Test Auto.cz

Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence – Balada o třílitrové spotřebě

2.4. 2018
Verdikt
 

Plug-in hybrid T8 Twin Engine Volva XC90 slibuje výkon osmiválce a spotřebu menší než 3 l/100 km. Zda je to v praxi proveditelné, jsme zkoušeli s nejluxusnějším provedením Excellence se čtyřmístným interiérem.

Volvo XC90 jsme už v testu měli hodněkrát, dokonce i v těch srovnávacích, vždy se ale jednalo o vznětovou verzi D5 AWD, kterou na našich silnicích osobně potkávám nejčastěji. Na ten opravdový vrchol ale došlo až nyní, téměř tři roky po vůbec prvním testu stávající generace postavené na modulární platformě SPA. Dnes nicméně nepůjde pouze o plug-in hybridní hnací ústrojí, ale také o samotnou výbavu.

T8 Excellence totiž představuje to nejluxusnější, co můžete z aktuální nabídky Volva vybrat. Má čtyřmístný interiér, spoustu křišťálu, a velké úsilí bylo vynaloženo na to, aby byl uvnitř během jízdy co největší klid. Auto, které vidíte na snímcích, stojí přinejmenším 2.990.900 korun, a pokud se vám to zdá hodně, vězte, že bývalo i hůře. Ti, kdož si jej objednali na základě ceníku platného od září loňského roku, za něj zaplatili ještě o 419.000 korun více. Aktuální situace platí až od března letošního roku.

Nenápadný tryskáč

Že tohle nebude jedna z těch levnějších „devadesátek“, napovídá pouze pár indicií. Standardně dodávaná 21palcová kola Diamond Cut mezi ně zrovna nepatří, protože ta si můžete za příplatek 44.800 korun pořídit i k výbavě Inscription, a pořád jsou v nabídce ještě o palec větší. Sledujte třeba nápisy na spodních lištách dveří nebo chromovaný povrch sloupků karoserie. Mně osobně se tento detail moc nelíbí, podíváte-li se ale na vrcholné bavoráky nebo mercedesy, jsou v tom namočeny úplně stejně.

Interiéry současných vozů Volvo mě vždycky dokážou ohromit, ani ta nejluxusnější S90, kterou jsem testoval předloni a nenašel na ní téměř žádné chyby, však čtyřmístnou palubu dnes zkoušeného SUV netrumfne. Ne že by se nějak lišila úroveň zpracování nebo materiálů, tohle je ale naprosto jiný svět. Něco, jako když srovnáváte business class se soukromým tryskáčem. V obou se cítíte pohodlně, jenže tryskáč je prostě tryskáč.

Přední část interiéru dnes probírat nebudu, ta je až na křišťálový volič automatické převodovky stejná jako u ostatních verzí. Ten malý kousek skla pozvedává úroveň celku opět o něco výše, z uživatelského hlediska jde ale o kompromis. Aby totiž zůstal krásně průhledný, nemá pojistku, a protože jde o by-wire řešení, musí klást opravdu velký odpor, aby nedošlo k nechtěné změně režimu. Jednotlivé polohy si navíc musíte „naklikat“ jednu podruhé, nelze jenom tak přeskočit z „déčka“ na zpátečku jako u bavoráků. Když pak s autem manévrujete ve stísněném prostoru, div nemáte na dlani modřinu.

obrázek [600 x 355]

Šlechtu sedící vzadu ale nic z toho, co se děje vpředu, pravděpodobně nezajímá. Je pro ni důležité, že sedí v sedadlech s identickým rozsahem nastavení jako u řidiče a spolujezdce, včetně výhřevu, odvětrávání, elektrického nastavení a podobně, a mají ten největší možný komfort díky měkčímu polstrování bočnic a hlavových opěrek. V porovnání s klasickou XC90 dokonce v podélném směru o 50 milimetrů více místa pro nohy, to kdybyste se náhodou chtěli „položit“.

Navíc ani vzadu se nešetřilo křišťálem – jsou z něj vyrobeny ručně dělané šampusky, které můžete upevnit buď do křišťálového držáku, nebo do prostoru šestnáctilitrové chladničky umístěné mezi zadními opěradly. Přímo ve středovém tunelu je vyhřívaný i klimatizovaný držák na kelímky, a abyste nemuseli nic víc, než jenom hnout prstem, řadu věcí prvků lze ovládat přes výsuvný středový displej. Výklopné stolky s poctivou kovovou konstrukcí a kůží potaženou „pracovní“ plochou jsou příjemnou třešinkou na dortu. Konec práce s notebookem položeným na klíně!

Jenže nemyslete si, že Volvo pouze vykuchalo zadní část interiéru běžné XC90 a naroubovalo do něj first class lounge. Ono instalovalo i systém aktivní kontroly zvuku v kabině, který eliminuje nežádoucí zvuky pronikající do prostoru kabiny, zesílené podlahové koberce a laminovaná skla bočních oken také udělají svoje, a dokonce chybí ani pevná přepážka mezi prostorem pro posádku a zavazadelníkem. Výsledkem je, že když za sebou zabouchnete dveře a pustíte si svou oblíbenou muziku, okolní svět se vás prostě netýká.

Oprávněně vyšší základní cena vozu je pak dána i tím, že všechny dosud zmíněné prvky dostanete už v samotném základu, včetně dokonalého audia Bowers & Wilkins, které samo o sobě vychází téměř na sto tisíc. Má 19 reproduktorů, 12kanálový zesilovač o výkonu 1400 Wattů či subwoofer, k němuž je pumpováno obrovské množství vzduchu přímo otvorem v podběhu vozu. Dejte si tohle dohromady se špičkově odhlučněným interiérem, nastavte koncertní režim prostorového zvuku a získáte pocit, že zvuk prochází přímo vaším tělem. Navíc tak hutný, že se jej snad můžete i dotknout. Velice intenzivní zážitek!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo XC90 T8 Twin Engine

Cena v základní výbavě: 1 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 106 100 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 21palcová kola, audiosystém Bowers & Wilkins, bezklíčový přístup s dálkovým ovládáním, čistička vzduchu s ionizátorem, dvě samostatná zadní sedadla s identickou funkcionalitou jako pro sedadla vpředu, IntelliSafe Surround, kamery parkovacího asistenta s výhledem 360° do okolí, kompletní LED světlomety, laminovaná boční okna, navigační systém Navi Pro, panoramatické tónované střešní okno, grafický barevný head-up displej, přídavné palivové topení s časovačem, ručně vyrobené křišťálové sklenky Orrefors, vzduchové odpružení, aktivní tlumiče, zesílené podlahové koberce, vyhřívaný volant a trysky ostřikovačů čelního skla, zadní dotykový displej, zadní křišťálový držák Orrefors na dvě křišťálové skleničky nebo na dva šálky, zadní středový tunel s integrovanou chladničkou, zvýšená zvuková izolace vozu, 10A dobíjecí kabel Shucko 2 generace, 4,5m, aktivní kontrola zvuku - eliminuje nežádoucí ruchy pronikající do prostoru pro cestující, čtyřzónová automatická klimatizace, chlazená schránka v palubní desce, křišťálová hlavice řadicí páky a další.

Výbava testovaného vozu:Bílá metalíza Inscription (+45.000 Kč), digitální TV tuner (+30.300 Kč), výsuvné tažné zařízení (+29.500 Kč), přepravní pouzdro na dobíjecí kabel (+1400 Kč).

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky SUV Volvo Testy

Technické údaje
Motor Volvo XC90 T8 Twin Engine
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 223 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2200 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.8
Emise CO2:63
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2384 / 386
Rozměr pneu:275/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1923
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 2984
e) rozchod vpředu (mm): 1671
f) rozchod vzadu (mm): 1679
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření.…

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Hlavní metropole Bádensko-Württemberska, kde sídlí firmy…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Dnes 18:10

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Summit Trumpa s Putinem se blíží. Na prezidenty v Helsinkách čeká i speciální pivo

Summit Trumpa s Putinem se blíží. Na prezidenty v…

Americký prezident Donald Trump se rok a půl po nástupu do funkce poprvé sejde se svým ruským protějškem…

 

iSport.cz

Opavský kouč Skuhravý: proč nevzal nabídku z ciziny a čím hodlá překvapit

Opavský kouč Skuhravý: proč nevzal nabídku z ciziny…

Našel si cestu, ze které neuhne. Cvičení podle učebnice? Nic takového, Roman Skuhravý si radši vymyslí své.…

Pussy Riot na hřišti při finále MS! Je to tu super, pusťte vězně, vzkázaly

Pussy Riot na hřišti při finále MS! Je to tu super,…

Pussy Riot v akci přímo před zraky ruského prezidenta Vladimira Putina? Finálové utkání mistrovství světa v…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…