Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Bentley Bentayga – Nejluxusnější náklaďák na světě

David Bureš
Diskuze (108)

V poslední době navštívilo redakční garáž už druhé Bentley. Nadchlo nás SUV Bentayga tak jako minule superluxusní sedan Mulsanne?

Design, interiér


Pokud někdo chtěl luxusní automobil, který si poradí se všemi nástrahami cest i necest, měl dlouhá léta na výběr jedinou možnost - Range Rover. V průběhu doby ale popularita SUV rostla, s čímž se rozšiřovala i nabídka takových aut. A tak najednou Range Rover už není tak výlučný jako kdysi. Dnes už dokonce ani není nejluxusnější SUV na trhu, tento titul si pro sebe uzmulo Bentley Bentayga.

To se světu poprvé představilo na podzim 2015, cesta k němu však byla delší. Myšlenku SUV Bentley poprvé prezentovalo o tři roky dříve, pomocí konceptu EXP 9 F, z něhož Bentayga vychází. Ani to však nebylo první SUV se znaky Bentley, v devadesátých letech totiž vzniklo na speciální objednávku brunejského sultána šest exemplářů SUV Bentley Dominator, postavených na základech tehdejšího Range Roveru.

Zpět ale k Bentayze. Při cestě od konceptu k sériové verzi se sice mnohé změnilo, včetně jména, co však bylo zachováno, byl opulentní vzhled, naprostý luxus a silný motor pod kapotou, což vlastně platilo už pro mýty opředeného Dominatora. Bentayga je sice též dostupná se vznětovým motorem (osmiválcovým biturbem) a počítá se i s plug-in hybridem, na vrcholu nabídky ale zůstává šestilitrový dvanáctiválec, který se k tomuto typu auta jeví podle nás jako jasná volba. A právě s 6.0 W12 biturbo o výkonu 447 kW jsme Bentaygu vyzkoušeli na českých silnicích. Bude to takový zážitek jako s nedávno testovaným Mulsanne?

Krasavec to věru není

Bentayga (kombinace slov Bentley a tajga) patří mezi ty automobily, za nimiž se otočí půlka ulice, když ho spatří. Že by se však davy otáčely za nejkrásnějším autem v širokém okolí, to ne, spíš je udiví rozměry menšího slona (5.140 x 1.998 x 1.742 mm) a kontroverzní vzhled, který je svojí velkolepostí spíše než na Evropany cílen na Rusy, Araby nebo Číňany, tedy hlavní cílovou klientelu. Jestliže už design konceptu EXP 9 F rozděloval názory veřejnosti, u Bentaygy je to snad ještě výraznější.

suv bentley luxusni suv bentley luxusni  

Zatímco EXP 9 F svojí takřka vertikální přídí evokovalo Mulsanne, Bentayga se zakulacenými předními partiemi a bok po boku zdvojenými světlomety se spíše podobá řadě Continental/Flying Spur. Na rozdíl od nich ale rozhodně není tak elegantní, ba naopak, vysoký ponton karoserie znamená těžkopádnost tvarů. Podívejte se na Bentaygu z čelního pohledu a uvidíte před sebou podivné, zavalité auto, které kulaté svítilny nebo obří maska chladiče rozhodně nezachraňují.

To zadní partie se týmu Crispina Marshfielda (designéra zodpovědného za exteriér) povedly výrazně více. Působí elegantně a k Bentley plně sedí, stejně jako zvýrazněné zadní blatníky ve stylu Flying Spuru. Líbí se mi i různé odkazy na jméno značky – motiv písmena B najdeme jak v koncových světlech, tak mřížkách na bocích karoserie.

Celkový dojem z designu navíc zachraňuje šedá metalíza Magnetic, která se k Bentley hodí mnohem více než mnohé nevkusné kombinace (k dispozici je dvoubarevná karoserie), jimiž se některé kousky chlubí. Vedle 19 základních laků je k dispozici rozšířená paleta 90 odstínů, když si však připlatíte, můžete mít na tomto SUV jakýkoliv odstín, jaký vás napadne. Za Magnetic si jako „lak z rozšířené nabídky“ připlatíte 141.600 korun, na dalších 33.000 korun přišlo nalakování dolní části karoserie. Když ale za dvanáctiválcovou Bentaygu dáte v základu v přepočtu přes 5,5 milionu Kč, takový příplatek se v tak vysoké částce najednou ztratí.

Interiér Bentley se špetkou čtyř kruhů

V duchu tradičního Bentley kráčí alespoň interiér. Když se dovnitř konečně dostanete, nastupování totiž kvůli vysoké karoserii připomíná menší horolezecký výšlap, připadáte si jak v typickém voze britské aristokratické značky. Nohy máte zabořené v koberečku s vysokým vlasem, rukama se dotýkáte volantu čalouněného jemňounkou kůží nebo masivní hlavice volicí páky a obklopuje vás hodnotné dřevěné obložení a lány kůže, které si s vozy Bentley či Rolls-Royce typicky spojíte. Stejně jako třeba detail v podobě pákového ovládání ventilace.

Ideální je i zachování analogových budíků (pouze doplněných o digitální displej palubního počítače), které vypadají mnohem lépe než laciný digitální přístrojový štít v Mercedesu třídy S. Milovníky individualizace nadchne i široká nabídka dostupných barev čalounění a různých dřevěných obložení, k dispozici je i několik barevných schémat kabiny. Chcete kontrastní barvu kůže jen na loketních opěrkách, nebo raději i na bezpečnostních pásech, nebo snad i na částech sedadel? Žádný problém, náš zákazník, náš pán... Takovým způsobem sice lze vytvořit něco hodně kýčovitého, testovaná Bentayga ale byla uvnitř vcelku decentní a krásná – červenou a černou kůži doplňovalo tmavě hnědé obložení z eukalyptu.

Jenže při druhém pohledu si všimnete, že ve staromódně tvarované palubní desce (to u Bentley není výtka, ba naopak!) se nachází množství laciných detailů, kterých si u takového Mulsanne rozhodně nevšimnete. Bentayga je postavena na stejné platformě MLB Evo jako Audi Q7, což uvnitř vozu bohužel nepřehlédnete. Páčky pod volantem, ovládání světel, tlačítka na volantu nebo grafika ovládání klimatizace, to všechno jsou detaily z vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. Je to možná pohled hnidopicha, jenže zatímco v modernisticky pojatých Audi vypadají tyto detaily parádně a luxusně, v klasicistním Bentley působí nepatřičně, až lacině, což kazí celkový dojem z interiéru.

suv bentley luxusni suv bentley luxusni  

To samé můžeme prohlásit o multimediálním systému. Naštěstí si zachovává klasická tlačítka po stranách a nespoléhá se jen na dotykové ovládání, poměrně nízké rozlišení obrazovky ale v dnešní době zklame a také grafika navigace není z nejmodernějších. A když na vás systém promluví, zjistíte, že jde o stejný hlas jako ve Škodovce... Alespoň že začlenění Bentley do koncernu VW Group umožnilo mít celý systém v češtině.

S čím však budete spokojeni, je vnitřní prostor. Vpředu si budete hovět v rozměrných sedačkách s možností různého vyhřívání – vedle intenzity si můžete vybrat i to, zda bude vyhříván jen sedák, opěradlo, nebo obě části, přičemž ani s prostorem nad hlavou nebo v oblasti loktů není žádná potíž.

Na zadních sedadlech se pak sedí hezky vysoko, dlouhý sedák pečlivě podepře stehna. Panoramatické okno obvykle omezuje prostor nad hlavou, v Bentayze je ale vše v pořádku. Dostatečná rezerva je i před koleny, nutno však podotknout, že prostor poněkud omezují příplatkové stolky z dřevěné dýhy (za 51.600 Kč). V „klidové“ poloze jsou totiž přesně v místě kolen. A hlavně pak nesklápějte středovou loketní opěrku, jejíž zpracování je snad nejlacinější detail z celého interiéru. Tohle v autě za cenu Bentaygy rozhodně nemá co dělat.

Velký je také zavazadlový prostor, byť udávaná hodnota 484 litrů pětimístné varianty až tolik nenadchne. Bentayga si totiž nehraje na nějaké obří prostory pod podlahou nebo široké kapsy za podběhy. Místo toho je tu pravidelný tvar, který je se svými 119 centimetry délky pěkně dlouhý. Jakmile vám něco spadne k opěradlům zadních sedadel, budete se po tom natahovat opravdu těžko. Na šířku má kufr 108 cm, pod plato je vysoký 44 centimetrů.

Bentayga se navíc inspirovala dalšími SUV a nezapomněla na některé praktické prvky, jako je háček na nákupní tašky, 12V zásuvka, zádržný systém na zavazadla nebo příplatkové elektricky sklopné tažné zařízení. Na převážení rozměrných zavazadel se ale tak nějak zapomnělo. Zadní sedačky jsou sice sklopné, nikoliv však elektricky, ale jen manuálně (to nás v této cenové relaci překvapilo), navíc je nelze zcela sklopit do roviny.

Motor, jízdní vlastnosti


Sametovější jen těžko najdete

Kdo by ale u Bentley řešil zavazadelník, že… A tak se raději pojďme podívat pod kapotu, kde pracuje pečlivě zakrytý šestilitrový dvanáctiválec. S Bentley je sice odjakživa (konkrétně od šedesátých let) spjat obrovitánský osmiválec o objemu 6,75 litru, období pod Volkswagenem je ale ve znamení také dvanáctiválce do W, který navíc vyrábí přímo britská továrna Bentley v Crewe. Jako první jej použila řada Continental v roce 2003 a nyní jej najdeme i v Bentayze.

V jejím případě jde ale o novou generaci tohoto agregátu. Motor si sice uchoval konfiguraci do W, objem šesti litrů a přeplňování dvěma turbodmychadly, jinak se ale použitá technika v mnoha ohledech změnila. Objem kvůli zkrácení zdvihu z 90,2 na 89,5 mm mírně klesl z 5998 na 5950 cm3 (vrtání zůstalo na 84 mm), dvojice turbodmychadel je pro lineárnější nástup síly nově typu twin-scroll a vícebodové vstřikování doplnil přímý vstřik. Kompresní poměr se pak proti trendu snížil z 10,5 na 9:1.

Konstruktéři pak dále vylepšili systém vypínání poloviny válců, jehož činnost jsme však po dobu testování vůbec nezaznamenali. Laserové zdrsnění povrchu válců metodou APS snížilo tření mechanických částí, zatímco elektromagnetické aktuátory tlumí vibrace.

suv bentley luxusni suv bentley luxusni  

Všechny tyto úpravy v praxi znamenají, že pod kapotou Bentaygy pracuje jednoduše znamenitý motor. Šestilitrový dvanáctiválec je silný jako rozzuřený nosorožec, je jedno, zda ho držíte těsně nad volnoběhem, nebo se ho snažíte vytáčet, bez ustání táhne dál a dál, a to při naprosto sametovém chodu.

Ostatně vrchol točivého momentu 900 N.m je dostupný v širokém pásmu mezi 1350 a 4500 otáčkami. Výkon postupně graduje, maximálních 447 kW se dočkáte mezi 5000 až 6000 otáčkami. Do takových výšin se ale při běžné jízdě vlastně nikdy nemusíte dostat, protože si plně vystačíte s nízkými a středními otáčkami. I v nich je Bentayga tak rychlá, že nemáte potřebu její motor vytáčet. Dvanáctiválec si se 2,5 tuny těžkým SUV poradí, jako by bylo lehké pírko.

Do vyššího spektra otáček se vlastně dostanete jen v případě, kdy se budete chtít podle zvuku ujistit, že pod tou kapotou opravdu pracuje spalovací motor. Agregát je tak perfektně odhlučněn, že o něm prakticky nebudete vědět, do kabiny neproniká ani jemné vrnění. Jen při nastartování jemně „zakašle,“ a to až obyčejně, jako nějaký dvoulitr, ve vyšších otáčkách pak uslyšíte jemné vrčení. Moc charakterní tón to ale není, vlastně celou dobu testování jsme v redakci řešili, zda se nám lehce chraplavý zvuk líbí, nebo ne. Ono to ale bude asi tím, že motor Bentley byste vlastně vůbec slyšet neměli... A tak se hoďte do klidu a nechte dvanáctiválec převalovat pod 2000 otáčkami, vždyť i na dálnici při 130 km/h točí jen 1700 otáček.

Jen je potřeba počítat s tím, že když si kupujete takhle objemný motor v takhle velkém autě, nebudete ani zdaleka jezdit zadarmo. Pod 15 l/100km jsme se s dvanáctiválcovou Bentaygou dostali jen málokdy, buď při hodně klidné jízdě, případně při ustáleném tempu na dálnici, kdy si vůz řekl o 12 litrů. Spíše jsme však jezdili za nějakých osmnáct, což byl i závěrečný průměr (18,5 l/100 km), ve městě vzrostla na kulatých 20 litrů. Málo to není, s ohledem na techniku (dvanáctiválec, automat, pohon všech kol) v útrobách tak těžkého auta se ale s takovými hodnotami musí počítat.

Dvanáctiválec do W je spárován jak jinak než s automatickou převodovkou, kterou není nic jiného než osvědčený osmikvalt ZF. Jestliže však v Mulsanne nebo v jiných vozech funguje naprosto bezchybně, v Bentayze jsme si hlavně při rozjezdu povšimli jistého zaváhání, lehkého cuknutí, jindy zase ne zcela hladké změny převodu. Manuální řazení pomocí masivního voliče nebo páček pod volantem pak dokazuje, že něco takového je v Bentley zcela nemyslitelného a nedůstojného a že byste měli na ruční změnu převodu zapomenout. V manuálním režimu auto reaguje na pokyn dost letargicky, a tak je lepší nechat tuto práci na automatice.

Jízdní zklamání

Bentley Bentayga je stejně jeden z těch automobilů, které vlastně ani moc nebudete chtít řídit, jakože se spíše necháte jimi vézt. A přesně takové je i celkové naladění vozu, které myslí hlavně na pohodovou jízdu, bez zbytečného stresu. Díky majestátnímu vysokému posazu si navíc za volantem Bentaygy budete připadat jako páni světa, protože i jiná SUV (třeba jinak velký Range Rover Velar) najednou proti tomuto obrovi vypadají malinkaté.

Pokud si při objednání auta zaškrtnete kolonku All Terrain (za 156.000 Kč), k dispozici budete mít hned osm jízdních módů – čtyři jsou určeny pro jízdu na běžných silnicích, zbývající pak pro různé povrchy mimo zpevněné cesty. Vzduchový podvozek totiž umí upravit světlou výšku, ne jen pro usnadnění nastupování, ale také pro zlepšení terénních schopností. Podobně jako u nedávno testovaného Mulsanne je základní konfigurací režim „Bentley,“ který je podle automobilky ideálním nastavením daného automobilu.

A popravdě řečeno to je pravda. Jakmile sepnete komfortní režim, začne se Bentayga v zatáčkách houpat, zatímco ve sportovním nastavení vám dají 21palcová kola pocítit veškeré nerovnosti českých silnic.

Ostatně vzduchový podvozek nás překvapil, a to nikoliv v pozitivním smyslu. Od Bentley jsme čekali jízdu jako na peřince, doufali, že auto překoná jakékoliv nerovnosti, aniž by o tom posádka věděla, jenže opak je pravdou. Při svižnějším tempu na okresních silnicích si Bentayga ještě zvládne s jednotlivými nerovnostmi poradit, stačí ale dojet do města nebo na rozbitou silnici a najednou zjistíte, že vzduchový podvozek je nepříjemně tvrdý a s nástrahami českých cest si neumí moc poradit. Nedávno srovnávané BMW 750d a Mercedes-Benz S 400 d mají podvozek rozhodně výrazně pohodlnější, což bychom popravdě řečeno nečekali. Nemělo by být Bentley přece jen ještě pohodlnější než jinak skvělá německá prémie?

suv bentley luxusni suv bentley luxusni  

S čím naopak potíž není, je perfektní odhlučnění. O motoru, který prakticky neuslyšíte, už řeč byla, stejně tak je kvalitně potlačen hluk od podvozku a aerodynamický hluk. Pravda, Mulsanne je na tom ještě výrazně lépe, i v Bentayze ale do 160 km/h uslyšíte jen jemný aerodynamický svist.

Na dálnici a před zatáčkami ale musíte myslet na obří hmotnost vozu, přestože si 400mm kotouče vpředu a 380mm vzadu dokážou s autem poradit, přece jen jeho tíhu při zpomalování jasně ucítíte. To samé platí také pro svižnější průjezd v zatáčkách. Přestože si auto s takovým tempem zvládne poradit, fyziku zkrátka neoblafnete. V oblouku je Bentayga hodně těžkopádná.

Ale jak už bylo řečeno, Bentayga je hlavně o pohodové jízdě. A tak sepněte spolehlivě fungující adaptivní tempomat, zapněte slušně pracující automatická dálková světla s velkým dosahem, zesilte příplatkové rádio Naim s 18 reproduktory o výkonu 1.800 W (za 208.100 Kč) a kochejte se. Tak to má Bentayga nejraději.

Závěr


Závěr

Obří zájem o Bentley Bentayga dokazuje, že trh si takové opulentní SUV žádal. Zda se takový vůz k britské aristokratické značce hodí, nechám na každém z vás, pravdou ale je, že Bentley vždy byla ta velká, těžkotonážní auta, „nejrychlejší náklaďáky světa,“ jak říkal Ettore Bugatti. A to už je vlastně jen krok k SUV, bez nichž se dnes automobiloví výrobci neobejdou. Spíš jde tedy o to, jestli si Bentayga uchovává charakter Bentley.

Na první pohled se zdá, že ano. Na Bentayze najdeme charakteristické prvky Bentley, ať už mluvíme o designu, luxusním interiéru nebo silnému motoru pod kapotou, které od ní zákazníci čekají, a tak by se mohlo zdát, že je všechno v pořádku.

Jenže tyto tradiční britské ingredience se v některých ohledech nepovedlo smíchat tak, jak bychom od této aristokratické značky očekávali. Ovladače z jinak luxusních Audi tady působí nedůstojně a vesměs lacině, především ale není komfort odpružení na českých silnicích takový, jaký bychom od Bentley očekávali. Byť to nejsou přímí konkurenti, tak třeba nedávno srovnávané luxusní sedany BMW 750d a Mercedes-Benz S 400 d si s nástrahami českými silnic poradily bezesporu lépe. Německá prémie je sice skvělá, nemělo by ale být Bentley ještě lepší?

suv bentley luxusni suv bentley luxusni  

Ve výsledku tak Bentayze chybí ten specifický duch Bentley, navzdory sametovému dvanáctiválci, koberečkům s vysokým vlasem nebo úžasnému dřevěnému obložení vám neposkytuje ten pocit výjimečnosti, jako to umí Mulsanne. Ne že by Bentayga byla špatné auto, je ale „jen“ dobrá, což je podle nás v této cenové relaci trochu málo. Od Bentley zkrátka čekáte to nejlepší, a to Bentayga při vší úctě k ní není. Přestože je Mulsanne ještě mnohem dražší (v základu stojí bezmála osm milionů korun, zatímco Bentayga začíná na 5,5 milionu), my bychom neváhali ani minutu a raději ušetřili na něj. Nestojí ani dvojnásobek a přitom je Mulsanne mnohonásobně lepší. Máme pro vás tak jednu radu, jestli vás Bentayga zajímá, rozhodně nezkoušejte Mulsanne. Po takové zkušenosti zjistíte, že to jde ještě mnohem lépe.






Nejlevnější verze modelu V přepočtu 5.511.800 Kč (Bentayga/447 kW)
Základ s testovaným motorem V přepočtu 5.511.800 Kč (Bentayga/447 kW)
Testovaný vůz bez příplatků V přepočtu 5.511.800 Kč (Bentayga/447 kW)
Testovaný vůz s výbavou V přepočtu 7.072.300 Kč (Bentayga/447 kW)

Plusy

  • Zátah motoru v jakýchkoliv otáčkách
  • Velký vnitřní prostor
  • Obří zavazadelník
  • Perfektní odhlučnění
  • Přepychový interiér

Minusy

Kontroverzní vzhled

  • Ne zcela hladké řazení
  • Na danou třídu průměrný komfort odpružení
  • Laciné detaily v interiéru

Foto: Ondřej Kroutil

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (108)
Bentley Bentayga
Cena základní sestavy 5 511 800 Kč
Výbava základní sestavy Adaptivní vzduchový podvozek, 21palcová kola z lehkých slitin, adaptivní full-LED světlomety, maska chladiče z lesklého chromu, kožené čalounění, kožený multifunkční volant, pětimístná konfigurace, rádio s deseti reproduktory, multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigace, atd. Kč
Cena testované sestavy 7 072 300 Kč
Výbava testované sestavy Lak Magnetic (v přepočtu +141.600,-), lakovaná dolní část karoserie (+33.000,-), kontrastní prošívání (+49.080,-), kontrastní prošívání volantu (+5.200,-), paket All Terrain – nastavení jízdních režimů s terénními módy, ochrana podvozku, sada pro upevnění zavazadel, samostmívací zrcátka, kamerový systém s ptačím pohledem (+156.000,-), paket City – automatický parkovací asistent, varování před chodci, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu (+136.380,-), paket Sunshine – dvojité sluneční clony vpředu, elektricky ovládané sluneční clony v zadních oknech (+51.280,-), paket Touring – adaptivní tempomat, head-up displej, asistent pro jízdu v pruzích, samočinné brzdění, noční vidění, asistent pro jízdu v dopravní koloně (+194.900,-), paket Smoker’s – zapalovač, popelníky (+14.500,-), elektricky ovládané tažné zařízení (+37.800,-), koberečky s vysokým vlasem (+12.300,-), nabíječka baterie (+3.200,-), Bentley GPS Tracking System (+46.300,-), zábavní systém pro cestující vzadu (+177.300,-), TV tuner (+30.500,-), bezdotykové elektrické ovládané víko zavazadelníku (+21.500,-), ambientní osvětlení (+11.600,-), hudební systém Naim (+208.100,-), nezávislé topení (+57.900,-), dálkové otevírání garážových vrat (+8.800,-), 21“ pětipaprsková kola v dvoubarevném provedení (+80.200,-), dřevěné stolky vzadu (+51.600,-), dojezdové rezervní kolo (+17.300,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 12 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 447 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 900 / 1350 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 301
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 19 / 9.6 / 13.1
Emise CO2: 296
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 484 / 1774
Objem nádrže (l): 85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2440 / 810
Rozměr pneu: 285/45 R21
Bentley Bentayga
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5140
b) šířka (mm): 1998
c) výška (mm): 1742
d) rozvor (mm): 2995
e) rozchod vpředu (mm): 1689
f) rozchod vzadu (mm): 1693
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
23. 10. 2017 08:36
Re: Bentley
Fostek má pravdu v tom, že nejsi cílová skupina, ta opravdu neuvažuje tak, že "kdybych prodal všechno co mám v garáži, tak na to auto dosáhnu". Nebo kdybych se přestěhoval z domu do levnějšího bytu, tak mi na něj zůstane. Cílová skupina bez mrknutí oka akceptuje, že to auto za pět let ztratí na ceně pět miliónů. Cílová skupina neřeší, že to nejezdí až tak skvěle, ale že je to prostě Bentley. V jedné americké detektivce jezdil vrah v Bentley GT a jedna svědkyně vypověděla, že je to prostě "načančané Audi".
Znám člověka, co si kupé koupil a taky asi nebyl cílová osoba, protože se mu nechtělo platit výpalné v podobě servisu po 7000 km za 8000 EUR a jezdil s ním jen o víkendu:)
Avatar - Barry Lyndon
18. 10. 2017 11:39
Re: v těch testech, aby se prase vyznalo
Psali to na novinkách. Jasně, že to je poněkud bizarní zdroj informací, ale uvážíme-li, že tady jsme vlastně v Blesku, tak proč ne...
18. 10. 2017 10:50
Re: motor do W
Tady se o tom taktně mlčí, ale jmenuje se to VW Teramont 530 V6 4WD a motor se do Číny vozí z EU.
[odkaz]

Objem 2,5 je kvůli místní dani, psalo se hlavně o 3,0 VR6 s cca 350HP s jedním turbem až po okrajovém biturbu s 500hp.
Avatar - flyboyeda
17. 10. 2017 18:54
SQ7 JASNÁ VOLBA
stejné auto s v podstatě stejně výkoným motorem a navíc Diesel a SUV to šlo vždy do hromady, lepší spotřeba větší kufr, komfort stejný a SQ7 e finále vypadá líp

neodpustím Bentely , že nedotáhla do konce ten dokonalý koncept : [odkaz] do konce je to ostuda i kdyby to mělo stát o pár mega navíc, to je fuk, bylo by to Bentley, namísto toho udělaly přikrášlenou Q7 a to je ostuda :no:
17. 10. 2017 12:30
Re: motor do W

VR6 2,5TSI..?