reklama


Test Auto.cz

Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?

18.7. 2016
Verdikt
 

Ibiza Cupra se v rámci faceliftu dočkala většího motoru. Auto jezdí skvěle, úsměv na tváři ale vykouzlí jen velice ztěžka.

V loňském roce jsme už trochu očekávali novou generaci Seatu Ibiza, nakonec jsme se ale dočkali „jen“ druhé (avšak rozsáhlé) modernizace. Tou prošel i hot hatch Ibiza Cupra, který v rámci faceliftu doznal podstatné změny – dosavadní čtrnáctistovku nahradila přeplňovaná osmnáctistovka. Zjišťovali jsme, jak se s upsizingovým agregátem jezdí.

Jestliže Škoda se v rámci příchodu nové generace fabie zbavila její sportovní verze RS, malý hot hatch v nabídce Seatu zůstává, protože španělský výrobce je laděn jako sportovní značka koncernu. Zatímco Leon Cupra je ale výkonnější než standardní Golf GTI, menší Ibiza Cupra používá stejně výkonný agregát jako sesterské Polo GTI.

Rozdíly mezi těmito sesterskými hot hatchi ale přesto najdeme. Ibiza má adaptivní tlumiče už v základu (zatímco polo za příplatek), navíc je dostupná výhradně se „sportovnější“ třídveřovou karoserií. To Polo GTI jako „rozumný“ hot hatch je možné pořídit i s dvěma páry bočních dveří nebo třeba dvouspojkovou převodovkou. To pro Ibizu Cupru je nově jedinou možností manuál.

Zbytečně nenápadný

Už většímu Leonu Cupra jsem vytýkal jeho možná až zbytečně nenápadný vzhled a nejinak je tomu u menší Ibizy Cupra. Vzadu sice najdete originální detail v podobě centrálně umístěné koncovky výfuku zakomponované do lichoběžníkového rámečku v zadním difusoru, příď je ale takřka shodná s běžnými verzemi. Decentně upravený nárazník, šachovnicová vlajka v masce chladiče nebo červeně lakované třmeny (dodávané za příplatek) mně přijdou jako nedostatečné úpravy. To by autu nešlo dát alespoň výraznější střešní spoiler? Jakožto sportovní značka pro mladší zákazníky by si Seat podle mého názoru zasloužil v oblasti designu větší odvaz. Od nenápadných rychlíků jsou tu přece volkswageny...

Minimálních změn doznala ve srovnání s běžnými modely také kabina. Záplava černošedých plastů je ryzí nuda. Ničím nenarušené plochy navíc působí velice laciným dojmem. Alespoň trocha nějakého veselého dekoru by tu rozhodně nebyla na škodu. Sportovní multifunkční volant ale zaslouží pochvalu, protože má ideální průměr a jeho věnec se perfektně drží. Také sportovně tvarovaná sedadla v obloucích zkušeně podrží, snad jen jejich vyšší ukotvení může někomu vadit, to ale v segmentu malých aut není nic neobvyklého. Multimediální systém nebo panel klimatizace jsou pak v rámci koncernu dobře známé prvky.

obrázek [600 x 404]  

Větším problémem je omezená šířka – dva hromotluci vedle sebe už budou blíže, než by byli rádi. Praktická není ani příplatková loketní opěrka připevněná k sedadlu řidiče, jejíž umístění omezuje manipulaci s kratičkou řadicí pákou. Tachometr cejchovaný do 280 km/h pak sice ve spolucestujících umí vzbudit respekt, rychlost se ale mnohdy kvůli menšímu zvýraznění hůře odhaduje.

Ibiza Cupra je nabízena výhradně s třídveřovou karoserií, což mně osobně nevadí, některé zájemce to ale odradit může. Na druhou stranu u Fordu Fiesta ST nebo Peugeotu 208 GTi je situace stejná. Nástup dozadu je proto omezený, když se ale na zadní sedadla nějak nasoukáte, zjistíte, že s místem v oblasti pro kolena to není vůbec špatné. Horší je to však s prostorem nad hlavou. Navzdory tomuto kompromisu je ale jízda ve čtyřech možná. Zato zavazadelník potěší, objem vyjádřeny hodnotou 292 litrů je plně postačující. Navíc v rámci segmentu malých hatchbacků je to nadprůměrné číslo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ibiza Cupra

Cena v základní výbavě: 440 900 Kč Cena v testované výbavě: 553 100 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjedu do kopce, natáčecí bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, hliníkové pedály, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio s 5“ dotykovým displejem a šesti reproduktory, neplnohodnotná rezerva, adaptivní podvozek, tempomat, diodová koncová světla, diody denního svícení.

Výbava testovaného vozu:Alarm (+6.500,-), ambientní osvětlení interiéru (+900,-), Mirror Link (+6.600,-), funkční paket – 3D funkce Easy Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, středová zadní opěrka hlavy (+3.000,-), navigace (+9.900,-), paket Elektro – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko (+6.900,-), paket Schránky – schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadelníku, loketní opěrka (+4.900,-), paket View Plus – rádio s 6,5" barevným dotykovým displejem, CD/MP3/WMA, slot na SD kartu, USB/AUX-in, handsfree Bluetooth, šest reproduktorů, hlasové ovládání (+7.000,-), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů, (+9.200,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (+9.700,-), čalounění alcantarou (+10.200,-), střešní okno (+17.300,-), červeně lakované brzdové třmeny (+4.200,-), šedá Dynamic (+11.200,-), 17“ kola Barcino Black (2.600,-)

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor Seat Ibiza Cupra
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 141 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1450 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.3 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 292 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 440
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4055
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2469
e) rozchod vpředu (mm): 1449
f) rozchod vzadu (mm): 1441
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama