reklama


2.12. 2016 Michal Fokt

Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

 

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná věc. Ale je lepší sáhnout po německém lumbersexuálovi ve flanelce a džínách, nebo nagelovaném francouzském metrosexuálovi?

Už se to probíralo mockrát – averze versus sympatie k SUV a crossoverům. Obě strany mají své silné argumenty, ale vše nasvědčuje tomu, že ty, které předkládají příznivci těchto aut, jsou silnější - esúvéček prostě neustále přibývá. Evropské prodeje pro někoho možná překvapivě vede crossover z Japonska a spolu s klonem od Renaultu patří letos qashqaii de facto čtvrtina trhu! Hned na druhém místě je však (už podle očekávání) klasické SUV Volkswagen Tiguan. Zatímco předešlá verze měla sexappeal syrové brambory v míse s ovocem, ta současná vsadila na ostré hrany a sebevědomý postoj a autu to sluší, i když vedle stojí třeba …prémiový model. Kdo by to do VW řekl…

Video

Nemůže se tím pádem rozhodně stát, že se vedle něj postaví vůz stejné kategorie, který jej po vizuální stránce naprosto vymaže. Nebo může? My ho našli, říká si Peugeot 3008! Osobní setkání potvrdilo, že francouzská značka má nejen dobré fotografy, ale i designéry a nový kompaktní crossover vypadá naprosto fantasticky.

Ale je tu problém. Peugeot 3008 je spíše zvýšený hatchback než SUV, je na pohled menší a nelze ho pořídit s pohonem všech kol. Nevynese jej zjevně univerzálnější „tigi“ z ringu v zubech? To záhy zjistíme.

Pořizovací nákladyPeugeot 3008Volkswagen Tiguan
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 BlueHDI/133 kW GT/895.0002.0 TDI 4Motion/140 kW Comfortline/934.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Třízónová klimatizace [Kč]SS
El. bezdotykové otevírání 5. dveří [Kč]10.00010.200
Metalický lak [Kč]15.50015.000
Boční (a hlavové) airbagy vzadu [Kč]60008300
Panoramatické okno [Kč]30.00033.500
Parkovací 360stupňový systém [Kč]30.00025.000
LED světlomety [Kč]S25.100
Hifi audiosystém [Kč]25.00017.400
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/100.000 km = 6535 Kč4 roky/80.000 km = 8400 Kč

Zbude i na vinný sklep

Pokud bychom šli pragmaticky po ceně, ve výhodě je peugeot. Nejlevnější 3008 začíná na 510 tisících korun za 130koňový tříválec, zatímco za předokolkového tiguana dáte nejméně 570 tisíc a to má o pět koní méně. Pokud jdete spíše po dieselu, ten pořídíte se lvem za přídi za 570 tisíc a má z jednašestky výkon 120 koní, u VW dáte za 115k dvoulitr 626 tisíc.

Ale my jsme právě v úplně jiném světě. Testuji 3008 GT, tedy vrcholný model, jenž má dokonce svůj vlastní ceník, to aby dal jasně najevo, že je to vůz pro jinou sortu lidí. Však se podívejte – nejnadupanější výbavy a motorizace „normálního“ 3008 se pohybují kolem 700 tisíc, pak tu máme dvousettisícovou „díru“ a 3008 GT začíná na 895.000 Kč. A také končí, v nabídce je jediný motor a jediná převodovka, realizovat se můžete pouze zaškrtáním příplatkové výbavy, ale nebojte, nad hranici milionu se dostanete raz-dva.

U Volkswagenu top motorizace nelze mít s pohonem předních kol, nejdražší předokolkou je 150k verze, která je v top výbavě Highline o tři tisíce dražší než 3008 GT. Už asi chápete – vzhledem k tomu, že je výbava aut srovnatelná, ba dokonce u peugeotu o něco velkorysejší, v tomto ohledu Francouzi jasně vedou. A to tu právě máme Tiguan 2.0 TDI 4Motion s výkonem 190 koní za 1.025.900 Kč!

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 3008VW Tiguan
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky87
Záruky87
Průměr8.007.00

1/4 Pokračovat ve čtení

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 3008

Cena v základní výbavě: 895 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 098 000 Kč

Základní výbava:šest airbagů, podpora brzdění EVA, automatická parkovací brzda, parkovací asistent s kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední a zadní LED světla, Full-LED světlomety + mlhovky, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka s promítáním loga na zem, automaticky sklopné při couvání, dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání, hliníkové pedály, odkládací schránka s ventilací, ozdobné chromování, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, atd

Výbava testovaného vozu:Grip Control (12.000,-), paket Drive Assist (15.000,-), Visiopark 2 (12.000,-), bezklíčové odemykání + elektrické otevírání 5. dveří a přístup s plnýma rukama 10.000,-), Panoramatické střešní okno (30.000,-), Vyhřívané čelní sklo (6000,-), Kožené čalounění Club (59.000,-), Elektrické sedadlo řidiče (39.000,-), Dvoubarevné provedení karoserie (30.000,-).

Volkswagen Tiguan

Cena v základní výbavě: 1 016 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 276 300 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro jízdu v pruzích, třízonová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, multifunkční kožený volant, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně zadní kamery, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, mlhové světlomety, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:lak (+15.000,-), head-up displej (+13.900,-), paket Parkování II – automatický parkovací asistent, asistenční systém pro sledování okolí (+24.800,-), boční a hlavové airbagy vzadu (+8.200,-), Easy Open – bezdotykové otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), hlasové ovládání (+5.200,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické naklopení zrcátka na straně spolujezdce při couvání (+4.400,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+21.700,-), navigace Discover Pro (+63.400,-), adaptivní tlumiče (+27.800,-), hudební systém Dynaudio Excite Surround (+17.200,-), vyhřívané přední sedačky (+10.200,-), sportovní podvozek (+4400,-), 20“ kola (+33.400,-)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 3008Volkswagen Tiguan
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000400 / 1900 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.98.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.4 / 4.86.5 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:124149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 591 / 1670615 / 1655
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 5501723 / 612
Rozměr pneu:225/55 R18255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44474486
b) šířka (mm): 18411839
c) výška (mm): 16231673
d) rozvor (mm): 26752677
e) rozchod vpředu (mm): 15791576
f) rozchod vzadu (mm): 15871566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100630 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900850 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920930
k) šířka vpředu (mm): 14901500
l) šířka vzadu (mm): 14701480
délka sedáku vpředu (mm): 510500
délka sedáku vzadu (mm): 490480
výška opěradla vpředu (mm): 610650
výška opěradla vzadu (mm): 610620
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0…



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze? Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze?

Za 180koňový turbodiesel a top výbavu zaplatíte u…

Peugeot 3008: Máme ceník francouzské (prý) SUV novinky! Peugeot 3008: Máme ceník francouzské (prý) SUV novinky!

Základní výbava nové 3008 zahrnuje tempomat, manuální…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama