2.12. 2016 Michal Fokt

Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

 

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná věc. Ale je lepší sáhnout po německém lumbersexuálovi ve flanelce a džínách, nebo nagelovaném francouzském metrosexuálovi?

Už se to probíralo mockrát – averze versus sympatie k SUV a crossoverům. Obě strany mají své silné argumenty, ale vše nasvědčuje tomu, že ty, které předkládají příznivci těchto aut, jsou silnější - esúvéček prostě neustále přibývá. Evropské prodeje pro někoho možná překvapivě vede crossover z Japonska a spolu s klonem od Renaultu patří letos qashqaii de facto čtvrtina trhu! Hned na druhém místě je však (už podle očekávání) klasické SUV Volkswagen Tiguan. Zatímco předešlá verze měla sexappeal syrové brambory v míse s ovocem, ta současná vsadila na ostré hrany a sebevědomý postoj a autu to sluší, i když vedle stojí třeba… prémiový model. Kdo by to do VW řekl…

Video

Nemůže se tím pádem rozhodně stát, že se vedle něj postaví vůz stejné kategorie, který jej po vizuální stránce naprosto vymaže. Nebo může? My ho našli, říká si Peugeot 3008! Osobní setkání potvrdilo, že francouzská značka má nejen dobré fotografy, ale i designéry a nový kompaktní crossover vypadá naprosto fantasticky.

Ale je tu problém. Peugeot 3008 je spíše zvýšený hatchback než SUV, je na pohled menší a nelze ho pořídit s pohonem všech kol. Nevynese jej zjevně univerzálnější „tigi“ z ringu v zubech? To záhy zjistíme.

Pořizovací nákladyPeugeot 3008Volkswagen Tiguan
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 BlueHDI/133 kW GT/895.0002.0 TDI 4Motion/140 kW Comfortline/934.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Třízónová klimatizace [Kč]SS
El. bezdotykové otevírání 5. dveří [Kč]10.00010.200
Metalický lak [Kč]15.50015.000
Boční (a hlavové) airbagy vzadu [Kč]60008300
Panoramatické okno [Kč]30.00033.500
Parkovací 360stupňový systém [Kč]30.00025.000
LED světlomety [Kč]S25.100
Hifi audiosystém [Kč]25.00017.400
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/100.000 km = 6535 Kč4 roky/80.000 km = 8400 Kč

Zbude i na vinný sklep

Pokud bychom šli pragmaticky po ceně, ve výhodě je peugeot. Nejlevnější 3008 začíná na 510 tisících korun za 130koňový tříválec, zatímco za předokolkového tiguana dáte nejméně 570 tisíc a to má o pět koní méně. Pokud jdete spíše po dieselu, ten pořídíte se lvem za přídi za 570 tisíc a má z jednašestky výkon 120 koní, u VW dáte za 115k dvoulitr 626 tisíc.

Ale my jsme právě v úplně jiném světě. Testuji 3008 GT, tedy vrcholný model, jenž má dokonce svůj vlastní ceník, to aby dal jasně najevo, že je to vůz pro jinou sortu lidí. Však se podívejte – nejnadupanější výbavy a motorizace „normálního“ 3008 se pohybují kolem 700 tisíc, pak tu máme dvousettisícovou „díru“ a 3008 GT začíná na 895.000 Kč. A také končí, v nabídce je jediný motor a jediná převodovka, realizovat se můžete pouze zaškrtáním příplatkové výbavy, ale nebojte, nad hranici milionu se dostanete raz-dva.

U Volkswagenu top motorizace nelze mít s pohonem předních kol, nejdražší předokolkou je 150k verze, která je v top výbavě Highline o tři tisíce dražší než 3008 GT. Už asi chápete – vzhledem k tomu, že je výbava aut srovnatelná, ba dokonce u peugeotu o něco velkorysejší, v tomto ohledu Francouzi jasně vedou. A to tu právě máme Tiguan 2.0 TDI 4Motion s výkonem 190 koní za 1.025.900 Kč!

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 3008VW Tiguan
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky87
Záruky87
Průměr8.007.00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 3008

Cena v základní výbavě: 895 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 098 000 Kč

Základní výbava:šest airbagů, podpora brzdění EVA, automatická parkovací brzda, parkovací asistent s kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední a zadní LED světla, Full-LED světlomety + mlhovky, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka s promítáním loga na zem, automaticky sklopné při couvání, dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání, hliníkové pedály, odkládací schránka s ventilací, ozdobné chromování, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, atd

Výbava testovaného vozu:Grip Control (12.000,-), paket Drive Assist (15.000,-), Visiopark 2 (12.000,-), bezklíčové odemykání + elektrické otevírání 5. dveří a přístup s plnýma rukama 10.000,-), Panoramatické střešní okno (30.000,-), Vyhřívané čelní sklo (6000,-), Kožené čalounění Club (59.000,-), Elektrické sedadlo řidiče (39.000,-), Dvoubarevné provedení karoserie (30.000,-).

Volkswagen Tiguan

Cena v základní výbavě: 1 016 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 276 300 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro jízdu v pruzích, třízonová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, multifunkční kožený volant, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně zadní kamery, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, mlhové světlomety, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:lak (+15.000,-), head-up displej (+13.900,-), paket Parkování II – automatický parkovací asistent, asistenční systém pro sledování okolí (+24.800,-), boční a hlavové airbagy vzadu (+8.200,-), Easy Open – bezdotykové otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), hlasové ovládání (+5.200,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické naklopení zrcátka na straně spolujezdce při couvání (+4.400,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+21.700,-), navigace Discover Pro (+63.400,-), adaptivní tlumiče (+27.800,-), hudební systém Dynaudio Excite Surround (+17.200,-), vyhřívané přední sedačky (+10.200,-), sportovní podvozek (+4400,-), 20“ kola (+33.400,-)

Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 3008Volkswagen Tiguan
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000400 / 1900 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.98.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.4 / 4.86.5 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:124149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 591 / 1670615 / 1655
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 5501723 / 612
Rozměr pneu:225/55 R18255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44474486
b) šířka (mm): 18411839
c) výška (mm): 16231673
d) rozvor (mm): 26752677
e) rozchod vpředu (mm): 15791576
f) rozchod vzadu (mm): 15871566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100630 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900850 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920930
k) šířka vpředu (mm): 14901500
l) šířka vzadu (mm): 14701480
délka sedáku vpředu (mm): 510500
délka sedáku vzadu (mm): 490480
výška opěradla vpředu (mm): 610650
výška opěradla vzadu (mm): 610620
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 






 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Sbalili děti a rozjeli se do světa. Mladá rodina prozradila, jaké je žít na cestách

Sbalili děti a rozjeli se do světa. Mladá rodina…

Tracy (35) a Rob (38) se rozhodli, že nechtějí, aby jejich děti vyrůstaly v rušném Sydney. Všechno prodali a…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…