Test Auto.cz

Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

24.9. 2018
Verdikt
 

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.

Třetí generace Škody Fabia měla nelehkou úlohu - napravit poněkud rozpačitý dojem z druhého vydání a tedy navázat na to nejlepší z první generace. Ta byla v době představení v roce 1999 jednoznačně nejvyspělejším autem segmentu B. Druhá generace postavená na základě té původní dostala užší a zároveň vyšší karoserii. Třetí vydání vyjelo na zcela nové technice využívající z části prvky z modulární techniky MQB.

Lépe svítí a jinak vypadá

Po čtyřech letech prošel český bestseller modernizací. Novou Fabii poznáte na první pohled podle mírně odlišného tvaru předních světlometů. Ale pozor, to není vše. Až dosud se nabídka hlavní osvětlovací techniky omezovala na řešení s halogenovou žárovkou v kombinaci s diodami pro denní svícení. V rámci inovace ale dostala Fabia takzvané bi-LED přední světlomety. Pouze směrová svítilna je řešena konvenční žárovkou, zbytek se spoléhá na technologii LED, přičemž světlomet je rozdělen do tří segmentů - spodní diodový pás je určen pro denní svícení a coby obrysové světlo. Nad ním se nachází svítilna LED pro odbočování (funkce Corner), vedle ní je LED pro potkávací a dálkové světlo.

Lepší světlomety, jež výrobce nazývá bi-LED, jsou součástí standardní výbavy testované verze Style (stejně jako vrcholné Monte Carlo). U základní Active, stejně jako druhé Ambition, je ale nelze objednat ani za příplatek.

Když už jsme u technologie LED, tak nesmíme opomenout ani zadní lampy. I tady najdete diody, a sice coby zdroj brzdového a koncového světla. Zbylé osvětlení, konkrétně couvací světlo, mlhovka a ukazatel směru, se spoléhají na konvenční žárovky.

O kolik zdražila?

V rámci modernizace dostala Fabia nejen novou a modernější techniku (třeba v podobě výše uvedeného osvětlení), ale také bohatší výbavu. Uvedené se ovšem střetlo s mírným zvýšením cen. O kolik tedy Fabia zdražila? Až dosud vyšla nejlevnější Fabia na 243.900 korun, a sice ve výbavě Active poháněná motorem 1.0 MPI s výkonem 44 kW. Nově je Fabia k mání za částku od 279.900 korun, což je o 36.000 korun více. Stále jde o výbavu Active, avšak nyní již s výkonnější verzí motoru 1.0 MPI s 55 kW, neboť verze se 44 kW se v současné době nenabízí. Když vztáhneme rozdíl ceny k motorizaci s 55 kW, tak ta byla dříve dostupná za cenu od 263.000 korun. To znamená, že ve skutečnosti nová Fabia v základu zdražila o 16.000 korun.

obrázek [600 x 399]

Jenže toto zdražení je v zásadě relativní, neboť spolu s tím se rozšířila standardní výbava. Nově má tak Fabia vždy patnáctipalcová kola (dříve měla čtrnáctky) a i základní verze Active nabízí ve výbavě například palubní počítač MFA. Ten byl dříve za příplatek 2.000 korun. A dále je nyní vždy v základu LED denní svícení, které bylo u verze před modernizací řešeno konvenční žárovkou.

Testovaná výbava Style a motorem 1.0 TSI 70 kW s cenou 344.900 Kč zdražila o sedmnáct tisíc. V daném případě je však rozdíl v základní výbavě zanedbatelný. Hlavním důvodem zvýšení ceny je přechod motorů na novou přísnější emisní normu Euro 6.2, která si v případě testovaného agregátu vyžádala dodatečnou montáž částicového filtru GPF. A ten samozřejmě také něco stojí…

TEST 2018: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Z technických změn zmíníme standardní kotoučové brzdy vzadu, které byly dříve ve výbavě Style v kombinaci s testovaným motorem za příplatek 2.000 Kč. Naproti tomu třeba samočinnou klimatizaci Climatronic nabízelo Style už dříve.

V pěti bez problémů

Jednou z předností třetí generace Fabie je velký vnitřní prostor. Toto samozřejmě zůstává i po modernizaci. Asi největší rozdíl oproti předchůdci panuje v kabině na šířku. Zadní lavice tak pojme trojici dospělých, a to nikoliv pouze teoreticky, ale i prakticky. Samozřejmě na dlouhé cesty to není, ale je-li třeba, vejdou se.

Ještě více nabízí zavazadelník, který je se svým základním objemem 330 litrů v daném segmentu skoro rekordní. Po zvětšení nabízí 716 litrů. Pokud tak učiníte, záhy zažijete zklamání. Namísto očekávané rovné ložné plochy je výrazný schod, zapříčiněný položením opěradla lavice na její sedák. To u předchůdce bylo možné sedák vyklopit vpřed a docílit tak rovné plochy.

Už předchůdce nabízel v porovnání s první generací výrazně zlepšenou ergonomii, kdy se ovladače na středovém panelu přestěhovali z „podpalubí“ až na nejvyšší místo. Ve třetím vydání je toto zachováno. Co se zlepšilo, je pozice za volantem, který už není tak „naplocho“ jako v dodávce. A také se sedí níže a řadicí páka je oproti předchůdci mnohem více po ruce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 344 900 Kč Cena v testované výbavě: 405 700 Kč

Základní výbava:Tříramenný kožený multifunkční volant, kola z lehké slitiny 15palců, hlavní světlomety bi-LED s přisvěcováním do zatáčky, LED zadní svítilny, Bluetooth, Škoda Suround s 6 reproduktory, vnitřní zrcátko se samočinným cloněním, tempomat, startovací tlačítko (Easy start), asistent rozjezdu do kopce, Maxi Dot (velký displej mezi přístroji), elektrické ovládání všech bočních oken, samočinná klimatizace Climatronic, zadní parkovací senzory, výškově stavitelná přední sedadla, loketní opěrka vpředu, vkládané tkané koberce, palubní počítač MFA, přední mlhové světlomety, 6 airbagů, XDS+ (supluje funkci samosvorného diferenciálu), atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Style plus - obsahuje zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů čelního skla, zatmavená zadní okna atd. (+ 10.000,-), asistent hlídání mrtvého úhlu a asistent vyparkování (+ 8.000,-), asistent rozpoznání únavy řidiče (+ 1.500,-), světelný a dešťový senzor (+ 4.000,-), asistent dálkových světel (+ 6.500,-), rezervní kolo ocelové neplnohodnotné (+ 1.600,-), uni bílá Candy (+ 4.400,-), KESSY – bezklíčové ovládání (+ 4.500,-), adaptivní tempomat (+ 4.800,-), infotainment Amundsen s navigací (15.500,-).

Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 716
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1046 / 530
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3997
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2470
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Škoda Fabia Scoutline má české ceny. Kolik dáte za malý oplastovaný kombík? Škoda Fabia Scoutline má české ceny. Kolik dáte za malý oplastovaný kombík?

Ceník omlazené Škody Fabia doplnila oplastovaná varianta…

Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení

První jízdy se Škodou Fabia po faceliftu se tentokrát…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Tragédie kapitána Stuttgartu. Na stadionu mu zemřel otec

Tragédie kapitána Stuttgartu. Na stadionu mu zemřel otec

Vítězství fotbalistů Stuttgartu nad Herthou Berlín v dnešním bundesligovém zápase zastínila tragická událost…

SESTŘIHY: Sparta jen s bodem, Opava, Slovácko i Teplice slaví výhry

SESTŘIHY: Sparta jen s bodem, Opava, Slovácko i…

V 19. kole FORTUNA:LIGY znovu ztratili fotbalisté Sparty, když jen remizovali v Příbrami 1:1. Bohemians hráli…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…