Test Auto.cz

Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

24.9. 2018
Verdikt
 

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.

Třetí generace Škody Fabia měla nelehkou úlohu - napravit poněkud rozpačitý dojem z druhého vydání a tedy navázat na to nejlepší z první generace. Ta byla v době představení v roce 1999 jednoznačně nejvyspělejším autem segmentu B. Druhá generace postavená na základě té původní dostala užší a zároveň vyšší karoserii. Třetí vydání vyjelo na zcela nové technice využívající z části prvky z modulární techniky MQB.

Lépe svítí a jinak vypadá

Po čtyřech letech prošel český bestseller modernizací. Novou Fabii poznáte na první pohled podle mírně odlišného tvaru předních světlometů. Ale pozor, to není vše. Až dosud se nabídka hlavní osvětlovací techniky omezovala na řešení s halogenovou žárovkou v kombinaci s diodami pro denní svícení. V rámci inovace ale dostala Fabia takzvané bi-LED přední světlomety. Pouze směrová svítilna je řešena konvenční žárovkou, zbytek se spoléhá na technologii LED, přičemž světlomet je rozdělen do tří segmentů - spodní diodový pás je určen pro denní svícení a coby obrysové světlo. Nad ním se nachází svítilna LED pro odbočování (funkce Corner), vedle ní je LED pro potkávací a dálkové světlo.

Lepší světlomety, jež výrobce nazývá bi-LED, jsou součástí standardní výbavy testované verze Style (stejně jako vrcholné Monte Carlo). U základní Active, stejně jako druhé Ambition, je ale nelze objednat ani za příplatek.

Když už jsme u technologie LED, tak nesmíme opomenout ani zadní lampy. I tady najdete diody, a sice coby zdroj brzdového a koncového světla. Zbylé osvětlení, konkrétně couvací světlo, mlhovka a ukazatel směru, se spoléhají na konvenční žárovky.

O kolik zdražila?

V rámci modernizace dostala Fabia nejen novou a modernější techniku (třeba v podobě výše uvedeného osvětlení), ale také bohatší výbavu. Uvedené se ovšem střetlo s mírným zvýšením cen. O kolik tedy Fabia zdražila? Až dosud vyšla nejlevnější Fabia na 243.900 korun, a sice ve výbavě Active poháněná motorem 1.0 MPI s výkonem 44 kW. Nově je Fabia k mání za částku od 279.900 korun, což je o 36.000 korun více. Stále jde o výbavu Active, avšak nyní již s výkonnější verzí motoru 1.0 MPI s 55 kW, neboť verze se 44 kW se v současné době nenabízí. Když vztáhneme rozdíl ceny k motorizaci s 55 kW, tak ta byla dříve dostupná za cenu od 263.000 korun. To znamená, že ve skutečnosti nová Fabia v základu zdražila o 16.000 korun.

obrázek [600 x 399]

Jenže toto zdražení je v zásadě relativní, neboť spolu s tím se rozšířila standardní výbava. Nově má tak Fabia vždy patnáctipalcová kola (dříve měla čtrnáctky) a i základní verze Active nabízí ve výbavě například palubní počítač MFA. Ten byl dříve za příplatek 2.000 korun. A dále je nyní vždy v základu LED denní svícení, které bylo u verze před modernizací řešeno konvenční žárovkou.

Testovaná výbava Style a motorem 1.0 TSI 70 kW s cenou 344.900 Kč zdražila o sedmnáct tisíc. V daném případě je však rozdíl v základní výbavě zanedbatelný. Hlavním důvodem zvýšení ceny je přechod motorů na novou přísnější emisní normu Euro 6.2, která si v případě testovaného agregátu vyžádala dodatečnou montáž částicového filtru GPF. A ten samozřejmě také něco stojí…

TEST 2018: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Z technických změn zmíníme standardní kotoučové brzdy vzadu, které byly dříve ve výbavě Style v kombinaci s testovaným motorem za příplatek 2.000 Kč. Naproti tomu třeba samočinnou klimatizaci Climatronic nabízelo Style už dříve.

V pěti bez problémů

Jednou z předností třetí generace Fabie je velký vnitřní prostor. Toto samozřejmě zůstává i po modernizaci. Asi největší rozdíl oproti předchůdci panuje v kabině na šířku. Zadní lavice tak pojme trojici dospělých, a to nikoliv pouze teoreticky, ale i prakticky. Samozřejmě na dlouhé cesty to není, ale je-li třeba, vejdou se.

Ještě více nabízí zavazadelník, který je se svým základním objemem 330 litrů v daném segmentu skoro rekordní. Po zvětšení nabízí 716 litrů. Pokud tak učiníte, záhy zažijete zklamání. Namísto očekávané rovné ložné plochy je výrazný schod, zapříčiněný položením opěradla lavice na její sedák. To u předchůdce bylo možné sedák vyklopit vpřed a docílit tak rovné plochy.

Už předchůdce nabízel v porovnání s první generací výrazně zlepšenou ergonomii, kdy se ovladače na středovém panelu přestěhovali z „podpalubí“ až na nejvyšší místo. Ve třetím vydání je toto zachováno. Co se zlepšilo, je pozice za volantem, který už není tak „naplocho“ jako v dodávce. A také se sedí níže a řadicí páka je oproti předchůdci mnohem více po ruce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 344 900 Kč Cena v testované výbavě: 405 700 Kč

Základní výbava:Tříramenný kožený multifunkční volant, kola z lehké slitiny 15palců, hlavní světlomety bi-LED s přisvěcováním do zatáčky, LED zadní svítilny, Bluetooth, Škoda Suround s 6 reproduktory, vnitřní zrcátko se samočinným cloněním, tempomat, startovací tlačítko (Easy start), asistent rozjezdu do kopce, Maxi Dot (velký displej mezi přístroji), elektrické ovládání všech bočních oken, samočinná klimatizace Climatronic, zadní parkovací senzory, výškově stavitelná přední sedadla, loketní opěrka vpředu, vkládané tkané koberce, palubní počítač MFA, přední mlhové světlomety, 6 airbagů, XDS+ (supluje funkci samosvorného diferenciálu), atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Style plus - obsahuje zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů čelního skla, zatmavená zadní okna atd. (+ 10.000,-), asistent hlídání mrtvého úhlu a asistent vyparkování (+ 8.000,-), asistent rozpoznání únavy řidiče (+ 1.500,-), světelný a dešťový senzor (+ 4.000,-), asistent dálkových světel (+ 6.500,-), rezervní kolo ocelové neplnohodnotné (+ 1.600,-), uni bílá Candy (+ 4.400,-), KESSY – bezklíčové ovládání (+ 4.500,-), adaptivní tempomat (+ 4.800,-), infotainment Amundsen s navigací (15.500,-).

Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb

Americké úřady obvinily Rusku žijící v Petrohradu ze…

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 716
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1046 / 530
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3997
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2470
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 






 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Včera

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Víkend definitivně ukončí krásné období babího léta s nadprůměrnými teplotami, která nás až na krátké epizody…

 

iSport.cz

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat i bez něj, těší Lence

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat…

Otázka šlágru 11. kola hokejové Tipsport extraligy byla daná. Jak si povede Liberec v Brně bez svého…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…