Test Auto.cz

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) – Důstojný nástupce šestiválce

22.6. 2016
Verdikt
 

Šestiválcový Passat R36 je i díky dálničním stíhačům české policie legenda. V novém passatu už šestiválec nenajdeme, ničemu to ale nevadí.

V třídě passatu hrají z hlediska prodejů prim vznětové motory. Stále ale přibývá názorů, že nafta smrdí a patří jen do kamen, a tak zájem o benziny může růst, a to i s ohledem na emisní skandál Volkswagenu s dieselovými motory. Proto jsme se rozhodli passat vyzkoušet s benzinovým motorem, abychom zjistili, jaká tato alternativa je.

Benzinové motory jsou totiž v případě passatu opravdu jen alternativní volbou. Na 2.118 letos v Česku registrovaných passatů připadá jen 72 exemplářů se zážehovým agregátem pod kapotou. To vznětová jednotka pohání 2.043 passatů, zbývající tři jsou plug-in hybridy (už dříve testovaný model Passat GTE).

Potentní srdce

Když jsme loni testovali passat s benzinovým 1.8 TSI (132 kW), psali jsme, že se jedná o druhou nejsilnější zážehovou jednotku v nabídce, nad ní totiž stál jen 2.0 TSI (162 kW). Časy se ale mění, mezitím se v ceník objevila i silnější verze dvoulitru s 206 kW, která opravdu stojí za to!

Tento agregát jsme dosud na českém trhu znali ve střední třídě pouze ze Škody Superb, takto silný čtyřválec nenabízí ani koncernové Audi A4. U čtyř kruhů totiž nad 2.0 TFSI se 185 kW už rovnou stojí šestiválec 3.0 TFSI (260 kW) z modelu S4. To passat se šestiválců vzdal, a tak je výkonné 2.0 TSI nástupcem někdejšího Passatu R36 s šestiválcem 3.6 FSI (220 kW).

Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr o objemu 1964 cm3 je se svým výkonem 206 kW a točivým momentem 350 N.m opravdový silák, a tak nepřekvapí, že jeho sílu standardně krotí pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Vždyť ve střední třídě chcete takovou sílu zvládnout a ne ji pokoušet jako třeba v hot hatchi. Stejný agregát, avšak naladěný na 213 kW, totiž využívá i Seat Leon Cupra, kde je kvůli pouze pohonu předních kol té síly občas až přespříliš.

obrázek [600 x 360]  

Právě z Leonu Cupra nebo ze Superbu víme, že máme čest s opravdu špičkovým motorem. Je naprosto kultivovaný, a jestli mu necháte chvilku klidu, i velice tichý. Stačí však pokynout pravou nohou a stává se z něj bestie. Hutný zvuk ve vysokých otáčkách možná není tak lahodný, jako by byl v případě použití šestiválce, i tak si ho však posádka bude vychutnávat.

Mohutná síla ale každopádně znamená, že řidič musí počítat s turboefektem. Zhruba do dvou tisíc otáček je motor mrtvý, poté ale už jede jako z praku. Jednotka se navíc nechává snadno vytočit a má až atmosférickou gradaci, ani ve vysokých otáčkách pod omezovačem neucítíte výraznější vadnutí. O schopnostech lakonicky vypovídá zrychlení z 0-100 km/h za 5,5 sekundy, což je o šest desetin kratší doba než v případě naftového biturba 2.0 TDI (176 kW, 500 N.m).

Jestliže u 1.8 TSI (132 kW) jsme byli rozpačití ze spolupráce motoru s dvouspojkovou převodovkou, která nebyla tak jemná, jak bychom očekávali, v tomto případě nemáme výtek. Na rozdíl od osmnáctistovky se sedmistupňovým DSG je v případě dvoulitru použita šestistupňová převodovka, jejíž práce stojí za to. Šestistupňová dvouspojka naprosto hladce mění převody a v případě manuálního režimu pohotově reaguje na pokyn. I v takovém případě se ale při přiblížení k omezovači přeřadí sama, lehce pod 7000 otáčkami. Sportovní režim pak využívá sílu motoru, otáčky však mnohdy drží až zbytečně vysoko.

Silný agregát si ale samozřejmě něco vezme. Když se rozhodnete za to vzít a užít si na vaší oblíbené okresce, určitě počítejte s hodnotami na 14 litry. Záleží ale na zvoleném tempu, stačí jet s lehkou nohou a rázem stejný úsek projedete se spotřebou hluboko pod deset. Na dálnici, kde při 130 km/h motor točí 2900 otáček, se dostanete na devět.

Z dlouhodobějšího hlediska každopádně počítejte asi s desetilitrovým průměrem. Ve Volkswagenu se dokonce baví tím, který z novinářů se dostane pod tento průměr. Při naší výpůjčce se to údajně nikomu nepovedlo… A pozor, automobilka do tohoto passatu doporučuje tankovat 98oktanový benzin, což provozní náklady dále zvýší.

Rychlý i pohodlný

Nejvýkonnější motor v nabídce passatu je standardně spárován i s adaptivním podvozkem, který umí tlumiče nastavit ve třech režimech (Normal, Comfort, Sport). Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními jsou opravdu patrné, i v komfortním módu se však karoserie volkswagenu zbytečně nenaklání. Změnit naladění lze také u dalších systémů vozu, v zatáčkách lze třeba zvolit tužší řízení.

Automobil čile drží směr a perfektně sedí v zatáčkách, a tak potěší nejen jako dálniční transportér, ale i jako hračka na okresce, samozřejmě v mezích střední třídy. Jen to dunění zadní nápravy je prostě znatelné, čemuž u testovaného kousku příliš nepomohla ani příplatková 19palcová kola.

obrázek [600 x 317]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW)

Cena v základní výbavě: 1 126 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 319 300 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehkých slitin, parkovací čidla vpředu a vzadu, funkce automatického brzdění, devět airbagů, třízónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, adaptivní podvozek, R-Line paket exteriér a interiér, rádio s osmi reproduktory a 6,5“ displejem, vyhřívané přední sedačky, diodové světlomety, sedadlo řidiče s elektricky ovládanou bederní opěrkou, mlhové světlomety, rezervní plnohodnotné kolo z lehkých slitin.

Výbava testovaného vozu:19palcová kola z lehkých slitin (+11.200,-), asistenční systém pro monitorování okolí vozu (+20.700,-), head-up displej (+13,400,-), digitální kaplička s přístroji (+12.200,-), bezklíčové odemykání (+12.700,-), boční zadní a zadní zatmavené sklo (+7.300,-), elektrické otevírání a zavírání víka zavazadelníku (+11.500,-), navigace Discover Pro s 8“ displejem (+53.500,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče Ergo s pamětí a masážní funkcí (+29.100,-), diodové světlomety s dynamickým posvěcováním do zatáček (+20.800,-).

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1700 - 5600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.1 / 7.1
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 586 / 1152
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 680
Rozměr pneu:235/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4767
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1747
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1000 / 1300
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 525
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám... Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám...

Výrobu automobilů Passat v továrně společnosti Volkswagen…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015) Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015)

Volkswagen Passat nahradil B8 před dvěma lety po dekádu…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…