Test Auto.cz

Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou

3.1. 2014
Verdikt
 

Má sportovní bodykit, ale přitom je díky chudší výbavě levnější než standardní provedení. Tomu se říká zajímavá nabídka.

Sportovní kupé Toyota GT86 přichází s novou verzí. Jmenuje se výmluvně Aero pack a od standardního provedení se liší aerodynamickým bodykitem. Upravené nárazníky, rozšířené prahy, polepy a hlavně velké křídlo tuto verzi viditelně odlišují od ostatních GT86. Má to ale jednu chybu – kola zůstávají stejná, takže se sedmnáctipalcové ráfky s pneumatikami 215/45 v blatnících trochu ztrácejí. Této Toyotě by určitě slušel širší postoj.

Naopak cenová politika je silnou zbraní Aero packu, „okřídlená“ GT86 totiž vyjde o 50.000 korun levněji! To proto, že výbava není tak rozsáhlá jako ve verzi Premium – chybí kožené čalounění, vyhřívání sedadel, bezklíčový vstup nebo tempomat, klimatizace je jenom manuální. Také přední světlomety jsou klasické halogenové. Tedy to všechno platí, pokud si GT86 odvezete ze showroomu. Testovaná GT86 Aero pack vznikla už v předstihu, a tak jde ve skutečnosti o verzi Premium s dodatečně namontovaným bodykitem. Nenechte se proto zmást fotkami.

obrázek [600 x 391]  

Každopádně je přístup Toyoty sympatičtější než u Subaru. Jeho základní verze BRZ stojí sice ještě méně (709.000 Kč), má však „ošizenou“ techniku – chybí jí samosvorný diferenciál, má slabší brzdy, delší stálý převod a vyšší světlou výšku než plnotučná varianta Sport. Nic z toho se u Toyoty naštěstí nekoná.

To znamená, že GT86 s křídlem jezdí vlastně úplně stejně jako GT86 se standardním křidýlkem. Nejen, že je tato Toyota nejdostupnější zadokolkou na trhu, k této zásadní vlastnosti přidává výkonný atmosférický motor a dobře naladěný, hravý podvozek. Interiér je navržen účelně, nabízí anatomická sedadla s ideální oporou v zatáčkách, výborný výhled dopředu a do stran, přehledný přístrojový štít s dominantním otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, ale také jednoduchý a vhodně tvarovaný volant, nebo řadicí páku, která je doslova po ruce. S praktickou využitelností kupé je to trochu slabší, ale GT86 chce porážet hot hatche radostí z jízdy a nenapodobitelným vyvážením klasické koncepce, nikoliv přepravní kapacitou.

TEST Subaru BRZ – Každodenní dávka emocí

Způsob, jakým se GT86 nechá vodit, v dané cenové kategorii nemá srovnání. Řízení je osazeno elektromechanickým posilovačem, přesto je precizní a hlavně k rukám řidiče propouští informace o dění pod předními koly. Tato podstatná vlastnost se dnes bohužel i z rychlejších aut vytrácí, sportovní Toyota ji dosahuje díky klasické koncepci, která nevyžaduje zbytečné kompromisy v nastavení geometrie přední nápravy.

Podvozek je příjemně tuhý. Přestože se karoserie téměř nenaklání, jsou limity auta jasně čitelné a podvozek je velmi poslušný. Umí se samozřejmě vydat i vstříc nedotáčivosti, takové chování je ale vždy důsledkem řidičské chyby. S přetáčivými smyky to ale taky není nijak žhavé – stabilizační systém vás nikam nepustí a i po jeho deaktivaci se musíte snažit, abyste na suchu poslali GT86 do zatáčky opravdu dveřmi napřed.

obrázek [600 x 327]  

Na vině je především atmosférický dvoulitrový motor se 147 kW a 205 N.m. Konkurenti mají pohonné jednotky větší a výkonnější, a tak si mohou k jízdě smykem pomoci přebytkem výkonu. Výsledkem bude powerslide, na který byste si u Toyoty měli nechat zajít chuť. Je to snad špatně? To určitě ne, GT86 naopak místo laciných efektů nutí řidiče pracovat na svých schopnostech a výměnou za to mu dává opravdové potěšení z jízdy, kterému se v pásmu do milionu korun dokáže přiblížit jedině Nissan 370Z.

Nejdiskutabilnějším bodem v tom celém proto nakonec zůstává motor. Ano, je silný, na sešlápnutí pedálu plynu reaguje rychle a dokáže se rozjet daleko za hranici 200 km/h. V přímém směru ale moc působivý není a plné akcelerace se dočkáte jedině tehdy, když budete správně pracovat s převodovkou. Zřejmě se proto nebudeme příliš mýlit, když prohlásíme, že s něčím silnějším nebo alespoň přeplňovaným pod kapotou by si tato Toyota našla cestu k širšímu okruhu zákazníků…

Video

Nejlevnější verze modelu799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Základ s testovaným motorem799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Testovaný vůz s výbavou799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)

obrázek [600 x 374]  

Plusy

  • Jízdní vlastnosti
  • Pozice za volantem
  • Řízení
  • Hravost a čitelnost podvozku

Minusy

  • Omezené možnosti individualizace
  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Výkon v nižších a středních otáčkách
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86 Aero pack

Cena v základní výbavě: 800 Kč Cena v testované výbavě: 800 Kč

Základní výbava:Denní svícení, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, zadní spoiler, sada na opravu pneumatik, mlhovky, manuální klimatizace, stabilizační systém, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, zadní diferenciál LSD, volant a řadicí páka v kůži, multimediální systém Toyota Touch (displej 6,1“, 6 reproduktorů), kožená vyhřívaná sedadla, centrální zamykání atd.

Výbava testovaného vozu:základní

Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici

Sobotní požár v hotelu v centru Prahy si vyžádal již…

Švédská levice chce zastropovat zisky části firem Švédská levice chce zastropovat zisky části firem

Švédská středo-levá menšinová vláda navrhne zastropování…

 
Technické údaje
Motor Toyota GT86 Aero pack
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 365
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo... Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo...

O otevřené verzi kupé Toyoty GT86 se hovoří už delší…

Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice…

 



 
Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dnes 11:26

Slavná pouštní Rallye Dakar byla den před startem jubilejního 30. ročníku, zrušena.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil hattrickem Newcastle

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus jako rejnok nebo průzkumný Úhoř

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus…

Britské námořnictvo představilo svou vizi, jak budou vypadat vojenské ponorky za padesát let. Inspirují se říší…

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás stále jen fantazií. Kdy se to změní?

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás…

Poslední léta přinesla i do tuzemska růst mezd. Ani štědrý rok 2017, který lidem dopřál v průměru takřka…