Suzuki Splash 1,0 GL/AC – Město jako hra

Suzuki Splash 1,0 GL/AC – Město jako hra

 
 

Je to levné, vysoké, celkem pěkné, dobře vybavené a má to tři válce – co je to? Suzuki opět dokazuje, že městská auta umí jako málokdo.

Vysoké, jen formálně pětimístné vozítko z kategorie miniaut s odvážně tvarovanou karoserií je u českých kupujících zatím málo objevené – od začátku roku 2009 si jej odvezlo 557 zájemců, ale po týdenním seznámení máme za to, že má rozhodně na víc.

Po loňském testu provedení s motorem 1.2 (63 kW) jsme letos sáhli k základní motorizaci. Litrový tříválec se „pyšní“ 48 kW výkonu a 90 Nm točivého momentu, v praxi ale sklon k přezírání pomalu mizí.

Pokud si totiž kupec uvědomí, k čemu bude vůz používat, je z poloviny vyhráno. Na relativně krátké přesuny s častým nastupováním a vystupováním je vysoká karoserie s podobně výše položenými sedačkami a široce otevíratelnými dveřmi ideální. Na všech čtyřech místech se bez problému poskládají dlouháni i širokáni, kvalita sedadel je na low-endový model příkladná.

obrázek [555 x 402]  

Palubní deska je sice tvořena kombinací tvrdých plastů s jinými tvrdými plasty, vše je ale perfektně slícováno, nevrže a pohodlně se ovládá. Ve městě a u radarů často používaný rychloměr je obrovský a dobře čitelný, menší otáčkoměr je frajersky oddělen po vzoru Smartů. Námi testovaný stupeň výbavy GL/AC obsahuje například manuální klimatizaci, čtyři airbagy, autorádio s MP3 a palubní počítač, elektricky stahovatelná přední okna a elektrické ovládání zrcátek. Kdo vzpomene na Fabii Junior blahé paměti s 13“ koly, bez posilovače, zato s dírou místo přihrádky před spolujezdcem, jistě s pohnutím zatlačí slzu.

Litrový tříválec naskočí kultivovaně a protivného sekačkového zvuku známého od konkurence se lze dočkat až někde na 5000 otáčkami. Výkonové parametry neoslní, ale na nezdržovací jízdu s 975 kg těžkým autem to stačí. Nárůst výkonu je sympaticky lineární, ale poměrně slabý. Nejlépe bude motoru někde kolem 3000 otáček, nejvyšší výkon nad pětitisícovou hranicí je totiž vykoupen už zmíněným hlukem.

obrázek [555 x 379]  

Dynamika je….řekněme uspokojivá. Pokud od vozu tohoto typu čekáte hbité rozjezdy z křižovatek a občasný výlet mimo město, budete nadšeni. Na rovné dálnici není problém rozjet drobečka i na udávaných maximálních 175 km/h, pak ale dramaticky naroste kromě hluku také spotřeba, konkrétně až k devítilitrovým hodnotám. Při dálničním rychlostním limitu motor točí na pátý stupeň okolo 3800 min-1, je ale potřeba počítat s omezenou pružností. Kamion do kopce tak možná budete předjíždět i na trojku, ale auto to zvládne. V zatáčkách se vysoké auto naklání, neztrácí ale stopu a navzdory málo komunikativnímu řízení je dobře ovladatelné. Je to i ideální vůz pro autoškoly – počínající nedotáčivý smyk lze ubráním plynu korigovat tak přesně, jak nás to učí teorie.

Nejlépe je ale vozu ve městě. Spotřeba se dá udržet pod šesti litry, výborný výhled nepotřebuje parkovací senzory a velký rejd umožní manévry takřka na pětníku. Časté řazení usnadňuje dobře umístěná řadicí páka s přesným a lehkým chodem a přidáme-li jen malou citlivost na příčné nerovnosti a dobře dávkovatelné brzdy, jde téměř o ideální auto.

obrázek [555 x 421]  

V praktickém provozu jsou ovšem znát i méně komfortní stránky. Denní svícení oželíme, to v této kategorii stále ještě není příliš obvyklé, podstatnější je ovšem objem a tvar zavazadlového prostoru. 202 litrů není oslnivá hodnota, zvláště když jde o malý půdorys a využitelný prostor jde spíše do výšky. I tak ale chválíme jednoduše sklopitelné dělené zadní opěradlo a především rozměrné, ale lehce otevíratelné páté dveře – jejich okraj je po otevření 1820 mm nad zemí.

Také volantu by slušelo i podélné nastavení, rozsah nastavení sedadla řidiče nicméně mnohé zachraňuje. Nejméně příjemným prvkem ve voze se tak paradoxně stalo pípání, doprovázející zapnutí ukazatelů směru: intenzita a výška tónu je skutečně mimořádně otravná. Poslední nedostatek vyšel najevo za deště: jinak poměrně tiché auto rozezní kapičky vody odlétávající od zadních kol skutečně zřetelně a pocitu, že je v kufru díra, jsme se bránili hodně dlouho. Nebyla tam.

S předchůdcem, tedy modelem Wagon R+, nelze současný Splash ani srovnat – skok je více než generační. V konkurenci městských miniaut pak může japonská krabička směle útočit mnoha přednostmi – motorem a podvozkem počínaje a prostornou karoserií konče. Pokud tedy nehodláte často cestovat na velké vzdálenosti, pokořovat dynamické rekordy a stěhovat obýváky, je i základní motorizace celkem zajímavou volbou.

obrázek [555 x 335]  
První cena vozu209.900,- Kč (Splash GA, 1,0 48 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací209.900,- Kč (Splash GA, 1,0 48 kW)
Základní cena testovaného vozu239.900,- Kč (Splash GL/AC, 1,0 48 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků239.900,- Kč (Splash GL/AC, 1,0 48 kW)

Plusy

  • Poctivý motor
  • Originální design
  • Prostorný a solidní interiér
  • Čitelný podvozek
  • Přesné řazení
  • Přiměřená spotřeba v běžném režimu
  • Dobrý výhled z vozu
  • Snadné nastupování

Minusy

  • Menší zavazadlový prostor
  • Zvuk směrovek
  • Nemožnost individualizace
  • Vyšší hluk motoru ve vyšších otáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Splash 1,0 GL/AC

Cena v základní výbavě: 239 900 Kč Cena v testované výbavě: 239 900 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, boční airbagy, výškově nastavitelný volant, ISOFIX systém uchycení dětských sedaček 2x vzadu, dětské pojistky zadních dveří, možnost vypnutí činnosti předního airbagu spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče i předního spolujezdce, zadní sklopné sedadlo dělené v poměru 60:40, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizace, autorádio s CD a MP3 přehrávačem

Výbava testovaného vozu:základní

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

 

Štítky Suzuki Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Suzuki Splash 1,0 GL/AC
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 48 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 202 / 537
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 975 / 510
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3715
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Suzuki Splash 1,0 GL/AC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči

Modernizované Suzuki Splash mohou evropští zákazníci…

Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy

Modernizované Suzuki Splash se záhy po vypuštění prvních…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…