Test Auto.cz

Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou

3.1. 2014
Verdikt
 

Má sportovní bodykit, ale přitom je díky chudší výbavě levnější než standardní provedení. Tomu se říká zajímavá nabídka.

Sportovní kupé Toyota GT86 přichází s novou verzí. Jmenuje se výmluvně Aero pack a od standardního provedení se liší aerodynamickým bodykitem. Upravené nárazníky, rozšířené prahy, polepy a hlavně velké křídlo tuto verzi viditelně odlišují od ostatních GT86. Má to ale jednu chybu – kola zůstávají stejná, takže se sedmnáctipalcové ráfky s pneumatikami 215/45 v blatnících trochu ztrácejí. Této Toyotě by určitě slušel širší postoj.

Naopak cenová politika je silnou zbraní Aero packu, „okřídlená“ GT86 totiž vyjde o 50.000 korun levněji! To proto, že výbava není tak rozsáhlá jako ve verzi Premium – chybí kožené čalounění, vyhřívání sedadel, bezklíčový vstup nebo tempomat, klimatizace je jenom manuální. Také přední světlomety jsou klasické halogenové. Tedy to všechno platí, pokud si GT86 odvezete ze showroomu. Testovaná GT86 Aero pack vznikla už v předstihu, a tak jde ve skutečnosti o verzi Premium s dodatečně namontovaným bodykitem. Nenechte se proto zmást fotkami.

obrázek [600 x 391]  

Každopádně je přístup Toyoty sympatičtější než u Subaru. Jeho základní verze BRZ stojí sice ještě méně (709.000 Kč), má však „ošizenou“ techniku – chybí jí samosvorný diferenciál, má slabší brzdy, delší stálý převod a vyšší světlou výšku než plnotučná varianta Sport. Nic z toho se u Toyoty naštěstí nekoná.

To znamená, že GT86 s křídlem jezdí vlastně úplně stejně jako GT86 se standardním křidýlkem. Nejen, že je tato Toyota nejdostupnější zadokolkou na trhu, k této zásadní vlastnosti přidává výkonný atmosférický motor a dobře naladěný, hravý podvozek. Interiér je navržen účelně, nabízí anatomická sedadla s ideální oporou v zatáčkách, výborný výhled dopředu a do stran, přehledný přístrojový štít s dominantním otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, ale také jednoduchý a vhodně tvarovaný volant, nebo řadicí páku, která je doslova po ruce. S praktickou využitelností kupé je to trochu slabší, ale GT86 chce porážet hot hatche radostí z jízdy a nenapodobitelným vyvážením klasické koncepce, nikoliv přepravní kapacitou.

TEST Subaru BRZ – Každodenní dávka emocí

Způsob, jakým se GT86 nechá vodit, v dané cenové kategorii nemá srovnání. Řízení je osazeno elektromechanickým posilovačem, přesto je precizní a hlavně k rukám řidiče propouští informace o dění pod předními koly. Tato podstatná vlastnost se dnes bohužel i z rychlejších aut vytrácí, sportovní Toyota ji dosahuje díky klasické koncepci, která nevyžaduje zbytečné kompromisy v nastavení geometrie přední nápravy.

Podvozek je příjemně tuhý. Přestože se karoserie téměř nenaklání, jsou limity auta jasně čitelné a podvozek je velmi poslušný. Umí se samozřejmě vydat i vstříc nedotáčivosti, takové chování je ale vždy důsledkem řidičské chyby. S přetáčivými smyky to ale taky není nijak žhavé – stabilizační systém vás nikam nepustí a i po jeho deaktivaci se musíte snažit, abyste na suchu poslali GT86 do zatáčky opravdu dveřmi napřed.

obrázek [600 x 327]  

Na vině je především atmosférický dvoulitrový motor se 147 kW a 205 N.m. Konkurenti mají pohonné jednotky větší a výkonnější, a tak si mohou k jízdě smykem pomoci přebytkem výkonu. Výsledkem bude powerslide, na který byste si u Toyoty měli nechat zajít chuť. Je to snad špatně? To určitě ne, GT86 naopak místo laciných efektů nutí řidiče pracovat na svých schopnostech a výměnou za to mu dává opravdové potěšení z jízdy, kterému se v pásmu do milionu korun dokáže přiblížit jedině Nissan 370Z.

Nejdiskutabilnějším bodem v tom celém proto nakonec zůstává motor. Ano, je silný, na sešlápnutí pedálu plynu reaguje rychle a dokáže se rozjet daleko za hranici 200 km/h. V přímém směru ale moc působivý není a plné akcelerace se dočkáte jedině tehdy, když budete správně pracovat s převodovkou. Zřejmě se proto nebudeme příliš mýlit, když prohlásíme, že s něčím silnějším nebo alespoň přeplňovaným pod kapotou by si tato Toyota našla cestu k širšímu okruhu zákazníků…

Video

Nejlevnější verze modelu799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Základ s testovaným motorem799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Testovaný vůz s výbavou799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)

obrázek [600 x 374]  

Plusy

  • Jízdní vlastnosti
  • Pozice za volantem
  • Řízení
  • Hravost a čitelnost podvozku

Minusy

  • Omezené možnosti individualizace
  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Výkon v nižších a středních otáčkách
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86 Aero pack

Cena v základní výbavě: 800 Kč Cena v testované výbavě: 800 Kč

Základní výbava:Denní svícení, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, zadní spoiler, sada na opravu pneumatik, mlhovky, manuální klimatizace, stabilizační systém, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, zadní diferenciál LSD, volant a řadicí páka v kůži, multimediální systém Toyota Touch (displej 6,1“, 6 reproduktorů), kožená vyhřívaná sedadla, centrální zamykání atd.

Výbava testovaného vozu:základní

Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu

Francouzská energetická společnost Total plánuje v Texasu…

VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru

V pátek 24. března se Shane Kimbrough (NASA) a Thomas…

Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky? Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky?

Příští čtvrtstoletí bude diktováno reálpolitikou. Musí to…

 
Technické údaje
Motor Toyota GT86 Aero pack
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 365
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá

Letošní série Top Gearu vymění nejen moderátory, ale i…

Toyota GT86 s motorem Ferrari poprvé v akci. Pálí gumy na požádání! (video) Toyota GT86 s motorem Ferrari poprvé v akci. Pálí gumy na požádání! (video)

Lidé mají občas opravdu šílené nápady. Třeba jako nacpat…

 



 
Burnout zadních pneumatik: Opravdu hoří jen gumy? Nenechte se zmást...

Burnout zadních pneumatik: Opravdu hoří jen gumy? Nenechte se zmást...

Dnes 18:50

S moderním systémem, jaký má třeba současný Ford Mustang, je „pálení gum“ hnané nápravy relativně snadné, jak toho ale docílit u starších automobilů?




Blesk.cz

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním představením

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním…

Jeden z nejočekávanějších mobilů současnosti Samsung Galaxy S8, který má být oficiálně představen až ve středu,…

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

 

iSport.cz

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila Cibulkovou, uspěl i Berdych

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…