Test Auto.cz

Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot

9.6. 2014
Verdikt
 

Třetí generace kombi Volvo V70 je na trhu již sedmým rokem. Má ještě vůbec co nabídnout? To jsme zjišťovali za volantem vozu s novým turbodieselem a osmistupňovým automatem.

Ztratilo Volvo svou tvář? Zahodilo za hlavu tradice a snaží se zapůsobit na nové zákazníky? V případě kombi V70 si můžete být stále jisti, že tady je svět ještě v pořádku. Stále se jedná o spíše hranatější kombík, který je prostorný, pohodlný a svým způsobem přitažlivý.

Nyní má tedy novou příď a techniku, jinak je všechno při starém. Nedávný facelift poznáte zejména podle masky chladiče, jiných světlometů a přepracovaného nárazníku. Vzadu má V70 modernizované provedení svítilen, jejich tvar se však nezměnil. Celkově se jedná o vhodnou evoluci klasického designu velkých hranatých Volv.

První co uvnitř překvapí je sedadlo, tedy spíše královské křeslo, umístěné vysoko. Člověk si připadá až jako v nějakém SUV, nikoliv v kombi. Na zbytek interiéru se však zvyká velmi snadno, je to nesmírně kvalitní a příjemná kabina. Nechybí povedené dřevěné obložení ani celkový nádech luxusu. Tady se věk auta rozhodně nijak negativně nepodepsal.

obrázek [600 x 339]  

Lidé si ale V70 a všechny předchozí velké kombi Volvo často kupovali kvůli tomu hranatému prostoru vzadu, a ani v tomto ohledu nejnovější verze nezaostává. Zavazadlový prostor má skvěle využitelný tvar a na zadních sedadlech potěší třeba integrované rozkládací dětské sedačky. Děti vzadu pak nemusí na cestách zlobit, stačí jim pustit na obrazovky pohádku.

Řidiče potěší stále slušné odhlučnění kabiny od okolních vlivů, stejně jako dobrá audiosouprava. Sečteno podtrženo, interiér V70 je jedno z nejpříjemnějších míst na cestování mezi podobně drahými automobily.

Čtyři plus osm je jackpot

Nová řada čtyřválcových turbodieselů v budoucnu zcela nahradí i oblíbené a charakterní naftové pětiválce. Máme se bát?

Po nastartování se ozve poměrně hlasitý klapot čtyř válců, což nezní zrovna moc prémiově. O to příjemnější je, když se motor prohřeje a přestane rušit cestující v rozjímání. Zejména při konstantních dálničních rychlostech jednoduše neslyšíte, jestli motor běží. Při zrychlování pak o sobě dává vědět, stále se však jedná o decentní hluk.

obrázek [600 x 330]  

Nový agregát je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s různě velkými turbodmychadly a musíme říci, že plní svou funkci velmi dobře. Slušně zatahuje v širokém rozmezí mezi 1300 a 4500 otáček za minut, přitom produkuje výkon 133 kW a točivý moment 400 N.m. Jeho sladění s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin je také na velmi slušné úrovni. Nejedná se o nějak závratně rychlou převodovku, skvěle ale sedí k poklidnému stylu celého vozu, řadí intuitivně a udržuje motor ve vhodných otáčkách. Navíc poskytuje funkci plachtění. Je také třeba říci, že se jedná o první osmikvalt na světě umístěný vpředu napříč.

Motor se pyšní skvělou tabulkovou spotřebou 4,5 litru na sto kilometrů. To je samozřejmě hodnota z říše snů, respektive z říše mimoměstských silnic s rychlostmi okolo devadesátky. Ve městě si motor nárokuje spíše 7,5 l na 100 km, na dálnici při 130 km/h, kdy jednotka točí zhruba 1900 otáček, se spotřeba pohybuje okolo 6,5 litru.

To nejsou vůbec špatné hodnoty, zejména když motor nemá s rozložitým kombi tolik práce, kolik by se vzhledem k objemu motoru dalo očekávat. K oficiálním číslům je ale cesta ještě dlouhá. Řidiče však spíše než svižná jízda bude bavit konejšivost vozu, takže dynamika pro něj nebude na prvním místě.

Test 2008: Volvo V70 T6 AWD - staré dobré Volvo


Kormidelník

Zapomeňte na nějakou sportovnost, řezání zatáček či zábavu za volantem, to nemá tenhle automobil v popisu práce. Ne že by neuměl udržet na silnici svižné tempo, ale je to všechno pouze z donucení. Ve výsledku bude rychlost v zatáčkách slušná, celé auto ale dává jasně najevo, že se mu to nelíbí.

Takže přepněte vaši mysl do komfortního módu, ve kterém je vůz vlastně neustále, a začněte svou plavbu plnou pohupování, náklonů a skvělé izolace od podvozku. I bez nastavitelných tlumičů jezdí V70 s velkým nadhledem, schopnost tiše a účinně filtrovat nerovnosti je v tomto případě k nezaplacení.

obrázek [600 x 380]  

Přidejte pohodlná odvětrávaná sedadla a člověk po delší cestě vystoupí z vozu příjemně svěží. A troufáme si říct, že podobně na tom bude i celá vaše rodina. Rušit na cestě nebudou ani nejrůznější bezpečností systémy: dají se buď vypnout, nebo jsou již na takové úrovni, že pracují vždycky tak, jak mají, což dříve nebylo pravidlem.

Závěr

Pokud chápete smysl tohoto automobilu, je těžké mu něco vyčítat. Jako rodinné kombi funguje perfektně a jezdí přesně tak, jak by mělo - tedy tiše, pohodlně a konejšivě. Nový motor pak potěší silou i souhrou s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pětiválec je sice charakternější, a to i díky jeho zajímavému zvuku, už jenom kvůli novému automatu však doporučujeme čtyřválec. Líbí se, že i po letech na trhu působí interiér pořád moderně a je dobře dílensky zpracovaný. Volvo V70 je tak auto, kterému se jenom těžko něco vyčítá. Ne, že by v něčem vyloženě vynikalo, jezdit s ním je však jako balzám na duši. Nic vás zkrátka při jízdě neruší…

obrázek [600 x 307]  

Nejlevnější verze modelu928.000 Kč (Kinetic D2/85 kW)
Základ s testovaným motorem1.043.000 Kč (Kinetic D4/133 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.559.900 Kč (Summum D4/133 kW)

Volvo V70: Vše na jednom místě


Plusy

  • Pohodlný podvozek
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Nové pohonné ústrojí
  • Vnitřní prostornost
  • Celkově uklidňující jízda

Minusy

  • Těžkopádnost v zatáčkách
  • Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou
  • Omezené nastavení výšky sedadla řidiče
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V70 D4

Cena v základní výbavě: 1 043 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 559 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ochrana páteře WHIPS, autorádio se 7” displejem, navigace, mlhovky, tempomat, dvouzónová klimatizace, čidlo kvality vzduchu, multifunkční volant s ovládáním autorádia, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky sklopná vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, dešťový senzor, střešní ližiny, samostmívací vnitřní zrcátko, bluetooth, elektrická parkovací brzda, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, aktivní bixenonové světlomety, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce s pamětí (+12.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.800 Kč), samočinná převodovka, elektrické otvírání zádi (13.300 Kč), alarm s dálkovým ovládáním (15.600 Kč), dojezdová rezerva (+1.600 Kč), tmavší zadní sklo (+11.700 Kč), boční okna z vrstveného skla (+18.900 Kč), bezpečnostní šrouby kol (+1.200 Kč), systém pro uchycení nákupních tašek v zavazadlovém prostoru (+3.400 Kč), zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru (+1.200 Kč), automatická recirkulace vzduchu (+3.400 Kč), bezklíčový systém (24.000 Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla (+1.600 Kč), parkovací asistent (+10.600 Kč), čidlo zamlžení oken (+1.900 Kč), vyhřívaná zadní sedadla (+6.900 Kč), kožený tříramenný volant s ozdobným dekorem (+3.100 Kč), informační systém s obrazovkami vzadu, vyhřívané čelní sklo (5.600 Kč), metalíza (+33.700 Kč).

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Technické údaje
Motor Volvo V70 D4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 575 / 1600
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1854 / 436
Rozměr pneu:225/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1547
d) rozvor (mm): 2816
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci

Na autosalonu v Ženevě Volvo představí novou studii.…

Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70 Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70

Velké kombi Volvo V70 je na domácím švédském trhu…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…