Test Auto.cz

Toyota GT86 – Pořád baví

10.12. 2018
Verdikt
 

Je tu stále a stále k ní vzhlížejí ti, kteří sami sebe označují za petrolheady a řidičské nadšence. Vrásky z věku jí vyhlazují facelifty, ale jak po letech působí svým jízdním dojmem?

Když jsem kdysi poprvé četl informaci, že Toyota a Subaru uvedou kupé s pohonem zadních kol a atmosférickým motorem, znělo to jako až příliš krásný sen. Ale ten sen se nakonec doopravdy stal realitou a zadokolkové kupé na trh přišlo s celkem slušnou cenou.

Design

Pravda, pro řadu lidí to není dokonalé auto a je to v pořádku, žádné dokonalé totiž neexistuje. Často například kritizují vzhled jako nudný a nevýrazný. Mě nijak neuráží, nejsem přívržencem kudrlinek a ozdob jen na oko a tak je mi jednoduchý design Toyoty sympatický. I když je pravdou, že sportovní kupé má vzbuzovat emoce. A to že se občas změní tvar světel, otvorů v nárazníku nebo křídla má většinou praktický důvod, například zlepšení proudění vzduchu okolo auta. Elegantní silueta s dlouhou kapotou naštěstí zůstala nezměněná, svalnatě působící zadní blatníky jsou také na svém místě. Od doby uvedení ale byla karoserie upravena a je nyní o něco tužší než první prodané modely. Kupé se navíc svým svébytným znakem stylizované číslice 86 v podobě pístů snaží dokázat, že není zcela běžnou Toyotou. Ostatně číslice 86 je důležitá, právě tuto hodnotu má vrtání a zdvih válců nebo koncovky výfuku v průměru a pochopitelně tím odkazuje na staré modely AE86.

TEST 2017: Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!


Ergonomická špička

U interiéru ale již začnu trochu kritizovat – ne tak celkový tvar palubky se zvládnutou ergonomií. Ta je totiž prakticky kolmá a ještě umocňuje dojem sportovního auta. Infotainment zasazený v prostředku ovšem na pohled vypadá jak deset let starý (přestože jde o novou dotykovou obrazovku) a spínače pod ním mi regulérně připomínají devadesátá léta. Jejich červené podsvícení a velké jednoduché digitální číslice hodin ovšem dostatečně plní svou funkci a nestrhávají na sebe zbytečně pozornost. Líbí se mi páčky klimatizace pod nimi. Ocenění si zaslouží i semišová červeně prošívaná kaplička nad přístrojovkou. Nouzová zadní sedadla odpovídají konfiguraci 2+2. Já sám si za sebe nesednu ani náhodou, a pokud už se tam nacpu, nedám hlavu pod zadní sklo. Zadní opěradla se ovšem dají sklopit a zvětšíte tak skromný zavazadelník o objemu 243 litrů. Kapsy ve dveřích jsou dost malé a držáky kelímků ve středovém tunelu jsou až příliš blízko mému loktu. Nedostatky v interiéru má ostatně většina sporťáků, takže není třeba je nějak rozmazávat. Praktičnost ale mají hot-hatche pochopitelně lepší.

obrázek [600 x 403]  

Pár věcí musí mít sportovní auta zvládnuté a teď mluvím hlavně o sedadlech. Sedět se prostě ve sporťáku musí dobře, jinak nebudete nikdy spokojení, Toyota tohle zvládla na výbornou. Opěradlo spojené s hlavovou opěrkou do jediného celku krásně objímá a já se tady rychle uvelebuji do takřka ideální pozice. Tužší kožené boky krásně drží zatímco alcantara na středu sedadla je příjemně prodyšná a zamezuje klouzání po sedadle. Sedák je ukotven velmi nízko nad podlahou, jak to má být. Díky tomu je řidič necelý půl metr nad povrchem silnice a skvěle tak cítí chování auta. Řadičku a ruční brzdu má hned u pravé ruky a malý multifunkční volant s menším průměrem a naopak silnějším věncem přímo před sebou, aby bylo ovládání auta co nejsnazší. Budíky jsou krásně čitelné a ve středu je pochopitelně ten nejdůležitější - otáčkoměr. Přesně nahoře na dvanácti hodinách má číslici 7, protože právě na 7000 otáčkách vrcholí výkonová křivka motoru. Postrádám tady ovšem ukazatel teploty motoru, Toyota spoléhá jen na kontrolku, což je podle mne u sportovního auta chyba. A z uživatelského hlediska mi chyběla i funkce trojbliku. Kovové pedály jsou blízko u sebe a dovolí vám užít si i techniky pata-špička nebo meziplyny, pokud je umíte.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bi-LED světlomety, koncová LED světla, vyhřívaná přední sedadla, čalounění kombinující kůži a alcantaru, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna, multimediální systém s 6,1“ dotykovou obrazovkou, zvětšený brzdový systém, tempomat, sedm airbagů, bezklíčový vstup.

České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

 

Štítky Toyota Testy Kupé

Technické údaje
Motor Toyota GT86
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 6.4 / 7.8
Emise CO2:180
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1237 / 433
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 – Pořád baví







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Toyota GT86 TRD Special Edition: Zábava a styl v jednom balení Toyota GT86 TRD Special Edition: Zábava a styl v jednom balení

Toyota GT86 v provedení TRD Special Edition si ponechala…

Toyota zve na 24 hodin Le Mans prostřednictvím GT86 v barvách továrních speciálů Toyota zve na 24 hodin Le Mans prostřednictvím GT86 v barvách továrních speciálů

Toyota stylově zareagovala na blížící se 86. ročník…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i brankář Manchesteru United

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i…

KOMPLETNÍ POŘADÍ OD 50. DO 1. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých…

 

Reflex.cz

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond aneb nejděsivější filmy historie

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond…

Největší slávu zažila filmová hrůza v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejde zapomenout na klasiky, které…

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…