Test Auto.cz

Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou

3.1. 2014
Verdikt
 

Má sportovní bodykit, ale přitom je díky chudší výbavě levnější než standardní provedení. Tomu se říká zajímavá nabídka.

Sportovní kupé Toyota GT86 přichází s novou verzí. Jmenuje se výmluvně Aero pack a od standardního provedení se liší aerodynamickým bodykitem. Upravené nárazníky, rozšířené prahy, polepy a hlavně velké křídlo tuto verzi viditelně odlišují od ostatních GT86. Má to ale jednu chybu – kola zůstávají stejná, takže se sedmnáctipalcové ráfky s pneumatikami 215/45 v blatnících trochu ztrácejí. Této Toyotě by určitě slušel širší postoj.

Naopak cenová politika je silnou zbraní Aero packu, „okřídlená“ GT86 totiž vyjde o 50.000 korun levněji! To proto, že výbava není tak rozsáhlá jako ve verzi Premium – chybí kožené čalounění, vyhřívání sedadel, bezklíčový vstup nebo tempomat, klimatizace je jenom manuální. Také přední světlomety jsou klasické halogenové. Tedy to všechno platí, pokud si GT86 odvezete ze showroomu. Testovaná GT86 Aero pack vznikla už v předstihu, a tak jde ve skutečnosti o verzi Premium s dodatečně namontovaným bodykitem. Nenechte se proto zmást fotkami.

obrázek [600 x 391]  

Každopádně je přístup Toyoty sympatičtější než u Subaru. Jeho základní verze BRZ stojí sice ještě méně (709.000 Kč), má však „ošizenou“ techniku – chybí jí samosvorný diferenciál, má slabší brzdy, delší stálý převod a vyšší světlou výšku než plnotučná varianta Sport. Nic z toho se u Toyoty naštěstí nekoná.

To znamená, že GT86 s křídlem jezdí vlastně úplně stejně jako GT86 se standardním křidýlkem. Nejen, že je tato Toyota nejdostupnější zadokolkou na trhu, k této zásadní vlastnosti přidává výkonný atmosférický motor a dobře naladěný, hravý podvozek. Interiér je navržen účelně, nabízí anatomická sedadla s ideální oporou v zatáčkách, výborný výhled dopředu a do stran, přehledný přístrojový štít s dominantním otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, ale také jednoduchý a vhodně tvarovaný volant, nebo řadicí páku, která je doslova po ruce. S praktickou využitelností kupé je to trochu slabší, ale GT86 chce porážet hot hatche radostí z jízdy a nenapodobitelným vyvážením klasické koncepce, nikoliv přepravní kapacitou.

TEST Subaru BRZ – Každodenní dávka emocí

Způsob, jakým se GT86 nechá vodit, v dané cenové kategorii nemá srovnání. Řízení je osazeno elektromechanickým posilovačem, přesto je precizní a hlavně k rukám řidiče propouští informace o dění pod předními koly. Tato podstatná vlastnost se dnes bohužel i z rychlejších aut vytrácí, sportovní Toyota ji dosahuje díky klasické koncepci, která nevyžaduje zbytečné kompromisy v nastavení geometrie přední nápravy.

Podvozek je příjemně tuhý. Přestože se karoserie téměř nenaklání, jsou limity auta jasně čitelné a podvozek je velmi poslušný. Umí se samozřejmě vydat i vstříc nedotáčivosti, takové chování je ale vždy důsledkem řidičské chyby. S přetáčivými smyky to ale taky není nijak žhavé – stabilizační systém vás nikam nepustí a i po jeho deaktivaci se musíte snažit, abyste na suchu poslali GT86 do zatáčky opravdu dveřmi napřed.

obrázek [600 x 327]  

Na vině je především atmosférický dvoulitrový motor se 147 kW a 205 N.m. Konkurenti mají pohonné jednotky větší a výkonnější, a tak si mohou k jízdě smykem pomoci přebytkem výkonu. Výsledkem bude powerslide, na který byste si u Toyoty měli nechat zajít chuť. Je to snad špatně? To určitě ne, GT86 naopak místo laciných efektů nutí řidiče pracovat na svých schopnostech a výměnou za to mu dává opravdové potěšení z jízdy, kterému se v pásmu do milionu korun dokáže přiblížit jedině Nissan 370Z.

Nejdiskutabilnějším bodem v tom celém proto nakonec zůstává motor. Ano, je silný, na sešlápnutí pedálu plynu reaguje rychle a dokáže se rozjet daleko za hranici 200 km/h. V přímém směru ale moc působivý není a plné akcelerace se dočkáte jedině tehdy, když budete správně pracovat s převodovkou. Zřejmě se proto nebudeme příliš mýlit, když prohlásíme, že s něčím silnějším nebo alespoň přeplňovaným pod kapotou by si tato Toyota našla cestu k širšímu okruhu zákazníků…

Video

Nejlevnější verze modelu799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Základ s testovaným motorem799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)
Testovaný vůz s výbavou799.900 Kč (GT86 2.0 D-4S/147 kW Aero pack)

obrázek [600 x 374]  

Plusy

  • Jízdní vlastnosti
  • Pozice za volantem
  • Řízení
  • Hravost a čitelnost podvozku

Minusy

  • Omezené možnosti individualizace
  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Výkon v nižších a středních otáčkách
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86 Aero pack

Cena v základní výbavě: 800 Kč Cena v testované výbavě: 800 Kč

Základní výbava:Denní svícení, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, zadní spoiler, sada na opravu pneumatik, mlhovky, manuální klimatizace, stabilizační systém, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, zadní diferenciál LSD, volant a řadicí páka v kůži, multimediální systém Toyota Touch (displej 6,1“, 6 reproduktorů), kožená vyhřívaná sedadla, centrální zamykání atd.

Výbava testovaného vozu:základní

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Toyota GT86 Aero pack
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1265 / 365
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice…

Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá

Letošní série Top Gearu vymění nejen moderátory, ale i…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…