Test Auto.cz

Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion – Aktivní důchodce

14.11. 2016
Verdikt
 

Volkswagen Sharan už má svá léta. Má ještě zájemcům o skutečné rodinné auto co nabídnout?

Druhá generace velkého wolfsburského MPV už je tu s námi šest let, což je v autoprůmyslu dost dlouhá doba. Na druhou stranu třída velkých empívíček není zrovna trh s přetlakem novinek a když máte ve hře dvojici modelů, které patří více než třetina segmentu, tak si možná můžete dovolit trošku spoléhat na loajalitu zákazníků, což naznačuje i to, že facelift nepřinesl žádné zásadnější změny. Sharan sice v prvním pololetí letošního roku ztratil meziročně 13 % zákazníků, ale levnější sourozenec Seat Alhambra šel zase o 17 % nahoru, takže strategie trvalé udržitelnosti asi funguje. Jenže faktem je, že sharan už v některých ohledech začíná trošku ztrácet dech.

Lidožrout

Jestli sharan něco opravdu umí, je to schopnost spolknout bez rozpaků sedm pasažérů a to bez sebemenších problémů. Na tom se nic nezměnilo a co si budeme povídat, tohle je u velkého MPV klíčová vlastnost. Ve druhé řadě jsou tři skutečně plnohodnotná sedadla (se zbytečně tvrdým čalouněním) a když na to přijde, může dospělý cestovat dokonce i ve třetí řadě. A ani jedno z toho se nedá říci o kompaktních MPV nebo SUV. V pětimístné konfiguraci auto navíc disponuje obrovským kufrem (955 litrů), o užitných vlastnostech auta tedy netřeba vůbec pochybovat.

Sám řidič ale už má trochu méně důvodů k nadšení. Široká sedadla mají nulové boční vedení, volant „autobusový“ sklon a pravá noha si kvůli středovému tunelu šířky auta moc neužije. Navíc palubní deska už nepůsobí zrovna nejmoderněji a chybí zde větší množství odkládacích prostor. Schránka pod loketní opěrkou je malá, stejně jako ta před spolujezdcem. Potěší sice prostor v horní části palubky, ale i ten stačí tak na peněženku a telefon.

obrázek [600 x 403]  

V tomto případě mi ale nevadí typický volkswageňácký volant s oválným průřezem, drží se docela dobře a problém nepředstavuje ani většina použitých materiálů, kabina působí hodnotně. Ne tak ale kvalita montáže, už dlouho jsem neřídil auto, které by tak moc skřípalo, drnčelo a povrzávalo. Zlobilo také elektrické dovírání posuvných bočních dveří, přeprat v takových situacích elektromotor není úplně snadné.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion

Cena v základní výbavě: 1 122 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 392 496 Kč

Základní výbava:Tempomat, Boční a hlavové airbagy vpředu hlavové airbagy vzadu, Elektrické dětské pojistky pro zadní dveře, ACC - automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu 210 km/h s funkcí Front Assist - zkrácení brzdné dráhy a varování při nebezpečném snížení odstupu funkce zastavení vozu, funkce City - nouzové brzdění (do 30 km/h), tempomat, Automatická klimatizace Climatronic 3zónová, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, vnitřní zpětné zrcátko s aut. clonou, dešťový senzor, osvětlení prostoru pro nohy, Elektronický imobilizér, Posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, Vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná na straně řidiče asférické, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Rádio "Composition Media" 6,5" barevný dotykový displej 8 reproduktorů, Bluetooth handsfree, Multifunkční 3ramenný volant v kůži, Odkládací přihrádky pod předními sedadly, Chromované lišty okolo bočních oken, Bederní opěrky vpředu u řidiče el. nastavitelná u spolujezdce manuálně nastavitelná, Odkládací kapsy a sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, Přihrádka ve stropě uzavíratelná, Sedadlo řidiče i spolujezdce výškově nastavitelné elektrické nastavení sklonu opěradla u řidiče, 2 lampičky na čtení vpředu a vzadu, Akustický parkovací systém Parkpilot, zvuková signalizace dopředu i dozadu zobrazení situace na displeji rádia, Palubní počítač Premium s barevným displejem funkční rozšíření palubního počítače o možnost nastavení nezávislého vodního topení, rychlostního limitu pro zimní pneu, paketu světla a výhled, hodin, 17" kola z lehkých slitin "Sydney" 7 J x 17", samozacelující pneumatiky 225/50 R17, Soubor zimní výbavy vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyhřívaná přední sedadla, Mlhové světlomety se statickým odbočovacím světlem, Podélný střešní nosič stříbrný eloxovaný, Dekorace interiéru "Piano Black", dekorace přístrojové desky dekorace obložení dveří vpředu, Potahy sedadel středový pruh Alcantara boky v kožence, atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Space+ - sedmimístné provedení (55.886,-), Akustický systém ParkPilot (+14.499,-), Dynamic Light Assist (11.100,-), couvací kamera (10.000,-), bezklíčové odemykání (11.800,-), zatmavená zadní boční okna (7400,-), elektrické otevírání pátých dveří (14.500,-), elektrické ovládání posuvnách dveří (18.500,-), navigace (20.705,-), Adaptivní podvozek DDC (27.900,-), bixenonové světlomety (34.900,-), paket Zrcátka (4400,-), metalíza (17.300,-), 18“ kola (20.706,-).

Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou

Ústřední výbor KSČM nebude jednat o možnosti odvolání…

Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.2 / 5.8
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 955 / 2430
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1923 / 637
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4854
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2919
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1021
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):973
k) šířka vpředu (mm): 1507
l) šířka vzadu (mm): 1578
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Volkswagen Sharan: Nejsilnější diesel nově s pohonem všech kol Volkswagen Sharan: Nejsilnější diesel nově s pohonem všech kol

V českém konfigurátoru Volkswagenu nově najdete Sharan ve…

Volkswagen Sharan 2015: Jízdní dojmy z Německa Volkswagen Sharan 2015: Jízdní dojmy z Německa

V okolí Hannoveru jsme jezdili s faceliftovaným…

 



 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

V Česku ještě doznívá panika po útěku smrtelně jedovaté mamby zelené, která v pražských Hlubočepích uštkla její…

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

 

iSport.cz

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej, ale nemohlo se to zhoršit

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej,…

Konečně šel do zápasu v plné síle, během reprezentační pauzy dotrénoval kondiční manko. Martin Hašek ale vydržel…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…