Test Auto.cz

Seat Toledo 1.6 TDI – El guapo checo

31.5. 2013
Verdikt
 

Jak jezdí Seat Toledo, paellou a červeným vínem živená Škoda Rapid, s úsporným turbodieselovým čtyřválcem 1.6 TDI?

Zapomeňte na obtloustlé tvary minulé verze, postavené na základě modelu Altea. Toledo čtvrté generace je dvojčetem mladoboleslavského liftbacku Škoda Rapid, po jehož boku se ostatně také vyrábí. I proto mu sudičky předpovídají mnohem lepší budoucnost.

Navázat na první dvě generace však nebude lehké, ba co víc, nebojíme se říct, že je to snad až nemožné. Toled první a druhé generace se totiž prodalo 860.000 exemplářů, malý liftback by v současné situaci na trzích (a při současné konkurenci) byl šťastný i za zlomek. Trochu matoucí je název Toledo, levnému liftbacku by přece jenom o něco více slušelo označení Cordoba, nicméně marketéři rozhodli, jak rozhodli...

Hodně litrů za málo peněz

Novinka je s délkou 4,48 metru o dva centimetry delší než předchůdce z roku 2004 a o šestnáct centimetrů delší než první generace. Rozvor dlouhý 2602 milimetrů (o 80 milimetrů větší než u Toleda II) měl být zárukou dostatku prostoru pro nohy cestujících na předních i zadních sedadlech. To se povedlo, na zadních místech bez problémů odvezete děti i dospělé pasažéry.

Bazar: Škoda Octavia I – Velký dům na malých základech

Zavazadelník má nadprůměrných 550 litrů. Toledo, byť narostlo, zůstává v nižší střední třídě, tentokráte však bude o přízeň zákazníků bojovat s nejlevnějšími vozy segmentu. A zde, více než kde jinde, velký a dobře přístupný kufr často rozhoduje. Vyjádřeno čísly jde o vstupní otvor s rozměry 104 x 101 centimetrů, nakládací hrana se nachází ve výšce 700 milimetrů a za ní následuje poměrně výrazný schod. Dvojitá podlaha by zde měla opodstatnění, po sklopení zadních sedadel totiž vznikne malý schod.

obrázek [600 x 407]  

Uvnitř najdeme dobře slícované, avšak nesmlouvavě tvrdé plasty. S tím se musíte smířit, stejně jako třeba s prehistoricky kostičkovanou grafikou černobílého displeje autorádia nebo kratšími sedáky. Chtěli jste přece levné auto, nebo ne?

Jízda a spotřeba

Od dvojčete Rapidu nelze čekat dramaticky jiné jízdní vlastnosti, podle technických podkladů je platforma Seatu naprosto totožná. Přesto nám podvozek turbodieselového Toleda přišel tužší než u Rapidu, je ovšem pravdou, že to může být dáno odlišným motorem a přece jenom větším časovým odstupem od testu verze 1.2 MPI.

TEST: Škoda Rapid 1.2 MPI – Není se čemu smát

Shrňme tedy v krátkosti, co od Toleda může zákazník očekávat. V prvé řadě jde o jisté a předvídatelné jízdní chování, v dané třídě nadprůměrné. Toledu ve stabilitě na dálnici pomáhá rozvor dlouhý 2602 milimetrů, automobil se však nebojí ani zatáček. Naftový motor pod kapotou se však výrazněji projeví právě zde, přední pneumatiky mají v utažených oblooucích plný běhoun práce. Proti benzinovým verzím má turbodiesel o něco neposednější záď, což je dáno rozdílným rozložením pohotovostní hmotnosti. Klasický vyhýbací manévr však i turbodieselové Toledo zvládá s přehledem. Řízení je bohužel velmi málo sdílné, mohlo by být citlivěji naposilované, protože takto musíte limit předních gum pouze odhadovat. Nicméně tříramenný volant se parádně drží. Brzdy mají, podobně jako u Octavie, sebevědomý nástup a solidní účinek.

Nerovnosti filtruje podvozek dobře, litá šestnáctipalcová kola se zdají být dobrým kompromisem mezi jízdními vlastnostmi a komfortem i na rozbitých českých silnicích. Seat nabízí za příplatek 6.500 Kč i sedmnáctipalcové disky s pneumatikami o rozměru 215/40, ty nejspíše na českých tankodromech budou tak trochu za trest. Zvláště, když má liftback Toledo/Rapid (ale nyní i Octavia) poměrně nepříjemný problém se zadní klikovou nápravou v kombinaci s velkým víkem zavazadelníku: při přejezdu nerovností to v kabině duní. Šikovní prodejci prý mají nový trik: vozí v kufru tašku s nářadím a svalují vinu na ní.

TEST: Renault Fluence 1.6 vs. Škoda Rapid 1.2

obrázek [600 x 258]  

Pětistupňová převodovka má krátké dráhy, páka s příjemně se držící hlavicí se v kulise pohybuje bez zaváhání, byť s trochu gumovou příchutí. Převody jsou velmi dlouhé, na pětku točí ve stovce čtyřválec lehce nad 1.800 min-1. Spotřeba se dá bez problémů udržet pod čtyřmi litry nafty. V nejekonomičtějších otáčkách (alespoň dle palubního počítače) však TDI nehezky duní, po podřazení se díky dlouhým převodům dostanete zase do „zbytečně“ vysokých otáček. Dlouhodobý průměr během testu činil 5,4 litru na 100 km.

Pokud nemáte v plánu ekojízdy, spojené s drsnějším během agregátu, budete s tímto turbodieselem spokojeni. Nemá výrazný turboefekt, jde ochotně do otáček (byť v nich nic převratného nečeká) a když potřebujete stihnout pracovní schůzku, spotřeba nevzroste závratným tempem. Jezdit s tímto TDI za více než osm litrů (a mít to v hlavě v pořádku) snad ani nejde.

Exkluzivně: Škoda Fabia nové generace, nebo Rapid Spaceback? (+video)

To leda... Rapida?

Toledo to na českém trhu nemá snadné, stojí totiž ve stínu produktu tuzemské automobilky, což je většinou smrtící. Určité procento zákazníků by jej však mohlo zvolit z touhy po alespoň nějaké individualizaci, protože Rapidů bude během příštích let na našich silnicích jako mravenců kolem kapky sirupu. Leckomu se Toledo i o něco více líbí.

Jak však testovaný turbodieselový liftback obstojí proti jarní akci „Rapid Fresh“? U Škodovky za 409.900 dostanete verzi Fresh Elegance, obsahující mimo jiné třeba tempomat, šestnáctipalcová litá kola, mlhovky, zadní stírač, kožený volant, parkovací čidla vzadu nebo autorádio se šesti reproduktory. Cíl je jasný: znejistět co nejvíce zájemců o Toledo, které nabízí s akčním paketem Reference v podstatě stejně muziky (parkovací senzory například chybí) za o něco více peněz.

JAKE.auto.cz: Vše o Seatu Toledo na jednom místě

obrázek [600 x 326]  

První cena vozu292.200 Kč (1.2 MPI Basis)
První cena vozu s testovanou motorizací418.900 Kč (1.6 TDI Reference)
Základní cena testovaného vozu418.900 Kč (1.6 TDI Reference)
Cena testovaného vozu vč. příplatků418.900 Kč (1.6 TDI Reference)

Plusy

  • Objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor
  • Chytrá řešení v interiéru a zavazadelníku
  • Prostor na zadních sedadlech (pro kolena i hlavu)
  • Velký objem palivové nádrže
  • Spotřeba

Minusy

  • Nepovedené řešení elektrického stahování oken
  • Levné materiály v kabině
  • Hluk od zadní nápravy na nerovnostech (16” kola)
  • Základní výbava postrádá palubní počítač
  • Otevírání palivové nádrže klíčkem
Foto: Michael Kolář
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.6 TDI

Cena v základní výbavě: 418 900 Kč Cena v testované výbavě: 418 900 Kč

Základní výbava:Klimatizace, autorádio, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, ESC, šest airbagů, sada na opravu pneumatik, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, palubní počítač, patnáctipalcová kola atd.

Výbava testovaného vozu:Akční paket Reference: litá 16” kola, tempomat, mlhovky, rádio s 6 repro, bluetooth, palubní počítač High, zadní kotoučové brzdy atd. (0,-), metalíza (13.000,-)

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.7 / 4.4
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 460
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1703
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1.6 TDI – El guapo checo







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid

V Mladé Boleslavi vyráběný liftback španělské značky se…

Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění

Seat uvádí na český trh model Toledo pro rok 2014. Těšte…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…