Test Auto.cz

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC – Co chybí ke štěstí?

30.5. 2016
Verdikt
 

Nemůžu říct, že by mě nový kombík střední třídy od Renaultu vyloženě zklamal, pár věcí by ale u Talismanu Grandtour stálo za to dotáhnout.

Francouzská automobilka to se jménem Laguna ve střední třídě z celkem pochopitelných důvodů vzdala, její pověst byla přeci jen až příliš pošramocená. Teď to zkouší s talismanem a nutno uznat, že minimálně nástup má novinka velmi efektní. Renaultu se v poslední době designově daří, sedan s kombíkem bezesporu výrazní jsou.

Bude to ale na zavedenou konkurenci stačit? Ve střední třídě to vypadá skoro na kartelovou dohodu, prakticky nic jiného než produkty koncernu Volkswagen, Opelu, Fordu a prémiových značek se v segmentu D slušně neprodává. Však taky střední třídu někteří výrobci opouští (třeba Honda…), jiní si zase vystačí s důkladnějšími modernizacemi (Toyota).

Už z tohoto pohledu zaslouží Renault uznání, že se na „manažery“ nevykašlal a snaží se bojovat.

Fialová Paříž

Testovaný kousek byl tím nejdražším Talismanem Grandtour, jaký můžete aktuálně koupit. Nejsilnější vznětová šestnáctistovka (dvojitě přeplňovaná) s výkonem 118 kW, šestistupňová dvouspojka EDC (s motorem 1.6 dCi/118 kW výhradně) a vrcholná výbava Initiale Paris. To vše od 1.014.900 Kč prosím! Že by se tedy novinka cenově podbízela, to úplně ne…

Topverzi si můžete koupit také ve speciálním odstínu laku černá „Améthyste“ – já tedy vidím spíš fialovou, ale třeba by mě naše barevně jemnocitnější čtenářky přesvědčily o opaku. Nicméně, jak jsem už napsal, design za působivý považovat jistě můžeme, i když ty přední bumerangy na mě dělají trochu samoúčelný a nadbytečný dojem. Na druhou stranu, světelný podpis (tak se tomu, jak auto svítí, dnes říká…) má talisman určitě nezaměnitelný, a to se počítá! Bez LED hokejek by navíc hrozilo, že by někdo ve francouzských křivkách mohl vidět jednoduchost a uniformitu koncernu VW. Bumerangy a neskutečně protažené zadní svítilny se však starají o dostatečné odlišení.

obrázek [600 x 403]  

V interiéru narazíme na první problém talismanu, testovanou specifikací Initiale Paris jen zvýrazněný. Uvnitř je totiž až příliš patrný kontrast vyloženě luxusních materiálů s těmi dost lacinými. Vedle sebe tak koexistuje třeba jemná kůže Nappa a nevzhledný plast v okolí středového displeje, doplněný o maličká a znovu rozhodně ne cenovce odpovídající tlačítka. Spíš lowcost připomínají také ovladače pro regulaci ventilace. Úplně nejhorší jsou však stopy, které zůstávají po prstech na dotykových tlačítkách kolem displeje. To si pak připadáte s prominutím jak to prasátko, s těmi mastnými fleky všude… Ikonickou výbavu Baccara se už Renaultu asi nikdy nepovede napodobit! Alespoň že ta imitace dřeva vypadá věrohodně.

Promyšlenější a jednodušší na orientaci by rozhodně měl být infotainment R-Link 2 s displejem 8,7 palce (standard překvapivě jen pro Initiale Paris, k první a druhé nejlevnější specifikaci se dokonce vůbec nedodává). Spárování mobilu jsem ještě zvládl celkem rychle, třeba k rozšířenějším funkcím ventilace se však už musíte propracovávat. Je nutno trefit malou lištu ve spodní části displeje a tím nabídku ventilace aktivovat. Za jízdy nic snadného. Listovací menu s dlaždicemi znám už z našeho dlouhodobého CR-V (i v japonském SUV listujete jak v tabletu), talisman se ovšem víc soustředí na individualizaci. Prostředí si tak můžete přizpůsobit vlastním potřebám a jednotlivým dlaždicím určit funkce. Nevím… Když už se musíme v poslední době potýkat s čím dál rozvětvenějšími funkcemi palubních systémů, uvítal bych co nejsnazší obsluhu. Jako optimum mi vychází rozumná kombinace staromilských tlačítek a podle všeho dotykové nutnosti. Snažit se ale naprostou většinu funkcí vměstnat do dotykové obrazovky, to nebude nikdy ta nejpřehlednější cesta.

Pod pět set

Ve srovnávacím testu astry s novým méganem si David Bureš stěžoval na prostorové poměry v renaultu, hlavně na minimum místa na zadních sedačkách. Nic podobného se v Talismanu neopakuje, místa je všude optimálně, vzadu se sedí vyloženě pohodlně. Na předních sedačkách bych uvítal měkčí opěrky hlavy, na pohled sice vypadají božsky, dost ale tlačí.

obrázek [600 x 368]  

Zavazadlový prostor poskytuje v základu necelých pět set litrů (Renault mluví o hodnotě "nad vyjímatelným dnem", využitelný prostor pod podlážkou je však s příplatkovou dojezdovou rezervou prakticky nulový). To sice není nijak zvlášť reprezentativní hodnota (navíc proti sedanu o 23 litrů méně), v praxi však oceníte pravidelný tvar a velký vstupní otvor. U Talismanu Grandtour mi podprůměrný objem kufru zkrátka nepřišel jako zásadní nedostatek, při každodenním používání litry nechyběly. Ten zmiňovaný „pravidelný tvar“ sice trochu vypadá jako naše novinářská berlička, skoro klišé, vybaví se vám ale kufr aktuálního mondea? Ve verzi kombi? Nejenže je velmi nízký, páté dveře navíc výrazně zasahují do zavazadlového prostoru, takže o „pravidelném tvaru“ novináři psát nemohou. A uživatel pak naříká.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Cena v základní výbavě: 1 014 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 076 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatické dálkové světlomety, devatenáctipalcová litá kola, kožené čalounění Nappa, adaptivní tempomat, světlomety LED, mlhovky, dešťový a světelný senzor, systém 4Control, elektronické tlumiče, přední a zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání pátých dveří, elektricky nastavitelné přední sedačky, vyhřívané a odvětrávané přední sedačky, palubní počítač, navigace, sound systém Bose.

Výbava testovaného vozu:City Pack – zadní parkovací kamera, systém sledování mrtvého úhlu (+20.000 Kč), Winter Pack – vyhřívaný volant, ostřikovače světlometů (+5.000 Kč), metalíza (+20.000 Kč), parkovací asistent (+15.000 Kč), dojezdová rezerva (+2.000 Kč).

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
Technické údaje
Motor Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 213
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 4.2 / 4.5
Emise CO2:117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 492 / 1681
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 575
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4865
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2809
e) rozchod vpředu (mm): 1614
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích

Do segmentu kombíků střední třídy míří nový zástupce. Za…

Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan

České zastoupení Renaultu zveřejnilo ceny modelu Talisman…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…