Už je to pár let, co Toyotu přestalo bavit poslouchat, jak jsou její auta sice kvalitní a spolehlivá, ale současně nudná a bezpohlavní. Do čela dosadila petrolheada Akia Toyodu a začaly se dít věci. Po silnicích se prohání jedna z posledních sportovních zadokolek staré školy, na spadnutí je malý hot-hatch a kupé se supersportovními ambicemi. Ba co víc, i produkční modely jsou nyní vizuálně i jízdně atraktivnější.
V případě svého zástupce v subkompaktní třídě si Toyota troufla docela hodně. Pro letošek přišla namísto nové generace yarisu druhá důkladná modernizace, což znamená, že před sebou máme šestileté auto. Je to vůbec ještě v nabitém segmentu B konkurenceschopný model? Tohle si nedovolí ani v této třídě tradičně silné evropské značky. Ale Japonci zjevně vědí, co dělají. Zájem o auto neklesá a majitelům prý dohromady nic nechybí. Dalo by se tedy očekávat, že se nebude spravovat, co není rozbité, ale není to tak docela pravda.
Jak moc se mi líbil první facelift, velkým fandou toho aktuálního nejsem. Nejde ani tak o příď, ta byla pouze retušována a charakter byl zachován, působí dokonce ještě dravěji, i když ještě o chloupek více „mimozemsky“, ovšem kompletní změnou zadních svítilen a tvaru pátých dveří přišel podle mě yaris o významnou část své individuality, kterou asi (jinak chvályhodná) možnost dvoubarevného lakování karoserie úplně nezachrání.
Interiér se po vzhledové stránce moc nezměnil, což znamená, že jde stále o příjemné a útulné místo k životu, vyrobené z hodnotně působících materiálů, poněkud jiné jsou výdechy ventilace a nepatrně byl upraven středový panel. Nejde o nic zásadního, ale výstupy vzduchu rozhodně působí sportovněji. A nejen ty, nová sedadla mají tužší čalounění a malinko výraznější bočnice. Lepší boční vedení je v zatáčkách rozhodně plus, ale německá tvrdost polstrování mi přišla až zbytečně přehnaná. Vyšší posaz za volantem se nezměnil, stále také platí, že by mohl mít větší rozsah podélného seřízení, v autě musí sedět vyšší osoby relativně „nakrátko“.
Šestistupňová převodovka pracuje stejně jako doposud, v rámci této třídy rozhodně patří k nejlepším, ať už jde o délku drah, přesnost nebo hladkost chodu (tam by mohla ještě trošku přidat). Zdá se tedy zatím, že yaris poněkud „přitvrdil“, což by se dalo dát do souvislosti s aktuálním motorsportovým programem automobilky. Ale tímhle to teprve všechno začíná…
Design, interiér 1/3 Motor, jízdní vlastnosti Vrátit se zpět Pokračovat ve čtení
Zobrazit celý článek