Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou

Diskuze (118)
Má sportovní bodykit, ale přitom je díky chudší výbavě levnější než standardní provedení. Tomu se říká zajímavá nabídka.

Sportovní kupé Toyota GT86 přichází s novou verzí. Jmenuje se výmluvně Aero pack a od standardního provedení se liší aerodynamickým bodykitem. Upravené nárazníky, rozšířené prahy, polepy a hlavně velké křídlo tuto verzi viditelně odlišují od ostatních GT86. Má to ale jednu chybu – kola zůstávají stejná, takže se sedmnáctipalcové ráfky s pneumatikami 215/45 v blatnících trochu ztrácejí. Této Toyotě by určitě slušel širší postoj.

Naopak cenová politika je silnou zbraní Aero packu, „okřídlená“ GT86 totiž vyjde o 50.000 korun levněji! To proto, že výbava není tak rozsáhlá jako ve verzi Premium – chybí kožené čalounění, vyhřívání sedadel, bezklíčový vstup nebo tempomat, klimatizace je jenom manuální. Také přední světlomety jsou klasické halogenové. Tedy to všechno platí, pokud si GT86 odvezete ze showroomu. Testovaná GT86 Aero pack vznikla už v předstihu, a tak jde ve skutečnosti o verzi Premium s dodatečně namontovaným bodykitem. Nenechte se proto zmást fotkami.

toyota testy sportovni toyota testy sportovni  

Každopádně je přístup Toyoty sympatičtější než u Subaru. Jeho základní verze BRZ stojí sice ještě méně (709.000 Kč), má však „ošizenou“ techniku – chybí jí samosvorný diferenciál, má slabší brzdy, delší stálý převod a vyšší světlou výšku než plnotučná varianta Sport. Nic z toho se u Toyoty naštěstí nekoná.

To znamená, že GT86 s křídlem jezdí vlastně úplně stejně jako GT86 se standardním křidýlkem. Nejen, že je tato Toyota nejdostupnější zadokolkou na trhu, k této zásadní vlastnosti přidává výkonný atmosférický motor a dobře naladěný, hravý podvozek. Interiér je navržen účelně, nabízí anatomická sedadla s ideální oporou v zatáčkách, výborný výhled dopředu a do stran, přehledný přístrojový štít s dominantním otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, ale také jednoduchý a vhodně tvarovaný volant, nebo řadicí páku, která je doslova po ruce. S praktickou využitelností kupé je to trochu slabší, ale GT86 chce porážet hot hatche radostí z jízdy a nenapodobitelným vyvážením klasické koncepce, nikoliv přepravní kapacitou.

Způsob, jakým se GT86 nechá vodit, v dané cenové kategorii nemá srovnání. Řízení je osazeno elektromechanickým posilovačem, přesto je precizní a hlavně k rukám řidiče propouští informace o dění pod předními koly. Tato podstatná vlastnost se dnes bohužel i z rychlejších aut vytrácí, sportovní Toyota ji dosahuje díky klasické koncepci, která nevyžaduje zbytečné kompromisy v nastavení geometrie přední nápravy.

Podvozek je příjemně tuhý. Přestože se karoserie téměř nenaklání, jsou limity auta jasně čitelné a podvozek je velmi poslušný. Umí se samozřejmě vydat i vstříc nedotáčivosti, takové chování je ale vždy důsledkem řidičské chyby. S přetáčivými smyky to ale taky není nijak žhavé – stabilizační systém vás nikam nepustí a i po jeho deaktivaci se musíte snažit, abyste na suchu poslali GT86 do zatáčky opravdu dveřmi napřed.

toyota testy sportovni toyota testy sportovni  

Na vině je především atmosférický dvoulitrový motor se 147 kW a 205 N.m. Konkurenti mají pohonné jednotky větší a výkonnější, a tak si mohou k jízdě smykem pomoci přebytkem výkonu. Výsledkem bude powerslide, na který byste si u Toyoty měli nechat zajít chuť. Je to snad špatně? To určitě ne, GT86 naopak místo laciných efektů nutí řidiče pracovat na svých schopnostech a výměnou za to mu dává opravdové potěšení z jízdy, kterému se v pásmu do milionu korun dokáže přiblížit jedině Nissan 370Z.

Nejdiskutabilnějším bodem v tom celém proto nakonec zůstává motor. Ano, je silný, na sešlápnutí pedálu plynu reaguje rychle a dokáže se rozjet daleko za hranici 200 km/h. V přímém směru ale moc působivý není a plné akcelerace se dočkáte jedině tehdy, když budete správně pracovat s převodovkou. Zřejmě se proto nebudeme příliš mýlit, když prohlásíme, že s něčím silnějším nebo alespoň přeplňovaným pod kapotou by si tato Toyota našla cestu k širšímu okruhu zákazníků…

Video se připravuje ...

Nejlevnější verze modelu799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Základ s testovaným motorem799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Testovaný vůz s výbavou799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)

toyota testy sportovni toyota testy sportovni  

Plusy

  • Jízdní vlastnosti
  • Pozice za volantem
  • Řízení
  • Hravost a čitelnost podvozku

Minusy

  • Omezené možnosti individualizace
  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Výkon v nižších a středních otáčkách

Foto: Petr Homolka

Diskuze (118)
Toyota GT86 Aero pack
Cena základní sestavy 800 Kč
Výbava základní sestavy Denní svícení, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, zadní spoiler, sada na opravu pneumatik, mlhovky, manuální klimatizace, stabilizační systém, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, zadní diferenciál LSD, volant a řadicí páka v kůži, multimediální systém Toyota Touch (displej 6,1“, 6 reproduktorů), kožená vyhřívaná sedadla, centrální zamykání atd. Kč
Cena testované sestavy 800 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 365
Rozměr pneu: 215/45 R17
Toyota GT86 Aero pack
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
11. 1. 2014 23:51
Re: Výkon v nižších a středních otáčkách
Ivoš155 - Tak v tej Astre OPC si zjavne nikdy nesedel, nie som nejaky extra vodic, ale to auto je krasne ovladatelne a zabavne aj pre priemerneho vodica - z velkej casti kvoli uzavierke diferencialu a prave tym 280 konikom ;)
8. 1. 2014 22:58
Re: Výkon v nižších a středních otáčkách


The final 2013 sales figures are in for the 86 twins and they were a success by any traditional measurement.
The FR-S sold 18,327 units while the BRZ sold 8,587 units, for a total of 26,914 sold.
Compare this to the first full year sales of rivals cars – the 370Z sold 13,117 units in 2009 and the MX-5 Miata sold 16,897 units in 2006.

[odkaz]
7. 1. 2014 16:08
super
Toyota nie su len nudne spolahlive auta pre rodicov na dochodku! :-) Je skvele, ze niekto este ponuka sportove kupe klasickej koncepcie.
5. 1. 2014 19:54
Re: Výkon v nižších a středních otáčkách
Toyota tímto autem dokázala že sportak nemusí mýt velkej výkon a obr kola ale stačí že bude mít malej výkon ,bude lehké a ty uzké kola z priusu sou tam od toho aby si mohl jezdit v nízkých rychlostech bokem.

Já jsem v tomhe autě jel na okruhu ale boužel jen jako spolujezdec a bylo to supeeeer. :-)
Avatar - Bully_
5. 1. 2014 16:51
Re: Hmmm
V zapadni Evrope si mladi kupuji H-H, ale tohle je celkem dobra alternativa. Bohuzel za stejnou cenu min muziky- co se tyka jizdnich vykonu, vybavy, komfortu, prakticnosti, ne jizdnich zazitku, na to prijdou pozdeji :-) Supersporty si (az na par vyjimek) ve skutecnosti kupuji bohati lide ve veku +- nastupu do duchodu.