Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

Ondřej Chamilla
Diskuze (145)
Druhé generaci Škody Fabia již pomalu zvoní umíráček, v říjnu vyjede její nástupce. Na sklonku života se však model stále snaží zaujmout. Třeba atraktivnějším vzhledem a výbavou za zvýhodněnou cenu.

Občas je fajn připomenout si, jaká je stávající Škoda Fabia všudypřítomný automobil. A nové věci se nehledají zase tak těžko, stačí se podívat na námi testované kombi. Vypadá lépe, než jsme byli zvyklí, a stačilo na to jenom opravdu málo úprav.

Verze Tour Ambition dostala přední nárazník s mlhovkami z modelu RS a k tomu atraktivní světlomety se zatmavenou optikou. Výsledek? Rázem před námi stojí automobil, který z davu ostatních Fabií vyčnívá alespoň trochu, což se počítá. Na zevnějšek jsme si již všichni zvykli, žádný podrobný popis tedy není potřeba. Stále se jedná o poměrně úzké a vysoké auto, které však ani po letech nevypadá špatně, zejména v této verzi kombi.

V interiéru se kromě výbavy nic nezměnilo. Pozice za volantem je pořád trochu zvláštní, s řadicí pákou, která je nezvykle nízko a sedadlem řidiče umístěným vysoko. V dané třídě rozhodně naleznete vozy, ve kterých se sedí lépe a přirozeněji. Potěší však dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, tedy pokud se bavíme o prostoru pro nohy a hlavu. Na šířku již nejsou rozměry kabiny natolik oslnivé.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy  

Palubní deska nezapře svůj věk, její dílenské zpracování ani použité materiály však jenom stěží urazí – jedná se stále o velmi slušný standard. Námi testované auto nabídlo lehce nadprůměrnou výbavu. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, vypíchnul bych však vyhřívaná sedadla. V tomto ročním období je asi stěží použijete, avšak vězte, že při zapnutí do polohy 2 se začnete pomalu dívat, jestli pod vámi čalounění nehoří. Taková intenzita a rychlý náběh se jen tak nevidí.

Vraťme se však k paketu Tour. Ten si můžete u kombi pořídit k výbavě Active či Ambition. V obou případech dostanete více výbavy za nižší cenu, ovšem jenom k motorům 1.4 16V a 1.2 TSI. K výbavě Tour Ambition se pak mimo zmiňovaný nárazník RS a černou optiku světlometů váže také manuální klimatizace, autorádio Swing, palubní počítač, tempomat, prodloužená záruka na čtyři roky nebo 60.000 km, malý kožený paket s tříramenným volantem a vyšší stupeň zatmavení skel vzadu. Kombi pak stojí o pouhých 14.000 Kč více než hatchback a má střešní nosiče. Za dalších deset tisíc korun navíc můžete mít parkovací čidla, zmiňovaná vyhřívaná přední sedadla a také loketní opěrku. Škoda se tedy rozhodla nabídnout slušnou porci výbavy za rozumnou cenu.


Starý známý pod kapotou

Turbomotory 1.2 TSI mohou být nechvalně proslulé kvůli problémům s rozvodovými řetězy, když však přijde na chování čtyřválce při jízdě, jenom těžko se hledá něco, co by si zasloužilo negativní hodnocení. Jedná se o velmi pružnou jednotku, která spolupracuje s vhodně odstupňovanou převodovkou, byť jenom pětistupňovou. Výkon 63 kW na tenhle automobil docela stačí. Již okolo 1500 otáček začíná agregát plynule zrychlovat, nejlépe se pak cítí mezi dvěma a čtyřmi tisíci otáček. Výkonovou špičku nehledejte, do otáček maximálního výkonu se nejspíše většina majitelů stejně nikdy nepodívá – nemají proč.

Naopak reakce na sešlápnutí plynu jsou na přeplňovanou jednotku velmi milé, až se nebojím říci rychlé. I proto je jednoduché s motorem spolupracovat a jízda tak může i trochu bavit. Motor má svůj charakteristický jadrný zvuk, který uslyšíte při akceleraci často, ostatně odhlučnění je pouze průměrné.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy  

A co spotřeba? Ta se velmi odvíjí od jízdního stylu a použití vozu. V městském provozu umí být docela vysoká, jakmile se však naladíte na plynulejší notu, lze jezdit za něco málo přes 7 litrů na 100 km. Mimo město se pak dostanete k pěti litrům, na dálnici ve 130 km/h, kdy motor točí zhruba 3100 otáček za minutu, počítejte s odběrem asi 6,5 litru.

Vybrali bychom si tedy z nabídky raději tento motor nebo o deset tisíc korun čtrnáctistovku bez turbodmychadla se stejným výkonem? Čistě z hlediska jízdy u nás na celé čáře vyhrává 1.2 TSI: je pružnější, má větší zátah a při běžném cestování i nižší spotřebu. Čtrnáctistovka pak bude vzhledem k o něco nižší ceně volbou lidí, kteří spíše najedou menší množství kilometrů či chtějí jednoduchou atmosférickou jednotku.


Jistota pro každého

Podvozek Fabie je opravdu kvalitní a dovolit si s autem můžete docela hodně, než se mu to přestane líbit. Jeho práce však není dokonalá. Při filtrování nerovností je zavěšení dost slyšet, občas se navíc stane, že rázy projdou až do kabiny, a to i na patnáctipalcových kolech. Některé nedokonalosti vozovky také přecházejí do horizontálního zavlnění auta při jejich překonávání.

Tuhá jízda může mnohým vyhovovat, zejména když se podvozek odměňuje solidní stabilitou. Spojení komfortu s ovladatelností se však v tomto případě zcela nepovedlo. Fabia se však dá vodit zatáčkami v docela vysokých rychlostech, což možná někteří lidé ocení, většina by však pravděpodobně uvítala více komfortu.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy  

Závěr

Musíme říci, že takto na konec výrobního cyklu se podařilo Fabii ještě více zatraktivnit, a to hlavně díky výbavovému paketu Tour. Vzhledové úpravy jsou decentní, přesto velmi účinné, potěší však hlavně dobrý poměr základní ceny a nabídnuté výbavy. Nedivili bychom se tedy, kdyby si pro tento model přišlo do prodejen Škody ještě dost zákazníku, nabídka je to velmi zajímavá. Celkově je Fabia Combi stále nadprůměrné auto v rámci své třídy, které potěší velkým zavazadelníkem, příjemným motorem či jistými jízdními vlastnostmi, a to stojí za úvahu.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy  

Nejlevnější verze modelu249.900 Kč (Tour Active 1.4 16V/63 kW)
Základ s testovaným motorem259.900 Kč (Tour Active 1.2 TSI/63 kW)
Testovaný vůz s výbavou315.900 Kč (Tour Ambition 1.2 TSI/63 kW)


Plusy

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Poměr výbavy a ceny
  • Velký zavazadelník
  • Chování turbomotoru 1.2 TSI

Minusy

  • Pozice za volantem
  • Rázy od podvozku
  • Menší šířka karoserie

Foto: Petr Homolka

Ondřej Chamilla
Diskuze (145)
Škoda Fabia Combi Tour
Cena základní sestavy 259 900 Kč
Výbava základní sestavy Čtyři airbagy, manuální klimatizace, palubní počítač, centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu, malý kožený paket, patnáctipalcová litá kola, tempomat, autorádio Swing, zatmavená okna vzadu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka atd. Kč
Cena testované sestavy 315 900 Kč
Výbava testované sestavy Paket Tour Ambition Plus – vyhřívaná přední sedadla, parkovací čidla vzadu a loketní opěrka (+10.000 Kč), hlavové airbagy (+7.300). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.4 / 5.2
Emise CO2: 121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1485
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 530
Rozměr pneu: 195/50 R 15
Škoda Fabia Combi Tour
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4247
b) šířka (mm): 1642
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2451
e) rozchod vpředu (mm): 1417
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
8. 4. 2015 11:54
Motor není bez chyb
U tohoto motoru je potřeba si dávat pozor například na závady regulace plnícího tlaku a již známého problému s rozvody...
[odkaz]
12. 6. 2014 12:29
Re: Robite si kozy?
Toto je Kizashi
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 870

Veris tomu, ze ma iba tolko miesta vzadu ako fabia?
Blbost, ne? uz len ked sa pozries na foto [odkaz]
A toto su tvoje ohurujuce cisla.
11. 6. 2014 20:23
Re: Žádné auto
Když jezdí celý život s dražšími a technologicky staršími škodivkami, tak to je opravdu blbec. Korejci mi nevadí a kdyby nebylo www.auto.cz,, byly by hodně oblíbené a trhaly prodejní rekordy. Momentálně jsou Korejci skoro ve všem jedničky, ať Samsung v mobilech, v televizích a vlastně v celé elektronice, která se uplatňuje dnes už ve všem. Samsung, popř. LG jsou i jedničky v tepelných čerpadlech a klimatizacích, které už dávno překonaly totálně zastaralé švédské IVT (obdoba se škodivkami) a jiné super značky. Evropské zkostnatělé značky jsou již teď v podstatě na odpis, např. super špičkové Saaby aj.. Přečti si např. test super drahých tužkových batérií super značek se super králičkem ve srovnání s levnými Korejci nebo Číňany! Evropa se zabývá křivou zeleninou, žárovkami, pomazánkovým máslem, tuzemským rumem, upředňostňováním nepřízpůsobyvých cikánů, vychvalováním svých zastaralých výrobků apod, a vlak ji už dávno ujel a zbývaj ji už akorát ti cikáni. To už není žádným tajemstvím, poprok a bohatství se prostě přelilo na východ.
11. 6. 2014 16:14
Re: Žádné auto
Vždycky se mi líbí, když má někdo patent na to, že on ví vše nejlépe a všichni co jednají jinak jsou prostě blbci.

Ono je těžké pochopit, že třeba je někdo na škodovku zvyklý, že s jejími modely jezdí celý život, tak chce i novou, i když je třeba dražší, že naopak někdo má averzi vůči korejcům. nebo se mu peugeot nelíbí a nebo má daleko autorizovaný servis, kam jezdí na prohlídky a úplně nejvíc těžko pochopitelné pro Tebe je, že má prostě každý právo výběru...to chápeš asi těžko.
11. 6. 2014 16:02
Re: koupě vozu
to ne, žádná leasingovka není výborná, naopak je každá na *. Já jen napsal svojí zkušenost. Ale je fakt, že jako normální člověk, kdybych to neměl na firmu, tak by mi to nedali, což je sviňárna.