Test Auto.cz

Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?

18.7. 2016
Verdikt
 

Ibiza Cupra se v rámci faceliftu dočkala většího motoru. Auto jezdí skvěle, úsměv na tváři ale vykouzlí jen velice ztěžka.

V loňském roce jsme už trochu očekávali novou generaci Seatu Ibiza, nakonec jsme se ale dočkali „jen“ druhé (avšak rozsáhlé) modernizace. Tou prošel i hot hatch Ibiza Cupra, který v rámci faceliftu doznal podstatné změny – dosavadní čtrnáctistovku nahradila přeplňovaná osmnáctistovka. Zjišťovali jsme, jak se s upsizingovým agregátem jezdí.

Jestliže Škoda se v rámci příchodu nové generace fabie zbavila její sportovní verze RS, malý hot hatch v nabídce Seatu zůstává, protože španělský výrobce je laděn jako sportovní značka koncernu. Zatímco Leon Cupra je ale výkonnější než standardní Golf GTI, menší Ibiza Cupra používá stejně výkonný agregát jako sesterské Polo GTI.

Rozdíly mezi těmito sesterskými hot hatchi ale přesto najdeme. Ibiza má adaptivní tlumiče už v základu (zatímco polo za příplatek), navíc je dostupná výhradně se „sportovnější“ třídveřovou karoserií. To Polo GTI jako „rozumný“ hot hatch je možné pořídit i s dvěma páry bočních dveří nebo třeba dvouspojkovou převodovkou. To pro Ibizu Cupru je nově jedinou možností manuál.

Zbytečně nenápadný

Už většímu Leonu Cupra jsem vytýkal jeho možná až zbytečně nenápadný vzhled a nejinak je tomu u menší Ibizy Cupra. Vzadu sice najdete originální detail v podobě centrálně umístěné koncovky výfuku zakomponované do lichoběžníkového rámečku v zadním difusoru, příď je ale takřka shodná s běžnými verzemi. Decentně upravený nárazník, šachovnicová vlajka v masce chladiče nebo červeně lakované třmeny (dodávané za příplatek) mně přijdou jako nedostatečné úpravy. To by autu nešlo dát alespoň výraznější střešní spoiler? Jakožto sportovní značka pro mladší zákazníky by si Seat podle mého názoru zasloužil v oblasti designu větší odvaz. Od nenápadných rychlíků jsou tu přece volkswageny...

Minimálních změn doznala ve srovnání s běžnými modely také kabina. Záplava černošedých plastů je ryzí nuda. Ničím nenarušené plochy navíc působí velice laciným dojmem. Alespoň trocha nějakého veselého dekoru by tu rozhodně nebyla na škodu. Sportovní multifunkční volant ale zaslouží pochvalu, protože má ideální průměr a jeho věnec se perfektně drží. Také sportovně tvarovaná sedadla v obloucích zkušeně podrží, snad jen jejich vyšší ukotvení může někomu vadit, to ale v segmentu malých aut není nic neobvyklého. Multimediální systém nebo panel klimatizace jsou pak v rámci koncernu dobře známé prvky.

obrázek [600 x 404]  

Větším problémem je omezená šířka – dva hromotluci vedle sebe už budou blíže, než by byli rádi. Praktická není ani příplatková loketní opěrka připevněná k sedadlu řidiče, jejíž umístění omezuje manipulaci s kratičkou řadicí pákou. Tachometr cejchovaný do 280 km/h pak sice ve spolucestujících umí vzbudit respekt, rychlost se ale mnohdy kvůli menšímu zvýraznění hůře odhaduje.

Ibiza Cupra je nabízena výhradně s třídveřovou karoserií, což mně osobně nevadí, některé zájemce to ale odradit může. Na druhou stranu u Fordu Fiesta ST nebo Peugeotu 208 GTi je situace stejná. Nástup dozadu je proto omezený, když se ale na zadní sedadla nějak nasoukáte, zjistíte, že s místem v oblasti pro kolena to není vůbec špatné. Horší je to však s prostorem nad hlavou. Navzdory tomuto kompromisu je ale jízda ve čtyřech možná. Zato zavazadelník potěší, objem vyjádřeny hodnotou 292 litrů je plně postačující. Navíc v rámci segmentu malých hatchbacků je to nadprůměrné číslo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ibiza Cupra

Cena v základní výbavě: 440 900 Kč Cena v testované výbavě: 553 100 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjedu do kopce, natáčecí bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, hliníkové pedály, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio s 5“ dotykovým displejem a šesti reproduktory, neplnohodnotná rezerva, adaptivní podvozek, tempomat, diodová koncová světla, diody denního svícení.

Výbava testovaného vozu:Alarm (+6.500,-), ambientní osvětlení interiéru (+900,-), Mirror Link (+6.600,-), funkční paket – 3D funkce Easy Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, středová zadní opěrka hlavy (+3.000,-), navigace (+9.900,-), paket Elektro – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko (+6.900,-), paket Schránky – schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadelníku, loketní opěrka (+4.900,-), paket View Plus – rádio s 6,5" barevným dotykovým displejem, CD/MP3/WMA, slot na SD kartu, USB/AUX-in, handsfree Bluetooth, šest reproduktorů, hlasové ovládání (+7.000,-), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů, (+9.200,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (+9.700,-), čalounění alcantarou (+10.200,-), střešní okno (+17.300,-), červeně lakované brzdové třmeny (+4.200,-), šedá Dynamic (+11.200,-), 17“ kola Barcino Black (2.600,-)

Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Technické údaje
Motor Seat Ibiza Cupra
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 141 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1450 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.3 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 292 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 440
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4055
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2469
e) rozchod vpředu (mm): 1449
f) rozchod vzadu (mm): 1441
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…