Test Auto.cz

Volvo XC40 - Malé jen na pohled

12.9. 2018
Verdikt
 

Nejmenší zástupce z řad SUV švédské automobilky malý rozhodně není. Levný ovšem také ne.

Je obdivuhodné, s jakým tempem švédská automobilka Volvo sype jednu novinku za druhou. Tím posledním kouskem, který se nám dostal do rukou, je kompaktní model XC40.

I když kompaktní… Je to sice nejmenší Volvo z rodiny švédských SUV, ale malé rozhodně není. Větší modely mezigeneračně narostly, takže je čtyřicítka jen o trochu menší, než byla první generace XC60. A že to byl pořádný kus auta.

Svým větším sourozencům se XC40 vzdaluje i technikou. Přestože by to tak mohlo vypadat, nejde o zmenšenou šedesátku s adaptovaným designem. Dalo by se říci, že jde o zbrusu nové auto. Minimálně z pohledu platformy, ta totiž vznikla ve spolupráci s mateřským koncernem Geely a označuje se zkratkou CMA.

Od pokročilejší platformy SPA, kterou využívají větší modely XC60XC90, se v mnohém liší. Vpředu se nenachází lichoběžníkové zavěšení, ale jednodušší McPherson. Vzadu pak za všech okolností najdete víceprvkové zavěšení.

Líbivá krabička

Designérům se podařilo dosáhnout v dnešní době něčeho hodně neobvyklého. Na první pohled totiž jasně rozpoznáte, že jde o Volvo. Tvary jsou o poznání hranatější, stále však minimalistické, nenajdete tady žádné zběsilé křivky ani nadbytečné detaily. Světla mají tradiční světelný podpis Thorova kladiva, zezadu se auto ke švédské příslušnosti hlásí svisle orientovanými svítilnami. Jenže stejně tak je na první pohled jasné, že máte tu čest právě s XC40. S jiným modelem značky si ji nespletete, a právě to se mnohým automobilkám úplně nedaří.

Má prostě svébytný design se zachováním typických prvků pro švédskou automobilku. A nutno dodat, že i tady se návrhářům podařilo autu vtisknout velmi přitažlivé křivky. Ty mohou být dále umocněny štědrými možnostmi individualizace, takže bílá střecha kupříkladu může být sladěna s bílými disky. To je ale jedna z těch kombinací, která bude slušet spíš něžnějšímu pohlaví. Náš kousek brnkal na trochu ostřejší strunu, dorazil totiž ve sportovně laděné verzi R-Design, která má detaily včetně střechy vyvedeny v leskle černé. A v kombinaci s bílou metalízou pak vypadá XC40 opravdu výtečně.

Sportovní elegance pokračuje uvnitř, ze všeho nejdřív váš zrak zcela jistě upoutají nevšední oranžové koberce, které se nachází i ve výplních dveří. Sice jsem si na to v průběhu času zvykl, ale k celkovému pojetí auta mi to příliš nesedělo. Je to ale příplatková výbava, takže to není třeba hlouběji rozpitvávat, pokud se vám to nelíbí, prostě si místo toho představte černý koberec. Zaslouží si však zmínit, že Volvo k výrobě použilo příměs z recyklovatelných plastů, takže ani ekologický aspekt nezůstal opomenut.

Interiér je velmi vzdušný, a to nejen pocitově. Obestavění prostoru je na výborné úrovni, takže se osobně nedivím lidem, kteří místo XC60 skončí právě ve čtyřicítce. Sedadla jsou u Volva již tradičně skvělá, pohodlná na dlouhých cestách, s širokými možnostmi nastavení.

obrázek [600 x 403]  

Dobře známý je také displej infotainmentu orientovaný na výšku, který má velmi jednoduché ovládání a veškerou potřebnou konektivitu. Většina funkcí se přesunula sem, jsou zde tři základní obrazovky a jen jedno tlačítko, kterým se vrátíte na domovskou obrazovku. Na pochopení i ovládání je to velmi příjemná záležitost. Navíc se celý systém dá poměrně snadno ovládat i při jízdě. Naštěstí vám pořád kryje záda celá armáda bezpečnostních systémů připravených zasáhnout.

Z interiéru nikde nemáte pocit, že by Volvo vnitřek jakkoli ošidilo oproti větším modelům, prakticky všechny komfortní prvky zůstaly zachovány. A kamkoli vaše prsty zabrousí, tam najdete hodnotné materiály - měkčené plasty, kůži nebo kov.

Pokud jde o místo vzadu, je na tom XC40 velmi slušně. Prostoru pro kolena je královsky, stejně jako pro hlavu. Toho však inženýři docílili nižším ukotvením sedáků. Přesto si myslím, že na nedostatek komfortu si stěžovat nebudete.

Obecně je interiér hodně inovativní a onen oranžový koberec byl jen malým příkladem. Například reproduktory se přesunuly ze dveří do palubní desky (kvalita zvuku tím rozhodně neutrpěla), takže tady vznikly opravdu obří kapsy. Vejde se sem notebook nebo klidně tři velké lahve na vodu. Pod sedadlem řidiče je schránka na dokumenty, mezi předními sedadly se nachází odpadkový koš a z přihrádky před spolujezdcem můžete vysunout háček na tašku s nákupem.

V honbě za praktičností Švédi nepolevili ani v zavazadlovém prostoru. Se svými 460 litry nabídne kufr dostatek úložného prostoru, navíc nepostrádá šikovnou zarážku pro případ, že ho zcela nezaplníte. Naopak při převozu velkých předmětů můžete zavazadlové plato snadno umístit pod dvojitou podlahu. Sedadla se samozřejmě sklápí jednoduše prostřednictvím tlačítka rovnou z kufru, pak XC40 nabídne až 1336 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo XC40

Cena v základní výbavě: 1 182 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 614 350 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, litá 17palcová kola, asistent sjíždění kopců a rozjezdu do kopce, funkce vyvětrání vozu po odemčení, 12,3palcový digitální přístrojový štít, bezklíčové startování, progresivní řízení, asistent stabilizace přívěsu, systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu s aktivní podporou brzdění, systém ochrany v případě bočního nárazu, systém ochrany v případě převrácení vozu, multikolizní brzda, ochrana proti neúmyslnému sjetí z vozovky, ochrana proti hyperflexi krční páteře na předních sedadlech, infotainment Sensus s rádiem a 9palcovým dotykovým displejem, podvozek Dynamic a další.

Výbava testovaného vozu:Bílá Inscription (+ 36.900 Kč), 20" Kola z lehké slitiny (+30.800 Kč), Jemná kůže Arienne (+17.500 Kč), Park Assist Pro (+58.200 Kč), Intellisafe Pro (+42.500 Kč), Versatility Pro (+29.950 Kč), Winter Pro (+33.750 Kč), Winter (+7.950 Kč), Connect (+11.950 Kč), Xenium R-Design (+57.950 Kč), Business (+39.500 Kč), Vysokotlaké ostřikovače světlometů (+7.400 Kč), Elektrická dětská pojistka zadních dveří (+2.500 Kč), Volvo Guard Alarm (+13.400 Kč), Náhradní dojezdové kolo (+1.900 Kč), Tónovaná zadní okna (+10.900 Kč), Volvo on Call (+16.700 Kč), Kompletní LED světlomety (+15.000 Kč), Vyhřívané čelní okno (+5.200 Kč), Pádla řazení na volantu (+4.400 Kč).

Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 

Štítky Volvo Testy Crossover

Technické údaje
Motor Volvo XC40
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 182 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6 / 7.1
Emise CO2:164
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1684 / 536
Rozměr pneu:245/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4425
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1652
d) rozvor (mm): 2702
e) rozchod vpředu (mm): 1601
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 870 / 600
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo XC40 - Malé jen na pohled







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Euro NCAP 2018: Volvo XC40 -  Malý individualista ctí tradice své značky Euro NCAP 2018: Volvo XC40 - Malý individualista ctí tradice své značky

Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst,…

Volvo prozrazuje, který model se stane prvním elektromobilem. Boom odstartují SUV Volvo prozrazuje, který model se stane prvním elektromobilem. Boom odstartují SUV

Švédská automobilka potvrdila, že prvním vozem s čistě…

 



 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…