Test Auto.cz

Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

27.4. 2018
Verdikt
 

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve světě motorsportu. Oslavné Fabii však něco chybí...

Škoda působí ve světě automobilových závodů už více než 116 let, přičemž rok 2017 byl v tomto ohledu pro ni vůbec nejúspěšnější. Rallyeová Škoda Fabia R5 loni získala nepřeberné množství vítězství v různých šampionátech, což si podle výrobce žádalo oslavu. A tak vznikla Škoda Fabia Edition R5, kterou jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu.

Škoda Fabia Edition R5 přichází na trh jako oslavná edice omezená na 1.300 exemplářů, z nichž pouze 300 je přiděleno pro český trh. A mělo jich být původně ještě méně, 200. Všechny jsou lakovány bílou barvou s odkazem na tovární rallyeovou Fabii R5, doplněnou o nezbytná loga edice. Místo její šestnáctistovky s 205 kW však využívají motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW, který je kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což je tedy ústrojí dříve známé z Rapidu. Přestože se tak jedná o nejsilnější agregát v nabídce Fabie (a také jediný se čtyřmi válci), nijak zázračná síla to není, a tak jsme se během redakčního testu hlavně ptali, zda to na oslavu rallyeových úspěchů stačí.

Prostě jí to sekne!

Edition R5 je nejen oslavnou verzí, ale také jistou rozlučkou s předfaceliftovou Fabií. Modernizovaná Fabia s přepracovanou přídí se začne prodávat ještě letos, a tak je Edition R5 finální verzí stávajícího modelu. A nutno podotknout, že z designového hlediska zřejmě i tou nejvíce povedenou.

Psali jsme: Modernizovaná Škoda Fabia očima svého designéra. Co na novince vyzdvihuje?

Design vychází z provedení Monte Carlo, což znamená ostřejší vizáž díky zvýrazněnému „lízátku“ na předním nárazníku nebo střešnímu spoileru na zádi. Tyto detaily jsou zabaleny do bílé karoserie v odstínu Candy kombinované s černými detaily - střechou, kryty vnějších zpětných zrcátek, maskou chladiče či čelem víka kufru, což fabii náramně sekne. Zvlášť když si místo výchozích bílých sedmnáctek objednáte slušivá zelená kola, dodávaná na přání, bez dodatečného příplatku.

Právě kola jsou spolu se zárukou jedinými položkami, které si lze u Edition R5 individuálně naspecifikovat. Výbava je pevně daná, a tak vůz již v základu dostanete s adaptivním tempomatem, navigací, zadními parkovacími senzory, automatickou klimatizací nebo vyhřívanými předními sedadly. Vyšší pořizovací cena 474.900 korun je tak zdůvodněna nejen exkluzivitou auta vyrobeného v limitovaném počtu kusů, ale také jeho širokou výbavou.

obrázek [600 x 300]

To uvnitř se už tak speciálně necítíte, nálepky dokazující exkluzivitu auta zůstaly jen zvenku, ani žádnou oslavnou plaketku tu nenajdete. Sportovní pocit se však Edition R5 přesto snaží navodit, ať už pomocí hliníkových pedálů, povedeného multifunkčního volantu s věncem čalouněným perforovanou kůží nebo sportovními sedadly s výraznými bočnicemi, které stejně jako volant využívají kontrastního červeného prošívání. Nehodilo by se však k „rallye“ verzi spíše škodovácky zelené? Sedačky kombinující látku s alcantarou jsou každopádně poměrně široké, a tak se tu stísněně nebudou cítit ani prostorově náročnější osoby. Navíc jsou integrované hlavové opěrky vcelku vysoké, což nebývá zvykem, vyhoví tak i vyšším postavám.

Test ukázal, jak špatné zatížení mění chování auta. Rozdíly jsou obrovské

Naopak hlavice volicí páky zůstala zachována, což znamená hodně nudný vzhled, který se do sportovně laděného auta nehodí. Navíc se nedrží ani moc příjemně, což zvlášť vadí kvůli chybějící páčkám pod volantem. O těch ale ještě řeč bude...

Jinak tu zůstává vše při starém. To znamená účelně navrženou, jednoduchou palubní desku tvořenou tvrdými plasty a zdobenou zajímavým tmavým dekorem. Ovladače jsou logicky rozmístěny a po ruce, snad jen po tlačítkách na pravé straně obrazovky multimediálního systému se budou vyšší řidiči nepohodlně natahovat. A vypínání stop-startu by se hodilo přesunout z levé strany pod volantem třeba k zapalování.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia Edition R5

Cena v základní výbavě: 474 990 Kč Cena v testované výbavě: 474 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, světelný a dešťový senzor, 17palcová kola z lehkých slitin, černě lakovaná střecha, polepy R5, zadní spoiler v barvě karoserie, přední mlhovky, diody denního svícení, sportovní podvozek, zadní kotoučové brzdy, sada na opravu pneumatik, sportovní multifunkční volant, interiér kombinující alcantaru a látku, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bezklíčové odemykání, multimediální systém Amundsen s navigací, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat.

Výbava testovaného vozu:Zelená kola (bez příplatku)

Havárii letu MH17 způsobil ruský raketový systém, uvedli vyšetřovatelé Havárii letu MH17 způsobil ruský raketový systém, uvedli vyšetřovatelé

Raketový systém, který byl použit při sestřelení…

Důvěra v českou ekonomiku v květnu klesla na 99,2 bodu Důvěra v českou ekonomiku v květnu klesla na 99,2 bodu

Celková důvěra v českou ekonomiku po dubnovém růstu v…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia Edition R5
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1150
Objem nádrže (l):450
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1182 / 530
Rozměr pneu: 215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3992
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 






 
Bazar: Vybrali jsme pět nejspolehlivějších motorů za posledních deset let!

Bazar: Vybrali jsme pět nejspolehlivějších motorů za posledních deset let!

Dnes 08:00

Pokud si plánujete nechat auto déle, máme pro vás hned pět tipů na motory, které vám vydrží.




Blesk.cz

Václav Noid Bárta v

Václav Noid Bárta v "Marešově kožichu" obviněn z…

V premiérovém díle seriálu V.I.P. vraždy, který v sobotu bude vysílat TV Prima, si po boku Ivy Kubelkové (41)…

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli lávě modrými plameny

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli…

Už téměř měsíc žijí obyvatelé havajského ostrova ve strachu z vybuchující sopky Kilauea. Ta nadále chrlí…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně pořezal Kvitovou

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně…

Konečně?! Policisté údajně po 17 měsících dopadli muže, o němž jsou přesvědčeni, že předloni v prosinci přepadl…

 

Reflex.cz

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Tak jsem se dozvěděl, že můj takřka tříletý syn není Čech. Jak to? Jednoduše. Píše se to ve zprávě Evropské…

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…