Test Auto.cz

Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

4.6. 2014
Verdikt
 

Druhé generaci Škody Fabia již pomalu zvoní umíráček, v říjnu vyjede její nástupce. Na sklonku života se však model stále snaží zaujmout. Třeba atraktivnějším vzhledem a výbavou za zvýhodněnou cenu.

Občas je fajn připomenout si, jaká je stávající Škoda Fabia všudypřítomný automobil. A nové věci se nehledají zase tak těžko, stačí se podívat na námi testované kombi. Vypadá lépe, než jsme byli zvyklí, a stačilo na to jenom opravdu málo úprav.

Verze Tour Ambition dostala přední nárazník s mlhovkami z modelu RS a k tomu atraktivní světlomety se zatmavenou optikou. Výsledek? Rázem před námi stojí automobil, který z davu ostatních Fabií vyčnívá alespoň trochu, což se počítá. Na zevnějšek jsme si již všichni zvykli, žádný podrobný popis tedy není potřeba. Stále se jedná o poměrně úzké a vysoké auto, které však ani po letech nevypadá špatně, zejména v této verzi kombi.

V interiéru se kromě výbavy nic nezměnilo. Pozice za volantem je pořád trochu zvláštní, s řadicí pákou, která je nezvykle nízko a sedadlem řidiče umístěným vysoko. V dané třídě rozhodně naleznete vozy, ve kterých se sedí lépe a přirozeněji. Potěší však dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, tedy pokud se bavíme o prostoru pro nohy a hlavu. Na šířku již nejsou rozměry kabiny natolik oslnivé.

obrázek [600 x 402]  

Palubní deska nezapře svůj věk, její dílenské zpracování ani použité materiály však jenom stěží urazí – jedná se stále o velmi slušný standard. Námi testované auto nabídlo lehce nadprůměrnou výbavu. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, vypíchnul bych však vyhřívaná sedadla. V tomto ročním období je asi stěží použijete, avšak vězte, že při zapnutí do polohy 2 se začnete pomalu dívat, jestli pod vámi čalounění nehoří. Taková intenzita a rychlý náběh se jen tak nevidí.

Vraťme se však k paketu Tour. Ten si můžete u kombi pořídit k výbavě Active či Ambition. V obou případech dostanete více výbavy za nižší cenu, ovšem jenom k motorům 1.4 16V a 1.2 TSI. K výbavě Tour Ambition se pak mimo zmiňovaný nárazník RS a černou optiku světlometů váže také manuální klimatizace, autorádio Swing, palubní počítač, tempomat, prodloužená záruka na čtyři roky nebo 60.000 km, malý kožený paket s tříramenným volantem a vyšší stupeň zatmavení skel vzadu. Kombi pak stojí o pouhých 14.000 Kč více než hatchback a má střešní nosiče. Za dalších deset tisíc korun navíc můžete mít parkovací čidla, zmiňovaná vyhřívaná přední sedadla a také loketní opěrku. Škoda se tedy rozhodla nabídnout slušnou porci výbavy za rozumnou cenu.

Test 2013: Škoda Fabia Combi 1.6 TDI – Závěrečné osvěžení


Starý známý pod kapotou

Turbomotory 1.2 TSI mohou být nechvalně proslulé kvůli problémům s rozvodovými řetězy, když však přijde na chování čtyřválce při jízdě, jenom těžko se hledá něco, co by si zasloužilo negativní hodnocení. Jedná se o velmi pružnou jednotku, která spolupracuje s vhodně odstupňovanou převodovkou, byť jenom pětistupňovou. Výkon 63 kW na tenhle automobil docela stačí. Již okolo 1500 otáček začíná agregát plynule zrychlovat, nejlépe se pak cítí mezi dvěma a čtyřmi tisíci otáček. Výkonovou špičku nehledejte, do otáček maximálního výkonu se nejspíše většina majitelů stejně nikdy nepodívá – nemají proč.

Naopak reakce na sešlápnutí plynu jsou na přeplňovanou jednotku velmi milé, až se nebojím říci rychlé. I proto je jednoduché s motorem spolupracovat a jízda tak může i trochu bavit. Motor má svůj charakteristický jadrný zvuk, který uslyšíte při akceleraci často, ostatně odhlučnění je pouze průměrné.

obrázek [600 x 360]  

A co spotřeba? Ta se velmi odvíjí od jízdního stylu a použití vozu. V městském provozu umí být docela vysoká, jakmile se však naladíte na plynulejší notu, lze jezdit za něco málo přes 7 litrů na 100 km. Mimo město se pak dostanete k pěti litrům, na dálnici ve 130 km/h, kdy motor točí zhruba 3100 otáček za minutu, počítejte s odběrem asi 6,5 litru.

Vybrali bychom si tedy z nabídky raději tento motor nebo o deset tisíc korun čtrnáctistovku bez turbodmychadla se stejným výkonem? Čistě z hlediska jízdy u nás na celé čáře vyhrává 1.2 TSI: je pružnější, má větší zátah a při běžném cestování i nižší spotřebu. Čtrnáctistovka pak bude vzhledem k o něco nižší ceně volbou lidí, kteří spíše najedou menší množství kilometrů či chtějí jednoduchou atmosférickou jednotku.

Test 2007: Škoda Fabia Combi 1,4 16V – český národní standard


Jistota pro každého

Podvozek Fabie je opravdu kvalitní a dovolit si s autem můžete docela hodně, než se mu to přestane líbit. Jeho práce však není dokonalá. Při filtrování nerovností je zavěšení dost slyšet, občas se navíc stane, že rázy projdou až do kabiny, a to i na patnáctipalcových kolech. Některé nedokonalosti vozovky také přecházejí do horizontálního zavlnění auta při jejich překonávání.

Tuhá jízda může mnohým vyhovovat, zejména když se podvozek odměňuje solidní stabilitou. Spojení komfortu s ovladatelností se však v tomto případě zcela nepovedlo. Fabia se však dá vodit zatáčkami v docela vysokých rychlostech, což možná někteří lidé ocení, většina by však pravděpodobně uvítala více komfortu.

obrázek [600 x 387]  

Závěr

Musíme říci, že takto na konec výrobního cyklu se podařilo Fabii ještě více zatraktivnit, a to hlavně díky výbavovému paketu Tour. Vzhledové úpravy jsou decentní, přesto velmi účinné, potěší však hlavně dobrý poměr základní ceny a nabídnuté výbavy. Nedivili bychom se tedy, kdyby si pro tento model přišlo do prodejen Škody ještě dost zákazníku, nabídka je to velmi zajímavá. Celkově je Fabia Combi stále nadprůměrné auto v rámci své třídy, které potěší velkým zavazadelníkem, příjemným motorem či jistými jízdními vlastnostmi, a to stojí za úvahu.

obrázek [600 x 442]  

Nejlevnější verze modelu249.900 Kč (Tour Active 1.4 16V/63 kW)
Základ s testovaným motorem259.900 Kč (Tour Active 1.2 TSI/63 kW)
Testovaný vůz s výbavou315.900 Kč (Tour Ambition 1.2 TSI/63 kW)

Škoda Fabia III přistižena na dálnici D11


Plusy

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Poměr výbavy a ceny
  • Velký zavazadelník
  • Chování turbomotoru 1.2 TSI

Minusy

  • Pozice za volantem
  • Rázy od podvozku
  • Menší šířka karoserie
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia Combi Tour

Cena v základní výbavě: 259 900 Kč Cena v testované výbavě: 315 900 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, manuální klimatizace, palubní počítač, centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu, malý kožený paket, patnáctipalcová litá kola, tempomat, autorádio Swing, zatmavená okna vzadu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Tour Ambition Plus – vyhřívaná přední sedadla, parkovací čidla vzadu a loketní opěrka (+10.000 Kč), hlavové airbagy (+7.300).

Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia Combi Tour
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.4 / 5.2
Emise CO2:121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1485
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 530
Rozměr pneu:195/50 R 15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4247
b) šířka (mm): 1642
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2451
e) rozchod vpředu (mm): 1417
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…