Test Auto.cz

Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?

18.7. 2016
Verdikt
 

Ibiza Cupra se v rámci faceliftu dočkala většího motoru. Auto jezdí skvěle, úsměv na tváři ale vykouzlí jen velice ztěžka.

V loňském roce jsme už trochu očekávali novou generaci Seatu Ibiza, nakonec jsme se ale dočkali „jen“ druhé (avšak rozsáhlé) modernizace. Tou prošel i hot hatch Ibiza Cupra, který v rámci faceliftu doznal podstatné změny – dosavadní čtrnáctistovku nahradila přeplňovaná osmnáctistovka. Zjišťovali jsme, jak se s upsizingovým agregátem jezdí.

Jestliže Škoda se v rámci příchodu nové generace fabie zbavila její sportovní verze RS, malý hot hatch v nabídce Seatu zůstává, protože španělský výrobce je laděn jako sportovní značka koncernu. Zatímco Leon Cupra je ale výkonnější než standardní Golf GTI, menší Ibiza Cupra používá stejně výkonný agregát jako sesterské Polo GTI.

Rozdíly mezi těmito sesterskými hot hatchi ale přesto najdeme. Ibiza má adaptivní tlumiče už v základu (zatímco polo za příplatek), navíc je dostupná výhradně se „sportovnější“ třídveřovou karoserií. To Polo GTI jako „rozumný“ hot hatch je možné pořídit i s dvěma páry bočních dveří nebo třeba dvouspojkovou převodovkou. To pro Ibizu Cupru je nově jedinou možností manuál.

Zbytečně nenápadný

Už většímu Leonu Cupra jsem vytýkal jeho možná až zbytečně nenápadný vzhled a nejinak je tomu u menší Ibizy Cupra. Vzadu sice najdete originální detail v podobě centrálně umístěné koncovky výfuku zakomponované do lichoběžníkového rámečku v zadním difusoru, příď je ale takřka shodná s běžnými verzemi. Decentně upravený nárazník, šachovnicová vlajka v masce chladiče nebo červeně lakované třmeny (dodávané za příplatek) mně přijdou jako nedostatečné úpravy. To by autu nešlo dát alespoň výraznější střešní spoiler? Jakožto sportovní značka pro mladší zákazníky by si Seat podle mého názoru zasloužil v oblasti designu větší odvaz. Od nenápadných rychlíků jsou tu přece volkswageny...

Minimálních změn doznala ve srovnání s běžnými modely také kabina. Záplava černošedých plastů je ryzí nuda. Ničím nenarušené plochy navíc působí velice laciným dojmem. Alespoň trocha nějakého veselého dekoru by tu rozhodně nebyla na škodu. Sportovní multifunkční volant ale zaslouží pochvalu, protože má ideální průměr a jeho věnec se perfektně drží. Také sportovně tvarovaná sedadla v obloucích zkušeně podrží, snad jen jejich vyšší ukotvení může někomu vadit, to ale v segmentu malých aut není nic neobvyklého. Multimediální systém nebo panel klimatizace jsou pak v rámci koncernu dobře známé prvky.

obrázek [600 x 404]  

Větším problémem je omezená šířka – dva hromotluci vedle sebe už budou blíže, než by byli rádi. Praktická není ani příplatková loketní opěrka připevněná k sedadlu řidiče, jejíž umístění omezuje manipulaci s kratičkou řadicí pákou. Tachometr cejchovaný do 280 km/h pak sice ve spolucestujících umí vzbudit respekt, rychlost se ale mnohdy kvůli menšímu zvýraznění hůře odhaduje.

Ibiza Cupra je nabízena výhradně s třídveřovou karoserií, což mně osobně nevadí, některé zájemce to ale odradit může. Na druhou stranu u Fordu Fiesta ST nebo Peugeotu 208 GTi je situace stejná. Nástup dozadu je proto omezený, když se ale na zadní sedadla nějak nasoukáte, zjistíte, že s místem v oblasti pro kolena to není vůbec špatné. Horší je to však s prostorem nad hlavou. Navzdory tomuto kompromisu je ale jízda ve čtyřech možná. Zato zavazadelník potěší, objem vyjádřeny hodnotou 292 litrů je plně postačující. Navíc v rámci segmentu malých hatchbacků je to nadprůměrné číslo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ibiza Cupra

Cena v základní výbavě: 440 900 Kč Cena v testované výbavě: 553 100 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjedu do kopce, natáčecí bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, hliníkové pedály, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio s 5“ dotykovým displejem a šesti reproduktory, neplnohodnotná rezerva, adaptivní podvozek, tempomat, diodová koncová světla, diody denního svícení.

Výbava testovaného vozu:Alarm (+6.500,-), ambientní osvětlení interiéru (+900,-), Mirror Link (+6.600,-), funkční paket – 3D funkce Easy Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, středová zadní opěrka hlavy (+3.000,-), navigace (+9.900,-), paket Elektro – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko (+6.900,-), paket Schránky – schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadelníku, loketní opěrka (+4.900,-), paket View Plus – rádio s 6,5" barevným dotykovým displejem, CD/MP3/WMA, slot na SD kartu, USB/AUX-in, handsfree Bluetooth, šest reproduktorů, hlasové ovládání (+7.000,-), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů, (+9.200,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (+9.700,-), čalounění alcantarou (+10.200,-), střešní okno (+17.300,-), červeně lakované brzdové třmeny (+4.200,-), šedá Dynamic (+11.200,-), 17“ kola Barcino Black (2.600,-)

Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová

Německo nebude dodávat Saúdské Arábii zbraně, dokud bude…

Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli

Jordánský král Abdalláh II. dnes oznámil, že jeho země…

 
Technické údaje
Motor Seat Ibiza Cupra
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 141 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1450 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.3 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 292 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 440
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4055
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2469
e) rozchod vpředu (mm): 1449
f) rozchod vzadu (mm): 1441
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 



Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Mahindra začne vyrábět motocykly Jawa! Ale pro indický trh...

Mahindra začne vyrábět motocykly Jawa! Ale pro indický trh...

Včera

Indická společnost Mahindra zhruba za měsíc představí nový motocykl značky Jawa pro místní trh. Mělo by jít o stroj klasického vzhledu se čtyřtaktním jednoválcem o objemu 300 ccm.




Blesk.cz

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště našeho prvního prezidenta!

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště…

Nejmilejší písničku tatíčka Masaryka si můžete zanotovat v rodišti našeho  prvního prezidenta. Vydejte se po…

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sparta srazila Kometu a je první. Hradec padl, Pardubice vyhořely

SESTŘIHY: Sparta srazila Kometu a je první. Hradec…

SOUHRN | Parádní šokování mistra! Hokejisté Sparty vyhráli nad brněnskou Kometou 4:2 a připsali si čtvrté…

Hamilton k titulu neproklouzl, Vettel drží naději. Slavil Räikkönen

Hamilton k titulu neproklouzl, Vettel drží naději.…

Lewis Hamilton obsadil ve Velké ceně USA formule 1 třetí místo, což mu vzhledem ke čtvrté příčce Sebastiana…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli udělat a zkontrolovat

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli…

Ostříleným matadorům za volantem osvědčená pravidla nějak zvlášť připomínat nemusíme, vám ostatním bychom rádi…