Test Auto.cz

Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion – Víc než Passat?

7.7. 2017
Verdikt
 

Volkswagen opět postavil sportovně laděný vůz na bázi Passatu. Jen už se nejmenuje (Passat) CC, ale Arteon. Je to jeho jediná změna? Ale kdeže...

Volkswagen už je dlouhá léta evropskou jedničkou nejen mezi kompakty, ale také ve střední třídě, kde se stále populárnějšími zástupci prémiových značek léta úspěšně soupeří Passat. Oblíbený manažerský sedan a kombi ale není pro všechny, někteří zákazníci se chtějí odlišit, a tak k němu Volkswagen nabídl v roce 2008 alternativu v podobě Passatu CC. Ten se letos dočkal nástupce, který jsme krátce po vstupu na český trh podrobili důkladnému redakčnímu testu.

Novinka se přitom proti předchůdcům ještě více odlišila od výchozího Passatu. Už se nejmenuje Passat CC, ani CC, což trochu mátlo – v tomto případě zkratka neznamenala jako obvykle coupé-cabriolet, nýbrž comfort coupé – ale Arteon. Navíc už není sedanem, ale fastbackem, tedy automobilem s výklopnou zadní stěnou. A také design je výrazně odlišný, už to není jen Passat s nižší siluetou, ale svébytně vypadající automobil.

Základem ale zůstává platforma Passatu, známá modulární architektura MQB, a tak jsme se v prvním testu Arteonu ptali hlavně na to, zda je proti výchozímu autu opravdu o tolik jiný. A jelikož jsme měli po ruce i někdejšího předchůdce, Passat CC (následné CC, představené v roce 2011, bylo jen jeho modernizací), porovnali jsme novinku i s ním.

Tohle není typické VW

Volkswagen obvykle staví designově poněkud nudné vozy, s novým Arteonem se ale rozhodl vsadit na dynamické tvary, které lákají pozornost. Ještě žádný Volkswagen, se kterým jsme kdy jezdili, nevzbuzoval takový zájem jako Arteon. Udivené výrazy a vytahování mobilních telefonů pro fotku si obvykle spojujeme s nějakým sporťákem a supersportem, nikoliv s modelem střední třídy od největší evropské automobilky.

TEST 2012: VW CC 2,0 TDI DSG 4Motion – Víc než Passat


Je pravda, že s Arteonem se německý výrobce opravdu odvázal. Oproti předchozímu Passatu CC i jeho nástupci CC vypadá mnohem výrazněji, a to přestože je základní silueta vlastně shodná. Vždyť záď prošla vlastně jen evolucí a také přední kapota vypadá nápadně podobně jako předchůdců. Samotná příď s výrazným chromováním a světlomety opticky propojenými s maskou chladiče se inspirovala dva roky starou studií Sport Coupe Concept GTE a je o hodně agresivnější než u (Passatu) CC. Přidejte k tomu výrazně tvarované boky nebo švihácký spoiler na zádi a jiný nárazník testované verze R Line a máte před sebou majestátního drsňáka, který je navíc zcela odlišný než technicky spřízněný Passat.

S ním sice Arteon sdílí platformu MQB nebo motory, z hlediska rozměrů je ale větší. Rozvor se proti Passatu natáhl z 2.786 mm na 2.837 mm (+51 mm), ve srovnání s předchůdcem se prodloužil dokonce o 126 mm! Výsledkem je tak automobil dlouhý 4.862 mm, který už skoro dělá krok směrem k vyšší střední třídě.

Volkswagen Arteon – srovnání vnějších rozměrů s předchůdci
ModelVW ArteonVW CCVW Passat CC
Roky výroby2017-2012-20172008-2011
Délka (mm)486248024799
Šířka (mm)187118551855
Výška (mm)145014171417
Rozvor (mm)283727112711

Nečekaně královský prostor

Pokud byste čekali, že podobně odvážně jako exteriér bude koncipován také interiér Arteonu, budete zklamání. V tomto případě totiž auto navázalo na předchůdce a rovněž přejalo kabinu z technicky spřízněného Passatu. Koncepce s opticky propojenými výdechy ventilace před spolujezdcem nebo analogové hodiny na vrchu středového panelu jsou tak už dobře známými detaily.

Jako největší rozdíl se může zdát na přání dodávaná, velká obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 9,2 palce, ta už je ale pro Passat rovněž nabízená. A ta je navíc prvkem, který bychom rádi v jiném provedení. K samotnému multimediálnímu systému nemáme výhrad, ovládání je přehledné, obraz je díky vysokému rozlišený 1280 x 640 pixelů jasný a jemný, parádní rozlišení má i zpětná parkovací kamera a perfektně funguje i hlasové ovládání, jenže stačí se dotykového displeje párkrát dotknout a rázem je nepříjemně oťapkaný. Na první pohled elegantní skleněný design tak v praxi působí neesteticky.

Shodná palubní deska ale ve finále může vadit jen z hlediska image, protože jinak ji vlastně není co vytknout. Sportovní multifunkční volant verze R Line se parádně drží, digitální přístrojový štít Active Info Display (standard od verze Elegance) s upravenou grafikou přehledně zobrazuje jednotlivé informace a i to zpracování a výběr materiálů je na vysoké úrovni.

Pokud bychom měli Arteona srovnávat s předchůdcem, tak vedle zcela přepracované palubní desky s více funkcemi, zjistíme, že proměnou prošly také sedačky. (Passat) CC nadchnul nadmíru pohodlnými sedačkami, z nichž nebolela záda ani po stovkách kilometrů, a zároveň díky výraznému tvarování perfektně podržela. To Arteon má sice také nadmíru pohodlné sedačky, řekli bychom ale, že u předchůdce byly ještě o chlup lepší. V Arteonu jsou ale sedadla širší, navíc se pocitově sedí níže, skoro jako v kupé, což zdůrazňuje sportovní charakter auta.

Volkswagen Arteon – srovnání vnitřních rozměrů s předchůdcem
ModelVW ArteonVW Passat CC
Podélný prostor vpředu min/max [mm]:870/1120880/1130
Podélný prostor vzadu min/max [mm]:680/930600/850
Výška nad sedadlem – vpředu [mm]:970980
Výška nad sedadlem – vzadu [mm]:900890
Šířka vpředu [mm]:15101490
Šířka vzadu [mm]:15001500
Délka sedáku vpředu [mm]:500480
Délka sedáku vzadu [mm]:460460
Výška opěradla vpředu [mm]:650660
Výška opěradla vzadu [mm]:670680
Výška sedáku vzadu [mm]:340310

Majitelé Passatu CC a CC pak doslova v šoku budou při usazení se na zadní sedadla. Jestliže u dosavadních modelů bylo vzadu poměrně málo místa, a to hlavně z hlediska podélného prostoru, v Arteonu je díky dlouhatánskému rozvoru až královský prostor. Se svými 182 centimetry jsem měl habaděj místa před koleny a také dostatečnou rezervu nad hlavou. To Passat CC nabízel jen průměrný prostor před koleny. Zadní sedáky Arteonu navíc slušně podpírají stehna, a to i díky svému vyššímu uložení. Jenže ve finále jsou sedačky pohodlnější v předchůdci, který nabízel výrazné tvarování i vzadu, zatímco Arteon raději vsadil na plošší lavici, díky níž je však více místa na prostředním sedáku. Nespornou výhodou novinky je pak vyšší vzdušnost, díky dodatečným okénkům za zadními bočními dveřmi je uvnitř více světla, zatímco v Passatu CC jste se vzadu mohli kvůli omezenému prosklení cítit poněkud stísněně.

Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého


Důležitou změnou proti předchůdci je také přístup do zavazadelníku, kterým se Arteon rovněž odlišil od Passatu. Jestliže (Passat) CC byl stejně jako výchozí model sedanem, novinka se převtělila do fastbacku, tedy auta s výklopnou zádí. Jestliže tak přístup do kufru (Passatu) CC byl kvůli malému víku značně omezený, do Arteona se vám bagáž bude nakládat hravě.

Výhodou je podle oficiálních údajů také objem zavazadelníku, hodnota 563 litrů je o hezkých 111 litrů více než u předchozí generace. Jenže přeměření obou kufrů dokazuje, že Arteon nahání objem hlavně různými záhyby. Na šířku mezi podběhy, minimální délku i výšku byl na tom (Passat) CC dokonce o chlup lépe. Vedle snadného přístupu elektricky otevíraným víkem (klidně i kopnutím pod nárazník) jsou výhodou Arteonu rovněž praktické háčky na uchycení nákupních tašek, zatímco po sklopení zadních sedadel není ani u jednoho vozu plocha zcela rovná. Mírný schod nicméně vyrovnává nakloněná rovina tvořená kobercem na dně kufru.

Volkswagen Arteon – srovnání rozměrů zavazadelníku s předchůdcem
ModelVW ArteonVW Passat CC
Objem zavazadelníku [l]563/1557452/1405
Šířka zavazadelníku mezi podběhy [mm]10001010
Délka zavazadelníku [mm]11401150
Výška zavazadelníku (po plato) [mm]490510

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Arteon

Cena v základní výbavě: 1 326 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 484 300 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehkých slitin, multifunkční kožený volant R-Line, černé čalounění stropu, nástupní lišty z ušlechtilé oceli, potahy sedadel Alcantara/Vienna, adaptivní diodové světlomety s dynamickým přisvěcováním do zatáček, koncová diodová světla, vyhřívané přední sedačky, navigační systém Discover Media s osmipalcovou obrazovkou, digitální přístrojový štít Active Info Display, rozpoznávání dopravních značek, plnohodnotné rezervní kolo, multifunkční kožený volant, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, bluetooth handsfree, palubní počítač, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, sedm airbagů, udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera.

Výbava testovaného vozu:20“ kola z lehkých slitin Rosario v matně černém provedení (+28.500,-), Easy Open bez alarmu – otevření víka kufru kopnutím, bezklíčový vstup (+28.200,-), navigace Discover Pro s 9,2“ obrazovkou (+28.600,-), Side Assist + Asistent vyparkování (+13.500,-), telefonní rozhraní Comfort – zásuvka na 230 V, dvě USB přípojky, Aux-In připojení (+13.500,-), zimní výbava II – panel třízónové klimatizace vzadu, přední a zadní sedadla vyhřívaná (+11.600,-), bílý perleťový lak Oryx (+36.300,-).

Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu

Mezinárodním vzdušným prostorem nad mořem u východního…

Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se

Jízda o pohár Elišky Junkové Zbraslav-Jíloviště se…

Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu

V Severní Koreji bylo zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Arteon
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 563 / 1557
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1828 / 532
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4862
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2837
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1577
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion – Víc…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána

Volkswagen se u nástupce modelu CC vedle atraktivního…

Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého

Nový Arteon se nachází přesně na pomezí mainstreamových a…

 



 
Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy a speciální Focus RS

Dnes 19:00

Byl jsem si v Mostě zajezdit s hodně pestrou partičkou od Fordu. Zábava to byla velká!




Blesk.cz

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní Čína. Norové nesouhlasí

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní…

V Severní Koreji bylo v sobotu zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4 stupně, které mělo ohnisko nepříliš daleko od…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

Zasloužil jsem si vyhrát, litoval Berdych. Kyrgios mlátil raketou, Federerovy rady nestačily

Zasloužil jsem si vyhrát, litoval Berdych. Kyrgios…

Večerní předehra velké čtyřhry, do které poprvé společně zasáhli Roger Federer s Rafaelem Nadalem, dostávala…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New Yorku 80. let

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New…

V dnešní době navštíví nejproslulejší náměstí New Yorku přes 130 milionů turistů ročně. Stojí tu obří obchod s…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…