Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion – Víc než Passat?

David Bureš
Diskuze (275)
Volkswagen opět postavil sportovně laděný vůz na bázi Passatu. Jen už se nejmenuje (Passat) CC, ale Arteon. Je to jeho jediná změna? Ale kdeže...


Design, interiér


Volkswagen už je dlouhá léta evropskou jedničkou nejen mezi kompakty, ale také ve střední třídě, kde se stále populárnějšími zástupci prémiových značek léta úspěšně soupeří Passat. Oblíbený manažerský sedan a kombi ale není pro všechny, někteří zákazníci se chtějí odlišit, a tak k němu Volkswagen nabídl v roce 2008 alternativu v podobě Passatu CC. Ten se letos dočkal nástupce, který jsme krátce po vstupu na český trh podrobili důkladnému redakčnímu testu.

Novinka se přitom proti předchůdcům ještě více odlišila od výchozího Passatu. Už se nejmenuje Passat CC, ani CC, což trochu mátlo – v tomto případě zkratka neznamenala jako obvykle coupé-cabriolet, nýbrž comfort coupé – ale Arteon. Navíc už není sedanem, ale fastbackem, tedy automobilem s výklopnou zadní stěnou. A také design je výrazně odlišný, už to není jen Passat s nižší siluetou, ale svébytně vypadající automobil.

Základem ale zůstává platforma Passatu, známá modulární architektura MQB, a tak jsme se v prvním testu Arteonu ptali hlavně na to, zda je proti výchozímu autu opravdu o tolik jiný. A jelikož jsme měli po ruce i někdejšího předchůdce, Passat CC (následné CC, představené v roce 2011, bylo jen jeho modernizací), porovnali jsme novinku i s ním.

Tohle není typické VW

Volkswagen obvykle staví designově poněkud nudné vozy, s novým Arteonem se ale rozhodl vsadit na dynamické tvary, které lákají pozornost. Ještě žádný Volkswagen, se kterým jsme kdy jezdili, nevzbuzoval takový zájem jako Arteon. Udivené výrazy a vytahování mobilních telefonů pro fotku si obvykle spojujeme s nějakým sporťákem a supersportem, nikoliv s modelem střední třídy od největší evropské automobilky.


Je pravda, že s Arteonem se německý výrobce opravdu odvázal. Oproti předchozímu Passatu CC i jeho nástupci CC vypadá mnohem výrazněji, a to přestože je základní silueta vlastně shodná. Vždyť záď prošla vlastně jen evolucí a také přední kapota vypadá nápadně podobně jako předchůdců. Samotná příď s výrazným chromováním a světlomety opticky propojenými s maskou chladiče se inspirovala dva roky starou studií Sport Coupe Concept GTE a je o hodně agresivnější než u (Passatu) CC. Přidejte k tomu výrazně tvarované boky nebo švihácký spoiler na zádi a jiný nárazník testované verze R Line a máte před sebou majestátního drsňáka, který je navíc zcela odlišný než technicky spřízněný Passat.

S ním sice Arteon sdílí platformu MQB nebo motory, z hlediska rozměrů je ale větší. Rozvor se proti Passatu natáhl z 2.786 mm na 2.837 mm (+51 mm), ve srovnání s předchůdcem se prodloužil dokonce o 126 mm! Výsledkem je tak automobil dlouhý 4.862 mm, který už skoro dělá krok směrem k vyšší střední třídě.

Volkswagen Arteon – srovnání vnějších rozměrů s předchůdci
ModelVW ArteonVW CCVW Passat CC
Roky výroby2017-2012-20172008-2011
Délka (mm)486248024799
Šířka (mm)187118551855
Výška (mm)145014171417
Rozvor (mm)283727112711

Nečekaně královský prostor

Pokud byste čekali, že podobně odvážně jako exteriér bude koncipován také interiér Arteonu, budete zklamání. V tomto případě totiž auto navázalo na předchůdce a rovněž přejalo kabinu z technicky spřízněného Passatu. Koncepce s opticky propojenými výdechy ventilace před spolujezdcem nebo analogové hodiny na vrchu středového panelu jsou tak už dobře známými detaily.

Jako největší rozdíl se může zdát na přání dodávaná, velká obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 9,2 palce, ta už je ale pro Passat rovněž nabízená. A ta je navíc prvkem, který bychom rádi v jiném provedení. K samotnému multimediálnímu systému nemáme výhrad, ovládání je přehledné, obraz je díky vysokému rozlišený 1280 x 640 pixelů jasný a jemný, parádní rozlišení má i zpětná parkovací kamera a perfektně funguje i hlasové ovládání, jenže stačí se dotykového displeje párkrát dotknout a rázem je nepříjemně oťapkaný. Na první pohled elegantní skleněný design tak v praxi působí neesteticky.

Shodná palubní deska ale ve finále může vadit jen z hlediska image, protože jinak ji vlastně není co vytknout. Sportovní multifunkční volant verze R Line se parádně drží, digitální přístrojový štít Active Info Display (standard od verze Elegance) s upravenou grafikou přehledně zobrazuje jednotlivé informace a i to zpracování a výběr materiálů je na vysoké úrovni.

Pokud bychom měli Arteona srovnávat s předchůdcem, tak vedle zcela přepracované palubní desky s více funkcemi, zjistíme, že proměnou prošly také sedačky. (Passat) CC nadchnul nadmíru pohodlnými sedačkami, z nichž nebolela záda ani po stovkách kilometrů, a zároveň díky výraznému tvarování perfektně podržela. To Arteon má sice také nadmíru pohodlné sedačky, řekli bychom ale, že u předchůdce byly ještě o chlup lepší. V Arteonu jsou ale sedadla širší, navíc se pocitově sedí níže, skoro jako v kupé, což zdůrazňuje sportovní charakter auta.

Volkswagen Arteon – srovnání vnitřních rozměrů s předchůdcem
ModelVW ArteonVW Passat CC
Podélný prostor vpředu min/max [mm]:870/1120880/1130
Podélný prostor vzadu min/max [mm]:680/930600/850
Výška nad sedadlem – vpředu [mm]:970980
Výška nad sedadlem – vzadu [mm]:900890
Šířka vpředu [mm]:15101490
Šířka vzadu [mm]:15001500
Délka sedáku vpředu [mm]:500480
Délka sedáku vzadu [mm]:460460
Výška opěradla vpředu [mm]:650660
Výška opěradla vzadu [mm]:670680
Výška sedáku vzadu [mm]:340310

Majitelé Passatu CC a CC pak doslova v šoku budou při usazení se na zadní sedadla. Jestliže u dosavadních modelů bylo vzadu poměrně málo místa, a to hlavně z hlediska podélného prostoru, v Arteonu je díky dlouhatánskému rozvoru až královský prostor. Se svými 182 centimetry jsem měl habaděj místa před koleny a také dostatečnou rezervu nad hlavou. To Passat CC nabízel jen průměrný prostor před koleny. Zadní sedáky Arteonu navíc slušně podpírají stehna, a to i díky svému vyššímu uložení. Jenže ve finále jsou sedačky pohodlnější v předchůdci, který nabízel výrazné tvarování i vzadu, zatímco Arteon raději vsadil na plošší lavici, díky níž je však více místa na prostředním sedáku. Nespornou výhodou novinky je pak vyšší vzdušnost, díky dodatečným okénkům za zadními bočními dveřmi je uvnitř více světla, zatímco v Passatu CC jste se vzadu mohli kvůli omezenému prosklení cítit poněkud stísněně.


Důležitou změnou proti předchůdci je také přístup do zavazadelníku, kterým se Arteon rovněž odlišil od Passatu. Jestliže (Passat) CC byl stejně jako výchozí model sedanem, novinka se převtělila do fastbacku, tedy auta s výklopnou zádí. Jestliže tak přístup do kufru (Passatu) CC byl kvůli malému víku značně omezený, do Arteona se vám bagáž bude nakládat hravě.

Výhodou je podle oficiálních údajů také objem zavazadelníku, hodnota 563 litrů je o hezkých 111 litrů více než u předchozí generace. Jenže přeměření obou kufrů dokazuje, že Arteon nahání objem hlavně různými záhyby. Na šířku mezi podběhy, minimální délku i výšku byl na tom (Passat) CC dokonce o chlup lépe. Vedle snadného přístupu elektricky otevíraným víkem (klidně i kopnutím pod nárazník) jsou výhodou Arteonu rovněž praktické háčky na uchycení nákupních tašek, zatímco po sklopení zadních sedadel není ani u jednoho vozu plocha zcela rovná. Mírný schod nicméně vyrovnává nakloněná rovina tvořená kobercem na dně kufru.

Volkswagen Arteon – srovnání rozměrů zavazadelníku s předchůdcem
ModelVW ArteonVW Passat CC
Objem zavazadelníku [l]563/1557452/1405
Šířka zavazadelníku mezi podběhy [mm]10001010
Délka zavazadelníku [mm]11401150
Výška zavazadelníku (po plato) [mm]490510

Motor, jízdní vlasnosti


Silné biturbo, ale co ten zvuk?

Jakožto model usazený v nabídce nad Passatem, je Arteon nabízen jen se silnějšími motory. V tuto chvíli jsou na českém trhu dostupné pouze tři jednotky, základem je turbodiesel 2.0 TDI (110 kW), nad nímž stojí testovaný dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2.0 BiTDI (176 kW), zatímco benzinové jednotky zastupuje jen vrcholný čtyřválec 2.0 TSI s 206 kW. Ještě letos ale nabídku doplní také základní 1.5 TSI Evo (110 kW) a dva dvoulitry se 140 kW, zážehový a vznětový.

Pokud ale nebudete čekat a rovnou sáhnete po zkoušeném biturbu, vlastně se vám ani nebudeme divit a nebudeme vás přemlouvat. Dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr známe už z Passatu nebo Tiguanu, a tak víme, že umí nadchnout. Sil má na rozdávání už od nízkých otáček, od nějakých 1200, aby jeho zátah neutuchal až k nějakým 4000 otáčkám. Díky dvěma turbům je zátah lineární, bez nějakého skokového nástupu.

Otázkou je však zvuk, který je v kabině Arteonu docela slyšet. Nutno ale podotknout, že testovaný kousek na svém kontě neměl ani 1.000 najetých kilometrů, a tak se může ještě uklidnit. U testovaného kousku ale byl zvuk biturba zvlášť za studena vcelku hrubý, což se k luxusnímu charakteru tohoto auta nehodí. Jakmile se ale jednou zahřeje, myšlenky na šestiválec klidně zaženete, byť já osobně bych se takovému agregátu, ať už naftovému nebo benzinovému vůbec nebránil. K osobnosti Arteonu by šestiválec ladil dokonale. Do útrob studie Sport Coupe Concept GTE se navíc takový agregát vešel, a tak se šestiválce v Arteonu třeba nakonec dočkáme...


Šestiválec pod kapotou by navíc nevadil ani z hlediska spotřeby, protože věříme, že by ve finále jezdil za stejné hodnoty jako dvakrát přeplňovaný dvoulitr. Když jsme se trochu rozdováděli na okreskách, rázem jsme přesáhli desetilitrovou spotřebu, přes kterou jsme se dostali i ve městě. Na dálnici jsme však jezdili za sedm litrů, což byl nakonec i závěrečný průměr. S ohledem na sílu agregátu to nejsou špatná čísla, myslíme si ale, že v případě použití šestiválce by naměřené hodnoty byly v reálném prostředí velice podobné.

Volkswagen Arteon – srovnání s konkurencí
ModelVW ArteonAudi A5 SportbackBMW 4 Gran Coupé
Motor2.0 Bi-TDI3.0 TDI25d
Pohon4x44x44x2
Zdvihový objem [cm3]196829671995
Válce/ventily4/46/44/4
Největší výkon [kW/min]176/4000160/4000-5000165/4400
Točivý moment [N.m/min]500/1750-2500400/1250-3750450/1500-3000
Převodovka7DS7DS8A
Max. rychlost [km/h]245245247
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,56,46,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,94,64,6
Základní cena [Kč]1.313.9001.305.9001.281.566

Jedinou možností k 2.0 Bi-TDI je sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, k luxusnímu charakteru Arteonu by se ostatně manuál ani nehodil. I z toho důvodu u nás aktuálně není dostupný pro žádný motor. K dvouspojkové převodovce ale máme v tomto případě jen minimum výhrad, a tak je ideální volbou.

Při běžné jízdě řadí převodovka rychle a hladce, jestliže ale budete žádat hbitější reakce, je dobré zvolit sportovní režim. V základním „déčku“ převodovka obvykle řadí co nejvyšší převod pro snížení spotřeby paliva, výsledkem čehož může motor někdy působit slaběji, než co se v něm ve skutečnosti skrývá. Řešení se tak skrývá v zařazení „eska,“ v němž už je všechno v pořádku. Navíc v případě ustáleného tempa i tento režim klidně sníží otáčky přeřazením na vyšší převod. Při rozjíždění pak převodovka necuká, a tak celkový charakter převodovky hodnotíme kladně.

Převodovce navíc nechybí ani nejmodernější funkce. Na vyřazování na neutrál při sepnutém ekologickém režimu jsme si už zvykli, opravdovou novinkou je ale přizpůsobení řazení podle zvolené trasy v mapě navigace. Stačí jen zapnout adaptivní tempomat a jakmile Arteon uvidí, že budete sjíždět z dálnice, projíždět kruhovým objezdem nebo odbočovat na křižovatce, automaticky zpomalí a podřadí si. Vše přitom probíhá naprosto hladce, až si řeknete, že ta autonomní auta budou mít přece jen něco do sebe.

Přesto je potřeba tuto funkci stále hlídat. Při sjíždění na dálnici funguje parádně, stejně tak si dává pozor i na prudké zatáčky, jestliže ale pojedete se zapnutým tempomatem podle navigace ve městě, myslete na to, že při odbočování Arteon občas zvolí rychlejší tempo, než by se dalo čekat, a to zvlášť v úzkých uličkách.

S touto funkcí souvisí i schopnost adaptivního tempomatu přizpůsobit se aktuálnímu rychlostnímu limitu. Automobil se přitom neorientuje jen dat mapových podkladů, ale také z čtení rychlostních značek. I při testování na českých silnicích tato funkce funguje nečekaně dobře, všimli jsme si ale, že na některé značky Arteon nereaguje. Typicky se jedná o značku „dálnice,“ na níž zareaguje až poté, co mu mapové podklady řeknou, že skutečně jede po dálnici, nebo „konec omezené rychlosti.“ Stejně tak mapové podklady by ještě chtělo vylepšit, při výjezdu z Prahy po magistrále si Arteon stotřicítky všiml až v půlce cesty před Průhonicemi... Funkce přizpůsobení se limitům ale lze vypnout, a tak se na ní nemusíte spoléhat.

Sporťák, nebo limuzína?

Z hlediska jízdních vlastností se autu daří zkombinovat dva odlišné charaktery. Sportovní vizáž naznačuje dynamické schopnosti, zatímco zařazení modelu v hierarchii nabídky Volkswagenu evokuje spíše pohodlí. Arteon ale zvládá skloubit oba charaktery.

Arteon tak na jednu stranu s ohledem na svoji velikosti nečekaně hbitě projíždí i utažené zatáčky a na druhou stranu poskytuje posádce až prémiovou úroveň pohodlí. S jízdními schopnostmi vozu vedle pohonu všech kol pomáhá třeba elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, zatímco komfort vylepšují elektronicky nastavitelné tlumiče.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida

Na adaptivní podvozek jsme si u Volkswagenů již zvykli, u Arteonu je ale novinkou možnost plynulé regulace tuhosti tlumičů od toho nejtvrdšího po ten nejměkčí, díky čemuž si svoje ideální nastavení najde opravdu každý. Nám osobně se nejvíce osvědčil „Normal“ s lehkým vychýlením do Comfortu. V komfortním režimu se automobil na nerovnostech už hodně houpe, zatímco ve sportovním módu uslyšíte podupávání kol na nerovnostech. Naopak kolem výchozího nastavení se dočkáte skvělého kompromisu mezi jistotou a komfortem.

Obecně komfort je na vysoké úrovni. Přestože testovaný exemplář obouval velká dvacetipalcová kola, ani na českých silnicích jsme si toho vlastně nevšimli. Od podvozku se neozývají rány, navíc i větší nerovnosti zvládá auto s přehledem, tedy pokud nemáte sepnutý sportovní režim. I na dálnici je automobil slušně odhlučněn, a to navzdory použití bezrámových oken. Při 140 km/h jsme si však na dlouhých cestách povšimli nepříjemného hluku od motoru, a tak je řešením lehce zrychlit, nebo naopak zpomalit. Velkou pochvalu naopak zaslouží adaptivní diodová světla, která svítí parádně a rychle reagují na okolní provoz.

Není drahý?

Přestože máme na Arteona mnohá slova chvály, jednu podstatnou chybu na něm přece jen najdeme. A tou je cena, která je podle našeho vkusu až příliš vysoká. Testované biturbo aktuálně pořídíte minimálně za 1.313.900 Kč, což je opravdu hodně. Vždyť za dokonce nižší cenu klidně můžete mít Audi A5 Sportback s naftovým šestiválcem 3.0 TDI o výkonu 160 kW! Výchozí Passat sedan pak s tímto agregátem začíná na 1.068.900 Kč.

Na druhou stranu u Audi si musíte ještě za spoustu prvků připlácet, zatímco v Arteonu už za uvedenou částku máte navigaci, dynamickou regulaci diodových světlometů nebo vyhřívané přední sedačky, které jsou u A5 Sportback za příplatek. Ve výsledku tak Arteon vyplňuje stále užší mezeru mezi mainstreamem a prémií a je tak na zvážení každého, zda dá raději plně slušně vybavenému mainstreamu, nebo prémiovému autu v základní výbavě. Taková volba rozhodně nebude jednoduchá... Jestli se ale Arteon bude dobře prodávat, je evidentní, že cena je nastavená ideálně.

Závěr


Závěr

Volkswagen Arteon je jedno z těch aut, které se z objektivního pohledu hodnotí velice nesnadno. Pokud bychom měli dát pouze na data, jako lepší volba by se patrně jevil technicky shodný Passat Variant, který je levnější a značně praktičtější. Jenže takhle Arteona brát nemůžeme, tenhle fastback je onou pomyslnou třešničkou na dortu, která je po odchodu Phaetonu na evropských trzích vlajkovou lodí Volkswagenu.

A tuto roli zvládá naprosto s přehledem. Možná je postaven na stejném základu jako Passat, v mnoha ohledech je ale o ten pomyslný stupínek lepší. Nabízí ty nejmodernější asistenční systémy a díky adaptivnímu podvozku je jednoznačně pohodlnější než Passat. I na velkých dvacetipalcových kolech si hravě poradil s nástrahami českých silnic. A navíc je hezčí, tedy pokud vás oslovuje nápadný výraz a nevzpomínáte spíš na nenápadného předchůdce, kterého neznalí považovali za „trochu jiného Passata.“

Jen chválit ale nebudeme. Odhlučnění motoru bychom čekali lepší, klapavý zvuk testovaného biturbodieselu je zvlášť před zahřátím slyšet. Sil má ale na rozdávání a i spolupráce s dvouspojkovou převodovkou je velice dobrá. Bezrámová okna pak v některých chvílích (za větru) znamenají přece jen vyšší hladinu hluku.

Velkou otázkou je pak cena, protože jakožto evropská vlajková loď Volkswagenu je Arteon všechno, jen ne levný. Vždyť základních 1.313.900 korun za testovaný biturbodiesel 176 kW dokonce překonává koncernovou konkurenci v podobě Audi A5 Sportback s třílitrovým šestiválcem o výkonu 160 kW, který je nabízen za 1.305.900 korun. Tak se nechme překvapit, jak se bude Arteon prodávat, protože jestli bude úspěšný, je patrné, že sebevědomá cena je nastavena správně. A popravdě bychom se slušným prodejům ani nedivili, Arteon rozhodně není pro každého, jakmile se ale do něj jednou zamilujete, nepustí vás. A navíc díky povedenému celku to nebude bolestivá láska. Jen možná trochu nákladná na pořízení...

Nejlevnější verze modelu1.007.900 Kč (2.0 TDI/110 kW Arteon)
Základ s testovaným motorem1.313.900 Kč (2.0 Bi-TDI/176 kW 4Motion DSG Elegance)
Testovaný vůz bez příplatků1.326.900 Kč (2.0 Bi-TDI/176 kW 4Motion DSG R-Line)
Testovaný vůz s výbavou1.484.300 Kč (2.0 Bi-TDI/176 kW 4Motion DSG R-Line)

Plusy

  • Silný motor
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Hladce řadicí převodovka
  • Komfortní naladění podvozku
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Výbava na úrovni prémiových aut

Minusy

  • Hrubší zvuk motoru
  • Vysoká pořizovací cena
  • Na některé asistenty se ještě nelze plně spolehnout

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (275)
Volkswagen Arteon
Cena základní sestavy 1 326 900 Kč
Výbava základní sestavy 18palcová kola z lehkých slitin, multifunkční kožený volant R-Line, černé čalounění stropu, nástupní lišty z ušlechtilé oceli, potahy sedadel Alcantara/Vienna, adaptivní diodové světlomety s dynamickým přisvěcováním do zatáček, koncová diodová světla, vyhřívané přední sedačky, navigační systém Discover Media s osmipalcovou obrazovkou, digitální přístrojový štít Active Info Display, rozpoznávání dopravních značek, plnohodnotné rezervní kolo, multifunkční kožený volant, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, bluetooth handsfree, palubní počítač, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, sedm airbagů, udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera. Kč
Cena testované sestavy 1 484 300 Kč
Výbava testované sestavy 20“ kola z lehkých slitin Rosario v matně černém provedení (+28.500,-), Easy Open bez alarmu – otevření víka kufru kopnutím, bezklíčový vstup (+28.200,-), navigace Discover Pro s 9,2“ obrazovkou (+28.600,-), Side Assist + Asistent vyparkování (+13.500,-), telefonní rozhraní Comfort – zásuvka na 230 V, dvě USB přípojky, Aux-In připojení (+13.500,-), zimní výbava II – panel třízónové klimatizace vzadu, přední a zadní sedadla vyhřívaná (+11.600,-), bílý perleťový lak Oryx (+36.300,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.1 / 5.9
Emise CO2: 152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 563 / 1557
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1828 / 532
Rozměr pneu: 245/35 R20
Volkswagen Arteon
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4862
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2837
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1577
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
31. 3. 2018 16:34
VW Arteon
Nevím, co máte, podle mě je to jeden z nejhezčích modelů, se kterým VW přišel. Proto jsem neváhala a při koupi nového auta jsem se rozhodla právě pro něj. Konkrétně jsem si ho pořídila z obchodu [odkaz] , pokud byste sháněli. :-)
Avatar - fOE
11. 7. 2017 08:33
Re: Clovek, aby se lekl
Prodeje ve statech souvisi s tim co jsem napsal jak?
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2017 23:25
Re: Za ty prachy Diesel ?
Sloučený a společný nejsou synonyma ;-)

Mamince v tvym avataru to sluší = rozhodně lepší než tahle tetka [odkaz] :-)
Avatar - white label
10. 7. 2017 23:24
Re: Za ty prachy Diesel ?
Hlavně znám váš "společný" nick...
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2017 23:13
Re: Za ty prachy Diesel ?
Ty znáš moji pratetu? >:D

Ale jinak = taky si myslim :yes: :-)