Test Auto.cz

Volvo XC60 T8 - Raketa do zásuvky

4.6. 2018
Verdikt
 

Vrcholné provedení Volva XC60 dokáže jezdit bez jediné kapky benzínu. A taky dokáže jezdit pekelně rychle.

Vysokého výkonu se dá dosáhnout mnoha způsoby. O poznání složitější je to v případě, kdy máte k dispozici nanejvýš čtyřválcové dvoulitry. Přesně jako Volvo, které udělalo definitivní tečku nejen za legendárními pětiválci, ale také šesti či osmiválcovými motory. To je u prémiové automobilky skutečně ojedinělý krok. Vždyť u přímých konkurentů můžete pořád koupit klidně zážehový osmiválec a šestiválec je běžnou věcí ve vznětové i zážehové verzi. Volvo to vyřešilo po svém, ještě než ale rozpitváme pohonnou jednotku, pojďme se podívat, co je XC60 vlastně zač.

Druhá generace navazuje na velmi oblíbeného předchůdce, kterého se po celém světě prodalo přes milion kusů. Po technické stránce nezůstal kámen na kameni, zbylo v podstatě jen označení. Stejně jako všechna nová Volva stojí na modulární platformě SPA, přičemž nejblíže má k větší XC90. Ve srovnání s ní byl podvozek dále přepracován, nejspíš i kvůli tomu, že první kousky XC90 na silnici nepůsobily zdaleka tak přesvědčivým dojmem.

TEST 2018: Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi?

Rozpačité pocity se ale rozhodně nevztahují k designu. Nová Volva řadím mezi nejkrásnější auta současnosti. Je naprosto s podivem, jak dokonalé dílo může vzniknout bez komplikovaných prolisů a zbytečných křivek. Design navíc netrpí syndromem jiných automobilek, které stejný styl ládují na modely různých velikostí a tříd. Rozlišit zezadu třeba Mercedes třídy C od třídy S se mi se stoprocentní jistotou do dnešních dní nedaří. To XC60 poznáte naprosto spolehlivě, od menší a celkově hranatější čtyřicítky ji odlišíte hravě, kvůli jinak tvarovaným světlům si ji nespletete ani s větší devadesátkou.

Zadní světla moc pěkně odkazují na minulou generaci. Ve srovnání s ní dostala novinka mnohem atletičtější proporce. Je o pět centimetrů nižší, o trochu širší a delší. Nabrala přes devět centimetrů na rozvoru, celková délka ovšem narostla jen o 4,5 centimetru. Z toho vyplývá, že došlo ke zkrácení převisů, a to je vždycky dobrá zpráva.

Švédský křišťál

Když jsem poprvé usedl do Volva „nové generace“, dostavil se kulturní šok. Tentokrát se nic takového nestalo. Ne že by interiér nebyl dostatečně okouzlující, ale už jsem věděl, co můžu od švédských návrhářů čekat. Šedesátka pokračuje v nastoleném trendu a spíš než přes gigantické displeje útočí na vaše smysly uklidňující atmosférou. Fantastické jsou materiály i jejich slícování, které snese nejpřísnější měřítka. Specialitou hybridní verze je podsvícený volič rychlostí z křišťálového skla od švédské společnosti Orrefors, váš sluch pak dostatečně nasytí úchvatný audiosystém Bowers & Wilkins se 14 reproduktory a integrovaným subwooferem. Já vím, stojí šílených 83 tisíc, ale ten zvuk je opravdu špičkový, na nic lepšího v automobilovém průmyslu nenarazíte.

obrázek [600 x 373]  

Prostornost interiéru je řekl bych standardní, na zadních sedadlech cestující strádat nebudou, a to i díky tenoučkým předním sedadlům. Navzdory tomu ale nikterak nesnižují komfort. Zavazadelník je v řeči čísel ve srovnání s konkurencí průměrný, co už ale srovnání v excelové tabulce neprozradí, je jeho pravidelný tvar a fakt, že do zavazadelníku nikterak nezasahují podběhy zadních kol. Pro nakládání těžších předmětů je možné (pochopitelně pouze v kombinaci se vzduchovým podvozkem) snížit nakládací hranu až o 50 milimetrů. To třeba pro případ, že byste chtěli do auta naložit nábytek z jistého skandinávského řetězce.

Není už příliš neobvyklé spojit se mobilním telefonem na dálku s autem. Nějaký pátek to umí už i fabie, takže u Volva by vás něco takového nemělo překvapit. Společně s autem jsem dostal zapůjčený i telefon, který byl s autem propojený. Kromě toho, že můžete zkontrolovat, jestli je auto zamknuté, případně ho na dálku zamknout nebo rozsvítit světla, funguje aplikace i jako kniha jízd. Každá cesta se zapíše do aplikace, vidíte spotřebu benzínu i elektřiny nebo i to, jak moc jste rekuperovali. Vedle toho můžete interiér na dálku vytopit, nebo naopak vychladit, a rovnou si do navigace poslat adresu, kam máte namířeno.

Bezpečnost především

Kdybych měl zmínit všechno, co souvisí s bezpečnostní výbavou XC60, asi by mi rozsah testu nestačil. Volvo a bezpečnost k sobě neodmyslitelně patří odedávna. Začíná to samotnou konstrukcí auta, kde se ve velkém objevuje vysokopevnostní ocel, a zachází to až do takových maličkostí, jako jsou speciálně konstruovaná sedadla s tlumičem, který pohltí vertikálně působící síly v případě vyjetí auta z vozovky.

TEST 2013: Volvo XC60 D5 AWD – Bystrozraký Švéd

Automobilka mimochodem stále počítá s vizí 2020. Počínaje tímto rokem by nikdo v žádném novém Volvu neměl utrpět smrtelné ani jinak vážné zranění. Velmi ambiciózní plán, když se ale podíváte do seznamu sériové výbavy, začnete to tomu Volvu docela věřit. Standardní balík City Safety obsahuje automatické brzdění v jakékoliv rychlosti, umí předcházet kolizím nebo detekovat velká zvířata. Vedle toho XC60 pomáhá v celé řadě krizových situací, jako je ochrana před srážkou s protijedoucím autem nebo vyhýbací manévr. V takových případech bezpečnostní systémy analyzují situaci a pomůžou ji snáze zvládnout třeba přibrzděním jednotlivých kol.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo XC60 T8

Cena v základní výbavě: 1 784 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 484 700 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, elektricky výškově nastavitelné přední sedačky a elektricky nastavitelná bederní opěrka, panoramatická střecha, sada pro opravu pneumatik, tempomat, varování před předním nárazem, zadní parkovací senzory, dešťový senzor, kolenní airbag, boční airbagy řidiče a spolujezdce, airbagy hlavy a ramen pro vnější sedadla, ovládání rádia na volantu, bluetooth, devatenáctipalcová litá kola.

Výbava testovaného vozu:šedá Osmium Grey Metallic (+22.900 Kč), Paket Business Connect (+33.000 Kč), Paket IntelliSafe Pro (+45.500 Kč), Paket Light T8 R5 (+26.700 Kč), Paket Versatility II (+25.700 Kč), Paket Winter (+8.800 Kč), Paket Winter Pro VOC T8 (+33.600 Kč), Paket Xenium Pro T8 (+67.700 Kč), Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce (+13.400 Kč), El. nast. sedadlo řidiče s pamětí pro vnější zrcátka (+21 600 Kč), Elektrická dětská pojistka zadních dveří a oken (+2.700 Kč), Grafický head-up displej (+33.000 Kč), Volvo Guard Alarm (+15.000 Kč), Tónovaná zadní okna (+11.700 Kč), Laminovaná skla všech oken (+27.300 Kč), Elektricky sklopné opěrky zadních sedadel (+5.200 Kč), Elektricky sklopná opěradla zadních sedadel a hlavových opěrek vnějších zadních sedadel (+7.600 Kč), Rádio pro příjem digitálního vysílání DAB (+9.300 Kč), Sensus Connect - Premium Sound - B&W (+9“ dotyk. disp.) (+82.700 Kč), Parkovací asistent vpředu i vzadu (+11.500 Kč), Přepravní pouzdro na dobíjecí kabel PHEV (+1.400 Kč), Vzduch. odpružení pro všechna 4 kola + akt. podvozek (+62.800 Kč)

Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze

Zahraniční média si dnes povšimla mlčení prezidenta…

Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec

Po několika měsících skončily spekulace o tom, kdo…

 

Štítky SUV Volvo Testy

Technické údaje
Motor Volvo XC60 T8
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 300 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 640 / 2200 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.1
Emise CO2:49
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1432
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2118 / 542
Rozměr pneu:235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1650
d) rozvor (mm): 2865
e) rozchod vpředu (mm): 1655
f) rozchod vzadu (mm): 1659
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1055 / -
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 965 / -
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo XC60 T8 - Raketa do zásuvky







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Triumf automobilky Volvo, světovým autem roku se stal model XC60 Triumf automobilky Volvo, světovým autem roku se stal model XC60

Po úspěchu na evropské půdě, kde porotci zvolili za…

Euro NCAP 2017: Volvo XC60 – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2017: Volvo XC60 – Pět hvězd bez zaváhání

Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst,…

 



 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Dnes 18:43

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Říká se, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Nevíme sice, co je na tom pravdy, ale faktem zůstává, že zaujmout…

 

iSport.cz

Furch v ocelovém městě. Mluvil o konci v Omsku i inspiraci Hudáčkem

Furch v ocelovém městě. Mluvil o konci v Omsku i…

Obří ocelárna Severstal. A stejnojmenný hokejový klub. Dvě místa, která vyskočí, pokud vás přepadne nutkání…

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká cyklistika je světová, řekl

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká…

Dokázal, co žádný jiný Čech. Během své kariéry nasbíral Ján Svorada mimořádné triumfy, které si zaslouží…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…