Test Auto.cz

Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

24.1. 2018
Verdikt
 

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.

Pokud se ve světě crossoverů a SUV už trochu ztrácíte, pokusím se vám pomoci. Crossover = například Renault Captur. Jde o vůz s větší světlou výškou, vyšším posazem za volantem, perfektním výhledem z kabiny a nějakými těmi kontrastními plastíky na karoserii. Ty však primárně slouží jako ochrana v městském provozu, kde pro šrámy kolikrát nejdete daleko. Na pohon všech kol se tady nehraje, byť například statistiky Svazu dovozců automobilů řadí captur mezi terénní vozy. Zlepšit trakci ale pomáhá maximálně tak jiná mapa nastavení stabilizačního a protiprokluzového systému.

Captur je na trhu už od roku 2013 a loni prošel faceliftem. Ten se zaměřil hlavně na vzhled a doplnění nabídky o výbavu Initiale Paris, tu jsme nicméně vyzkoušeli už v rámci loňského srovnávacího testu s Mazdou CX-3. Do testu se nám dnes dostala verze X-MOD, která figurovala v nabídce už před faceliftem, a jako jediná disponuje zmíněným terénním „šidítkem“ zvaným Extended Grip. V základu ji pořídíte za 427.900 Kč (0.9 TCe 66 kW), námi testovavé provedení s nejsilnějším turbodieselem 1.5 dCi vychází na 517.900 korun.

Byl vůbec facelift potřeba?

Když jsem v rámci příprav testu přemýšlel, co bych vám o faceliftu Renaultu Captur nejraději řekl, musel jsem současnou a čtyři roky starou verzi dost porovnávat. Vizuálních změn je málo a mají vůz více přibližovat SUV modelům automobilky, v nabídce přibyly plně diodové světlomety, které mají linie Intens, X-MOD a Initiale Paris ve standardu, změnil se tvar nárazníků a … To je vlastně všechno. Na druhou stranu se Ranaultu ani moc nedivím, protože captur za ty čtyři roky nezestárnul ani o den.

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Jsem tak trochu ostuda, protože kromě nějakých popojížděk kolem komína mi captur dosud pořádně neprošel rukama, nyní k němu tedy vlastně přistupuji bez jakýchkoliv vzpomínek, dřívějších poznatků a podobně. A musím říct, že takhle na první dojem na mně zapůsobil docela pozitivně. Celkem je v nabídce přes 120 barevných kombinací, takže je vlastně teoreticky nemožné, aby se na silnici potkaly dva naprosto stejné kousky. Líbí se mi, to v žádném případě nepopírám. Společně s Peugeotem 2008 jde o jednoho z nejnápadnějších a nejnápaditějších zástupců svého segmentu.

Dobrý pocit mně neopouští ani v interiéru, podle kterého jsem zkoušený captur nejdříve tipoval na novou linii Initiale Paris. Žádné levné plasty, ale vesměs měkčené materiály příjemné na pohled i dotek. Přístrojovka kombinující černý a krémový odstín vypadá skvěle, po vzoru malých MPV najdete na jejím vrcholu malou schránku na klíče, a co se nevejde do dveří, schováte do ohromného šuplíku před spolujezdcem. O jeho praktičnosti si ale myslím svoje – při otevírání mu vadí „detail“ v podobě kolen spolujezdce.

obrázek [600 x 386]  

Perfektní přední sedadla s dlouhým opěradlem má X-MOD už ve standardu čalouněna kombinací látky a koženky, sedí se asi o deset centimetrů výše než v cliu, což značně usnadňuje nastupování, a díky vysoké karoserii neřeší problém s prostorem vpředu nad hlavou ani 190 centimetrů vysocí cestující.

Šířka vpředu i vzadu v podstatě odpovídá cliu, rozvor 2606 milimetrů kombinovaný s vysokým posazem však zaručuje, že se za sebe posadí i pasažéři uvedené výšky. Tedy alespoň za předpokladu, že je zadní lavice posunutá zcela vzad (rozsah činí 160 milimetrů). Špatný není ani zavazadelník. Za 377 litrů by se nemusel stydět kompaktní hatchback, tady navíc máte už ve standardu dvojitou podlahu, díky které si oddělíte až dvaadvacet milimetrů hluboký prostor pro věci, které každý den nutně nepotřebujete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Captur dCi 110 X-MOD

Cena v základní výbavě: 517 900 Kč Cena v testované výbavě: 544 900 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, litá 17palcová kola, outdoorový přední a zadní nárazník, čalounění sedadel kombinující látku a kůži, diodové přední světlomety, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní okna, diodové vnitřní stropní osvětlení, parkovací senzory, sada na opravu pneumatik, automatická klimatizace, dvojitá podlaha v zavazadelníku, navigace R-Link 2 a další.

Výbava testovaného vozu:Lak Ivoire (+5000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5000 Kč), paket City (+10.000 Kč), rezervní kolo (+2000 Kč), paket Look (+5000 Kč).

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie

Devět měsíců před předpokládaným termínem brexitu stále…

 
Technické údaje
Motor Renault Captur dCi 110 X-MOD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / 1235
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 482
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4122
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1566
d) rozvor (mm): 2606
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde? Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?

Nová metodika měření nám v příštích měsících udělá v…

Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem? Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem?

Losí test ukázal, že Mazda CX-3 a Renault Captur se při…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Dnes 18:12

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Polsko - Kolumbie 0:0. Oba týmy potřebují nutně vyhrát

ONLINE: Polsko - Kolumbie 0:0. Oba týmy potřebují…

Byli největšími favority skupiny H. Jak Polsko, tak Kolumbie si brousili zuby na postup do osmifinále. Jenže oba…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…