reklama


2.12. 2016 Michal Fokt

Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

 

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná věc. Ale je lepší sáhnout po německém lumbersexuálovi ve flanelce a džínách, nebo nagelovaném francouzském metrosexuálovi?

Už se to probíralo mockrát – averze versus sympatie k SUV a crossoverům. Obě strany mají své silné argumenty, ale vše nasvědčuje tomu, že ty, které předkládají příznivci těchto aut, jsou silnější - esúvéček prostě neustále přibývá. Evropské prodeje pro někoho možná překvapivě vede crossover z Japonska a spolu s klonem od Renaultu patří letos qashqaii de facto čtvrtina trhu! Hned na druhém místě je však (už podle očekávání) klasické SUV Volkswagen Tiguan. Zatímco předešlá verze měla sexappeal syrové brambory v míse s ovocem, ta současná vsadila na ostré hrany a sebevědomý postoj a autu to sluší, i když vedle stojí třeba… prémiový model. Kdo by to do VW řekl…

Video

Nemůže se tím pádem rozhodně stát, že se vedle něj postaví vůz stejné kategorie, který jej po vizuální stránce naprosto vymaže. Nebo může? My ho našli, říká si Peugeot 3008! Osobní setkání potvrdilo, že francouzská značka má nejen dobré fotografy, ale i designéry a nový kompaktní crossover vypadá naprosto fantasticky.

Ale je tu problém. Peugeot 3008 je spíše zvýšený hatchback než SUV, je na pohled menší a nelze ho pořídit s pohonem všech kol. Nevynese jej zjevně univerzálnější „tigi“ z ringu v zubech? To záhy zjistíme.

Pořizovací nákladyPeugeot 3008Volkswagen Tiguan
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 BlueHDI/133 kW GT/895.0002.0 TDI 4Motion/140 kW Comfortline/934.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Třízónová klimatizace [Kč]SS
El. bezdotykové otevírání 5. dveří [Kč]10.00010.200
Metalický lak [Kč]15.50015.000
Boční (a hlavové) airbagy vzadu [Kč]60008300
Panoramatické okno [Kč]30.00033.500
Parkovací 360stupňový systém [Kč]30.00025.000
LED světlomety [Kč]S25.100
Hifi audiosystém [Kč]25.00017.400
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/100.000 km = 6535 Kč4 roky/80.000 km = 8400 Kč

Zbude i na vinný sklep

Pokud bychom šli pragmaticky po ceně, ve výhodě je peugeot. Nejlevnější 3008 začíná na 510 tisících korun za 130koňový tříválec, zatímco za předokolkového tiguana dáte nejméně 570 tisíc a to má o pět koní méně. Pokud jdete spíše po dieselu, ten pořídíte se lvem za přídi za 570 tisíc a má z jednašestky výkon 120 koní, u VW dáte za 115k dvoulitr 626 tisíc.

Ale my jsme právě v úplně jiném světě. Testuji 3008 GT, tedy vrcholný model, jenž má dokonce svůj vlastní ceník, to aby dal jasně najevo, že je to vůz pro jinou sortu lidí. Však se podívejte – nejnadupanější výbavy a motorizace „normálního“ 3008 se pohybují kolem 700 tisíc, pak tu máme dvousettisícovou „díru“ a 3008 GT začíná na 895.000 Kč. A také končí, v nabídce je jediný motor a jediná převodovka, realizovat se můžete pouze zaškrtáním příplatkové výbavy, ale nebojte, nad hranici milionu se dostanete raz-dva.

U Volkswagenu top motorizace nelze mít s pohonem předních kol, nejdražší předokolkou je 150k verze, která je v top výbavě Highline o tři tisíce dražší než 3008 GT. Už asi chápete – vzhledem k tomu, že je výbava aut srovnatelná, ba dokonce u peugeotu o něco velkorysejší, v tomto ohledu Francouzi jasně vedou. A to tu právě máme Tiguan 2.0 TDI 4Motion s výkonem 190 koní za 1.025.900 Kč!

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 3008VW Tiguan
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky87
Záruky87
Průměr8.007.00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 3008

Cena v základní výbavě: 895 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 098 000 Kč

Základní výbava:šest airbagů, podpora brzdění EVA, automatická parkovací brzda, parkovací asistent s kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední a zadní LED světla, Full-LED světlomety + mlhovky, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka s promítáním loga na zem, automaticky sklopné při couvání, dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání, hliníkové pedály, odkládací schránka s ventilací, ozdobné chromování, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, atd

Výbava testovaného vozu:Grip Control (12.000,-), paket Drive Assist (15.000,-), Visiopark 2 (12.000,-), bezklíčové odemykání + elektrické otevírání 5. dveří a přístup s plnýma rukama 10.000,-), Panoramatické střešní okno (30.000,-), Vyhřívané čelní sklo (6000,-), Kožené čalounění Club (59.000,-), Elektrické sedadlo řidiče (39.000,-), Dvoubarevné provedení karoserie (30.000,-).

Volkswagen Tiguan

Cena v základní výbavě: 1 016 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 276 300 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro jízdu v pruzích, třízonová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, multifunkční kožený volant, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně zadní kamery, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, mlhové světlomety, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:lak (+15.000,-), head-up displej (+13.900,-), paket Parkování II – automatický parkovací asistent, asistenční systém pro sledování okolí (+24.800,-), boční a hlavové airbagy vzadu (+8.200,-), Easy Open – bezdotykové otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), hlasové ovládání (+5.200,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické naklopení zrcátka na straně spolujezdce při couvání (+4.400,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+21.700,-), navigace Discover Pro (+63.400,-), adaptivní tlumiče (+27.800,-), hudební systém Dynaudio Excite Surround (+17.200,-), vyhřívané přední sedačky (+10.200,-), sportovní podvozek (+4400,-), 20“ kola (+33.400,-)

CEFC se stahuje ze Soukupova vydavatelství a agentury CEFC se stahuje ze Soukupova vydavatelství a agentury

Čínský investiční fond CEFC končí spolupráci s…

Trump tvoří rozpočet: seškrtá ekologii a diplomacii, přidá armádě Trump tvoří rozpočet: seškrtá ekologii a diplomacii, přidá armádě

Donald Trump se dnes hodlá vložit do tvorby státního…

Sazka se stává největší loterní firmou, dostala licenci od ministerstva Sazka se stává největší loterní firmou, dostala licenci od ministerstva

Sázková společnost Sazka může na internetu provozovat…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 3008Volkswagen Tiguan
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000400 / 1900 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.98.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.4 / 4.86.5 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:124149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 591 / 1670615 / 1655
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 5501723 / 612
Rozměr pneu:225/55 R18255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44474486
b) šířka (mm): 18411839
c) výška (mm): 16231673
d) rozvor (mm): 26752677
e) rozchod vpředu (mm): 15791576
f) rozchod vzadu (mm): 15871566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100630 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900850 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920930
k) šířka vpředu (mm): 14901500
l) šířka vzadu (mm): 14701480
délka sedáku vpředu (mm): 510500
délka sedáku vzadu (mm): 490480
výška opěradla vpředu (mm): 610650
výška opěradla vzadu (mm): 610620
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart

Evropské metropole bojují se starými dieselovými vozy.…

 




Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze? Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze?

Za 180koňový turbodiesel a top výbavu zaplatíte u…

Peugeot 3008: Máme ceník francouzské (prý) SUV novinky! Peugeot 3008: Máme ceník francouzské (prý) SUV novinky!

Základní výbava nové 3008 zahrnuje tempomat, manuální…

 



 
VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

TEST: VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

Dnes 10:52

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však otestujeme rychlou naftu GTD ve verzi Variant.




Blesk.cz

Pravda o trapasu na Oscarech: Bylo to nahrané? Pořadatelé promluvili

Pravda o trapasu na Oscarech: Bylo to nahrané?…

Společnost PricewaterhouseCoopers (PwC), která více než 80 let zajišťovala administrativní chod předávání…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Real zpět v čele po super obratu. Messi rozhodl na Atlétiku

SESTŘIHY: Real zpět v čele po super obratu. Messi…

Fotbalisté Barcelony vyhráli ve 24. kole španělské La Ligy šlágr na půdě Atlétika Madrid 2:1, když o jejich…

WOW! Je to hrdina! Koneho záchrana brankáře v Ďolíčku oslovila Evropu

WOW! Je to hrdina! Koneho záchrana brankáře v…

Útočník Slovácka Francis Kone prokázal v sobotním utkání na Bohemians 1905 (0:0) obdivuhodnou pohotovost, když v…

 

Reflex.cz

Kdo má 50 tisíc měsíčně, není boháč, říká Andrej Babiš

Kdo má 50 tisíc měsíčně, není boháč, říká Andrej Babiš

Od delegátů sněmu ANO dostal staronový předseda necelých 95 procent hlasů. „Jde to se mnou dole vodou,“…

10 nejdůležitějších momentů historie podle Američanů? Budete překvapeni

10 nejdůležitějších momentů historie podle…

Co nejvíce ovlivnilo současnou americkou společnost? Právě na to se snažila najít odpověď anketa společností Pew…

 
 
reklama