Test Auto.cz

Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

24.5. 2017
Verdikt
 

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!

Spousta aut si v dnešní době říká sportovní, jenom hrstku z nich však lze za sportovní auto skutečně považovat. V definici sporťáku nesmí chybět nízká hmotnost, špičkové reakce na sešlápnutí plynu, ovladatelnost motokáry, ryzí charakter nedobarvený jakýmikoliv zvukovými „šidítky“, a pokud možno klasická zástavba s podélně uloženým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Zkrátka něco takového, co se skrývá pod názvy BRZ a GT86.

Správně, známé „Toyobaru“, nerozdělitelná jednovaječná dvojčata proslulých japonských automobilek. Jako první z dvojice sporťáků jsme v roce 2012 otestovali Toyotu GT86 a na Subaru BRZ si počíhali až o pár měsíců později, proto to nyní otočíme a dáme přednost „brzu“. Jde o jediný model značky s pohonem pouze zadních kol a zároveň jasnou odpověď na volání motoristických nadšenců po ryzím sportovním automobilu. Produkt jako takový se ujal, k dokonalosti mu ale přece jenom něco chybí – příznivější cena.

Když vůz dorazil v roce 2013 na český trh, byl nabízen ve výbavách Active a Sport, nadšenec si tedy mohl vybrat, zda sáhne po spartánštějším provedení, byť bez samosvorného diferenciálu za 709.000 Kč, nebo přihodí 100.000 Kč za verzi se samosvorem, automatickou klimatizací, většími koly nebo bezklíčovém odemykání. Jenže to už dneska nejde.

Modernizované BRZ je nabízeno pouze ve výbavě Sport za 814.000 Kč, připlatit si můžete za kožené čalounění společně s vyhříváním pro přední sedadla (60.000 Kč) a jiný než rudý lak karoserie (12.000 Kč). A to je přece jenom docela dost peněz za sice plně vybavené, avšak stále nanejvýš druhé auto do rodiny. Pravdou nicméně zůstává, že se u nás BRZ dobře prodává i navzdory vyšší ceně. Loni se u nás pro něj rozhodlo 20 zákazníků (dle statistiky SDA), což je dvacetkrát více, než kolik se prodalo Toyot GT86. Z části je to jistě dáno i špičkovým marketingem, který české zastoupení Subaru předvádí na sociálních sítích. Často radost pohledět!

Sporťák se vším všudy

Výrobce přistupoval k modernizaci spíše decentně. Vůz dostal nový přední nárazník, jako první Subaru v historii má výhradně diodovou světelnou techniku, a přehlédnout nelze ani nové zadní přítlačné křídlo z hliníku (dříve bylo plastové a tvořilo jakousi odtrhovou hranu víka kufru) nebo hezčí design sedmnáctipalcových kol. BRZ není nejhezčím autem v segmentu, zejména v bílém laku karoserie však má nebývalé charisma, které vám okamžitě napoví, že s ním bude jednoduše zábava.

Změny proběhly také v kokpitu, navzdory hezčímu čalounění a lehce pozměněnému tvaru volantu (nově multifunkční) se stále jedná o „spartánské“ auto postavené hlavně pro radost z jízdy. Novinkou je informační systém Starlink se 6,2palcovým displejem a „skleněnou“ dotykovou plochou, více než ten mě ale nejvíce zaujal 4,2palcový displej v přístrojovém štítu, který ukazuje bytostně důležité údaje jako teplotu chladicí kapaliny a oleje, gravitační zrychlení nebo běžná data palubního počítače.

obrázek [600 x 403]  

Kokpit je řešen konfigurací 2+2, stejně se ale všechno točí hlavně kolem řidiče a spolujezdce. Pozice za volantem je až supersportovně nízká, správný posaz si najdete rychle, jenom ta přední sedadla jsou pro metrákového chlapa poměrně těsná. Použité materiály jsou nyní hodnotnější, pořád je ale k BRZ potřeba přistupovat jako k ryzímu sporťáku, což se projevuje kompromisním pohodlím při delším cestování.

Na zadní sedadla jsem se nezkoušel ani nasoukat, přesto ale buďme rádi, že tam jsou. Opěradla se totiž dají sklopit do roviny s podlahou kufru, z původně titěrného zavazadelníku o základním objemu 243 litrů tedy vytvoříte prostor schopný pojmout bagáž dvoučlenné posádky jedoucí na dovolenou k moři. Kdo by to řekl?

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru BRZ Sport 2017

Cena v základní výbavě: 814 000 Kč Cena v testované výbavě: 826 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, diodové přední světlomety a zadní svítilny, litá 17palcová kola, volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy potažené kůží, sportovní přední sedadla, bezklíčové odemykání a startování, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, infotainment Subaru Starlink s 6,2palcovým displejem, USB a AUX vstup na středové konzole, multifunkční volant, hliníkové pedály, tempomat, samosvorný diferenciál, volba jízdních režimů – Sport, Snow a Track, sada na opravu pneumatik, záruka 5 let/200.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou

Ústřední výbor KSČM nebude jednat o možnosti odvolání…

Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

 
Technické údaje
Motor Subaru BRZ Sport 2017
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.3 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 365
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Hravé kupé Subaru BRZ přijíždí na trh v limitované edici Spec.S. S tlumiči Sachs Hravé kupé Subaru BRZ přijíždí na trh v limitované edici Spec.S. S tlumiči Sachs

Limitovanou edici Subaru BRZ koupíte za 860.000 korun. V…

Subaru BRZ tS opět přijíždí místo očekávaného STI Subaru BRZ tS opět přijíždí místo očekávaného STI

Subaru odhaluje ostřejší verzi svého kupé BRZ a opět sahá…

 



 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…