Test Auto.cz

Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

24.1. 2018
Verdikt
 

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.

Pokud se ve světě crossoverů a SUV už trochu ztrácíte, pokusím se vám pomoci. Crossover = například Renault Captur. Jde o vůz s větší světlou výškou, vyšším posazem za volantem, perfektním výhledem z kabiny a nějakými těmi kontrastními plastíky na karoserii. Ty však primárně slouží jako ochrana v městském provozu, kde pro šrámy kolikrát nejdete daleko. Na pohon všech kol se tady nehraje, byť například statistiky Svazu dovozců automobilů řadí captur mezi terénní vozy. Zlepšit trakci ale pomáhá maximálně tak jiná mapa nastavení stabilizačního a protiprokluzového systému.

Captur je na trhu už od roku 2013 a loni prošel faceliftem. Ten se zaměřil hlavně na vzhled a doplnění nabídky o výbavu Initiale Paris, tu jsme nicméně vyzkoušeli už v rámci loňského srovnávacího testu s Mazdou CX-3. Do testu se nám dnes dostala verze X-MOD, která figurovala v nabídce už před faceliftem, a jako jediná disponuje zmíněným terénním „šidítkem“ zvaným Extended Grip. V základu ji pořídíte za 427.900 Kč (0.9 TCe 66 kW), námi testovavé provedení s nejsilnějším turbodieselem 1.5 dCi vychází na 517.900 korun.

Byl vůbec facelift potřeba?

Když jsem v rámci příprav testu přemýšlel, co bych vám o faceliftu Renaultu Captur nejraději řekl, musel jsem současnou a čtyři roky starou verzi dost porovnávat. Vizuálních změn je málo a mají vůz více přibližovat SUV modelům automobilky, v nabídce přibyly plně diodové světlomety, které mají linie Intens, X-MOD a Initiale Paris ve standardu, změnil se tvar nárazníků a … To je vlastně všechno. Na druhou stranu se Ranaultu ani moc nedivím, protože captur za ty čtyři roky nezestárnul ani o den.

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Jsem tak trochu ostuda, protože kromě nějakých popojížděk kolem komína mi captur dosud pořádně neprošel rukama, nyní k němu tedy vlastně přistupuji bez jakýchkoliv vzpomínek, dřívějších poznatků a podobně. A musím říct, že takhle na první dojem na mně zapůsobil docela pozitivně. Celkem je v nabídce přes 120 barevných kombinací, takže je vlastně teoreticky nemožné, aby se na silnici potkaly dva naprosto stejné kousky. Líbí se mi, to v žádném případě nepopírám. Společně s Peugeotem 2008 jde o jednoho z nejnápadnějších a nejnápaditějších zástupců svého segmentu.

Dobrý pocit mně neopouští ani v interiéru, podle kterého jsem zkoušený captur nejdříve tipoval na novou linii Initiale Paris. Žádné levné plasty, ale vesměs měkčené materiály příjemné na pohled i dotek. Přístrojovka kombinující černý a krémový odstín vypadá skvěle, po vzoru malých MPV najdete na jejím vrcholu malou schránku na klíče, a co se nevejde do dveří, schováte do ohromného šuplíku před spolujezdcem. O jeho praktičnosti si ale myslím svoje – při otevírání mu vadí „detail“ v podobě kolen spolujezdce.

obrázek [600 x 386]  

Perfektní přední sedadla s dlouhým opěradlem má X-MOD už ve standardu čalouněna kombinací látky a koženky, sedí se asi o deset centimetrů výše než v cliu, což značně usnadňuje nastupování, a díky vysoké karoserii neřeší problém s prostorem vpředu nad hlavou ani 190 centimetrů vysocí cestující.

Šířka vpředu i vzadu v podstatě odpovídá cliu, rozvor 2606 milimetrů kombinovaný s vysokým posazem však zaručuje, že se za sebe posadí i pasažéři uvedené výšky. Tedy alespoň za předpokladu, že je zadní lavice posunutá zcela vzad (rozsah činí 160 milimetrů). Špatný není ani zavazadelník. Za 377 litrů by se nemusel stydět kompaktní hatchback, tady navíc máte už ve standardu dvojitou podlahu, díky které si oddělíte až dvaadvacet milimetrů hluboký prostor pro věci, které každý den nutně nepotřebujete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Captur dCi 110 X-MOD

Cena v základní výbavě: 517 900 Kč Cena v testované výbavě: 544 900 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, litá 17palcová kola, outdoorový přední a zadní nárazník, čalounění sedadel kombinující látku a kůži, diodové přední světlomety, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní okna, diodové vnitřní stropní osvětlení, parkovací senzory, sada na opravu pneumatik, automatická klimatizace, dvojitá podlaha v zavazadelníku, navigace R-Link 2 a další.

Výbava testovaného vozu:Lak Ivoire (+5000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5000 Kč), paket City (+10.000 Kč), rezervní kolo (+2000 Kč), paket Look (+5000 Kč).

Výroky o holokaustu hýbají Polskem, premiér Morawiecki za něj připsal odpovědnost Židům Výroky o holokaustu hýbají Polskem, premiér Morawiecki za něj připsal odpovědnost Židům

Polský premiér Mateusz Morawiecki dnes vyvolal pobouření,…

Agentura Fitch zlepšila rating Řecku, především díky rostoucí ekonomice Agentura Fitch zlepšila rating Řecku, především díky rostoucí ekonomice

Mezinárodní ratingová agentura Fitch Ratings zlepšila…

 
Technické údaje
Motor Renault Captur dCi 110 X-MOD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / 1235
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 482
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4122
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1566
d) rozvor (mm): 2606
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 



Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem? Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem?

Losí test ukázal, že Mazda CX-3 a Renault Captur se při…

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus! Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v…

 



 
Dakarský speciál Mitsubishi Pajero oslavil 30 let a zamířil do dražby. Cena je překvapivě nízká

Dakarský speciál Mitsubishi Pajero oslavil 30 let a zamířil do dražby. Cena je překvapivě nízká

Včera

Hodně unikátní kousek nabídla před pár dny aukční společnost Bring a Trailer.




Blesk.cz

Po zemětřesení v Mexiku se zřítil vrtulník s ministrem vnitra: 13 mrtvých

Po zemětřesení v Mexiku se zřítil vrtulník s…

Velké zemětřesení o síle 7,2 stupně zasáhlo v pátek místního času (v noci na sobotu českého času)…

Google rozšiřuje univerzální sdílení. Teď už to umí i fotky

Google rozšiřuje univerzální sdílení. Teď už to umí i fotky

Google testuje App Messaging Preview API již nějakou tu dobu, zatím se ale nedostalo z uzavřeného testování. Od…

 

iSport.cz

Drsný zákrok na Jágra! Zkrvavená legenda skončila v nemocnici

Drsný zákrok na Jágra! Zkrvavená legenda skončila v…

Rychlý konec měl pro Jaromíra Jágra domácí zápas proti Havířovu. Už ve 3. minutě ho na mantinel drsně narazil…

Komentář jízdy Ledecké v ČT: Zaváhala, chybička, zase chyba… a ZLATO!

Komentář jízdy Ledecké v ČT: Zaváhala, chybička,…

Přepište dějiny, otevíráme zlatou bránu! Podobná památná hláška, jakou mají všichni spojenou s vítězstvím…

 

Reflex.cz

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma vypěstovala lidské kosti v laboratoři

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma…

Izraelská biotechnologická společnost Bonus BioGroup právě vkročila do druhého kola testů klinické studie,…

Nenechte si ujít: Česko vs. Švýcarsko. Reflex bude komentovat zápas našich hokejistů na olympiádě

Nenechte si ujít: Česko vs. Švýcarsko. Reflex bude…

Předvedou naši borci dostatečně kultivovaný výkon? Budou si na střídačce a trestné lavici číst knihy? Zápas…