VW Passat 1.4 TSI EcoFuel – Na plný plyn

VW Passat 1.4 TSI EcoFuel – Na plný plyn

 
 

Volkswagen se plynu nevzdává – po relativně slabém ohlasu na dvoulitrový Touran s možností pohonu na CNG začal český dovozce nabízet v dvoupalivové variantě i model Passat. Naplnili jsme obě nádrže a vyrazili do ulic.

I když se počet plnicích stanic zemního plynu v České republice stále ještě nepřehoupl přes dvacítku, nepřestávají dovozci potenciálně zajímavý trh pokoušet. Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel je plnohodnotnou tovární verzí, nejde tedy o dodatečnou přestavbu. K testu jsme zvolili praktičtější kombi Variant, takže nás mimo jiné zajímalo, zda a jak utrpí právě užitné vlastnosti prostorného vozu.

Exteriér Passatu je naprosto shodný s „tekutými“ motorizacemi, jedinou připomínkou alternativy je štítek EcoFuel na zádi a nálepka CNG na pravém zadním okně. Když nic jiného, mělo by to uživateli připomenout, že s tímto autem jsou mu zapovězeny téměř všechny podzemní garáže. Bystrému pozorovateli také neujde absence koncovky výfuku – ta se kvůli rozměrným nádržím totiž přestěhovala na poněkud truckovou pozici před levé zadní kolo. Zvenčí není vidět nic a dolů mířící rouru je tak možno si vychutnat jen z polohy ležícího střelce.

Standardní odklopné víko palivové nádrže ukrývá dva plnicí otvory, takže ani zde nenarušuje vzhled vozu nic nepatřičného. Nádrže na benzin i plyn jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla. Passat ovšem přišel o rezervní kolo, takže ve výbavě vozu je jen sada na opravu pneumatik.

obrázek [555 x 384]  

Interiér také zachovává design modelové řady, jediným připomenutím alternativního paliva je dvojice ukazatelů jejich zásoby. Zatímco pod rychloměrem zůstal ukazatel stavu benzinové nádrže (zde 31 litrů), pod otáčkoměrem nyní najdeme ukazatel naplnění trojice plynových nádrží (celkem 21 litrů), přičemž odlišné palivo je zde trvale zobrazeno zelenou ikonou se symbolem plynové plnicí stanice. Zachována zůstala i kompletní česká lokalizace, takže pokud jede auto na plyn, na displeji MaxiDOT se zobrazuje spotřeba v kg/100 km. Milé je, že i hodnota dojezdu se týká vždy aktuálně používaného paliva.

Srdce vozu je do jisté míry unikátní právě spojením možnosti pohonu na zemní plyn s přímým vstřikováním a přeplňováním. Nejvyšší výkon 110 kW je dosažitelný při 5500 min-1, přičemž maximální točivý moment 220 Nm má řidič k dispozici od 1500 do 4500 min-1. Model střední třídy se i v této palivové konfiguraci chlubí nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy.

obrázek [300 x 285] V praxi vše funguje zcela bez zásahu řidiče. Pokud není opravdu velká zima, startuje se vždy na plyn a plynový pohon je brán jako primární po celou dobu jízdy, na benzin jej nelze přepnout manuálně. Startování i jízda jsou zcela srovnatelné s konvenčním palivem, sladění motoru se sedmistupňovou převodovkou DSG sice neumožňuje sprinterské disciplíny, v drtivé většině ale posádku dynamikou uspokojí. Hlučnost je srovnatelná s benzinem, tedy poměrně nízká, zvláště v interiéru. 21 litrů plynu v nádrži jsme spotřebovali během 351 km, což odpovídá spotřebě přibližně 6 kg/100 km. S ohledem na převážně městský provoz jde o přijatelnou hodnotu, zvláště s ohledem na cenu paliva okolo 22,50 za kilogram.

Přibližně při hodnotě dojetí 20 km se systém sám přepnul na nouzový benzinový pohon, což dal vůz najevo pouze pípnutím a upozorněním na Maxi DOTu, který začal zobrazovat hodnoty spotřeby v litrech a dojezd na plnou benzinovou nádrž. S přibližně polovičním podílem městských jízd pak vůz až do konce testu spotřeboval průměrně 6,6 l/100 km, což odpovídá teoretickému dojezdu 460 km. Výrobce uvádí, že s oběma plnými nádržemi je možno dosáhnout celkového dojezdu až 940 km. Pokud by řidič zvolil jízdu s lehkou nohou, nepůjde zřejmě o nereálné hodnoty.

obrázek [300 x 175] Neoddiskutovatelná úspora provozních nákladů je vyvážena lehce zvýšenými náklady na pořízení vozu. Modely EcoFuel jsou totiž v provedení sedan i kombi Variant k dostání pouze se stupněm výbavy Business, a nejlevnější „plynový“ sedan s manuální převodovkou tak vyjde na 724.600,- Kč. Pro zajímavost, stejně vybavený vůz s motorem 1.4 TSI 90 kW stojí 598.400,- Kč, a výkonově přeci jen bližší 1.8 TSI 118 kW pak 658.400,- Kč. Výbava Business obsahuje mimo jiné bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant, navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.

obrázek [300 x 374] Hlavní nevýhodou tak zůstává velmi řídká síť plnicích stanic, například v Praze jsou pouze 3 a všechny na pravém břehu Vltavy. Výhodou je naopak stabilní spotřební daň na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Stejně jako ostatní alternativní paliva je Passat EcoFuel osvobozen i od silniční daně, což zavedla novela zákona o silniční dani od ledna letošního roku. Vzhledem k množství emisí CO2 pod hodnotou 120 g/km a velmi nízkým emisím NOx je Passat TSI vhodnou alternativou automobilům, které spalují tradiční paliva.

Plusy

  • Technický unikát
  • Bezobslužnost systému
  • Kvalitní informace v češtině
  • Spotřeba, dojezd, tichý běh
  • Zachovány všechny ostatní dobré vlastnosti modelu

Minusy

  • Cena
  • Sada na opravu pneumatik
  • Omezení daná palivem (podzemní garáže)
První cena vozu608.300,- (1.6 MPI 75 kW, Variant Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací764.100,- (1.4 TSI EcoFuel 110 kW, Variant Business)
Základní cena testovaného vozu813.300,- (1.4 TSI EcoFuel 110 kW , DSG Variant Business)
Cena testovaného vozu vč. příplatků879.500,- (1.4 TSI EcoFuel 110 kW DSG, Variant Business)
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Passat 1.4 TSI EcoFuel

Cena v základní výbavě: 813 300 Kč Cena v testované výbavě: 879 500 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, 5 tříbodových bezpečnostních pásu, vpředu s výškovým nastavením, předepínači a výstrahou při nezapnutí, elektronický stabilizační program ESP s komfortním brzdovým asistentem, ABS, EDS a ASR, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, dvě opěrky hlavy vpředu, 3 opěrky vzadu, Isofix - příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, kontrolka signalizující nezavřené dveře a víko zavazadlového prostoru, automatická bezprůvanová klimatizace Climatronic, 2-zónové nastavení teploty (odděleně pro řidiče a spolujezdce), senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulaci, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, zdířka Aux-in ve středové konzole, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dálkově ovládané odjištění víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže, elektromechanická parkovací brzda, komfortní startování "Press & Drive", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, 12 V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem, tempomat, 4 kola z lehkých slitin "Milwaukee" 7 J x 16, pojistka proti krádeži, pneumatiky 215/55 R16, bi-xenonové světlomety, dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací sklonu, s ostřikovači a kontrolkou stavu kapaliny, směrová světla ve vnějších zpětných zrcátkách s diodami, zadní světla s diodami, podélný střešní nosič černý, chromované orámování masky chladiče, chromované lišty okolo bočních oken, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, ochranné lišty vpředu v barvě vozu, na bocích a vzadu chromované, bílé regulovatelné podsvětlení přístrojů na přístrojové desce, sedadlo řidiče el. nastavitelné v 6 směrech s opěrkou bederní páteře, sedadlo spolujezdce výškově nastavitelné s opěrkou bederní páteře, opěradlo sedadla spolujezdce zcela sklopné, 3ramenný volant v kůži výškově a podélně nastavitelný, hlavice řadicí páky v kůži, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace vzadu, zadní sedadlo: sedák i opěradlo dělené asymericky, opěradlo sklopné, středová loketní opěrka, středová loketní opěrka vzadu s odkládacím prostorem a 2 výsuvnými držáky nápojů, vnitřní osvětlení vpředu a vzadu se zpožďovačem a regulací jasu, dvě čtecí lampičky vpředu, dvě čtecí lampičky vzadu, dva držáky na nápoje vpředu, přihrádka spolujezdce s osvětlením a možností chlazení, zamykatelná, odkládací přihrádka ve stropní konzole, odkládací přihrádky ve všech dveřích, přihrádka na deštník ve dveřích řidiče, 4 úchytná oka v zavazadlovém prostoru, polohovatelná podlaha zavazadlového prostoru (3 polohy), průvlak pro přepravu dlouhých předmětů v opěradle zadního sedadla, 3 ocelové nádrže na plyn umístěné na spodku vozidla (objem 21 kg), nádrž na benzín (objem 31 l), dojezdová lepicí souprava místo rezervního kola, bez prohlubně pro rezervní kolo, pneumatiky 205/55 R16, plnící hrdlo pro zemní plyn i benzin pod společným víkem, karoserie zvednuta o cca 10 mm, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, multifunkční ukazatel „Plus"

Výbava testovaného vozu:Alarm s nezávislým zdrojem a komfortním zavíráním, Rádio "RCD 510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 W, 8 reproduktorů, CD měnič pro 6 CD, přehrává MP3 i se zobrazením názvu skladeb, šachta pro SD kartu (pouze audio), Aux-in zdířka, záznam dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (TIM), parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopředu i dozadu, podélný střešní nosič stříbrně eloxovaný, multifunkční 3ramenný volant v kůži, vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, mlhové světlomety, lak s perleťovým efektem

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
Technické údaje
Motor VW Passat 1.4 TSI EcoFuel
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 3.8 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 513 / 1641
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1652 / 548
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4774
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1517
d) rozvor (mm): 2709
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1551
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1020
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení VW Passat 1.4 TSI EcoFuel
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 




Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v této sezoně si nezahraje

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v…

Nepříjemné zvěsti se potvrdily. Záložník Sparty Tomáš Rosický si v této sezoně už určitě nezahraje, dlouhodobé…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…