Test Auto.cz

Subaru XV 2,0i 6MT – Zařaď si sám

17.10. 2012
Verdikt
 

Zatímco Subaru XV s převodovkou CVT si nás příliš nezískalo, verze s manuálem by měla být o velký kus lepší. Je to tak?

Subaru to nemá lehké. S novým crossoverem (česky řečeno křížencem mezi Imprezou a Foresterem) se snaží zachytit drápkem ve slibně vypadajícím segmentu, celá řada konkurentů jej už ale předběhla. Co vlastně může nabídnout?

Jak jsme zjistili v předcházejících testech XV, budou to v první řadě výborné jízdní vlastnosti, ale i image značky jako takové. Model XV se na poměry posledních novinek od Subaru povedl opravdu výborně, plasty na něm nevypadají nepatřičně a i design je pro Evropana snadno stravitelný. K tomu připočtěte povedená extravagantní kola, tiskové materiály plné nízkého těžiště či solidní výbavu. Výsledkem je opravdu povedený crossover s pouze jednou podstatnou pihou na kráse.

TEST: Subaru XV 1,6i XS – Bezestupňové kompromisy

A právě tu by měl odstranit v pořadí třetí test. Opět se v redakční garáži usídlil benzinový dvoulitr, tentokráte však s poctivým manuálem místo bezestupňové převodovky CVT.

Šest na stole, tentokráte v japonských

Protože ani vrcholný výbavový stupeň Executive není pro Auto.cz novinkou, můžeme se nyní zaměřit jen a pouze na dojmy spojené s výměnou automatu za manuál.

Zatímco u vozů vybavených variátorem jsme lamentovali nad utahaným jízdním projevem, zde nese plnou odpovědnost řidič. Dvoulitr je pro potřeby dynamické jízdy nutné vytáčet, nejvyšší točivý moment 196 Nm je přítomen při 4.200 otáčkách, se šestistupňovou manuální převodovkou to však není žádný problém. Její dráhy nejsou přehnaně dlouhé, páka klade přirozený odpor a kulisa je dobře vymezena. Tradiční zadrhávání se sice úplně vymýtit nepodařilo, ale setkáte se s ním mnohem méně než dříve, takže jej můžete považovat za projev sportovního ducha značky. Zkrátka: Subaru není pro slečinky! Je sice trochu smutné, že nejrychlejší verzí je dvoulitrový diesel, ale za to si můžeme v Evropě sami. Emisní limity nejsou velkým kamarádem pro vysokovýkonné přeplňované boxery.

obrázek [600 x 361]  

Ještě se ale vraťme k řazení. Než jsem si přivykl, několikrát jsem zařadil místo zpátečky jedničku: „R“ je totiž v kulise na méně častém místě vpravo vzadu místo vlevo vepředu. I tato verze byla vybavena start-stop systémem, který v součinnosti s automatem fungoval dobře. Ačkoli se podle oficiálních zdrojů rozhodně nejedná o žádného šneka, při rychlém zařazení jedničky a puštění pedálu měl několikrát problémy a auto vůbec nenastartovalo. Naštěstí stačilo, díky systému keyless a startovacímu tlačítku, jedno stisknutí a čtyřválcový boxer se probral k životu.

TEST: Subaru XV 2,0i CVT – Malý krok pro svět, velký skok pro Subaru

Jízda po českých silnicích je pro XV druhou přirozeností. Velmi pěkně filtruje rozbité okresky a nechá si při tom líbit hodně vysoké tempo. Limity adheze jsme byli schopni s manuální verzí číst ještě zřetelněji, svůj podíl na tom bude zřejmě mít i klasický mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou, který ve verzi bez CVT nahradil systém aktivního rozdělení točivého momentu MPT. Crossover od Subaru si nechal líbit i divočejší průjezdy zatáčkou, kdy vás po stlačení plynu všechna čtyři kola vytáhnou jako traktor ze závěje. To se nám na něm líbí: na první pohled stylovka, na silnici však stále jde o velmi schopný stroj. Tedy s manuální převodovkou určitě.

Odhlučnění interiéru, zejména v oblasti podběhů, by mohlo být lepší, podobně jako ovládání velmi dobrého audiosystému a navigace. To se děje přes dotykový displej, na němž jsou však rozmístěny velmi malé ikonky, takže lidé s většími prsty se budou muset na ovládání soustředit poněkud víc. Velmi praktické jsou velké odkládací prostory; do vnitřku vozu tak z místa řidiče bez problémů umístíte čtyři velké PET lahve. I ergonomicky je interiér navržen dobře, najdeme zde velké a přehledné ovladače, volant se perfektně drží a měkký plast kolem řidičovo pravého kolena naneštěstí nebývá samozřejmostí ani u aut této cenové kategorie. To Subaru zvládlo opravdu dobře.

obrázek [600 x 337]  

Jak to bude se spotřebou? Při stokilometrové rychlosti odečtete z otáčkoměru hodnotu 2.300 min-1, spotřeba se v tu chvíli drží lehce pod sedmi litry Naturalu. Po městě jsme jezdili za 8,3 litru a dálniční výlet předpisovou stotřicítkou znamenal zaokrouhlení odběru paliva na 8,5 litru při 3.000 min-1. To je o více než o litr méně než v případě převodovky CVT. To už stojí za zamyšlení, zda vám automat za příplatek 40 tisíc Kč (pro verzi Executive) opravdu stojí. Subaru XV s manuálem totiž považujeme za znatelně lepší vůz.

První cena vozu569.000,- (1.6i 84kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací599.000,- (2.0i 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu729.000,- (2.0i 110 kW, Executive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků729.000,- (2.0i 110 kW, Executive)

Plusy

  • Jízdní vlastnosti, řízení
  • Světlá výška
  • Audiosystém
  • Ochrana karoserie plastem
  • Kolenní airbag

Minusy

  • Omezené možnosti individualizace
  • Složitější ovládání navigace
  • Spotřeba
  • Pomalý start-stop
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru XV 2,0i 6MT

Cena v základní výbavě: 729 000 Kč Cena v testované výbavě: 729 000 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbag, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, 2DIN rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA), navigační systém s SD kartou, 6 repro a Bluetooth, ovládání audia na volantu, tempomat, připojení AUX, dvouzonová aut. klimatizace, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, 17palcové disky kol, palubní počítač s barevným displejem a ovládáním na volantu, přední mlhovky, dešťový senzor, kožený multifunkční volant, bezklíčový vstup, šestistupňová manuální převodovka, parkovací kamera, USB a AUX vstup, navigace s barevným dotykovým displejem, střešní ližiny a spojler, plastové lemy blatníků, sada na opravu pneu, metalický lak, vyhřívaná přední sedadla atd.

Výbava testovaného vozu:základní

Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů

Vláda by při projednávání unijní reformy azylové politiky…

Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií

Nový investor, se kterým jedná společnost Vítkovice Heavy…

 
Technické údaje
Motor Subaru XV 2,0i 6MT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1955
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 590
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4450
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2635
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru XV 2,0i 6MT – Zařaď si sám







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Poprvé na silnici s novým Subaru XV. Fantastický kompromis! Poprvé na silnici s novým Subaru XV. Fantastický kompromis!

Módní crossovery jsou vždy kompromis, ať výrobci říkají,…

Euro NCAP 2017: Subaru XV – Pět hvězd i pro druhou generaci Euro NCAP 2017: Subaru XV – Pět hvězd i pro druhou generaci

Subaru XV v testech Euro NCAP získalo plný počet hvězd a…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Včera

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti už zemřeli

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti…

Nemocných chřipkou od minulého týdne přibylo o 12 procent. Je jich asi 1110 na 100 tisíc obyvatel. Zatím nejde o…

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů nocovaly v autech na dálnici

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů…

Stovky řidičů ve Skotsku musely strávit noc na dnešek ve svých autech kvůli přívalu sněhu, který zasypal hlavní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa čeká druhá operace

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa…

Martin Kolomý s kamionem Tatra se postaral o nejlepší český výsledek v 11. etapě Rallye Dakar. Pilot týmu…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…