Test Auto.cz

Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot

9.6. 2014
Verdikt
 

Třetí generace kombi Volvo V70 je na trhu již sedmým rokem. Má ještě vůbec co nabídnout? To jsme zjišťovali za volantem vozu s novým turbodieselem a osmistupňovým automatem.

Ztratilo Volvo svou tvář? Zahodilo za hlavu tradice a snaží se zapůsobit na nové zákazníky? V případě kombi V70 si můžete být stále jisti, že tady je svět ještě v pořádku. Stále se jedná o spíše hranatější kombík, který je prostorný, pohodlný a svým způsobem přitažlivý.

Nyní má tedy novou příď a techniku, jinak je všechno při starém. Nedávný facelift poznáte zejména podle masky chladiče, jiných světlometů a přepracovaného nárazníku. Vzadu má V70 modernizované provedení svítilen, jejich tvar se však nezměnil. Celkově se jedná o vhodnou evoluci klasického designu velkých hranatých Volv.

První co uvnitř překvapí je sedadlo, tedy spíše královské křeslo, umístěné vysoko. Člověk si připadá až jako v nějakém SUV, nikoliv v kombi. Na zbytek interiéru se však zvyká velmi snadno, je to nesmírně kvalitní a příjemná kabina. Nechybí povedené dřevěné obložení ani celkový nádech luxusu. Tady se věk auta rozhodně nijak negativně nepodepsal.

obrázek [600 x 339]  

Lidé si ale V70 a všechny předchozí velké kombi Volvo často kupovali kvůli tomu hranatému prostoru vzadu, a ani v tomto ohledu nejnovější verze nezaostává. Zavazadlový prostor má skvěle využitelný tvar a na zadních sedadlech potěší třeba integrované rozkládací dětské sedačky. Děti vzadu pak nemusí na cestách zlobit, stačí jim pustit na obrazovky pohádku.

Řidiče potěší stále slušné odhlučnění kabiny od okolních vlivů, stejně jako dobrá audiosouprava. Sečteno podtrženo, interiér V70 je jedno z nejpříjemnějších míst na cestování mezi podobně drahými automobily.

Čtyři plus osm je jackpot

Nová řada čtyřválcových turbodieselů v budoucnu zcela nahradí i oblíbené a charakterní naftové pětiválce. Máme se bát?

Po nastartování se ozve poměrně hlasitý klapot čtyř válců, což nezní zrovna moc prémiově. O to příjemnější je, když se motor prohřeje a přestane rušit cestující v rozjímání. Zejména při konstantních dálničních rychlostech jednoduše neslyšíte, jestli motor běží. Při zrychlování pak o sobě dává vědět, stále se však jedná o decentní hluk.

obrázek [600 x 330]  

Nový agregát je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s různě velkými turbodmychadly a musíme říci, že plní svou funkci velmi dobře. Slušně zatahuje v širokém rozmezí mezi 1300 a 4500 otáček za minut, přitom produkuje výkon 133 kW a točivý moment 400 N.m. Jeho sladění s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin je také na velmi slušné úrovni. Nejedná se o nějak závratně rychlou převodovku, skvěle ale sedí k poklidnému stylu celého vozu, řadí intuitivně a udržuje motor ve vhodných otáčkách. Navíc poskytuje funkci plachtění. Je také třeba říci, že se jedná o první osmikvalt na světě umístěný vpředu napříč.

Motor se pyšní skvělou tabulkovou spotřebou 4,5 litru na sto kilometrů. To je samozřejmě hodnota z říše snů, respektive z říše mimoměstských silnic s rychlostmi okolo devadesátky. Ve městě si motor nárokuje spíše 7,5 l na 100 km, na dálnici při 130 km/h, kdy jednotka točí zhruba 1900 otáček, se spotřeba pohybuje okolo 6,5 litru.

To nejsou vůbec špatné hodnoty, zejména když motor nemá s rozložitým kombi tolik práce, kolik by se vzhledem k objemu motoru dalo očekávat. K oficiálním číslům je ale cesta ještě dlouhá. Řidiče však spíše než svižná jízda bude bavit konejšivost vozu, takže dynamika pro něj nebude na prvním místě.

Test 2008: Volvo V70 T6 AWD - staré dobré Volvo


Kormidelník

Zapomeňte na nějakou sportovnost, řezání zatáček či zábavu za volantem, to nemá tenhle automobil v popisu práce. Ne že by neuměl udržet na silnici svižné tempo, ale je to všechno pouze z donucení. Ve výsledku bude rychlost v zatáčkách slušná, celé auto ale dává jasně najevo, že se mu to nelíbí.

Takže přepněte vaši mysl do komfortního módu, ve kterém je vůz vlastně neustále, a začněte svou plavbu plnou pohupování, náklonů a skvělé izolace od podvozku. I bez nastavitelných tlumičů jezdí V70 s velkým nadhledem, schopnost tiše a účinně filtrovat nerovnosti je v tomto případě k nezaplacení.

obrázek [600 x 380]  

Přidejte pohodlná odvětrávaná sedadla a člověk po delší cestě vystoupí z vozu příjemně svěží. A troufáme si říct, že podobně na tom bude i celá vaše rodina. Rušit na cestě nebudou ani nejrůznější bezpečností systémy: dají se buď vypnout, nebo jsou již na takové úrovni, že pracují vždycky tak, jak mají, což dříve nebylo pravidlem.

Závěr

Pokud chápete smysl tohoto automobilu, je těžké mu něco vyčítat. Jako rodinné kombi funguje perfektně a jezdí přesně tak, jak by mělo - tedy tiše, pohodlně a konejšivě. Nový motor pak potěší silou i souhrou s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pětiválec je sice charakternější, a to i díky jeho zajímavému zvuku, už jenom kvůli novému automatu však doporučujeme čtyřválec. Líbí se, že i po letech na trhu působí interiér pořád moderně a je dobře dílensky zpracovaný. Volvo V70 je tak auto, kterému se jenom těžko něco vyčítá. Ne, že by v něčem vyloženě vynikalo, jezdit s ním je však jako balzám na duši. Nic vás zkrátka při jízdě neruší…

obrázek [600 x 307]  

Nejlevnější verze modelu928.000 Kč (Kinetic D2/85 kW)
Základ s testovaným motorem1.043.000 Kč (Kinetic D4/133 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.559.900 Kč (Summum D4/133 kW)

Volvo V70: Vše na jednom místě


Plusy

  • Pohodlný podvozek
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Nové pohonné ústrojí
  • Vnitřní prostornost
  • Celkově uklidňující jízda

Minusy

  • Těžkopádnost v zatáčkách
  • Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou
  • Omezené nastavení výšky sedadla řidiče
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V70 D4

Cena v základní výbavě: 1 043 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 559 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ochrana páteře WHIPS, autorádio se 7” displejem, navigace, mlhovky, tempomat, dvouzónová klimatizace, čidlo kvality vzduchu, multifunkční volant s ovládáním autorádia, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky sklopná vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, dešťový senzor, střešní ližiny, samostmívací vnitřní zrcátko, bluetooth, elektrická parkovací brzda, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, aktivní bixenonové světlomety, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce s pamětí (+12.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.800 Kč), samočinná převodovka, elektrické otvírání zádi (13.300 Kč), alarm s dálkovým ovládáním (15.600 Kč), dojezdová rezerva (+1.600 Kč), tmavší zadní sklo (+11.700 Kč), boční okna z vrstveného skla (+18.900 Kč), bezpečnostní šrouby kol (+1.200 Kč), systém pro uchycení nákupních tašek v zavazadlovém prostoru (+3.400 Kč), zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru (+1.200 Kč), automatická recirkulace vzduchu (+3.400 Kč), bezklíčový systém (24.000 Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla (+1.600 Kč), parkovací asistent (+10.600 Kč), čidlo zamlžení oken (+1.900 Kč), vyhřívaná zadní sedadla (+6.900 Kč), kožený tříramenný volant s ozdobným dekorem (+3.100 Kč), informační systém s obrazovkami vzadu, vyhřívané čelní sklo (5.600 Kč), metalíza (+33.700 Kč).

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Technické údaje
Motor Volvo V70 D4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 575 / 1600
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1854 / 436
Rozměr pneu:225/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1547
d) rozvor (mm): 2816
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci

Na autosalonu v Ženevě Volvo představí novou studii.…

Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70 Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70

Velké kombi Volvo V70 je na domácím švédském trhu…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…