reklama


Test Auto.cz

Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot

9.6. 2014
Verdikt
 

Třetí generace kombi Volvo V70 je na trhu již sedmým rokem. Má ještě vůbec co nabídnout? To jsme zjišťovali za volantem vozu s novým turbodieselem a osmistupňovým automatem.

Ztratilo Volvo svou tvář? Zahodilo za hlavu tradice a snaží se zapůsobit na nové zákazníky? V případě kombi V70 si můžete být stále jisti, že tady je svět ještě v pořádku. Stále se jedná o spíše hranatější kombík, který je prostorný, pohodlný a svým způsobem přitažlivý.

Nyní má tedy novou příď a techniku, jinak je všechno při starém. Nedávný facelift poznáte zejména podle masky chladiče, jiných světlometů a přepracovaného nárazníku. Vzadu má V70 modernizované provedení svítilen, jejich tvar se však nezměnil. Celkově se jedná o vhodnou evoluci klasického designu velkých hranatých Volv.

První co uvnitř překvapí je sedadlo, tedy spíše královské křeslo, umístěné vysoko. Člověk si připadá až jako v nějakém SUV, nikoliv v kombi. Na zbytek interiéru se však zvyká velmi snadno, je to nesmírně kvalitní a příjemná kabina. Nechybí povedené dřevěné obložení ani celkový nádech luxusu. Tady se věk auta rozhodně nijak negativně nepodepsal.

obrázek [600 x 339]  

Lidé si ale V70 a všechny předchozí velké kombi Volvo často kupovali kvůli tomu hranatému prostoru vzadu, a ani v tomto ohledu nejnovější verze nezaostává. Zavazadlový prostor má skvěle využitelný tvar a na zadních sedadlech potěší třeba integrované rozkládací dětské sedačky. Děti vzadu pak nemusí na cestách zlobit, stačí jim pustit na obrazovky pohádku.

Řidiče potěší stále slušné odhlučnění kabiny od okolních vlivů, stejně jako dobrá audiosouprava. Sečteno podtrženo, interiér V70 je jedno z nejpříjemnějších míst na cestování mezi podobně drahými automobily.

Čtyři plus osm je jackpot

Nová řada čtyřválcových turbodieselů v budoucnu zcela nahradí i oblíbené a charakterní naftové pětiválce. Máme se bát?

Po nastartování se ozve poměrně hlasitý klapot čtyř válců, což nezní zrovna moc prémiově. O to příjemnější je, když se motor prohřeje a přestane rušit cestující v rozjímání. Zejména při konstantních dálničních rychlostech jednoduše neslyšíte, jestli motor běží. Při zrychlování pak o sobě dává vědět, stále se však jedná o decentní hluk.

obrázek [600 x 330]  

Nový agregát je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s různě velkými turbodmychadly a musíme říci, že plní svou funkci velmi dobře. Slušně zatahuje v širokém rozmezí mezi 1300 a 4500 otáček za minut, přitom produkuje výkon 133 kW a točivý moment 400 N.m. Jeho sladění s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin je také na velmi slušné úrovni. Nejedná se o nějak závratně rychlou převodovku, skvěle ale sedí k poklidnému stylu celého vozu, řadí intuitivně a udržuje motor ve vhodných otáčkách. Navíc poskytuje funkci plachtění. Je také třeba říci, že se jedná o první osmikvalt na světě umístěný vpředu napříč.

Motor se pyšní skvělou tabulkovou spotřebou 4,5 litru na sto kilometrů. To je samozřejmě hodnota z říše snů, respektive z říše mimoměstských silnic s rychlostmi okolo devadesátky. Ve městě si motor nárokuje spíše 7,5 l na 100 km, na dálnici při 130 km/h, kdy jednotka točí zhruba 1900 otáček, se spotřeba pohybuje okolo 6,5 litru.

To nejsou vůbec špatné hodnoty, zejména když motor nemá s rozložitým kombi tolik práce, kolik by se vzhledem k objemu motoru dalo očekávat. K oficiálním číslům je ale cesta ještě dlouhá. Řidiče však spíše než svižná jízda bude bavit konejšivost vozu, takže dynamika pro něj nebude na prvním místě.

Test 2008: Volvo V70 T6 AWD - staré dobré Volvo


Kormidelník

Zapomeňte na nějakou sportovnost, řezání zatáček či zábavu za volantem, to nemá tenhle automobil v popisu práce. Ne že by neuměl udržet na silnici svižné tempo, ale je to všechno pouze z donucení. Ve výsledku bude rychlost v zatáčkách slušná, celé auto ale dává jasně najevo, že se mu to nelíbí.

Takže přepněte vaši mysl do komfortního módu, ve kterém je vůz vlastně neustále, a začněte svou plavbu plnou pohupování, náklonů a skvělé izolace od podvozku. I bez nastavitelných tlumičů jezdí V70 s velkým nadhledem, schopnost tiše a účinně filtrovat nerovnosti je v tomto případě k nezaplacení.

obrázek [600 x 380]  

Přidejte pohodlná odvětrávaná sedadla a člověk po delší cestě vystoupí z vozu příjemně svěží. A troufáme si říct, že podobně na tom bude i celá vaše rodina. Rušit na cestě nebudou ani nejrůznější bezpečností systémy: dají se buď vypnout, nebo jsou již na takové úrovni, že pracují vždycky tak, jak mají, což dříve nebylo pravidlem.

Závěr

Pokud chápete smysl tohoto automobilu, je těžké mu něco vyčítat. Jako rodinné kombi funguje perfektně a jezdí přesně tak, jak by mělo - tedy tiše, pohodlně a konejšivě. Nový motor pak potěší silou i souhrou s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pětiválec je sice charakternější, a to i díky jeho zajímavému zvuku, už jenom kvůli novému automatu však doporučujeme čtyřválec. Líbí se, že i po letech na trhu působí interiér pořád moderně a je dobře dílensky zpracovaný. Volvo V70 je tak auto, kterému se jenom těžko něco vyčítá. Ne, že by v něčem vyloženě vynikalo, jezdit s ním je však jako balzám na duši. Nic vás zkrátka při jízdě neruší…

obrázek [600 x 307]  

Nejlevnější verze modelu928.000 Kč (Kinetic D2/85 kW)
Základ s testovaným motorem1.043.000 Kč (Kinetic D4/133 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.559.900 Kč (Summum D4/133 kW)

Volvo V70: Vše na jednom místě


Plusy

  • Pohodlný podvozek
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Nové pohonné ústrojí
  • Vnitřní prostornost
  • Celkově uklidňující jízda

Minusy

  • Těžkopádnost v zatáčkách
  • Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou
  • Omezené nastavení výšky sedadla řidiče
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V70 D4

Cena v základní výbavě: 1 043 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 559 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ochrana páteře WHIPS, autorádio se 7” displejem, navigace, mlhovky, tempomat, dvouzónová klimatizace, čidlo kvality vzduchu, multifunkční volant s ovládáním autorádia, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky sklopná vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, dešťový senzor, střešní ližiny, samostmívací vnitřní zrcátko, bluetooth, elektrická parkovací brzda, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, aktivní bixenonové světlomety, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce s pamětí (+12.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.800 Kč), samočinná převodovka, elektrické otvírání zádi (13.300 Kč), alarm s dálkovým ovládáním (15.600 Kč), dojezdová rezerva (+1.600 Kč), tmavší zadní sklo (+11.700 Kč), boční okna z vrstveného skla (+18.900 Kč), bezpečnostní šrouby kol (+1.200 Kč), systém pro uchycení nákupních tašek v zavazadlovém prostoru (+3.400 Kč), zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru (+1.200 Kč), automatická recirkulace vzduchu (+3.400 Kč), bezklíčový systém (24.000 Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla (+1.600 Kč), parkovací asistent (+10.600 Kč), čidlo zamlžení oken (+1.900 Kč), vyhřívaná zadní sedadla (+6.900 Kč), kožený tříramenný volant s ozdobným dekorem (+3.100 Kč), informační systém s obrazovkami vzadu, vyhřívané čelní sklo (5.600 Kč), metalíza (+33.700 Kč).

Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla

První smrtelná nehoda v samořidícím automobilu od Tesly…

Pochodu za práva žen se zúčastnilo půl milionu lidí. Asi vyrovnal Trumpovu inauguraci Pochodu za práva žen se zúčastnilo půl milionu lidí. Asi vyrovnal Trumpovu inauguraci

Účast na dnešním pochodu za práva žen ve Washingtonu se…

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Člověk se stále učí. Často ze svých chyb. Někdy je však…

 
Technické údaje
Motor Volvo V70 D4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 575 / 1600
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1854 / 436
Rozměr pneu:225/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1547
d) rozvor (mm): 2816
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

 




Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci

Na autosalonu v Ženevě Volvo představí novou studii.…

Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70 Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70

Velké kombi Volvo V70 je na domácím švédském trhu…

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Dnes 18:56

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Lyžařka (11) vjela na Dolní Moravě do stromu: Lékaři ji museli oživovat

Lyžařka (11) vjela na Dolní Moravě do stromu: Lékaři…

Sobotní jasná obloha vylákala na hory velké množství lyžařů. Bohužel pro dvě lyžařky den skončil v nemocnici.…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Opustí Slavii? Manažerovi jsem volal, ale nemyslím na to, říká Zmrhal

Opustí Slavii? Manažerovi jsem volal, ale nemyslím…

V minulé zimní přípravě byl blízko přestupu do zahraničí. Tehdy se ještě Jaromíra Zmrhala nehodlala Slavia…

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu, pak trojí ztráta hůlky

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu,…

Ten záběr zaujal mnoho fanoušků. Biatlonistka Gabriela Koukalová se před závodem s hromadným startem Anterselvě…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama