Test Auto.cz

Audi SQ7 – Nejlepší auto na světě?

26.9. 2016
Verdikt
 

V posledních testech jsem se dost rozplýval, v případě Audi SQ7 tomu nebude jinak. Připravte se na chvalozpěv!

Měl jsem velké štěstí na hodně zajímavé kousky, minulý týden úžasné BMW M2, před tím Mercedes S 500 kabrio, který mě naučil milovat kabriolety a donutil udělit pětihvězdičkové hodnocení. A jak jste si v záhlaví článku nejspíš všimli, plný počet hvězdiček dostalo i tohle modré Audi SQ7. Třeba budete po přečtení testu souhlasit.

A i kdyby ne, snad to bude alespoň zajímavé počtení. Vždyť se jedná o premiéru elektrického přeplňování v sériové produkci! Ano, jak psal minulý týden Tomáš Dusil v materiálu o turbodmychadlech, zbrusu nový čtyřlitrový osmiválec TDI přidává ke dvěma klasickým turbodmychadlům ještě jedno elektrické. Tomu bychom ale správně měli říkat jen dmychadlo nebo kompresor. Ke konstrukci jednotky se dostanu v motorové stati, nyní nejdříve k tomu, jak Audi SQ7 vypadá/nevypadá.

Alespoň trochu nápadnější

Aktuální Audi Q7 je pro mě jedno z nejnudnějších aut, jaké nejen za poslední dobu vznikly. A to jsem u automobilového designu zastáncem spíše jednodušších a čistších linií. Q7 se ale mermomocí chtěla zbavit opulentní pověsti předchůdce a stala se totálně bezpohlavním vozem. Jakoby se novinka chtěla za předchůdce omluvit. Vím, přehnali jsme to, ale teď nebudu služebákem balkánské mafie! Podívejte se, vždyť vypadám jako takový divný kombík! A to ještě před uvedením nové Q7 prosakovaly zprávy, že se její premiéra zpozdila kvůli úpravě designu. Ten se měl zatraktivnit… Raději nevědět, jak Q7 vypadala před úpravou.

Těžká výchozí pozice pro model, který by se chtěl a taky asi měl tvářit alespoň trochu sportovně. Nicméně, v rámci možností se to Audi SQ7 podařilo. Možná až nad očekávání dobře. Úpravy jsou sice decentní – nejvíc si všimnete agresivnější masky chladiče, čtveřice koncovek výfuku a samozřejmě dvacetipalcových kol (ty jsou sériovým prvkem, v našem případě příplatkové jednadvacetipalcové), ale všechny tyhle detaily dávají dohromady už docela interesantní podívanou. Je ale pravda, že testované SQ7 hodně pomáhá nepřehlédnutelná modrá metalíza. Bez ní by bylo hůř.

Interiér se mi líbí od začátku, subtilní přístrojovka sice jakoby patřila spíš Q3, její zpracování a minimalistický styl jsou však bezpříkladné. Ovládání všech těch funkcí a infotainmentových vychytávek je navíc promyšlené, jednoduché a intuitivní. Určitě bych si však odpustil psací touchpad. Po nějaké době jsem zase zkusil zadávat písmenka čmáráním po dotykové ploše a zjistil jsem, že jsem nejspíš dysgrafik.

obrázek [600 x 404]  

Tím bychom měli za sebou jeden z objektivních faktů, proč je Audi SQ7 tak výjimečně dobré auto. Až na nesmyslný touchpad úžasný interiér, který je navíc praktický a prostorný. Nadbytek místa mají i cestující na zadních sedačkách, ty jsou navíc pohodlné, opěradla mají nastavitelný sklon. A zavazadlový prostor poskytne v základu přes osm set litrů… (tato hodnota platí pro pětimístnou SQ7). Kdyby to nebylo klišé, napsal bych, že tohle auto je rodinný sen!

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi SQ7

Cena v základní výbavě: 2 516 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 256 000 Kč

Základní výbava:Dvacetipalcová litá kola, adaptivní vzduchový podvozek, alarm, elektricky nastavitelná bederní opěrka, dojezdová rezerva, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky ovládané páté dveře, dvouzónová automatická klimatizace, LED světlomety, rozhraní MMI se sedmipalcovým displejem, ostřikovače světlometů, potahy v kombinaci alcantara/kůže, sportovní a vyhřívané přední sedačky, tempomat, bluetooth, záruka prodloužená na 4 roky/120.000 km.

Výbava testovaného vozu:Řízení všech kol (+33.400 Kč), tažné zařízení (+39.200 Kč), elektricky nastavitelný volant (+11.600 Kč), multifunkční sportovní volant s pádly pro řazení (+3400 Kč), kolejnicový systém v zavazadlovém prostoru (+8200 Kč), vyhřívané přední i zadní sedačky (+11.600 Kč), boční airbagy vzadu (+10.500 Kč), druhá řada sedaček Plus (+11.400 Kč), hliníková dekorace interiéru (23.500 Kč), komfortní středová loketní opěrka (+3500 Kč), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+5700 Kč), Audi smartphone interface (+4400 Kč), Audi virval cockpit (+17.400 Kč), audio Bose (+33.400 Kč), příprava pro zábavní systém na zadních sedačkách (+5600 Kč), Audi Phone Box (+12.800 Kč), litá kola jednadvacetipalcová (+47.600 Kč), Audi Conner (+9000 Kč), head-up display (+40.400 Kč), kožený čalounění Valcona (+52.500 Kč), červené brzdové třmeny (+11.600 Kč), asistenční paket Tour (+54.800 Kč), asistenční paket City + Parking (50.800 Kč), alarm (+28.200 Kč), čtyřzónová klimatizace (+23.000 Kč), MMI navigace plus (+81.200 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (15.700 Kč), LED světlomety Matrix (+27.900 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+7900 Kč), digitální rádio (11.400 Kč).

České e-shopy před Vánoci lámou rekordy, za den utržily přes miliardu České e-shopy před Vánoci lámou rekordy, za den utržily přes miliardu

Obrat tuzemských internetových obchodů v pondělí 10.…

Glosa Martina Čabana: Jedna rána za druhou Glosa Martina Čabana: Jedna rána za druhou

Po Praze, kde orgány činné v trestním řízení pořád…

Zakladatel Mall.cz Fryc investoval v USA do kosmetického start-upu. Teď inkasuje zisky Zakladatel Mall.cz Fryc investoval v USA do kosmetického start-upu. Teď inkasuje zisky

Start-up GlamSt uruguayské podnikatelky Agustiny Sartori…

 

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi SQ7
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 320 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 900 / 1000 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 6.5 / 7.2
Emise CO2:189
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 805 / -
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2345 / 685
Rozměr pneu:285/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5052
b) šířka (mm): 1968
c) výška (mm): 1741
d) rozvor (mm): 2994
e) rozchod vpředu (mm): 1679
f) rozchod vzadu (mm): 1691
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 1110
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 560
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi SQ7 – Nejlepší auto na světě?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa

Myslíte si, že největší stylovka je vzít Volkswagen T1 a…

 



Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s…

Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

 



 
BMW M2 Competition – Konečně takové, jaké má být!

TEST: BMW M2 Competition – Konečně takové, jaké má být!

Dnes 13:08

Pohon zadních kol, manuální převodovka, kompaktní tvary a ostrý řadový šestiválec od divize M. To vypadá na ranec dokonalé zábavy.




Blesk.cz

Meghan ztrácí, Kate získává: Plusové body si pojistila v dětské nemocnici

Meghan ztrácí, Kate získává: Plusové body si…

Zatímco oblíbenost těhotné Meghan Markle (37) strmě klesá, jak postupně vyplouvají na povrch všechny její…

Hádka o zmláceného Tunu: Klub i ochranka se brání, moderátor hledá svědky

Hádka o zmláceného Tunu: Klub i ochranka se brání,…

Kontroverzní moderátor Jan Tuna (45) skončil po firemním vánočním večírku v nemocnici, protože prý podle…

 

iSport.cz

Dorostenci Plzně v Youth League končí. AS Řím podlehli i kvůli vlastním gólům

Dorostenci Plzně v Youth League končí. AS Řím…

Plzeňští fotbalisté do 19 let v závěrečném šestém utkání Youth League doma podlehli AS Řím 2:4 a vypadli ve…

Spasitel Alisson. Dvě miliardy? Dal bych za něj dvojnásobek, jásal Klopp

Spasitel Alisson. Dvě miliardy? Dal bych za něj…

Přesně kvůli takovým momentům přicházel. Brankář Liverpoolu Alisson Becker klíčovým zákrokem v nastavení zápasu…

 

Reflex.cz

10 let okupace: Sovětský ústup z Afghánistánu na působivých snímcích

10 let okupace: Sovětský ústup z Afghánistánu na…

Plány na stažení vojsk začaly v Moskvě získávat reálné obrysy krátce po nástupu Michaila Gorbačova. Nový…

Jak porostou platy politiků? Prezident bude mít přes 270 tisíc. Podívejte se, kdo kolik bude příší rok brát

Jak porostou platy politiků? Prezident bude mít přes…

Platy vrcholných politiků vzrostou příští rok pravděpodobně pouze o devět procent, jak to schválila Sněmovna.…