Test Auto.cz

Seat Toledo 1.6 TDI – El guapo checo

31.5. 2013
Verdikt
 

Jak jezdí Seat Toledo, paellou a červeným vínem živená Škoda Rapid, s úsporným turbodieselovým čtyřválcem 1.6 TDI?

Zapomeňte na obtloustlé tvary minulé verze, postavené na základě modelu Altea. Toledo čtvrté generace je dvojčetem mladoboleslavského liftbacku Škoda Rapid, po jehož boku se ostatně také vyrábí. I proto mu sudičky předpovídají mnohem lepší budoucnost.

Navázat na první dvě generace však nebude lehké, ba co víc, nebojíme se říct, že je to snad až nemožné. Toled první a druhé generace se totiž prodalo 860.000 exemplářů, malý liftback by v současné situaci na trzích (a při současné konkurenci) byl šťastný i za zlomek. Trochu matoucí je název Toledo, levnému liftbacku by přece jenom o něco více slušelo označení Cordoba, nicméně marketéři rozhodli, jak rozhodli...

Hodně litrů za málo peněz

Novinka je s délkou 4,48 metru o dva centimetry delší než předchůdce z roku 2004 a o šestnáct centimetrů delší než první generace. Rozvor dlouhý 2602 milimetrů (o 80 milimetrů větší než u Toleda II) měl být zárukou dostatku prostoru pro nohy cestujících na předních i zadních sedadlech. To se povedlo, na zadních místech bez problémů odvezete děti i dospělé pasažéry.

Bazar: Škoda Octavia I – Velký dům na malých základech

Zavazadelník má nadprůměrných 550 litrů. Toledo, byť narostlo, zůstává v nižší střední třídě, tentokráte však bude o přízeň zákazníků bojovat s nejlevnějšími vozy segmentu. A zde, více než kde jinde, velký a dobře přístupný kufr často rozhoduje. Vyjádřeno čísly jde o vstupní otvor s rozměry 104 x 101 centimetrů, nakládací hrana se nachází ve výšce 700 milimetrů a za ní následuje poměrně výrazný schod. Dvojitá podlaha by zde měla opodstatnění, po sklopení zadních sedadel totiž vznikne malý schod.

obrázek [600 x 407]  

Uvnitř najdeme dobře slícované, avšak nesmlouvavě tvrdé plasty. S tím se musíte smířit, stejně jako třeba s prehistoricky kostičkovanou grafikou černobílého displeje autorádia nebo kratšími sedáky. Chtěli jste přece levné auto, nebo ne?

Jízda a spotřeba

Od dvojčete Rapidu nelze čekat dramaticky jiné jízdní vlastnosti, podle technických podkladů je platforma Seatu naprosto totožná. Přesto nám podvozek turbodieselového Toleda přišel tužší než u Rapidu, je ovšem pravdou, že to může být dáno odlišným motorem a přece jenom větším časovým odstupem od testu verze 1.2 MPI.

TEST: Škoda Rapid 1.2 MPI – Není se čemu smát

Shrňme tedy v krátkosti, co od Toleda může zákazník očekávat. V prvé řadě jde o jisté a předvídatelné jízdní chování, v dané třídě nadprůměrné. Toledu ve stabilitě na dálnici pomáhá rozvor dlouhý 2602 milimetrů, automobil se však nebojí ani zatáček. Naftový motor pod kapotou se však výrazněji projeví právě zde, přední pneumatiky mají v utažených oblooucích plný běhoun práce. Proti benzinovým verzím má turbodiesel o něco neposednější záď, což je dáno rozdílným rozložením pohotovostní hmotnosti. Klasický vyhýbací manévr však i turbodieselové Toledo zvládá s přehledem. Řízení je bohužel velmi málo sdílné, mohlo by být citlivěji naposilované, protože takto musíte limit předních gum pouze odhadovat. Nicméně tříramenný volant se parádně drží. Brzdy mají, podobně jako u Octavie, sebevědomý nástup a solidní účinek.

Nerovnosti filtruje podvozek dobře, litá šestnáctipalcová kola se zdají být dobrým kompromisem mezi jízdními vlastnostmi a komfortem i na rozbitých českých silnicích. Seat nabízí za příplatek 6.500 Kč i sedmnáctipalcové disky s pneumatikami o rozměru 215/40, ty nejspíše na českých tankodromech budou tak trochu za trest. Zvláště, když má liftback Toledo/Rapid (ale nyní i Octavia) poměrně nepříjemný problém se zadní klikovou nápravou v kombinaci s velkým víkem zavazadelníku: při přejezdu nerovností to v kabině duní. Šikovní prodejci prý mají nový trik: vozí v kufru tašku s nářadím a svalují vinu na ní.

TEST: Renault Fluence 1.6 vs. Škoda Rapid 1.2

obrázek [600 x 258]  

Pětistupňová převodovka má krátké dráhy, páka s příjemně se držící hlavicí se v kulise pohybuje bez zaváhání, byť s trochu gumovou příchutí. Převody jsou velmi dlouhé, na pětku točí ve stovce čtyřválec lehce nad 1.800 min-1. Spotřeba se dá bez problémů udržet pod čtyřmi litry nafty. V nejekonomičtějších otáčkách (alespoň dle palubního počítače) však TDI nehezky duní, po podřazení se díky dlouhým převodům dostanete zase do „zbytečně“ vysokých otáček. Dlouhodobý průměr během testu činil 5,4 litru na 100 km.

Pokud nemáte v plánu ekojízdy, spojené s drsnějším během agregátu, budete s tímto turbodieselem spokojeni. Nemá výrazný turboefekt, jde ochotně do otáček (byť v nich nic převratného nečeká) a když potřebujete stihnout pracovní schůzku, spotřeba nevzroste závratným tempem. Jezdit s tímto TDI za více než osm litrů (a mít to v hlavě v pořádku) snad ani nejde.

Exkluzivně: Škoda Fabia nové generace, nebo Rapid Spaceback? (+video)

To leda... Rapida?

Toledo to na českém trhu nemá snadné, stojí totiž ve stínu produktu tuzemské automobilky, což je většinou smrtící. Určité procento zákazníků by jej však mohlo zvolit z touhy po alespoň nějaké individualizaci, protože Rapidů bude během příštích let na našich silnicích jako mravenců kolem kapky sirupu. Leckomu se Toledo i o něco více líbí.

Jak však testovaný turbodieselový liftback obstojí proti jarní akci „Rapid Fresh“? U Škodovky za 409.900 dostanete verzi Fresh Elegance, obsahující mimo jiné třeba tempomat, šestnáctipalcová litá kola, mlhovky, zadní stírač, kožený volant, parkovací čidla vzadu nebo autorádio se šesti reproduktory. Cíl je jasný: znejistět co nejvíce zájemců o Toledo, které nabízí s akčním paketem Reference v podstatě stejně muziky (parkovací senzory například chybí) za o něco více peněz.

JAKE.auto.cz: Vše o Seatu Toledo na jednom místě

obrázek [600 x 326]  

První cena vozu292.200 Kč (1.2 MPI Basis)
První cena vozu s testovanou motorizací418.900 Kč (1.6 TDI Reference)
Základní cena testovaného vozu418.900 Kč (1.6 TDI Reference)
Cena testovaného vozu vč. příplatků418.900 Kč (1.6 TDI Reference)

Plusy

  • Objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor
  • Chytrá řešení v interiéru a zavazadelníku
  • Prostor na zadních sedadlech (pro kolena i hlavu)
  • Velký objem palivové nádrže
  • Spotřeba

Minusy

  • Nepovedené řešení elektrického stahování oken
  • Levné materiály v kabině
  • Hluk od zadní nápravy na nerovnostech (16” kola)
  • Základní výbava postrádá palubní počítač
  • Otevírání palivové nádrže klíčkem
Foto: Michael Kolář
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.6 TDI

Cena v základní výbavě: 418 900 Kč Cena v testované výbavě: 418 900 Kč

Základní výbava:Klimatizace, autorádio, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, ESC, šest airbagů, sada na opravu pneumatik, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, palubní počítač, patnáctipalcová kola atd.

Výbava testovaného vozu:Akční paket Reference: litá 16” kola, tempomat, mlhovky, rádio s 6 repro, bluetooth, palubní počítač High, zadní kotoučové brzdy atd. (0,-), metalíza (13.000,-)

Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.7 / 4.4
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 460
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1703
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1.6 TDI – El guapo checo







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid

V Mladé Boleslavi vyráběný liftback španělské značky se…

Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění

Seat uvádí na český trh model Toledo pro rok 2014. Těšte…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…