Test Auto.cz

Subaru Outback 2.0D – Nečekaný šetřílek

10.5. 2013
Verdikt
 

Subaru Outback je velké auto, s turbodieselem má však nečekaně malé nároky.

Představovat Outback českému zákazníkovi by bylo nošením dříví do lesa; průkopník crossover filozofie je na českých silnicích k vidění v hojném počtu, v posledních letech prodeje podržel i příchod naftového motoru.

Naftový motor pod kapotou Subaru není třeba brát jako svatokrádež, což pochopili i skalní příznivci značky a řada z nich si užívá dlouhé cesty za prací ve společnosti plochého přeplňovaného dvoulitru o výkonu 110 kW. Zajímalo nás, jak si Outback modelového roku 2013 s turbodieselem vede. Je to sice zvláštní, ale Outback jsme s dieselem ještě nikdy netestovali. Je čas to napravit!

Hodně za málo

Evropané mají zajímavé priority: většina z nich chce automobil s co nejnižší spotřebou paliva a je za to ochotno řádně připlatit. Naftový Outback s manuální šestistupňovou převodovkou je o dvacet tisíc korun dražší než o 17 kW silnější benzinová verze s CVT. Základní cena (bez tisícovky) 900.000 Kč je u vozu se vznětovým motorem o výkonu 110 kW poměrně sebevědomá, vždyť „český sen“, Superb 2.0 TDI (125 kW) 4x4 začíná na ceně o více než sto tisíc korun nižší.

obrázek [600 x 400]  

Jenže Subaru (možná k jeho smůle?) nenabízí žádná holátka: i nejlevnější Active má kožený volant, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, metalický lak, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací kameru, bluetooth, tempomat, nebo (jen tak mimochodem) stálý pohon všech kol s poctivým mezinápravovým diferenciálem. Dovybavte a oplastuje Superb; pak vám nabídka japonské automobilky předražená rozhodně nepřijde.

Protože je zkoušená verze v nejvyšší specifikaci Executive, můžeme si krátit dlouhou chvíli za volantem prohlížením přehledného a dobře zpracovaného barevného displeje mezi ukazateli otáček a rychlosti. Ten umí zprostředkovat nejen klasické výstupy jako spotřebu nebo dobu jízdy, ale najdeme v něm i menu nebo se zde ukáže případné varovné hlášení.

TEST Subaru Outback 2,5i Lineartronic – Allroad s atmosférou

Mimochodem, zmínili jsme přístroje: modelový rok 2013 se může pochlubit nově navrženými optitronovými ukazateli, navigací v češtině, drobně pozměněným vzhledem nebo upraveným podvozkem. Ten je nyní sportovnější, díky tužším silentblokům, o milimetr silnějšímu přednímu stabilizátoru a jiné charakteristice pružin. Outback je tak ještě o něco jistější v zatáčkách, ve kterých se i přes dvaceticentimetrovou světlou výšku naklání jen decentně. Díky citlivému řízení je s ním i docela zábava.

Pohodové šetření

Moderní vznětový agregát se ochotně vytáčí a jde bezstarostně za plynem. Jeho devizou je hlavně plynulý zátah bez kopanců, musí se však nadýchnout z nejnižších otáček. To, ve spojení s ostřejší spojkou, poněkud komplikuje rozjezdy. Řazení je tradičně trochu kostrbaté, jde však jenom o drobné drhnutí v mezipoloze, jednotlivé dráhy jsou vymezeny velmi dobře.

obrázek [600 x 228]  

Hlavním účelem testu však bylo zjistit, kolik nafty Outback za své služby požaduje, takže pojďme k věci. Když jsme s automobilem jezdili po městě, ukazoval palubní počítač průměrně kolem sedmi a půl litru na 100 kilometrů. To není špatné, ještě hezčí čísla se však na palubním počítači objevila na dálnici.

TEST Subaru Outback 3.6R - Vlajková loď bez soupeřů

Klidné tempo nese ovoce. Stokilometrová rychlost znamenala odběr pouze 4,6 l paliva ze 65litrové nádrže. To znamená reálný dojezd kolem 1300 kilometrů. Otáčky se v tu chvíli drží ukázkově nízko, jen na 1.900 min-1 a motor si na šestku tiše ševelí. Drobné dieselové nýtování je patrné pouze při větším přidání plynu, komplexnější zvuková izolace by určitě nebyla na škodu.

Zrychlení na 130 km/h přineslo znatelné zvýšení spotřeby na 7,2 litru. Zde je na „vině“ velká čelní plocha auta: Outback má světlou výšku 200 mm, což je na crossover úctyhodný parametr. Taková Honda CR-V má světlost o 35 mm nižší...

Závěr

Naftový Outback rozhodně nezklamal. Co nevidět automobilka Subaru nabídne i kombinaci vznětového motoru a CVT, což by mělo být opravdu zajímavé svezení. Po drobné modernizaci je vůz zase o něco lepší. Případné zájemce určitě potěší i prodloužená pětiletá záruka (limit 200.000 km) a asistenční služby po dobu záruky zdarma.

Jake auto: Přehled všech testů a článků o Subaru Outback

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Psali jsme to u XV a platí to i pro modernizovaný Outback: s naftovým motorem je Subaru o řád lepším automobilem, úspornějším a podstatně živějším. Přitom má co nabídnout i příznivcům benzinových motorů, Boxer Diesel se totiž vyznačuje točivou charakteristikou, kdy síla s otáčkami roste postupně a plynule. U Outbacku najdeme navíc dvě zajímavé výhody: turbodiesel je dražší o pouhých 20.000 korun a místo bezestupňové převodovky má robustní manuál a poctivou čtyřkolku se třemi diferenciály! Jinak musíte vedle obecně vyšších cen akceptovat jenom pár nedostatků – Outback ani v roce 2013 nemá denní svícení, u auta za milion korun zarazí chybějící automatické dojezdy oken a objemný zavazadlový prostor má staromódně mělký tvar.

Video

obrázek [600 x 404]  

První cena vozu879.000 Kč (2.5i/127 kW, Active L)
První cena vozu s testovanou motorizací899.000 Kč (2.0D/110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu1.039.000 Kč (2.0D/110 kW, Executive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.039.000 Kč (2.0D/110 kW, Executive)

Plusy

  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Stabilita v zatáčkách, minimální boční náklony
  • Prostorný interiér
  • Světlá výška překonává většinu SUV
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.0D

Cena v základní výbavě: 1 039 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 039 000 Kč

Základní výbava:Xenonové světlomety se samočinným vyrovnáváním výšky, mlhovky, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dešťový senzor, litá 17" kola, elektricky ovládáné střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, interiér, sedadla a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, dělení zadních opěradel 60/40 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, dvouzónová klimatizace, navigační systém SD a audiosystém s Dolby Prologic 1-CD, šest reproduktorů, ovládání audia na volantu, bluetooth handsfree, AUX a AV vstup, parkovací kamera, LCD displej a čtyři měřící přístroje s kovovou povrchovou úpravou orámování, multiinformační displej, ve dvou osách seřiditelný volant, tempomat, stabilizační systém, elektronické rozdělení brzdného tlaku EBD, hill holder, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, AWD - stálý pohon všech kol, přední, boční a hlavové airbagy, uchycení dětské sedačky Isofix, opravná sada na pneumatiky.

Výbava testovaného vozu:základní

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.2 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1646 / 439
Rozměr pneu:225/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 2.0D – Nečekaný šetřílek







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 







 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…