reklama


Test Auto.cz

Subaru Outback 2.0D – Nečekaný šetřílek

10.5. 2013
Verdikt
 

Subaru Outback je velké auto, s turbodieselem má však nečekaně malé nároky.

Představovat Outback českému zákazníkovi by bylo nošením dříví do lesa; průkopník crossover filozofie je na českých silnicích k vidění v hojném počtu, v posledních letech prodeje podržel i příchod naftového motoru.

Naftový motor pod kapotou Subaru není třeba brát jako svatokrádež, což pochopili i skalní příznivci značky a řada z nich si užívá dlouhé cesty za prací ve společnosti plochého přeplňovaného dvoulitru o výkonu 110 kW. Zajímalo nás, jak si Outback modelového roku 2013 s turbodieselem vede. Je to sice zvláštní, ale Outback jsme s dieselem ještě nikdy netestovali. Je čas to napravit!

Hodně za málo

Evropané mají zajímavé priority: většina z nich chce automobil s co nejnižší spotřebou paliva a je za to ochotno řádně připlatit. Naftový Outback s manuální šestistupňovou převodovkou je o dvacet tisíc korun dražší než o 17 kW silnější benzinová verze s CVT. Základní cena (bez tisícovky) 900.000 Kč je u vozu se vznětovým motorem o výkonu 110 kW poměrně sebevědomá, vždyť „český sen“, Superb 2.0 TDI (125 kW) 4x4 začíná na ceně o více než sto tisíc korun nižší.

obrázek [600 x 400]  

Jenže Subaru (možná k jeho smůle?) nenabízí žádná holátka: i nejlevnější Active má kožený volant, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, metalický lak, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací kameru, bluetooth, tempomat, nebo (jen tak mimochodem) stálý pohon všech kol s poctivým mezinápravovým diferenciálem. Dovybavte a oplastuje Superb; pak vám nabídka japonské automobilky předražená rozhodně nepřijde.

Protože je zkoušená verze v nejvyšší specifikaci Executive, můžeme si krátit dlouhou chvíli za volantem prohlížením přehledného a dobře zpracovaného barevného displeje mezi ukazateli otáček a rychlosti. Ten umí zprostředkovat nejen klasické výstupy jako spotřebu nebo dobu jízdy, ale najdeme v něm i menu nebo se zde ukáže případné varovné hlášení.

TEST Subaru Outback 2,5i Lineartronic – Allroad s atmosférou

Mimochodem, zmínili jsme přístroje: modelový rok 2013 se může pochlubit nově navrženými optitronovými ukazateli, navigací v češtině, drobně pozměněným vzhledem nebo upraveným podvozkem. Ten je nyní sportovnější, díky tužším silentblokům, o milimetr silnějšímu přednímu stabilizátoru a jiné charakteristice pružin. Outback je tak ještě o něco jistější v zatáčkách, ve kterých se i přes dvaceticentimetrovou světlou výšku naklání jen decentně. Díky citlivému řízení je s ním i docela zábava.

Pohodové šetření

Moderní vznětový agregát se ochotně vytáčí a jde bezstarostně za plynem. Jeho devizou je hlavně plynulý zátah bez kopanců, musí se však nadýchnout z nejnižších otáček. To, ve spojení s ostřejší spojkou, poněkud komplikuje rozjezdy. Řazení je tradičně trochu kostrbaté, jde však jenom o drobné drhnutí v mezipoloze, jednotlivé dráhy jsou vymezeny velmi dobře.

obrázek [600 x 228]  

Hlavním účelem testu však bylo zjistit, kolik nafty Outback za své služby požaduje, takže pojďme k věci. Když jsme s automobilem jezdili po městě, ukazoval palubní počítač průměrně kolem sedmi a půl litru na 100 kilometrů. To není špatné, ještě hezčí čísla se však na palubním počítači objevila na dálnici.

TEST Subaru Outback 3.6R - Vlajková loď bez soupeřů

Klidné tempo nese ovoce. Stokilometrová rychlost znamenala odběr pouze 4,6 l paliva ze 65litrové nádrže. To znamená reálný dojezd kolem 1300 kilometrů. Otáčky se v tu chvíli drží ukázkově nízko, jen na 1.900 min-1 a motor si na šestku tiše ševelí. Drobné dieselové nýtování je patrné pouze při větším přidání plynu, komplexnější zvuková izolace by určitě nebyla na škodu.

Zrychlení na 130 km/h přineslo znatelné zvýšení spotřeby na 7,2 litru. Zde je na „vině“ velká čelní plocha auta: Outback má světlou výšku 200 mm, což je na crossover úctyhodný parametr. Taková Honda CR-V má světlost o 35 mm nižší...

Závěr

Naftový Outback rozhodně nezklamal. Co nevidět automobilka Subaru nabídne i kombinaci vznětového motoru a CVT, což by mělo být opravdu zajímavé svezení. Po drobné modernizaci je vůz zase o něco lepší. Případné zájemce určitě potěší i prodloužená pětiletá záruka (limit 200.000 km) a asistenční služby po dobu záruky zdarma.

Jake auto: Přehled všech testů a článků o Subaru Outback

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Psali jsme to u XV a platí to i pro modernizovaný Outback: s naftovým motorem je Subaru o řád lepším automobilem, úspornějším a podstatně živějším. Přitom má co nabídnout i příznivcům benzinových motorů, Boxer Diesel se totiž vyznačuje točivou charakteristikou, kdy síla s otáčkami roste postupně a plynule. U Outbacku najdeme navíc dvě zajímavé výhody: turbodiesel je dražší o pouhých 20.000 korun a místo bezestupňové převodovky má robustní manuál a poctivou čtyřkolku se třemi diferenciály! Jinak musíte vedle obecně vyšších cen akceptovat jenom pár nedostatků – Outback ani v roce 2013 nemá denní svícení, u auta za milion korun zarazí chybějící automatické dojezdy oken a objemný zavazadlový prostor má staromódně mělký tvar.

Video

obrázek [600 x 404]  

První cena vozu879.000 Kč (2.5i/127 kW, Active L)
První cena vozu s testovanou motorizací899.000 Kč (2.0D/110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu1.039.000 Kč (2.0D/110 kW, Executive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.039.000 Kč (2.0D/110 kW, Executive)

Plusy

  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Stabilita v zatáčkách, minimální boční náklony
  • Prostorný interiér
  • Světlá výška překonává většinu SUV
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.0D

Cena v základní výbavě: 1 039 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 039 000 Kč

Základní výbava:Xenonové světlomety se samočinným vyrovnáváním výšky, mlhovky, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dešťový senzor, litá 17" kola, elektricky ovládáné střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, interiér, sedadla a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, dělení zadních opěradel 60/40 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, dvouzónová klimatizace, navigační systém SD a audiosystém s Dolby Prologic 1-CD, šest reproduktorů, ovládání audia na volantu, bluetooth handsfree, AUX a AV vstup, parkovací kamera, LCD displej a čtyři měřící přístroje s kovovou povrchovou úpravou orámování, multiinformační displej, ve dvou osách seřiditelný volant, tempomat, stabilizační systém, elektronické rozdělení brzdného tlaku EBD, hill holder, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, AWD - stálý pohon všech kol, přední, boční a hlavové airbagy, uchycení dětské sedačky Isofix, opravná sada na pneumatiky.

Výbava testovaného vozu:základní

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného

Západní státy za demokratické Československo přestávaly…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.2 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1646 / 439
Rozměr pneu:225/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 2.0D – Nečekaný šetřílek



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 







 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Dnes 19:50

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Clooney bude tátou, jeho Amal čeká dvojčata!

Clooney bude tátou, jeho Amal čeká dvojčata!

Nálepky věčného mládence se zbavil už před dvěma a půl lety, když si vzal krásnou právničku Amal Alamuddin (38).…

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně zahání zimu mlsáním

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně…

Čokoláda na milion způsobů. Café Parlor se ve středu 18. ledna proměnilo ve sladký ráj neřestí. Lidé si zde po…

 

iSport.cz

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl dál o náročné rallye?

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl…

Dal si cíl a ten splnil. Těsně před odjezdem na Dakar 2017 se český závodník Martin Macík svěřil, že touží po…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama