,6 HDi 66 kW)

Plusy

  • Prostorný a solidně zpracovaný interiér
  • Dobré odhlučnění
  • Objemný a snadno přístupný zavazadelník
  • Počet a přístupnost odkládacích prostor
  • Nízké ceny příplatkových výbav

Minusy

  • Pomalý nástup brzd
  • Nepřesná převodovka
  • Aerodynamický hluk při vysokých rychlostech
  • Minimální výkonová rezerva pro jízdu mimo město
  • Jízdní vlastnosti při ostřejší jízdě
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Partner Tepee Outdoor

Cena v základní výbavě: 453 900 Kč Cena v testované výbavě: 549 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD a podpora nouzového brzdění, úchyty ISOFOX na sedadle spolujezdce a na zadních bočních sedadlech, airbag řidiče a spolujezdce s možností deaktivace, plechová kola 16" s ozdobnými kryty Grenade, automatické uzamčení vozu za jízdy, elektronický imobilizér, rádio RD4 s MP3 a palubním počítačem, posilovač řízení s proměnlivým účinkem (elektrohydraulický pro motory FAP), výškově a osově nastavitelný tříramenný volant, centrální zamykání, výklopné zadní sedadlo dělené 2/3 - 1/3, stropní odkládací schránka, uzavíratelná schránka v palubní desce, odkládací schránka u spolujezdce (uzavíratelná a chlazená v případě klimatizací), boční schránka ve středové konzoli na straně spolujezdce, 2 schránky v podlaze před zadními sedadly, přenosný popelník, zásuvky pod sedadly řidiče a spolujezdce, schránky v bočních posuvných dveřích, stropní odkládací schránka, kapsy na zadní straně předních sedadel, 6 ok pro uchycení nákladu v zavazadlovém prostoru, síť k uchycení nákladu, mlhové světlomety, levé a pravé boční posuvné dveře, boční lišty v barvě karoserie, nárazníky v barvě karoserie, Pack Plus (elektrické ovládání předních oken sekvenční, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním), Manuální klimatizace + Atermické čelní sklo, přední sedadla s loketními opěrkami, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Pack Outdoor

Výbava testovaného vozu:7mi místné provedení (+30.900,- Kč), metalíza (+11.000,- Kč), dvouzónová klimatizace (+8.400,- Kč), Navigační systém RNEG s SD kartou a bluetooth handsfree (+26.500,- Kč), boční a hlavové airbagy (+12.800,- Kč), zadní parkovací asistent (+8.400,- Kč), hliníková kola o velikosti 16“ (+12.000,- Kč)

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot Partner Tepee Outdoor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 161
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 5 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 675 / 3000
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1407 / 763
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1862
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 665 / 945
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1070
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 445
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot Partner Tepee Outdoor
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…