Test Auto.cz

Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

27.4. 2018
Verdikt
 

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve světě motorsportu. Oslavné Fabii však něco chybí...

Škoda působí ve světě automobilových závodů už více než 116 let, přičemž rok 2017 byl v tomto ohledu pro ni vůbec nejúspěšnější. Rallyeová Škoda Fabia R5 loni získala nepřeberné množství vítězství v různých šampionátech, což si podle výrobce žádalo oslavu. A tak vznikla Škoda Fabia Edition R5, kterou jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu.

Škoda Fabia Edition R5 přichází na trh jako oslavná edice omezená na 1.300 exemplářů, z nichž pouze 300 je přiděleno pro český trh. A mělo jich být původně ještě méně, 200. Všechny jsou lakovány bílou barvou s odkazem na tovární rallyeovou Fabii R5, doplněnou o nezbytná loga edice. Místo její šestnáctistovky s 205 kW však využívají motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW, který je kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což je tedy ústrojí dříve známé z Rapidu. Přestože se tak jedná o nejsilnější agregát v nabídce Fabie (a také jediný se čtyřmi válci), nijak zázračná síla to není, a tak jsme se během redakčního testu hlavně ptali, zda to na oslavu rallyeových úspěchů stačí.

Prostě jí to sekne!

Edition R5 je nejen oslavnou verzí, ale také jistou rozlučkou s předfaceliftovou Fabií. Modernizovaná Fabia s přepracovanou přídí se začne prodávat ještě letos, a tak je Edition R5 finální verzí stávajícího modelu. A nutno podotknout, že z designového hlediska zřejmě i tou nejvíce povedenou.

Psali jsme: Modernizovaná Škoda Fabia očima svého designéra. Co na novince vyzdvihuje?

Design vychází z provedení Monte Carlo, což znamená ostřejší vizáž díky zvýrazněnému „lízátku“ na předním nárazníku nebo střešnímu spoileru na zádi. Tyto detaily jsou zabaleny do bílé karoserie v odstínu Candy kombinované s černými detaily - střechou, kryty vnějších zpětných zrcátek, maskou chladiče či čelem víka kufru, což fabii náramně sekne. Zvlášť když si místo výchozích bílých sedmnáctek objednáte slušivá zelená kola, dodávaná na přání, bez dodatečného příplatku.

Právě kola jsou spolu se zárukou jedinými položkami, které si lze u Edition R5 individuálně naspecifikovat. Výbava je pevně daná, a tak vůz již v základu dostanete s adaptivním tempomatem, navigací, zadními parkovacími senzory, automatickou klimatizací nebo vyhřívanými předními sedadly. Vyšší pořizovací cena 474.900 korun je tak zdůvodněna nejen exkluzivitou auta vyrobeného v limitovaném počtu kusů, ale také jeho širokou výbavou.

obrázek [600 x 300]

To uvnitř se už tak speciálně necítíte, nálepky dokazující exkluzivitu auta zůstaly jen zvenku, ani žádnou oslavnou plaketku tu nenajdete. Sportovní pocit se však Edition R5 přesto snaží navodit, ať už pomocí hliníkových pedálů, povedeného multifunkčního volantu s věncem čalouněným perforovanou kůží nebo sportovními sedadly s výraznými bočnicemi, které stejně jako volant využívají kontrastního červeného prošívání. Nehodilo by se však k „rallye“ verzi spíše škodovácky zelené? Sedačky kombinující látku s alcantarou jsou každopádně poměrně široké, a tak se tu stísněně nebudou cítit ani prostorově náročnější osoby. Navíc jsou integrované hlavové opěrky vcelku vysoké, což nebývá zvykem, vyhoví tak i vyšším postavám.

Test ukázal, jak špatné zatížení mění chování auta. Rozdíly jsou obrovské

Naopak hlavice volicí páky zůstala zachována, což znamená hodně nudný vzhled, který se do sportovně laděného auta nehodí. Navíc se nedrží ani moc příjemně, což zvlášť vadí kvůli chybějící páčkám pod volantem. O těch ale ještě řeč bude...

Jinak tu zůstává vše při starém. To znamená účelně navrženou, jednoduchou palubní desku tvořenou tvrdými plasty a zdobenou zajímavým tmavým dekorem. Ovladače jsou logicky rozmístěny a po ruce, snad jen po tlačítkách na pravé straně obrazovky multimediálního systému se budou vyšší řidiči nepohodlně natahovat. A vypínání stop-startu by se hodilo přesunout z levé strany pod volantem třeba k zapalování.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia Edition R5

Cena v základní výbavě: 474 990 Kč Cena v testované výbavě: 474 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, světelný a dešťový senzor, 17palcová kola z lehkých slitin, černě lakovaná střecha, polepy R5, zadní spoiler v barvě karoserie, přední mlhovky, diody denního svícení, sportovní podvozek, zadní kotoučové brzdy, sada na opravu pneumatik, sportovní multifunkční volant, interiér kombinující alcantaru a látku, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bezklíčové odemykání, multimediální systém Amundsen s navigací, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat.

Výbava testovaného vozu:Zelená kola (bez příplatku)

Ve vedení ČSOB končí Marek Ditz Ve vedení ČSOB končí Marek Ditz

Uznávaný bankéř Marek Ditz skončí ke konci října…

Travel Service ovládl představenstvo ČSA, zakládá koncern SmartWings Group Travel Service ovládl představenstvo ČSA, zakládá koncern SmartWings Group

České aerolinie obměnily většinu svého představenstva. Po…

Ministerstvo financí získalo plnou kontrolu nad ČEB a EGAP Ministerstvo financí získalo plnou kontrolu nad ČEB a EGAP

Státní Česká exportní banka (ČEB) a Exportní garanční a…

Fantova budova patří SŽDC, potvrdil odvolací soud Fantova budova patří SŽDC, potvrdil odvolací soud

Fantova budova na pražském hlavním nádraží patří Správě…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia Edition R5
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1150
Objem nádrže (l):450
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1182 / 530
Rozměr pneu: 215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3992
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 



Škoda Fabia Scoutline má české ceny. Kolik dáte za malý oplastovaný kombík? Škoda Fabia Scoutline má české ceny. Kolik dáte za malý oplastovaný kombík?

Ceník omlazené Škody Fabia doplnila oplastovaná varianta…

Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení

První jízdy se Škodou Fabia po faceliftu se tentokrát…

 



 
Dieselová auta jsou ekologičtější než elektromobily, tvrdí nová studie

Dieselová auta jsou ekologičtější než elektromobily, tvrdí nová studie

Dnes 12:52

Elektromobily expandují hlavně kvůli ekologičnosti provozu. Nová studie ale dokazuje, že elektroauta nemusí být tak ekologická, jak se tváří.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho vtěsnané do saténu

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho…

Nastávající maminka Eliška Kaplicky (40) už stříhá metr do porodu svého druhého dítěte. V pokročilém stavu se…

 

iSport.cz

VyFaulkl jistý gól. Mrázek nadchl i kouče, skalp svého Detroitu moc cenil

VyFaulkl jistý gól. Mrázek nadchl i kouče, skalp…

Zázemí luxusní Little Caesars Areny, od září 2017 nového chrámu Red Wings, si Petr Mrázek užil jen necelou jednu…

ANALÝZA: Jak uspět na Realu? Plzni pomůže 3-5-2, cestu ukázalo CSKA

ANALÝZA: Jak uspět na Realu? Plzni pomůže 3-5-2,…

Za dvě a půl sezony devět trofejí. Real Madrid pod vedením Zinedina Zidana vyhrál téměř vše, co se dalo. Zdědit…

 

Reflex.cz

Rusko zřejmě rozmisťuje své jednotky i v Libyi. A samozřejmě to popírá. Může jít o ropu i migraci do Evropy

Rusko zřejmě rozmisťuje své jednotky i v Libyi. A…

Zatímco Rusko vyhlašuje, že je "obklíčeno NATO" a po internetu se šíří záhadné mapy, kde jsou americké základny…

5 důvodů, proč v Afghánistánu umírají naši vojáci. Přišla i odplata za prozrazení tajné české mise?

5 důvodů, proč v Afghánistánu umírají naši vojáci.…

Za pouhých 11 týdnů byli v Afghánistánu při třech útocích zabiti 4 čeští vojáci a dalších sedm bylo zraněno. Za…