Test Auto.cz

Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

24.1. 2018
Verdikt
 

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.

Pokud se ve světě crossoverů a SUV už trochu ztrácíte, pokusím se vám pomoci. Crossover = například Renault Captur. Jde o vůz s větší světlou výškou, vyšším posazem za volantem, perfektním výhledem z kabiny a nějakými těmi kontrastními plastíky na karoserii. Ty však primárně slouží jako ochrana v městském provozu, kde pro šrámy kolikrát nejdete daleko. Na pohon všech kol se tady nehraje, byť například statistiky Svazu dovozců automobilů řadí captur mezi terénní vozy. Zlepšit trakci ale pomáhá maximálně tak jiná mapa nastavení stabilizačního a protiprokluzového systému.

Captur je na trhu už od roku 2013 a loni prošel faceliftem. Ten se zaměřil hlavně na vzhled a doplnění nabídky o výbavu Initiale Paris, tu jsme nicméně vyzkoušeli už v rámci loňského srovnávacího testu s Mazdou CX-3. Do testu se nám dnes dostala verze X-MOD, která figurovala v nabídce už před faceliftem, a jako jediná disponuje zmíněným terénním „šidítkem“ zvaným Extended Grip. V základu ji pořídíte za 427.900 Kč (0.9 TCe 66 kW), námi testovavé provedení s nejsilnějším turbodieselem 1.5 dCi vychází na 517.900 korun.

Byl vůbec facelift potřeba?

Když jsem v rámci příprav testu přemýšlel, co bych vám o faceliftu Renaultu Captur nejraději řekl, musel jsem současnou a čtyři roky starou verzi dost porovnávat. Vizuálních změn je málo a mají vůz více přibližovat SUV modelům automobilky, v nabídce přibyly plně diodové světlomety, které mají linie Intens, X-MOD a Initiale Paris ve standardu, změnil se tvar nárazníků a … To je vlastně všechno. Na druhou stranu se Ranaultu ani moc nedivím, protože captur za ty čtyři roky nezestárnul ani o den.

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Jsem tak trochu ostuda, protože kromě nějakých popojížděk kolem komína mi captur dosud pořádně neprošel rukama, nyní k němu tedy vlastně přistupuji bez jakýchkoliv vzpomínek, dřívějších poznatků a podobně. A musím říct, že takhle na první dojem na mně zapůsobil docela pozitivně. Celkem je v nabídce přes 120 barevných kombinací, takže je vlastně teoreticky nemožné, aby se na silnici potkaly dva naprosto stejné kousky. Líbí se mi, to v žádném případě nepopírám. Společně s Peugeotem 2008 jde o jednoho z nejnápadnějších a nejnápaditějších zástupců svého segmentu.

Dobrý pocit mně neopouští ani v interiéru, podle kterého jsem zkoušený captur nejdříve tipoval na novou linii Initiale Paris. Žádné levné plasty, ale vesměs měkčené materiály příjemné na pohled i dotek. Přístrojovka kombinující černý a krémový odstín vypadá skvěle, po vzoru malých MPV najdete na jejím vrcholu malou schránku na klíče, a co se nevejde do dveří, schováte do ohromného šuplíku před spolujezdcem. O jeho praktičnosti si ale myslím svoje – při otevírání mu vadí „detail“ v podobě kolen spolujezdce.

obrázek [600 x 386]  

Perfektní přední sedadla s dlouhým opěradlem má X-MOD už ve standardu čalouněna kombinací látky a koženky, sedí se asi o deset centimetrů výše než v cliu, což značně usnadňuje nastupování, a díky vysoké karoserii neřeší problém s prostorem vpředu nad hlavou ani 190 centimetrů vysocí cestující.

Šířka vpředu i vzadu v podstatě odpovídá cliu, rozvor 2606 milimetrů kombinovaný s vysokým posazem však zaručuje, že se za sebe posadí i pasažéři uvedené výšky. Tedy alespoň za předpokladu, že je zadní lavice posunutá zcela vzad (rozsah činí 160 milimetrů). Špatný není ani zavazadelník. Za 377 litrů by se nemusel stydět kompaktní hatchback, tady navíc máte už ve standardu dvojitou podlahu, díky které si oddělíte až dvaadvacet milimetrů hluboký prostor pro věci, které každý den nutně nepotřebujete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Captur dCi 110 X-MOD

Cena v základní výbavě: 517 900 Kč Cena v testované výbavě: 544 900 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, litá 17palcová kola, outdoorový přední a zadní nárazník, čalounění sedadel kombinující látku a kůži, diodové přední světlomety, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní okna, diodové vnitřní stropní osvětlení, parkovací senzory, sada na opravu pneumatik, automatická klimatizace, dvojitá podlaha v zavazadelníku, navigace R-Link 2 a další.

Výbava testovaného vozu:Lak Ivoire (+5000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5000 Kč), paket City (+10.000 Kč), rezervní kolo (+2000 Kč), paket Look (+5000 Kč).

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Technické údaje
Motor Renault Captur dCi 110 X-MOD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / 1235
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 482
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4122
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1566
d) rozvor (mm): 2606
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde? Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?

Nová metodika měření nám v příštích měsících udělá v…

Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem? Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem?

Losí test ukázal, že Mazda CX-3 a Renault Captur se při…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z nealko sjezdu soudruzi z KSČM

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z…

Oslovovali se na sjezdu soudruhu, soudružko, na závěr jim zahrála Internacionála, která však některým členům…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…