Test Auto.cz

Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence – Balada o třílitrové spotřebě

2.4. 2018
Verdikt
 

Plug-in hybrid T8 Twin Engine Volva XC90 slibuje výkon osmiválce a spotřebu menší než 3 l/100 km. Zda je to v praxi proveditelné, jsme zkoušeli s nejluxusnějším provedením Excellence se čtyřmístným interiérem.

Volvo XC90 jsme už v testu měli hodněkrát, dokonce i v těch srovnávacích, vždy se ale jednalo o vznětovou verzi D5 AWD, kterou na našich silnicích osobně potkávám nejčastěji. Na ten opravdový vrchol ale došlo až nyní, téměř tři roky po vůbec prvním testu stávající generace postavené na modulární platformě SPA. Dnes nicméně nepůjde pouze o plug-in hybridní hnací ústrojí, ale také o samotnou výbavu.

T8 Excellence totiž představuje to nejluxusnější, co můžete z aktuální nabídky Volva vybrat. Má čtyřmístný interiér, spoustu křišťálu, a velké úsilí bylo vynaloženo na to, aby byl uvnitř během jízdy co největší klid. Auto, které vidíte na snímcích, stojí přinejmenším 2.990.900 korun, a pokud se vám to zdá hodně, vězte, že bývalo i hůře. Ti, kdož si jej objednali na základě ceníku platného od září loňského roku, za něj zaplatili ještě o 419.000 korun více. Aktuální situace platí až od března letošního roku.

Nenápadný tryskáč

Že tohle nebude jedna z těch levnějších „devadesátek“, napovídá pouze pár indicií. Standardně dodávaná 21palcová kola Diamond Cut mezi ně zrovna nepatří, protože ta si můžete za příplatek 44.800 korun pořídit i k výbavě Inscription, a pořád jsou v nabídce ještě o palec větší. Sledujte třeba nápisy na spodních lištách dveří nebo chromovaný povrch sloupků karoserie. Mně osobně se tento detail moc nelíbí, podíváte-li se ale na vrcholné bavoráky nebo mercedesy, jsou v tom namočeny úplně stejně.

Interiéry současných vozů Volvo mě vždycky dokážou ohromit, ani ta nejluxusnější S90, kterou jsem testoval předloni a nenašel na ní téměř žádné chyby, však čtyřmístnou palubu dnes zkoušeného SUV netrumfne. Ne že by se nějak lišila úroveň zpracování nebo materiálů, tohle je ale naprosto jiný svět. Něco, jako když srovnáváte business class se soukromým tryskáčem. V obou se cítíte pohodlně, jenže tryskáč je prostě tryskáč.

Přední část interiéru dnes probírat nebudu, ta je až na křišťálový volič automatické převodovky stejná jako u ostatních verzí. Ten malý kousek skla pozvedává úroveň celku opět o něco výše, z uživatelského hlediska jde ale o kompromis. Aby totiž zůstal krásně průhledný, nemá pojistku, a protože jde o by-wire řešení, musí klást opravdu velký odpor, aby nedošlo k nechtěné změně režimu. Jednotlivé polohy si navíc musíte „naklikat“ jednu podruhé, nelze jenom tak přeskočit z „déčka“ na zpátečku jako u bavoráků. Když pak s autem manévrujete ve stísněném prostoru, div nemáte na dlani modřinu.

obrázek [600 x 355]

Šlechtu sedící vzadu ale nic z toho, co se děje vpředu, pravděpodobně nezajímá. Je pro ni důležité, že sedí v sedadlech s identickým rozsahem nastavení jako u řidiče a spolujezdce, včetně výhřevu, odvětrávání, elektrického nastavení a podobně, a mají ten největší možný komfort díky měkčímu polstrování bočnic a hlavových opěrek. V porovnání s klasickou XC90 dokonce v podélném směru o 50 milimetrů více místa pro nohy, to kdybyste se náhodou chtěli „položit“.

Navíc ani vzadu se nešetřilo křišťálem – jsou z něj vyrobeny ručně dělané šampusky, které můžete upevnit buď do křišťálového držáku, nebo do prostoru šestnáctilitrové chladničky umístěné mezi zadními opěradly. Přímo ve středovém tunelu je vyhřívaný i klimatizovaný držák na kelímky, a abyste nemuseli nic víc, než jenom hnout prstem, řadu věcí prvků lze ovládat přes výsuvný středový displej. Výklopné stolky s poctivou kovovou konstrukcí a kůží potaženou „pracovní“ plochou jsou příjemnou třešinkou na dortu. Konec práce s notebookem položeným na klíně!

Jenže nemyslete si, že Volvo pouze vykuchalo zadní část interiéru běžné XC90 a naroubovalo do něj first class lounge. Ono instalovalo i systém aktivní kontroly zvuku v kabině, který eliminuje nežádoucí zvuky pronikající do prostoru kabiny, zesílené podlahové koberce a laminovaná skla bočních oken také udělají svoje, a dokonce chybí ani pevná přepážka mezi prostorem pro posádku a zavazadelníkem. Výsledkem je, že když za sebou zabouchnete dveře a pustíte si svou oblíbenou muziku, okolní svět se vás prostě netýká.

Oprávněně vyšší základní cena vozu je pak dána i tím, že všechny dosud zmíněné prvky dostanete už v samotném základu, včetně dokonalého audia Bowers & Wilkins, které samo o sobě vychází téměř na sto tisíc. Má 19 reproduktorů, 12kanálový zesilovač o výkonu 1400 Wattů či subwoofer, k němuž je pumpováno obrovské množství vzduchu přímo otvorem v podběhu vozu. Dejte si tohle dohromady se špičkově odhlučněným interiérem, nastavte koncertní režim prostorového zvuku a získáte pocit, že zvuk prochází přímo vaším tělem. Navíc tak hutný, že se jej snad můžete i dotknout. Velice intenzivní zážitek!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo XC90 T8 Twin Engine

Cena v základní výbavě: 1 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 106 100 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 21palcová kola, audiosystém Bowers & Wilkins, bezklíčový přístup s dálkovým ovládáním, čistička vzduchu s ionizátorem, dvě samostatná zadní sedadla s identickou funkcionalitou jako pro sedadla vpředu, IntelliSafe Surround, kamery parkovacího asistenta s výhledem 360° do okolí, kompletní LED světlomety, laminovaná boční okna, navigační systém Navi Pro, panoramatické tónované střešní okno, grafický barevný head-up displej, přídavné palivové topení s časovačem, ručně vyrobené křišťálové sklenky Orrefors, vzduchové odpružení, aktivní tlumiče, zesílené podlahové koberce, vyhřívaný volant a trysky ostřikovačů čelního skla, zadní dotykový displej, zadní křišťálový držák Orrefors na dvě křišťálové skleničky nebo na dva šálky, zadní středový tunel s integrovanou chladničkou, zvýšená zvuková izolace vozu, 10A dobíjecí kabel Shucko 2 generace, 4,5m, aktivní kontrola zvuku - eliminuje nežádoucí ruchy pronikající do prostoru pro cestující, čtyřzónová automatická klimatizace, chlazená schránka v palubní desce, křišťálová hlavice řadicí páky a další.

Výbava testovaného vozu:Bílá metalíza Inscription (+45.000 Kč), digitální TV tuner (+30.300 Kč), výsuvné tažné zařízení (+29.500 Kč), přepravní pouzdro na dobíjecí kabel (+1400 Kč).

Deutsche Bank zabředá do skandálu s praním špinavých peněz Deutsche Bank zabředá do skandálu s praním špinavých peněz

Do skandálu kolem údajného praní špinavých peněz v Danske…

Netolický: Babišova kauza je odjištěný granát, určitě znovu vybuchne Netolický: Babišova kauza je odjištěný granát, určitě znovu vybuchne

Místopředseda ČSSD a pardubický hejtman Martin Netolický…

Regulace technologického sektoru je nevyhnutelná, tvrdí šéf Applu Regulace technologického sektoru je nevyhnutelná, tvrdí šéf Applu

Regulace technologického sektoru je nevyhnutelná, protože…

Do kontinentální Evropy vstupuje další čínský konglomerát Do kontinentální Evropy vstupuje další čínský konglomerát

Čínský holding Ping An našel v Evropě nové investiční…

 

Štítky SUV Volvo Testy

Technické údaje
Motor Volvo XC90 T8 Twin Engine
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 223 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2200 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.8
Emise CO2:63
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2384 / 386
Rozměr pneu:275/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1923
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 2984
e) rozchod vpředu (mm): 1671
f) rozchod vzadu (mm): 1679
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Multimediální systémy v praxi: Pomoc řidiči? Podle průzkumu nás spíš matou

Multimediální systémy v praxi: Pomoc řidiči? Podle průzkumu nás spíš matou

Dnes 15:52

Konektivita je stále častější pojem v automobilovém prostředí. Výzkum Auto Bildu ale ukazuje, že mnohé zákazníky máte.




Blesk.cz

Otec předával „řemeslo“: V obchodě učil krást svého desetiletého syna!

Otec předával „řemeslo“: V obchodě učil krást svého…

Opravdu svérázně pojal výchovu syna (10) jeho otec (45) z Brna. V sobotu večer se s ním vydal do hypermarketu,…

Apple už nebude zveřejňovat, kolik prodá iPhonů, iPadů a Maců

Apple už nebude zveřejňovat, kolik prodá iPhonů,…

Během poslední konference investorů, kde se probíraly výsledky ze závěrečného čtvrtletí, oznámil vedoucí…

 

iSport.cz

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

Naštvaný Bartošák: Mrzí mě, že divákům nestojíme ani za potlesk

Naštvaný Bartošák: Mrzí mě, že divákům nestojíme ani…

Po těžké šichtě vydolovali tři body nad posledním Chomutovem (4:2), který dlouho vzdoroval a odolával. Ve druhé…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…