Test Auto.cz

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) – Důstojný nástupce šestiválce

22.6. 2016
Verdikt
 

Šestiválcový Passat R36 je i díky dálničním stíhačům české policie legenda. V novém passatu už šestiválec nenajdeme, ničemu to ale nevadí.

V třídě passatu hrají z hlediska prodejů prim vznětové motory. Stále ale přibývá názorů, že nafta smrdí a patří jen do kamen, a tak zájem o benziny může růst, a to i s ohledem na emisní skandál Volkswagenu s dieselovými motory. Proto jsme se rozhodli passat vyzkoušet s benzinovým motorem, abychom zjistili, jaká tato alternativa je.

Benzinové motory jsou totiž v případě passatu opravdu jen alternativní volbou. Na 2.118 letos v Česku registrovaných passatů připadá jen 72 exemplářů se zážehovým agregátem pod kapotou. To vznětová jednotka pohání 2.043 passatů, zbývající tři jsou plug-in hybridy (už dříve testovaný model Passat GTE).

Potentní srdce

Když jsme loni testovali passat s benzinovým 1.8 TSI (132 kW), psali jsme, že se jedná o druhou nejsilnější zážehovou jednotku v nabídce, nad ní totiž stál jen 2.0 TSI (162 kW). Časy se ale mění, mezitím se v ceník objevila i silnější verze dvoulitru s 206 kW, která opravdu stojí za to!

Tento agregát jsme dosud na českém trhu znali ve střední třídě pouze ze Škody Superb, takto silný čtyřválec nenabízí ani koncernové Audi A4. U čtyř kruhů totiž nad 2.0 TFSI se 185 kW už rovnou stojí šestiválec 3.0 TFSI (260 kW) z modelu S4. To passat se šestiválců vzdal, a tak je výkonné 2.0 TSI nástupcem někdejšího Passatu R36 s šestiválcem 3.6 FSI (220 kW).

Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr o objemu 1964 cm3 je se svým výkonem 206 kW a točivým momentem 350 N.m opravdový silák, a tak nepřekvapí, že jeho sílu standardně krotí pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Vždyť ve střední třídě chcete takovou sílu zvládnout a ne ji pokoušet jako třeba v hot hatchi. Stejný agregát, avšak naladěný na 213 kW, totiž využívá i Seat Leon Cupra, kde je kvůli pouze pohonu předních kol té síly občas až přespříliš.

obrázek [600 x 360]  

Právě z Leonu Cupra nebo ze Superbu víme, že máme čest s opravdu špičkovým motorem. Je naprosto kultivovaný, a jestli mu necháte chvilku klidu, i velice tichý. Stačí však pokynout pravou nohou a stává se z něj bestie. Hutný zvuk ve vysokých otáčkách možná není tak lahodný, jako by byl v případě použití šestiválce, i tak si ho však posádka bude vychutnávat.

Mohutná síla ale každopádně znamená, že řidič musí počítat s turboefektem. Zhruba do dvou tisíc otáček je motor mrtvý, poté ale už jede jako z praku. Jednotka se navíc nechává snadno vytočit a má až atmosférickou gradaci, ani ve vysokých otáčkách pod omezovačem neucítíte výraznější vadnutí. O schopnostech lakonicky vypovídá zrychlení z 0-100 km/h za 5,5 sekundy, což je o šest desetin kratší doba než v případě naftového biturba 2.0 TDI (176 kW, 500 N.m).

Jestliže u 1.8 TSI (132 kW) jsme byli rozpačití ze spolupráce motoru s dvouspojkovou převodovkou, která nebyla tak jemná, jak bychom očekávali, v tomto případě nemáme výtek. Na rozdíl od osmnáctistovky se sedmistupňovým DSG je v případě dvoulitru použita šestistupňová převodovka, jejíž práce stojí za to. Šestistupňová dvouspojka naprosto hladce mění převody a v případě manuálního režimu pohotově reaguje na pokyn. I v takovém případě se ale při přiblížení k omezovači přeřadí sama, lehce pod 7000 otáčkami. Sportovní režim pak využívá sílu motoru, otáčky však mnohdy drží až zbytečně vysoko.

Silný agregát si ale samozřejmě něco vezme. Když se rozhodnete za to vzít a užít si na vaší oblíbené okresce, určitě počítejte s hodnotami na 14 litry. Záleží ale na zvoleném tempu, stačí jet s lehkou nohou a rázem stejný úsek projedete se spotřebou hluboko pod deset. Na dálnici, kde při 130 km/h motor točí 2900 otáček, se dostanete na devět.

Z dlouhodobějšího hlediska každopádně počítejte asi s desetilitrovým průměrem. Ve Volkswagenu se dokonce baví tím, který z novinářů se dostane pod tento průměr. Při naší výpůjčce se to údajně nikomu nepovedlo… A pozor, automobilka do tohoto passatu doporučuje tankovat 98oktanový benzin, což provozní náklady dále zvýší.

Rychlý i pohodlný

Nejvýkonnější motor v nabídce passatu je standardně spárován i s adaptivním podvozkem, který umí tlumiče nastavit ve třech režimech (Normal, Comfort, Sport). Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními jsou opravdu patrné, i v komfortním módu se však karoserie volkswagenu zbytečně nenaklání. Změnit naladění lze také u dalších systémů vozu, v zatáčkách lze třeba zvolit tužší řízení.

Automobil čile drží směr a perfektně sedí v zatáčkách, a tak potěší nejen jako dálniční transportér, ale i jako hračka na okresce, samozřejmě v mezích střední třídy. Jen to dunění zadní nápravy je prostě znatelné, čemuž u testovaného kousku příliš nepomohla ani příplatková 19palcová kola.

obrázek [600 x 317]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW)

Cena v základní výbavě: 1 126 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 319 300 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehkých slitin, parkovací čidla vpředu a vzadu, funkce automatického brzdění, devět airbagů, třízónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, adaptivní podvozek, R-Line paket exteriér a interiér, rádio s osmi reproduktory a 6,5“ displejem, vyhřívané přední sedačky, diodové světlomety, sedadlo řidiče s elektricky ovládanou bederní opěrkou, mlhové světlomety, rezervní plnohodnotné kolo z lehkých slitin.

Výbava testovaného vozu:19palcová kola z lehkých slitin (+11.200,-), asistenční systém pro monitorování okolí vozu (+20.700,-), head-up displej (+13,400,-), digitální kaplička s přístroji (+12.200,-), bezklíčové odemykání (+12.700,-), boční zadní a zadní zatmavené sklo (+7.300,-), elektrické otevírání a zavírání víka zavazadelníku (+11.500,-), navigace Discover Pro s 8“ displejem (+53.500,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče Ergo s pamětí a masážní funkcí (+29.100,-), diodové světlomety s dynamickým posvěcováním do zatáček (+20.800,-).

Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude

Pražská rada dnes nebude projednávat společný podnik…

Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1700 - 5600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.1 / 7.1
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 586 / 1152
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 680
Rozměr pneu:235/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4767
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1747
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1000 / 1300
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 525
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Čínské fotky odhalují omlazený VW Passat. Bude z něj baby Arteon? Čínské fotky odhalují omlazený VW Passat. Bude z něj baby Arteon?

Do premiéry faceliftu modelu Passat sice ještě nějaký čas…

Omlazený Volkswagen Passat je připraven. Už víme, kdy dorazí! Omlazený Volkswagen Passat je připraven. Už víme, kdy dorazí!

Na výstavišti v Ženevě jsme facelift Passatu vyhlíželi…

 



 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o čas s Vaněčkem

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o…

Jádro týmu Washington Capitals zůstane po premiérovém vítězství ve Stanley Cupu pro příští rok stejné, nicméně…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…