Test Auto.cz

Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

24.9. 2018
Verdikt
 

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.

Třetí generace Škody Fabia měla nelehkou úlohu - napravit poněkud rozpačitý dojem z druhého vydání a tedy navázat na to nejlepší z první generace. Ta byla v době představení v roce 1999 jednoznačně nejvyspělejším autem segmentu B. Druhá generace postavená na základě té původní dostala užší a zároveň vyšší karoserii. Třetí vydání vyjelo na zcela nové technice využívající z části prvky z modulární techniky MQB.

Lépe svítí a jinak vypadá

Po čtyřech letech prošel český bestseller modernizací. Novou Fabii poznáte na první pohled podle mírně odlišného tvaru předních světlometů. Ale pozor, to není vše. Až dosud se nabídka hlavní osvětlovací techniky omezovala na řešení s halogenovou žárovkou v kombinaci s diodami pro denní svícení. V rámci inovace ale dostala Fabia takzvané bi-LED přední světlomety. Pouze směrová svítilna je řešena konvenční žárovkou, zbytek se spoléhá na technologii LED, přičemž světlomet je rozdělen do tří segmentů - spodní diodový pás je určen pro denní svícení a coby obrysové světlo. Nad ním se nachází svítilna LED pro odbočování (funkce Corner), vedle ní je LED pro potkávací a dálkové světlo.

Lepší světlomety, jež výrobce nazývá bi-LED, jsou součástí standardní výbavy testované verze Style (stejně jako vrcholné Monte Carlo). U základní Active, stejně jako druhé Ambition, je ale nelze objednat ani za příplatek.

Když už jsme u technologie LED, tak nesmíme opomenout ani zadní lampy. I tady najdete diody, a sice coby zdroj brzdového a koncového světla. Zbylé osvětlení, konkrétně couvací světlo, mlhovka a ukazatel směru, se spoléhají na konvenční žárovky.

O kolik zdražila?

V rámci modernizace dostala Fabia nejen novou a modernější techniku (třeba v podobě výše uvedeného osvětlení), ale také bohatší výbavu. Uvedené se ovšem střetlo s mírným zvýšením cen. O kolik tedy Fabia zdražila? Až dosud vyšla nejlevnější Fabia na 243.900 korun, a sice ve výbavě Active poháněná motorem 1.0 MPI s výkonem 44 kW. Nově je Fabia k mání za částku od 279.900 korun, což je o 36.000 korun více. Stále jde o výbavu Active, avšak nyní již s výkonnější verzí motoru 1.0 MPI s 55 kW, neboť verze se 44 kW se v současné době nenabízí. Když vztáhneme rozdíl ceny k motorizaci s 55 kW, tak ta byla dříve dostupná za cenu od 263.000 korun. To znamená, že ve skutečnosti nová Fabia v základu zdražila o 16.000 korun.

obrázek [600 x 399]

Jenže toto zdražení je v zásadě relativní, neboť spolu s tím se rozšířila standardní výbava. Nově má tak Fabia vždy patnáctipalcová kola (dříve měla čtrnáctky) a i základní verze Active nabízí ve výbavě například palubní počítač MFA. Ten byl dříve za příplatek 2.000 korun. A dále je nyní vždy v základu LED denní svícení, které bylo u verze před modernizací řešeno konvenční žárovkou.

Testovaná výbava Style a motorem 1.0 TSI 70 kW s cenou 344.900 Kč zdražila o sedmnáct tisíc. V daném případě je však rozdíl v základní výbavě zanedbatelný. Hlavním důvodem zvýšení ceny je přechod motorů na novou přísnější emisní normu Euro 6.2, která si v případě testovaného agregátu vyžádala dodatečnou montáž částicového filtru GPF. A ten samozřejmě také něco stojí…

TEST 2018: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Z technických změn zmíníme standardní kotoučové brzdy vzadu, které byly dříve ve výbavě Style v kombinaci s testovaným motorem za příplatek 2.000 Kč. Naproti tomu třeba samočinnou klimatizaci Climatronic nabízelo Style už dříve.

V pěti bez problémů

Jednou z předností třetí generace Fabie je velký vnitřní prostor. Toto samozřejmě zůstává i po modernizaci. Asi největší rozdíl oproti předchůdci panuje v kabině na šířku. Zadní lavice tak pojme trojici dospělých, a to nikoliv pouze teoreticky, ale i prakticky. Samozřejmě na dlouhé cesty to není, ale je-li třeba, vejdou se.

Ještě více nabízí zavazadelník, který je se svým základním objemem 330 litrů v daném segmentu skoro rekordní. Po zvětšení nabízí 716 litrů. Pokud tak učiníte, záhy zažijete zklamání. Namísto očekávané rovné ložné plochy je výrazný schod, zapříčiněný položením opěradla lavice na její sedák. To u předchůdce bylo možné sedák vyklopit vpřed a docílit tak rovné plochy.

Už předchůdce nabízel v porovnání s první generací výrazně zlepšenou ergonomii, kdy se ovladače na středovém panelu přestěhovali z „podpalubí“ až na nejvyšší místo. Ve třetím vydání je toto zachováno. Co se zlepšilo, je pozice za volantem, který už není tak „naplocho“ jako v dodávce. A také se sedí níže a řadicí páka je oproti předchůdci mnohem více po ruce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 344 900 Kč Cena v testované výbavě: 405 700 Kč

Základní výbava:Tříramenný kožený multifunkční volant, kola z lehké slitiny 15palců, hlavní světlomety bi-LED s přisvěcováním do zatáčky, LED zadní svítilny, Bluetooth, Škoda Suround s 6 reproduktory, vnitřní zrcátko se samočinným cloněním, tempomat, startovací tlačítko (Easy start), asistent rozjezdu do kopce, Maxi Dot (velký displej mezi přístroji), elektrické ovládání všech bočních oken, samočinná klimatizace Climatronic, zadní parkovací senzory, výškově stavitelná přední sedadla, loketní opěrka vpředu, vkládané tkané koberce, palubní počítač MFA, přední mlhové světlomety, 6 airbagů, XDS+ (supluje funkci samosvorného diferenciálu), atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Style plus - obsahuje zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů čelního skla, zatmavená zadní okna atd. (+ 10.000,-), asistent hlídání mrtvého úhlu a asistent vyparkování (+ 8.000,-), asistent rozpoznání únavy řidiče (+ 1.500,-), světelný a dešťový senzor (+ 4.000,-), asistent dálkových světel (+ 6.500,-), rezervní kolo ocelové neplnohodnotné (+ 1.600,-), uni bílá Candy (+ 4.400,-), KESSY – bezklíčové ovládání (+ 4.500,-), adaptivní tempomat (+ 4.800,-), infotainment Amundsen s navigací (15.500,-).

ČEZu loni klesl zisk téměř o polovinu ČEZu loni klesl zisk téměř o polovinu

Škupina ČEZ v loňském roce vydělala 10,5 miliardy korun,…

Vládní politika je jen čekání na další krizi, říká novinář Petr Fischer Vládní politika je jen čekání na další krizi, říká novinář Petr Fischer

Novinář Petr Fischer po nuceném odchodu z Českého…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nenabiješ, nevyjedeš Zápisník Jiřího Liebreicha: Nenabiješ, nevyjedeš

Necestujte, pokud to není absolutně nezbytné. Takové…

Sberbank loni vydělala 377 milionů korun Sberbank loni vydělala 377 milionů korun

Růst úrokových sazeb na trhu a zájem drobných klientů…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 716
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1046 / 530
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3997
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2470
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 



Škoda Fabia Scoutline má české ceny. Kolik dáte za malý oplastovaný kombík? Škoda Fabia Scoutline má české ceny. Kolik dáte za malý oplastovaný kombík?

Ceník omlazené Škody Fabia doplnila oplastovaná varianta…

Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení

První jízdy se Škodou Fabia po faceliftu se tentokrát…

 



 
Firma GKN prý přišla na to, jak udělat elektromobily opravdu rychlé

Firma GKN prý přišla na to, jak udělat elektromobily opravdu rychlé

Dnes 08:00

Pod označením Twinster od společnosti GKN si asi každý automobilový nadšenec vybaví Ford Focus RS. Jenže Twinster má snad ještě větší potenciál v elektromobilitě.




Blesk.cz

Kytarový mág Pavlíček skončil v nemocnici: Vážná operace páteře!

Kytarový mág Pavlíček skončil v nemocnici: Vážná…

Skladatel a kytarový bůh Michal Pavlíček (63) má za sebou dost nepříjemné chvilky. Kvůli vážným problémům musel…

Místostarosta z ANO kasíroval tučné úplatky. Švachula přihrál zakázky za 180 milionů

Místostarosta z ANO kasíroval tučné úplatky.…

Bývalý místostarosta městské části Brno-střed Jiří Švachula (dříve ANO), který je ve vazbě kvůli obvinění z…

 

iSport.cz

Tampa vyhrála základní část NHL, Stamkos vytvořil klubový rekord

Tampa vyhrála základní část NHL, Stamkos vytvořil…

Hokejisté Tampy Bay porazili v pondělním utkání NHL Arizonu 4:1 a dosáhli poprvé v historii na Prezidentovu…

Fotbalistou roku je Vaclík! Sesadil Daridu, vyhrál jako čtvrtý brankář

Fotbalistou roku je Vaclík! Sesadil Daridu, vyhrál…

Brankář Tomáš Vaclík byl poprvé v kariéře zvolen českým Fotbalistou roku. Gólman Sevilly vyhrál v 54. ročníku…

 

Reflex.cz

Nový James Bond bude vegetarián a aktivista, Bond girl jako osoba třetího pohlaví

Nový James Bond bude vegetarián a aktivista, Bond…

Nedávno do médií pronikla informace, že James Bond (v nové bondovce s pracovním názvem Shatterhand) bude jezdit…

Medvídci panda: Černobílé hvězdy každé zoo, které návštěvníci milují

Medvídci panda: Černobílé hvězdy každé zoo, které…

Denně spořádají patnáct kilo bambusu, a kdekoli se objeví, spolehlivě zvednou návštěvnost místní zoo o desítky…