Test Auto.cz

Seat Toledo 1.2 TSI – Jsem Španěl!

21.9. 2016
Verdikt
 

Současné Toledo je dvojčetem u nás obchodně úspěšnější Škody Rapid. Najdeme nějaké rozdíly?

Původní toledo bylo zároveň prvním modelem španělské značky vyvinutým pod dohledem Volkswagenu. Prodávalo se výborně, a to i u nás. Tehdejší začínající podnikatelé, když nejezdili v kulaté Mazdě 626, či elegantním Peugeotu 405, tak se jim hodně zamlouvalo právě Toledo.

Druhá generace z roku 1998 vyměnila liftback za sedan. S technikou Golfu 4. generace mířila o něco výše, čehož důkazem byly třeba pětiválcové motory. Prodávala se ale také dobře. To třetí vydání, tvary připomínající velký Renault Vel Satis, žádným obchodím šlágrem nebylo. Lidé raději sáhli po hezčím Leonu Mk2 či praktických MPV Altea/Altea XL. Techniku totiž měla tato auta stejnou s toledem. Výrobu toleda Mk3 španělský výrobce nakonec ukončil už v roce 2009.

Na nové toledo jsme si museli počkat dva roky. Svým konceptem se vůz tak trochu vrací k první generaci. Nejen praktickou karoserií liftback, nýbrž i použitou technikou. Ta nesází na poslední hity, ale spoléhá spíše na osvědčená řešení. Stejně jako původní Toledo, které využívalo upravenou platformu z Golfu II, nikoliv z v té době již existující „trojky“.

Nízká cena úspěch znamenat nemusí

Proč je Toledo v Česku obchodně mnohem méně úspěšné než Rapid? V ceně zakopaný pes není, neboť španělský liftback startuje na částce 291.900 korun, zatímco rapid na 314.900 korun. Oboje s motorem 1.2 TSI o výkonu 66 kW. Příčinou nepoměru v prodaných číslech tak může být jedině obliba domácího výrobce v kombinaci s hustou prodejní a servisní sítí.

Ač ceny toleda začínají na částce nižší než tři sta tisíc korun, my jsme sáhli po verzi z přesně opačné strany ceníku. V rámci modelového programu jde o nejvyšší výbavu poháněnou již vzpomínaným motorem 1.2 TSI, ovšem ve své výkonnější podobě s 81 kW.

obrázek [600 x 354]  

Za danou částku nabízí toledo hodně výbavy. Od 17palcových litých kol přes zadní svítilny LED až po čalounění kombinující alcantaru a kůži. A třeba důležitá samočinná klimatizace je v „základu“ už v o stupínek nižší verzi Style. Že je však toledo spíše jednodušším automobilem, dokazuje právě výbava v čele se zmíněnou klimatizací. Kdo očekává dvouzónový systém s čidlem kvality vzduchu, bude zklamán. Nelze jej mít ani za příplatek.

V noci jako za dne?

Jediným opravdovým technickým highlightem vozu jsou tak přední diodové světlomety. V dané třídě rozhodně neobvyklým a vítaným. Do obou základních verzí Basis a Reference je objednat nelze, pouze do vyšších výbav Style a zkoušené Style Advanced. V toledu jsou v nabídce od léta loňského roku a důvod, proč je španělský vůz nabízí a rapid nikoliv, hledejte ve snaze tento vůz odlišit. Rapid kontruje xenonovými světlomety, které si údajně „vybrečely“ důležité trhy, jmenovitě Švýcarsko a Velká Británie.

Diodové světlomety sice dělají mezi laickou motoristickou veřejností stále „haló!“, ale objektivně vzato zase takovým šlágrem nejsou. Mluvíme o LED levnějších automobilů. V režimu potkávacího světla totiž vozovku osvětlují sice poměrně výrazně, avšak s ostrým přechodem do úplné tmy. Obecně světelný výkon diodových svítilen totiž závisí na množství světelných zdrojů – tedy diod. A ty jsou u levných světlometů omezené. Ani Seat Toledo nemá nijak oslnivý počet diod. Přesto jeho tlumené světlo osvětluje vozovku překvapivě dobře. Důvodem je přídavný servomotor, jenž pohybuje s částí světlometu a tím zlepšuje dosah světelného kužele.

Na pohled menší, ale…

Že je výbava Style Advanced na vrcholu potravního řetězce toleda prozrazuje nejen bohatá výbava, nýbrž i kabina jako taková. Přední sedadla sice na první pohled nevypadají nijak zvláštně, v praxi se ukázala být zcela dostatečná. Zatímco sedák je poměrně plochý, opěradlo nabízí solidní boční vedení. K tomu si přidejte čalounění v kombinaci alcantary a kůže a hned to vypadá lépe. Výplň je spíše tužší. Při nasedání se tak zdají sedáky tvrdé, při delší cestě to ovšem oceníte. Za vyhřívání připlatíte 10.800 korun. Je dvoustupňové, přičemž se jedná o součást paketu Winter. V rámci něj získáte navíc také vyhřívané trysky ostřikovačů.

obrázek [600 x 403]  

Palubní deska je sice vyrobena výhradně z tvrdých plastů, avšak se slušnou povrchovou úpravou. Prvotřídní je ergonomie. Při cestách po české kotlině jsme hojně využívali příplatkovou navigaci za 15.500 korun. Snadno se ovládá a pracuje až na výjimky tak, jak má.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.2 TSI/81 kW Style Advanced

Cena v základní výbavě: 429 900 Kč Cena v testované výbavě: 491 500 Kč

Základní výbava:17palcová kola z lehké slitiny Dynamic, šest airbagů (čelní, boční a hlavové), centrální zamykání, čalounění Alcantara/kůže, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední a zadní okna, multifunkční kožený volant, make-up zrcátko spolujezdce, multikolizní brzda, tempomat + přední mlhovky, přední halogenové světlomety s dvojitou optikou, tónovaná skla, rozpoznávání únavy řidiče, zadní lampy z LED, světla pro denní svícení, atd.

Výbava testovaného vozu:Akční paket Style Advanced (+ 6.000,-), dešťový a světelný senzor (+ 4.500,-), Full link (+ 4.600,-), mapové podklady na SD kartě (+ 0,-), navigační systém s dotykovým ovládáním (+ 15.500,-), paket Winter (10.800,-), prodloužená záruka výrobce o 1 rok nebo maximálně 30 000 km (+ 1.400,-), přední LED světlomety (+ 29.500,-), stěrač zadního okna (+ 2.100,-), tmavá okna od sloupku B (+5.000,-).

Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.2 TSI/81 kW Style Advanced
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.3 / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1176 / 460
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1703
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1.2 TSI – Jsem Španěl!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid

V Mladé Boleslavi vyráběný liftback španělské značky se…

Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění

Seat uvádí na český trh model Toledo pro rok 2014. Těšte…

 



 
Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Dnes 12:00

Také Moskvič 412 patří mezi dlouhověké vozy z Ruska. Ve formě pick-upu se vůz z šedesátých let vyráběl ještě v třetím tisíciletí.




Blesk.cz

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl komplikovaný!

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl…

Ten si ale uměl vybrat. Syn herečky Andrey Kerestešové Růžičkové (33) se narodil den před výročím svatby svých…

Aktivisté vylili z Mánesa barvu do Vltavy: „Čekal jsem, že to přijde dřív,“ říká pražský radní

Aktivisté vylili z Mánesa barvu do Vltavy: „Čekal…

V pondělí večer se Vltava zbarvila do ruda. Červenou barvu do řeky vylili aktivisté ze skupiny Bolt958, aby…

 

iSport.cz

Slušná premiéra s hořkou kaňkou. Pavlenku v bundeslize zaskočila teč

Slušná premiéra s hořkou kaňkou. Pavlenku v…

To zamrzí. Brankář Jiří Pavlenka při debutu v bundeslize 84 minut držel nulu, jenže pak dostal smolný gól a jeho…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Strhněme sochy Karla IV.!

Strhněme sochy Karla IV.!

Po hromadném bourání soch národních hrdinů z dob Konfederace, které proběhlo v posledních dnech v USA, by se z…

Snoubenec mi koupil prstýnek s moc malým diamantem, co mám dělat? Žena, která hledala pomoc na mimiblogu, se stala terčem obří kritiky

Snoubenec mi koupil prstýnek s moc malým diamantem,…

„Jeho plat má šestimístnou cifru, připadá vám v pořádku, že ten diamant, který mi koupil, je tak malinký? Vždyť…