Test Auto.cz

Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

22.1. 2018
Verdikt
 

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.

Ferdinand Porsche kdysi prohlásil, že nemohl najít sportovní auto svých snů, tak si jej postavil sám. Tehdy vznikla automobilka Porsche, která je dnes synonymem pro ty nejlepší sporťáky světa. Ví se ale také to, že její stvořitel měl velmi blízko k terénním vozům. I přes soustředění se na zcela jiný segment aut věřil, že když Porsche postaví terénní vůz přesně podle dané filosofie značky, bude mít mezi zákazníky úspěch.

A ohlédneme-li se za posledními roky, musíme uznat, že měl pravdu. Stuttgartská SUV nejenže se prodávají jako housky na krámě, ale díky výtečným číslům zachránila automobilku před možná i definitivním koncem.

Porsche vstup do rostoucího segmentu načasovalo skvěle. Považte, že Lamborghini představilo první sportovně-užitkový vůz nedávno, Ferrari na něm teprve pracuje a světu jej ukáže až v horizontu několika příštích let. To Porsche odhalilo model Cayenne již v roce 2002, a i když se tehdy dočkal hodně vlažného přivítání, asi nikoho nenapadlo, jak důležitý pro značku bude.

Skokem se ale přesuňme o takřka šestnáct let dopředu. Vánoce jsou za námi, dokonce jsem stihl oslavit i příchod nového roku. Ten největší dárek na mě ale čekal až první lednový týden, kdy jsem si Cayenne převzal k testu. A přesně podle očekávání to stálo za to!

Obludka dospěla

Ruku na srdce, první generace SUV Caynne nebyla žádná fešanda. I když jste Porsche třeba díky nezaměnitelným předním světlometům poznali na první pohled, na krabicovité tvary si prostě nešlo zvyknout ze dne na den. Druhá generace, jež dorazila na trh v roce 2010, už byla o něco hezčí, působila dynamičtějším a svěžejším dojmem.

Postupná evoluce pokračovala i s příjezdem nejnovějšího provedení, které jsme si mohli prohlédnout na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Osobně jsem byl přítomen u premiéry a musím říct, že jsem si k exteriéru auta hodně dlouho prošlapával cestu. Vlastně jsem stánek opouštěl a pořád nevěděl, jestli se mi to auto líbí, nebo ne. Ano, je to nejhezčí Cayenne, jaký kdy vznikl, ale vážně je tohle pořád Porsche?

TEST 2005: Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň

Zatímco já si na design pozvolna zvykl a při závěrečné rozlučce sám sebe přistihl, že se mi tohle SUV asi fakt líbí, reakce okolí byly rozpačité. Není to tak, že by se jim Cayenne nelíbil, ale když řeknete, že přijedete v Porsche, lidé očekávají něco tak trochu jiného. Jízlivé poznámky typu „sporťák na steroidech“ jsem zaslechl několikrát, ale znovu se vrátím k tomu, co už jsem jednou psal – nový Cayenne je určitě nejhezčí SUV, jaké kdy Porsche postavilo.

Na přídi i dále nalezneme ikonické světlomety, drobný odznáček Porsche a hlavně robustní masku s nasávacími otvory v nárazníku. Boční linie jsou uhlazenější a už dvacetipalcové zimní obutí dotváří důstojný charakter. Připomeňme ale, že Cayenne může klidně dostat ještě o palec větší a líbivější kola, příplatek za ně se však blíží ke stům tisícům korun. Zcela nejvíce mi ale z vnějšího designu padla do oka záď. Čistá, s elegantními světlomety, které spojuje decentní vodorovná linka. Nápis Porsche a hlavně dvě dvojité koncovky výfuku však avizují, že tohle není ledajaké SUV. Tohle je auto se sportovními geny!

Zatímco exteriér mohl působit rozporuplně, z prostředí uvnitř už jsem byl já (i všichni ostatní) ohromen. Pracoviště řidiče je oázou pro každého automobilového nadšence. Obavu jsem měl hlavně z dotykových ploch na středové konzole a širokého displeje infotainmentu. Když jsem si totiž auto prohlédl jen pár desítek minut po odhalení ve Frankfurtu, oba tyto prostory už byly kompletně poťapkány. Vážně bych s sebou měl raději vozit hadřík a plochu po každé jízdě očistit, aby onen „wow“ efekt nezmizel. Netřeba. Stačí být alespoň trochu opatrný a zjistíte, že s otisky prstů to nebude tak horké ani po několika stovkách kilometrů.

Rozměr multimediálního displeje navíc umožnil „zasazení“ větších ikon, takže se díky tomu (ale i neskutečně rychlé odezvě) ovládá jedna radost. Připočteme-li samotnou ostrost obrazu a široké možnosti konektivity, není zábavní stránce Cayennu co vytknout. K radosti všech milovníků staré školy nezmizel klasický ručičkový otáčkoměr. Proč? Digitálních věcí je podle Porsche v autě až až. Menší budíky po stranách pak lze z velké části individualizovat. V pravém si můžete zobrazit kupříkladu mapu navigace, data o jízdě, ale i obraz nočního asistenta s využitím infračerveného světla. Připlatíte si za něj desítky tisíc korun, ale jak se později dozvíte, určitě se to vyplatí.

obrázek [600 x 404]  

Samotné sezení je pohodlné, sportovní sedačky mají výraznější boční vedení, tudíž v nich tělo dobře drží i v náročnějších pasážích ve vyšších rychlostech. Co však ocení ostatní členové posádky, neméně komfortně se sedí i vzadu. Porsche si na tomto aspektu dalo záležet a cestujícím ve druhé řadě nabídne takřka stejné podmínky – za příplatek dostanou kromě obdobného sezení i vyhřívání a ventilaci, prvky se ovládají prostřednictvím dotykové plochy mezi předními sedačkami. Zadní lavice je sklopitelná v poměru 40/20/40, čímž zavazadlový prostor navýšíte ze 745 litrů na 1710 l s téměř rovnou ložnou plochou.

Jistě už vám je jasné, že náročnější zákazníci si budou muset připlatit. A nejde o zrovna malé částky, vezmeme-li v potaz, že cena testovaného kousku narostla kvůli příplatkům o takřka milion korun. Jen celokožený interiér stojí 88.752 Kč, komfortní paket s pamětí sedaček nastavitelných ve 14 polohách přijde na 43.247 Kč, za multifunkční sportovní volant s pádly a vyhříváním utratíte dalších 7.207 Kč, parkovací asistenti s kamerami mají hodnotu 28.139 Kč, a když si navolíte ještě panoramatické střešní okno, je to dalších 54.122 Kč. Částky to věru nejsou malé, ale vždyť nakupujete u Porsche…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Porsche Cayenne S

Cena v základní výbavě: 2 434 408 Kč Cena v testované výbavě: 3 494 950 Kč

Základní výbava:19“ kola, palivová nádrž na 75 l, dvouzónová automatická klimatizace, denní svítilny a zadní s technologií LED, asistent dálkových světel, asistent nouzového brzdění, stop/start, elektrická parkovací brzda, elektrický systém rekuperace, audio s 10 reproduktory, infotainment s navigací, kryt motoru, multifunkční sportovní volant s pádly, multikolizní brzda, aktivní systém odpružení se třemi nastavitelnými polohami, asistent pro sjíždění svahů, startování bez klíče, tempomat s nastavením od 30-240 km/h, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná

Výbava testovaného vozu:Standardně 21“ kola (+93.108 Kč), adaptivní tempomat s aktivním udržováním navolené vzdálenosti (30-210 km/h) (+45.817 Kč), aktivní vzduchový podvozek (+57.507), asistent změny jízdních pruhů (15-250 km/h) (+20.809 Kč), celokožený interiér (+88.752 Kč), komfortní paket s pamětí sedaček (+43.247 Kč), LED hlavní světlomety (+52.524 Kč), noční asistent s využitím infračerveného světla v noci (+59.575 Kč), dvoudílné panoramatické střešní okno (+54.122 Kč), střešní ližiny Aluminium (+15.669 Kč), ventilace sedadel vpředu a vzadu (+54.498 Kč) atd.

Nejméně osm lidí zahynulo v národním parku na jihu Itálie Nejméně osm lidí zahynulo v národním parku na jihu Itálie

Nejméně osm lidí dnes zahynulo v rozvodněných soutěskách…

 
Technické údaje
Motor Porsche Cayenne S
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2894
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 324 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1800 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 265
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 8 / 9.2
Emise CO2:209
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 745 / 1710
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2095 / 820
Rozměr pneu:274/45 R20, 305/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4918
b) šířka (mm): 1983
c) výška (mm): 1696
d) rozvor (mm): 2895
e) rozchod vpředu (mm): 1680
f) rozchod vzadu (mm): 1673
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



Porsche Cayenne Coupé dostalo zelenou a zamíří do sériové výroby Porsche Cayenne Coupé dostalo zelenou a zamíří do sériové výroby

Porsche Cayenne se má ve své aktuální generaci dočkat…

Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS! Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS!

Nejnovější varianta SUV ze Zuffenhausenu kombinuje…

 



 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Včera

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Říká se, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Nevíme sice, co je na tom pravdy, ale faktem zůstává, že zaujmout…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

Jeřábek zůstává v NHL! Český obránce podepsal na rok v Edmontonu

Jeřábek zůstává v NHL! Český obránce podepsal na rok…

Z hlavního města USA míří na sever do Kanady. Český obránce Jakub Jeřábek, který v minulé sezoně hrál za…

SESTŘIH: Olomouc - Baník 1:4. Show i bez Baroše, Diop oslnil hattrickem

SESTŘIH: Olomouc - Baník 1:4. Show i bez Baroše,…

Fotbalisté Baníku Ostrava potvrdili vydařený vstup do sezony výhrou 4:1 na hřišti Olomouce. Po pěti kolech první…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…