Test Auto.cz

Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

24.5. 2017
Verdikt
 

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!

Spousta aut si v dnešní době říká sportovní, jenom hrstku z nich však lze za sportovní auto skutečně považovat. V definici sporťáku nesmí chybět nízká hmotnost, špičkové reakce na sešlápnutí plynu, ovladatelnost motokáry, ryzí charakter nedobarvený jakýmikoliv zvukovými „šidítky“, a pokud možno klasická zástavba s podélně uloženým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Zkrátka něco takového, co se skrývá pod názvy BRZ a GT86.

Správně, známé „Toyobaru“, nerozdělitelná jednovaječná dvojčata proslulých japonských automobilek. Jako první z dvojice sporťáků jsme v roce 2012 otestovali Toyotu GT86 a na Subaru BRZ si počíhali až o pár měsíců později, proto to nyní otočíme a dáme přednost „brzu“. Jde o jediný model značky s pohonem pouze zadních kol a zároveň jasnou odpověď na volání motoristických nadšenců po ryzím sportovním automobilu. Produkt jako takový se ujal, k dokonalosti mu ale přece jenom něco chybí – příznivější cena.

Když vůz dorazil v roce 2013 na český trh, byl nabízen ve výbavách Active a Sport, nadšenec si tedy mohl vybrat, zda sáhne po spartánštějším provedení, byť bez samosvorného diferenciálu za 709.000 Kč, nebo přihodí 100.000 Kč za verzi se samosvorem, automatickou klimatizací, většími koly nebo bezklíčovém odemykání. Jenže to už dneska nejde.

Modernizované BRZ je nabízeno pouze ve výbavě Sport za 814.000 Kč, připlatit si můžete za kožené čalounění společně s vyhříváním pro přední sedadla (60.000 Kč) a jiný než rudý lak karoserie (12.000 Kč). A to je přece jenom docela dost peněz za sice plně vybavené, avšak stále nanejvýš druhé auto do rodiny. Pravdou nicméně zůstává, že se u nás BRZ dobře prodává i navzdory vyšší ceně. Loni se u nás pro něj rozhodlo 20 zákazníků (dle statistiky SDA), což je dvacetkrát více, než kolik se prodalo Toyot GT86. Z části je to jistě dáno i špičkovým marketingem, který české zastoupení Subaru předvádí na sociálních sítích. Často radost pohledět!

Sporťák se vším všudy

Výrobce přistupoval k modernizaci spíše decentně. Vůz dostal nový přední nárazník, jako první Subaru v historii má výhradně diodovou světelnou techniku, a přehlédnout nelze ani nové zadní přítlačné křídlo z hliníku (dříve bylo plastové a tvořilo jakousi odtrhovou hranu víka kufru) nebo hezčí design sedmnáctipalcových kol. BRZ není nejhezčím autem v segmentu, zejména v bílém laku karoserie však má nebývalé charisma, které vám okamžitě napoví, že s ním bude jednoduše zábava.

Změny proběhly také v kokpitu, navzdory hezčímu čalounění a lehce pozměněnému tvaru volantu (nově multifunkční) se stále jedná o „spartánské“ auto postavené hlavně pro radost z jízdy. Novinkou je informační systém Starlink se 6,2palcovým displejem a „skleněnou“ dotykovou plochou, více než ten mě ale nejvíce zaujal 4,2palcový displej v přístrojovém štítu, který ukazuje bytostně důležité údaje jako teplotu chladicí kapaliny a oleje, gravitační zrychlení nebo běžná data palubního počítače.

obrázek [600 x 403]  

Kokpit je řešen konfigurací 2+2, stejně se ale všechno točí hlavně kolem řidiče a spolujezdce. Pozice za volantem je až supersportovně nízká, správný posaz si najdete rychle, jenom ta přední sedadla jsou pro metrákového chlapa poměrně těsná. Použité materiály jsou nyní hodnotnější, pořád je ale k BRZ potřeba přistupovat jako k ryzímu sporťáku, což se projevuje kompromisním pohodlím při delším cestování.

Na zadní sedadla jsem se nezkoušel ani nasoukat, přesto ale buďme rádi, že tam jsou. Opěradla se totiž dají sklopit do roviny s podlahou kufru, z původně titěrného zavazadelníku o základním objemu 243 litrů tedy vytvoříte prostor schopný pojmout bagáž dvoučlenné posádky jedoucí na dovolenou k moři. Kdo by to řekl?

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru BRZ Sport 2017

Cena v základní výbavě: 814 000 Kč Cena v testované výbavě: 826 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, diodové přední světlomety a zadní svítilny, litá 17palcová kola, volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy potažené kůží, sportovní přední sedadla, bezklíčové odemykání a startování, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, infotainment Subaru Starlink s 6,2palcovým displejem, USB a AUX vstup na středové konzole, multifunkční volant, hliníkové pedály, tempomat, samosvorný diferenciál, volba jízdních režimů – Sport, Snow a Track, sada na opravu pneumatik, záruka 5 let/200.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Případná recese by přední americké banky neohrozila Případná recese by přední americké banky neohrozila

Všech 34 předních amerických bankovních ústavů úspěšně…

Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic

E-shop Alza.cz sází na elektromobilitu, nejen že prodává…

Zápisník Daniela Nováka: Horké léto Zápisník Daniela Nováka: Horké léto

Akcionáři Kofoly dostanou letos rekordní dividendy.…

Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek

Přerušení diplomatických vazeb s Íránem, zastavení…

 
Technické údaje
Motor Subaru BRZ Sport 2017
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.3 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 365
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 




Subaru BRZ tS opět přijíždí místo očekávaného STI Subaru BRZ tS opět přijíždí místo očekávaného STI

Subaru odhaluje ostřejší verzi svého kupé BRZ a opět sahá…

Subaru BRZ po lehkém omlazení designu i techniky (+video) Subaru BRZ po lehkém omlazení designu i techniky (+video)

Subaru si pro kupé BRZ modelového roku 2017 připravilo…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Dnes 08:01

Český trh nedávno obohatilo SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Macanem, který na nás působil podobně.




Blesk.cz

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky: Českem se přehnala ničivá bouře

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky:…

V jižních Čechách je po noční bouři několik tisíc lidí bez elektřiny. Na některých tratích nejezdí vlaky kvůli…

Chudák šlehačka! Potvrzeno: Vyšlehat lze cokoli

Chudák šlehačka! Potvrzeno: Vyšlehat lze cokoli

Pokud jste si mysleli, že rostlinné šlehačky ve spreji jsou zdravější než smetanové nebo že jsou náhražkou pro…

 

iSport.cz

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká asistent Jílek

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká…

PŘÍMO Z POLSKA | Jakub Jankto v sezoně a Jakub Jankto nyní, to jako by nebyl ten samý hráč. Ale pouze stín,…

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu do Slavie i občanství

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu…

V zimě se intenzivně řešil jeho odchod ze Zlína do Slavie. Jenže jednání selhala. Srbský rychlík Vukadin…

 

Reflex.cz

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat ruku ze sklapnuté krokodýlí tlamy?

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat…

Krokodýlové a aligátoři mne fascinovali už jako malého kluka. Zhlédl jsem se tehdy v románových hrdinech, z…

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Česká strana sociálně demokratická se s blížícími volbami odvazuje a hází do placu témata, která překvapí i…