Test Auto.cz

Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

4.6. 2014
Verdikt
 

Druhé generaci Škody Fabia již pomalu zvoní umíráček, v říjnu vyjede její nástupce. Na sklonku života se však model stále snaží zaujmout. Třeba atraktivnějším vzhledem a výbavou za zvýhodněnou cenu.

Občas je fajn připomenout si, jaká je stávající Škoda Fabia všudypřítomný automobil. A nové věci se nehledají zase tak těžko, stačí se podívat na námi testované kombi. Vypadá lépe, než jsme byli zvyklí, a stačilo na to jenom opravdu málo úprav.

Verze Tour Ambition dostala přední nárazník s mlhovkami z modelu RS a k tomu atraktivní světlomety se zatmavenou optikou. Výsledek? Rázem před námi stojí automobil, který z davu ostatních Fabií vyčnívá alespoň trochu, což se počítá. Na zevnějšek jsme si již všichni zvykli, žádný podrobný popis tedy není potřeba. Stále se jedná o poměrně úzké a vysoké auto, které však ani po letech nevypadá špatně, zejména v této verzi kombi.

V interiéru se kromě výbavy nic nezměnilo. Pozice za volantem je pořád trochu zvláštní, s řadicí pákou, která je nezvykle nízko a sedadlem řidiče umístěným vysoko. V dané třídě rozhodně naleznete vozy, ve kterých se sedí lépe a přirozeněji. Potěší však dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, tedy pokud se bavíme o prostoru pro nohy a hlavu. Na šířku již nejsou rozměry kabiny natolik oslnivé.

obrázek [600 x 402]  

Palubní deska nezapře svůj věk, její dílenské zpracování ani použité materiály však jenom stěží urazí – jedná se stále o velmi slušný standard. Námi testované auto nabídlo lehce nadprůměrnou výbavu. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, vypíchnul bych však vyhřívaná sedadla. V tomto ročním období je asi stěží použijete, avšak vězte, že při zapnutí do polohy 2 se začnete pomalu dívat, jestli pod vámi čalounění nehoří. Taková intenzita a rychlý náběh se jen tak nevidí.

Vraťme se však k paketu Tour. Ten si můžete u kombi pořídit k výbavě Active či Ambition. V obou případech dostanete více výbavy za nižší cenu, ovšem jenom k motorům 1.4 16V a 1.2 TSI. K výbavě Tour Ambition se pak mimo zmiňovaný nárazník RS a černou optiku světlometů váže také manuální klimatizace, autorádio Swing, palubní počítač, tempomat, prodloužená záruka na čtyři roky nebo 60.000 km, malý kožený paket s tříramenným volantem a vyšší stupeň zatmavení skel vzadu. Kombi pak stojí o pouhých 14.000 Kč více než hatchback a má střešní nosiče. Za dalších deset tisíc korun navíc můžete mít parkovací čidla, zmiňovaná vyhřívaná přední sedadla a také loketní opěrku. Škoda se tedy rozhodla nabídnout slušnou porci výbavy za rozumnou cenu.

Test 2013: Škoda Fabia Combi 1.6 TDI – Závěrečné osvěžení


Starý známý pod kapotou

Turbomotory 1.2 TSI mohou být nechvalně proslulé kvůli problémům s rozvodovými řetězy, když však přijde na chování čtyřválce při jízdě, jenom těžko se hledá něco, co by si zasloužilo negativní hodnocení. Jedná se o velmi pružnou jednotku, která spolupracuje s vhodně odstupňovanou převodovkou, byť jenom pětistupňovou. Výkon 63 kW na tenhle automobil docela stačí. Již okolo 1500 otáček začíná agregát plynule zrychlovat, nejlépe se pak cítí mezi dvěma a čtyřmi tisíci otáček. Výkonovou špičku nehledejte, do otáček maximálního výkonu se nejspíše většina majitelů stejně nikdy nepodívá – nemají proč.

Naopak reakce na sešlápnutí plynu jsou na přeplňovanou jednotku velmi milé, až se nebojím říci rychlé. I proto je jednoduché s motorem spolupracovat a jízda tak může i trochu bavit. Motor má svůj charakteristický jadrný zvuk, který uslyšíte při akceleraci často, ostatně odhlučnění je pouze průměrné.

obrázek [600 x 360]  

A co spotřeba? Ta se velmi odvíjí od jízdního stylu a použití vozu. V městském provozu umí být docela vysoká, jakmile se však naladíte na plynulejší notu, lze jezdit za něco málo přes 7 litrů na 100 km. Mimo město se pak dostanete k pěti litrům, na dálnici ve 130 km/h, kdy motor točí zhruba 3100 otáček za minutu, počítejte s odběrem asi 6,5 litru.

Vybrali bychom si tedy z nabídky raději tento motor nebo o deset tisíc korun čtrnáctistovku bez turbodmychadla se stejným výkonem? Čistě z hlediska jízdy u nás na celé čáře vyhrává 1.2 TSI: je pružnější, má větší zátah a při běžném cestování i nižší spotřebu. Čtrnáctistovka pak bude vzhledem k o něco nižší ceně volbou lidí, kteří spíše najedou menší množství kilometrů či chtějí jednoduchou atmosférickou jednotku.

Test 2007: Škoda Fabia Combi 1,4 16V – český národní standard


Jistota pro každého

Podvozek Fabie je opravdu kvalitní a dovolit si s autem můžete docela hodně, než se mu to přestane líbit. Jeho práce však není dokonalá. Při filtrování nerovností je zavěšení dost slyšet, občas se navíc stane, že rázy projdou až do kabiny, a to i na patnáctipalcových kolech. Některé nedokonalosti vozovky také přecházejí do horizontálního zavlnění auta při jejich překonávání.

Tuhá jízda může mnohým vyhovovat, zejména když se podvozek odměňuje solidní stabilitou. Spojení komfortu s ovladatelností se však v tomto případě zcela nepovedlo. Fabia se však dá vodit zatáčkami v docela vysokých rychlostech, což možná někteří lidé ocení, většina by však pravděpodobně uvítala více komfortu.

obrázek [600 x 387]  

Závěr

Musíme říci, že takto na konec výrobního cyklu se podařilo Fabii ještě více zatraktivnit, a to hlavně díky výbavovému paketu Tour. Vzhledové úpravy jsou decentní, přesto velmi účinné, potěší však hlavně dobrý poměr základní ceny a nabídnuté výbavy. Nedivili bychom se tedy, kdyby si pro tento model přišlo do prodejen Škody ještě dost zákazníku, nabídka je to velmi zajímavá. Celkově je Fabia Combi stále nadprůměrné auto v rámci své třídy, které potěší velkým zavazadelníkem, příjemným motorem či jistými jízdními vlastnostmi, a to stojí za úvahu.

obrázek [600 x 442]  

Nejlevnější verze modelu249.900 Kč (Tour Active 1.4 16V/63 kW)
Základ s testovaným motorem259.900 Kč (Tour Active 1.2 TSI/63 kW)
Testovaný vůz s výbavou315.900 Kč (Tour Ambition 1.2 TSI/63 kW)

Škoda Fabia III přistižena na dálnici D11


Plusy

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Poměr výbavy a ceny
  • Velký zavazadelník
  • Chování turbomotoru 1.2 TSI

Minusy

  • Pozice za volantem
  • Rázy od podvozku
  • Menší šířka karoserie
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia Combi Tour

Cena v základní výbavě: 259 900 Kč Cena v testované výbavě: 315 900 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, manuální klimatizace, palubní počítač, centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu, malý kožený paket, patnáctipalcová litá kola, tempomat, autorádio Swing, zatmavená okna vzadu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Tour Ambition Plus – vyhřívaná přední sedadla, parkovací čidla vzadu a loketní opěrka (+10.000 Kč), hlavové airbagy (+7.300).

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia Combi Tour
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.4 / 5.2
Emise CO2:121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1485
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 530
Rozměr pneu:195/50 R 15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4247
b) šířka (mm): 1642
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2451
e) rozchod vpředu (mm): 1417
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…