Test Auto.cz

Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?

18.7. 2016
Verdikt
 

Ibiza Cupra se v rámci faceliftu dočkala většího motoru. Auto jezdí skvěle, úsměv na tváři ale vykouzlí jen velice ztěžka.

V loňském roce jsme už trochu očekávali novou generaci Seatu Ibiza, nakonec jsme se ale dočkali „jen“ druhé (avšak rozsáhlé) modernizace. Tou prošel i hot hatch Ibiza Cupra, který v rámci faceliftu doznal podstatné změny – dosavadní čtrnáctistovku nahradila přeplňovaná osmnáctistovka. Zjišťovali jsme, jak se s upsizingovým agregátem jezdí.

Jestliže Škoda se v rámci příchodu nové generace fabie zbavila její sportovní verze RS, malý hot hatch v nabídce Seatu zůstává, protože španělský výrobce je laděn jako sportovní značka koncernu. Zatímco Leon Cupra je ale výkonnější než standardní Golf GTI, menší Ibiza Cupra používá stejně výkonný agregát jako sesterské Polo GTI.

Rozdíly mezi těmito sesterskými hot hatchi ale přesto najdeme. Ibiza má adaptivní tlumiče už v základu (zatímco polo za příplatek), navíc je dostupná výhradně se „sportovnější“ třídveřovou karoserií. To Polo GTI jako „rozumný“ hot hatch je možné pořídit i s dvěma páry bočních dveří nebo třeba dvouspojkovou převodovkou. To pro Ibizu Cupru je nově jedinou možností manuál.

Zbytečně nenápadný

Už většímu Leonu Cupra jsem vytýkal jeho možná až zbytečně nenápadný vzhled a nejinak je tomu u menší Ibizy Cupra. Vzadu sice najdete originální detail v podobě centrálně umístěné koncovky výfuku zakomponované do lichoběžníkového rámečku v zadním difusoru, příď je ale takřka shodná s běžnými verzemi. Decentně upravený nárazník, šachovnicová vlajka v masce chladiče nebo červeně lakované třmeny (dodávané za příplatek) mně přijdou jako nedostatečné úpravy. To by autu nešlo dát alespoň výraznější střešní spoiler? Jakožto sportovní značka pro mladší zákazníky by si Seat podle mého názoru zasloužil v oblasti designu větší odvaz. Od nenápadných rychlíků jsou tu přece volkswageny...

Minimálních změn doznala ve srovnání s běžnými modely také kabina. Záplava černošedých plastů je ryzí nuda. Ničím nenarušené plochy navíc působí velice laciným dojmem. Alespoň trocha nějakého veselého dekoru by tu rozhodně nebyla na škodu. Sportovní multifunkční volant ale zaslouží pochvalu, protože má ideální průměr a jeho věnec se perfektně drží. Také sportovně tvarovaná sedadla v obloucích zkušeně podrží, snad jen jejich vyšší ukotvení může někomu vadit, to ale v segmentu malých aut není nic neobvyklého. Multimediální systém nebo panel klimatizace jsou pak v rámci koncernu dobře známé prvky.

obrázek [600 x 404]  

Větším problémem je omezená šířka – dva hromotluci vedle sebe už budou blíže, než by byli rádi. Praktická není ani příplatková loketní opěrka připevněná k sedadlu řidiče, jejíž umístění omezuje manipulaci s kratičkou řadicí pákou. Tachometr cejchovaný do 280 km/h pak sice ve spolucestujících umí vzbudit respekt, rychlost se ale mnohdy kvůli menšímu zvýraznění hůře odhaduje.

Ibiza Cupra je nabízena výhradně s třídveřovou karoserií, což mně osobně nevadí, některé zájemce to ale odradit může. Na druhou stranu u Fordu Fiesta ST nebo Peugeotu 208 GTi je situace stejná. Nástup dozadu je proto omezený, když se ale na zadní sedadla nějak nasoukáte, zjistíte, že s místem v oblasti pro kolena to není vůbec špatné. Horší je to však s prostorem nad hlavou. Navzdory tomuto kompromisu je ale jízda ve čtyřech možná. Zato zavazadelník potěší, objem vyjádřeny hodnotou 292 litrů je plně postačující. Navíc v rámci segmentu malých hatchbacků je to nadprůměrné číslo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ibiza Cupra

Cena v základní výbavě: 440 900 Kč Cena v testované výbavě: 553 100 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjedu do kopce, natáčecí bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, hliníkové pedály, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio s 5“ dotykovým displejem a šesti reproduktory, neplnohodnotná rezerva, adaptivní podvozek, tempomat, diodová koncová světla, diody denního svícení.

Výbava testovaného vozu:Alarm (+6.500,-), ambientní osvětlení interiéru (+900,-), Mirror Link (+6.600,-), funkční paket – 3D funkce Easy Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, středová zadní opěrka hlavy (+3.000,-), navigace (+9.900,-), paket Elektro – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko (+6.900,-), paket Schránky – schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadelníku, loketní opěrka (+4.900,-), paket View Plus – rádio s 6,5" barevným dotykovým displejem, CD/MP3/WMA, slot na SD kartu, USB/AUX-in, handsfree Bluetooth, šest reproduktorů, hlasové ovládání (+7.000,-), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů, (+9.200,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (+9.700,-), čalounění alcantarou (+10.200,-), střešní okno (+17.300,-), červeně lakované brzdové třmeny (+4.200,-), šedá Dynamic (+11.200,-), 17“ kola Barcino Black (2.600,-)

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Technické údaje
Motor Seat Ibiza Cupra
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 141 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1450 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.3 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 292 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 440
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4055
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2469
e) rozchod vpředu (mm): 1449
f) rozchod vzadu (mm): 1441
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…