V segmentu luxusních kompaktních hatchbacků není tak rušno jako u mainstreamových kolegů. Na našem trhu v něm figurují Audi A3, BMW řady 1, Mercedes-Benz třídy A, Lexus CT a nově i DS 4 či Infiniti Q30. I přes prodejní výsledky ve stovkách kusů ročně je ale dennodenně potkáváme na našich silnicích. Z uvedených modelů se nejlépe daří zástupci z Ingolstadtu (v letošním roce se prodalo 493 kusů), druhý je „áčkový“ Mercedes (307 kusů) a trojici nejlepších uzavírá charakterem nejsportovnější BMW řady 1 (186 kusů).
Video
Dnes se vydáme zlatou střední cestou a „proklepneme“ třetí generaci Mercedesu A. Uvedena byla v polovině roku 2012, ve srovnání s předchůdci jde o revoluční proměnu vysoké „krabice“ v pohledný hatchback, a naplno se u ní projevila spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan. Spoustu různorodých ohlasů tehdy způsobilo použití vznětové patnáctistovky od Renaultu (nese označení K9K 846) namísto shodně výkonného dvoulitru. Skutečně je ale čeho se bát?
Změny jsou hlavně v detailech
Přestože to tak někomu nemusí na první pohled připadat zřejmé, prošlo současné „Áčko“ (W176) modernizací. Designových změn je skutečně pomálu, jediná vodorovná lamela v masce chladiče je ale pro začátek dostatečně výrazným poznávacím prvkem. Celý díl působí jako vysázený diamanty a díky spodní části nárazníku s dvojicí úzkých svislých průduchů se už vůz netváří jako zamračený žabák. Nová je také grafika diodových zadních svítilen nebo dvojice chromovaných rámečků koncovek výfuku. Spaliny jimi skutečně vedou, propojení s koncovým tlumičem ale nečekejte.
Mercedes-Benz A 45 AMG – Superman
Předností zkoušené verze je roztomilý zelený lak Elbaite za 14.558 korun a především designová linie Urban za dalších 33.995 Kč (v nabídce je dále Style a AMG Sport). Komfortní nastavení podvozku je pro vůz tím nejlepším (linie AMG Sport jej má zbytečně tvrdý) a litá 17“ kola s pětačtyřicetiprocentními pneumatikami vás neodradí ani od jízdy na méně kvalitním povrchu. Nicméně i sedmnáctky mají své limity... Uvnitř pak najdete sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, čalounění kombinující syntetickou kůži a antracitovou tkaninu Larochette, chromované doplňky nebo sportovní multifunkční volant s perforovanou kůží v místech úchopu. Je celkem jedno, co má zkoušený exemplář pod kapotou, protože zkrátka není možné, aby v takové podobě nešokoval okolí hned na první pohled.
Současné „Áčko“ je jedním z mála vozů nižší střední třídy, které nabízejí skutečně sportovní posaz. Perfektní přední sedadla umožňující prodloužení sedáku skvěle podepírají stehna a nízká pozice za volantem nevykoupená obtížnějším nastupováním a vystupováním mi jednoduše pasovala jako ulitá. Prostoru v příčném směru je o kousek méně než v Golfu a při proplétání městskou džunglí bych se v zájmu lepší viditelnosti obešel bez plovoucího sedmipalcového displeje (vzdálenost mezi ním a vnitřním zpětným zrcátkem je asi jen 18 centimetrů). Jinak jsem si ale ani se svými 190 centimetry neměl nač stěžovat. Pravda, na zadní sedadla se „za sebe“ usadím pouze s vypětím všech sil a řidič by kvůli už tak malému oknu pátých dveří neviděl v zrcátku téměř nic, s tím ale musíte u nejmenšího Mercedesu počítat.
Úvod, video, design 1/3 Motor, jízdní vlastnosti Vrátit se zpět Pokračovat ve čtení
Zobrazit celý článek