reklama


Test Auto.cz

Renault Mégane GT 220 – RenaultSport kombi

2.8. 2013
Verdikt
 

Renault Mégane GT vypadá téměř stejně jako před modernizací. Dočkal se ale náležité péče divize RenaultSport, která nepřidala jenom 30 kilowattů navíc.

Písmena GT nejsou u Renaultu žádnou novinkou. Obsah této zkratky se ale v průběhu let vyvíjí – začalo to Lagunou GT, která ke komfortu přidala ovladatelnost podpořenou přiřizováním zadních kol. Pokračováním byl původní Mégane GT, s nadprůměrně silnými motory a sportovním podvozkem. Teď přichází nový, ještě silnější Mégane GT.

Nic nebrání tomu, aby Renault zkusil prodávat toto kombi jako RS – jenže zůstal věrný původnímu jménu. Přitom pryč jsou dřívější agregáty 2.0 dCi/118 kW a 2.0 TCe/132 kW. Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitr z dílen RenaultSport, který je vyladěný na 162 kW. Do opravdového RS mu chybí 33 kW, rozdíl ale bez přímého srovnání jen tak neodhalíte.

obrázek [600 x 336]  

Vedle toho má verze GT bodykit odvozený od paketu GT Line (dostupný pro běžné motory s výbavou Dynamique), hlavní podstatou úpravy je specifický design nárazníků. Ostatní modifikace se od GT Line liší – Mégane GT má o palec větší, 18” litá kola a ještě o něco tvrdší podvozek. Pneumatiky, brzdový válec a kotouče i některé díly šasi pocházejí přímo z Méganu RS. Na druhou stranu GT postrádá přední zavěšení PerfoHub s oddělenou těhlicí, nemůže mít samosvorný diferenciál a nelze u něj zcela vypnout ESP.

Co čeká uvnitř? Perfektní volant z Méganu RS, jenom ochuzený o prošití ve středové poloze. Stejný původ mají také pohodlná sedadla s opravdovým bočním vedením, kovové pedály nebo detaily jako analogový rychloměr a dekor s karbonovou texturou před spolujezdcem. Mezi těch nemnoho rozdílů patří logo GT na opěrkách předních sedadel nebo kovová řadicí páka, která paradoxně vypadá lépe než kožená v RS a díky kulatému tvaru se dobře drží.

obrázek [600 x 350]  

Motor jak víno

Kdo jezdil s Méganem RS, nemusí se ani dívat pod kapotu, aby v motoru odhalil geny RenaultSportu. Dvoulitr se projevuje klidně, v jeho zvuku je ale ukrytá síla. Samotný výkon i označení TCe jsou jasnými důkazy použití turbodmychadla, chování motoru má ale hodně blízko k atmosférickým jednotkám – navzdory vysokému tlaku přeplňování. RenaultSport zvládl regulaci twin-scroll turbodmychadla na výbornou - motoru nechybí síla v nízkých otáčkách, zároveň se ale dokáže pochlubit přitažlivou gradací výkonu a řidiče netrápí prodlevami po sešlápnutí pedálu plynu. Právě naopak: málokterý motor reaguje tak pohotově...

Vynikajícímu agregátu sekunduje neméně dobrá převodovka. Například Mazda sice umí ještě lepší, ty ostatní v předokolkách ale Renault hravě strčí do kapsy. Řazení je přesné, dráhy v kulise patřičně krátké a pohyb v ní naprosto přirozený. Přidejte tuhou spojku s poctivou zpětnou vazbou a krátkým záběrem v horní polovině dráhy pedálu – takhle má fungovat automobil, se kterým se jezdí rychle!

Celé toto představení podporuje zvuková kulisa. Žádné přídavné efekty, v Renaultu je slyšet poctivá mechanika – to, jak motor saje vzduch a spaluje benzin, jak výfukové plyny procházejí zadním tlumičem výfuku a dokonce jak se točí ozubená kolečka v převodovce. Intenzita všech zvuků je naladěná s takovou precizností, až to překvapí – žádný z nich neobtěžuje a přitom dává jasně najevo aktuální provozní stav stroje.

obrázek [600 x 361]  

Dokonalý podvozek, řízení s výhradou

Z pohledu řidiče je jedinou slabinou řízení. Je přesné a dostatečně ostré, ale okolo středové polohy má vůli, i když ne tak velkou jako běžné Renaulty. Nicméně dost výraznou na to, aby znepříjemnila rychlé průjezdy táhlých zatáček. Vynikne to zvlášť v kontrastu se špičkově naladěným podvozkem, který dodává řízení náznak zpětné vazby a nechává automobil harmonicky kopírovat povrch silnice. Náklony karoserie jsou mírné a plynulé, Mégane GT vykružuje zatáčky bez náznaku nervozity nebo odskakování. Všechny komponenty podvozku jsou totiž pořádně tuhé, ale ne tvrdé jako kámen. Silentbloky, tlumiče a pružiny pracují pro řidiče, i když by pasažéři na zadních sedadlech často nesouhlasili.

Poctivý komfort tlumení hledejte u jiných specifikací Méganu. Tady jde o to vždycky udržet kola v kontaktu s povrchem silnice a to se daří na 100 %. Obdivuhodný je způsob, jakým se Renaultu podařilo přetavit delší rozvor karoserie Grandtour ve výhodu – automobil je stabilní a větší vzdálenost mezi nápravami přesně vyvažuje hmotnější záď kombi. A když už se opravdu blíží krizová situace, zasáhne stabilizační systém... byť poněkud nevybíravým způsobem, jak bývá u Renaultů zvykem. Na rozdíl od Méganu RS nejde ESP zcela vypnout, respektive elektronika se po překročení 50 km/h sama znovu aktivuje.

obrázek [600 x 338]  

Závěr

Možná byste to od Renaultu nečekali, ale jeho kombi se znáčkem GT je zárukou opravdu kvalitního a zábavného svezení. Motor, převodovka i podvozek fungují na jedničku a nad pár drobnými chybkami lze s klidným svědomím mávnout rukou.

Mégane GT je bezkonkurenčně dobrý a také bezkonkurenčně dostupný. Cena 530.000 korun odpovídá o třídu menším hot hatchům, přitom Renault nešetřil na technice ani na výbavě. Výhodnost této nabídky ilustruje srovnání s pravým Méganem RS – kombi je po dorovnání výbavy téměř o 200.000 korun levnější. Jistě, má slabší motor, nejde mu vypnout ESP a používá jednodušší přední nápravu, přesto funguje tak skvěle, že i při stejné ceně by byl lákavou alternativou k třídveřovému hot hatchi. Takže není nad čím dlouze přemýšlet – neváhejte ani chvilku a kupujte! Dokud ho RenaultSport vyrábí...

obrázek [600 x 381]  

První cena vozu279.900 Kč (1.6/74 kW Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací530.900 Kč (2.0 TCe/162 kW GT)
Základní cena testovaného vozu530.900 Kč (2.0 TCe/162 kW GT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků623.600 Kč (2.0 TCe/162 kW GT)

Plusy

  • Rychlé reakce motoru, příjemná gradace výkonu
  • Čitelný a stabilní podvozek, limity ovladatelnosti
  • Velmi přesné řazení a tužší spojka
  • Nová navigace R-Link s dotykovou obrazovkou
  • Vylepšené ovládání autorádia (velký ovladač hlasitosti a vypnutí/zapnutí)
  • Výrazně levnější než Mégane RS i než konkurenční kombi
  • Objem palivové nádrže

Minusy

  • Nepřesné řízení okolo středové polohy
  • ESP nelze zcela deaktivovat
  • Chybí rovné dno po sklopení zadních sedadel
  • Slabší kvalita zvuku u standardního audiosystému
  • Multifunkční ovladače skryté za volantem
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grandtour GT 220

Cena v základní výbavě: 530 900 Kč Cena v testované výbavě: 623 600 Kč

Základní výbava:Litá 18" kola, ESP, šest airbagů, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná, dvouzónová samočinná klimatizace s třemi režimy nastavení + dešťový a světelný senzor, elektrické ovládání bočních oken, parkovací čidla vzadu, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem atd.

Výbava testovaného vozu:Speciální metalíza modrá Malte (+19.000,-), hands-free karta Renault (+8.100,-), bixenonové adaptivní světlomety (+25.200,-), zatmavená zadní okna (+4.100,-), vyhřívání předních sedadel (+5.600,-), navigační systém (+15.500,-), couvací kamera a přední parkovací čidla (+15.200,-).

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grandtour GT 220
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 486 / 1595
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1463 / 421
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1507
d) rozvor (mm): 2703
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane GT 220 – RenaultSport kombi



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama