Test Auto.cz

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Fanda do WRC

12.7. 2017
Verdikt
 

Toyota se vcelku úspěšně vrátila do rallye a modernizovaný Yaris 1.5 těmto aktivitám nezpochybnitelně fandí.

Už je to pár let, co Toyotu přestalo bavit poslouchat, jak jsou její auta sice kvalitní a spolehlivá, ale současně nudná a bezpohlavní. Do čela dosadila petrolheada Akia Toyodu a začaly se dít věci. Po silnicích se prohání jedna z posledních sportovních zadokolek staré školy, na spadnutí je malý hot-hatch a kupé se supersportovními ambicemi. Ba co víc, i produkční modely jsou nyní vizuálně i jízdně atraktivnější.

V případě svého zástupce v subkompaktní třídě si Toyota troufla docela hodně. Pro letošek přišla namísto nové generace yarisu druhá důkladná modernizace, což znamená, že před sebou máme šestileté auto. Je to vůbec ještě v nabitém segmentu B konkurenceschopný model? Tohle si nedovolí ani v této třídě tradičně silné evropské značky. Ale Japonci zjevně vědí, co dělají. Zájem o auto neklesá a majitelům prý dohromady nic nechybí. Dalo by se tedy očekávat, že se nebude spravovat, co není rozbité, ale není to tak docela pravda.

Jak moc se mi líbil první facelift, velkým fandou toho aktuálního nejsem. Nejde ani tak o příď, ta byla pouze retušována a charakter byl zachován, působí dokonce ještě dravěji, i když ještě o chloupek více „mimozemsky“, ovšem kompletní změnou zadních svítilen a tvaru pátých dveří přišel podle mě yaris o významnou část své individuality, kterou asi (jinak chvályhodná) možnost dvoubarevného lakování karoserie úplně nezachrání.

Interiér se po vzhledové stránce moc nezměnil, což znamená, že jde stále o příjemné a útulné místo k životu, vyrobené z hodnotně působících materiálů, poněkud jiné jsou výdechy ventilace a nepatrně byl upraven středový panel. Nejde o nic zásadního, ale výstupy vzduchu rozhodně působí sportovněji. A nejen ty, nová sedadla mají tužší čalounění a malinko výraznější bočnice. Lepší boční vedení je v zatáčkách rozhodně plus, ale německá tvrdost polstrování mi přišla až zbytečně přehnaná. Vyšší posaz za volantem se nezměnil, stále také platí, že by mohl mít větší rozsah podélného seřízení, v autě musí sedět vyšší osoby relativně „nakrátko“.

Šestistupňová převodovka pracuje stejně jako doposud, v rámci této třídy rozhodně patří k nejlepším, ať už jde o délku drah, přesnost nebo hladkost chodu (tam by mohla ještě trošku přidat). Zdá se tedy zatím, že yaris poněkud „přitvrdil“, což by se dalo dát do souvislosti s aktuálním motorsportovým programem automobilky. Ale tímhle to teprve všechno začíná…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Cena v základní výbavě: 356 900 Kč Cena v testované výbavě: 373 900 Kč

Základní výbava:Toyota Safety Sense (předkolizní bezpečnostní systém, systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek), asistent rozjezdu do kopce, 7 airbagů včetně kolenního, 2 úchyty ISOFIX, halogenové světlomety projektorového typu, přední mlhovky, přední loketní opěrka, kožený volant, tmavé čalounění střechy (stropnice), aktivní opěrky hlavy sedadel, elektricky ovládaná skla všech bočních dveří, vyhřívaná zpětná zrcátka, multifunkční palubní počítač, barevný TFT displej v přístrojovém štítu, tempomat, samočinná dvouzonová klimatizace, zpětná parkovací kamera, bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka – elektricky sklopná, vyhřívaná přední sedadla, senzor šera, atd.

Výbava testovaného vozu:Toyota Touch 2 s navigací Go včetně 3leté aktualizace (český jazyk) (17.000,-),

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris 1.5 VVT-iE
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 136 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.2 / 5
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 1180
Objem nádrže (l):42
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3945
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Fanda do WRC







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 






 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak získat od státu až 450 tisíc?

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak…

Od poloviny října mohou lidé nově žádat o dotace na zateplení, které provedou svépomocí. Není to ale jediná…

 

iSport.cz

Konec? O tom Hejnová neuvažovala. Teď se raduje z tréninků a plánuje Tokio

Konec? O tom Hejnová neuvažovala. Teď se raduje z…

Zpropadená sezona vrcholící nešťastným mistrovství Evropy v Berlíně. Takový byl hodně ve zkratce uplynulý tři…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…