Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan po faceliftu: Nové fotografie, technická data, nové informace

David Bureš
Diskuze (7)
Modernizovaný vzhled doplňuje upravená nabídka motorů, resp. rozšířená bezpečnostní a komfortní výbava.

Volkswagen Tiguan se vyrábí od roku 2007, od té doby vzniklo na 700 tisíc jeho exemplářů. Na domácím německém trhu je pro VW čtvrtým nejúspěšnějším modelem, překonaly jej jen modely Golf, Polo a Passat.

Po více než třech letech na trhu přišel ideální čas na facelift. Obzvlášť v situaci, kdy po faceliftu kupé-kabrioletu Eos a nové generaci sedanu Jetta je Tiguan posledním zástupcem rodiny modelů kolem Golfu, který ještě nedostal nový design přídě.

Nový design

Vzhled modernizovaného provedení není žádným překvapením, stejný styl Volkswagen aktuálně prosazuje napříč celým svým portfoliem. Autory křivek jsou šéfdesignér koncernu VW Group Walter de‘ Silva a Klaus Bischoff.

Změnil se přední nárazník, světlomety a maska chladiče. Největší inspiraci poskytlo velké SUV Touareg, ze kterého je přímo odvozen tvar předních světel. Maska chladiče dostala jako jediná ze současných Volkswagenů dvě dvojité chromované lamely. Ostatní modely používají dvě jednoduché lamely, Passat a Phaeton pak čtyři rovnoměrně rozmístěné.

Upravená je i záď, především koncová světla. Ta mají ve verzi se světelnými diodami grafiku inspirovanou Golfem R.

Tak jako u předchozí verze nabízí Tiguan terénní variantu Track & Style (dříve Track & Field). Ta se opticky liší nárazníkem rozděleným tvarem X, s ochranným prvkem ve spodní části. Přední nájezdový úhel je 28°, zatímco u silniční verze jen 18°. Terénní provedení mírně narostlo do délky, měří 4.433 mm (proti 4.426 mm).

Track & Style je doplněn o jízdní program Off Road. Ten zahrnuje asistent sjíždění z prudkých klesání a upravuje odezvu motoru při jízdě v terénu. Ve výbavě nechybí ani kompas.

Evropský facelift Tiguanu se liší od loňského redesignu, který dostal Tiguan pro čínský trh.

Nové bezpečností systémy

Společně se změnou vzhledu se Tiguan dočkal rozšíření nabídky bezpečnostních systémů o novinky, které se do výroby dostaly až po uvedení tohoto modelu. Standardem je ve verzích Sport & Style a Track & Style detekce únavy řidiče.

Za příplatek je dodáván Lane Assist hlídající jízdu v pruzích, kamerou řízené přepínání dálkových světel Light Assist, resp. Dynamic Light Assist (ve spojení s bi-xenonovými světlomety).

Novinkou se také stalo elektronické zařízení XDS, rozšiřující funkcí ESP o přibrzďování vnitřního kola při průjezdu zatáčkou. XDS tak svými zásahy nahrazuje mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy.

Známé motory

Paleta motorů modernizovaného Tiguanu zahrnuje čtyři benzinové motory a tři turbodiesely. Zážehové jednotky zastupuje 1,4 TSI (ve dvou variantách s 90 kW a 118 kW) a 2,0 TSI (132 kW a 155 kW). Turbodiesel 2,0 TDI je nabízen ve verzích s 81, 103 a 125 kW. Ve spojení s pohonem předních kol je udávaná kombinovaná spotřeba tohoto agregátu 5,3 l/100 km.

Základem je šestistupňová manuální převodovka, 7stupňové DSG je za příplatek 46.900,- Kč.

Nejsilnější zážehový i vznětový motor je standardně dodáván s pohonem všech kol, základ s oběma druhy paliva má naopak výhradně pohon předních kol. Ostatní motorizace nabízejí výběr mezi pohonem 4x2 a 4x4.

Volkswagen Tiguan - ceny zážehových motorů
Motor1,4 TSI BMT1,4 TSI 4Motion1,4 TSI BMT2,0 TSI 4Motion2,0 TSI 4Motion
Převodovka6M6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5800118/5800132/4500-6200155/5300-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1750-4000240/1750-4000280/1700-4500280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]184--204 (202)215 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9--8,2 (8,0)7,8 (7,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5--8,5 (8,6)8,5 (8,6)
Cena Trend & Fun [Kč]469.900,-634.200,-519.900,-656.400,--
Cena Sport & Style [Kč]-674.500,--696.700,-726.900,-
Cena Track & Style [Kč]-680.300,--702.600,-732.800,-

Tiguany s pohonem předních kol jsou úspornou verzí BlueMotion Technology a jsou tedy vybaveny systémem Stop/Start a rekuperací brzdné energie. V případě motoru 2,0 TDI (103 kW) je tato výbava k dispozici i s pohonem všech kol.

Některé motorizace budou dostupné až s odstupem od uvedení modernizovaného Tiguanu na trh, a proto k nim zatím nejsou konkrétní technická data.

České ceny

Faceliftovaný Tiguan, který se vyrábí v továrně Wolfsburg, se fyzicky v Česku objeví na začátku srpna 2011. České ceny modernizovaného Tiguanu zveřejnil dovozce už v březnu, od té doby však některé nabízené motorizace zlevnily v řádu několika stokorun.

První cena Tiguanu s motorem 1,4 TSI BMT (90 kW) a pohonem předních kol je nadále 469.900,- Kč. V základní výbavě Trend & Fun nechybí manuální klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem, šest airbagů, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Druhý stupeň Sport & Style stojí s motorem 1,4 TSI (118 kW) a pohonem všech kol 674.500,- Kč. Výbava je v tomto případě rozšířena o systém sledování únavy řidiče, dešťový senzor a mlhová světla. Vzhled vylepší 17palcová litá kola, podélní střešní nosič, přední sportovní sedadla a kožený volant.

Nejvyšším stupněm je terénní varianta Track & Style S motorem 2.0 TDI (103 kW), pohonem všech kol 4Motion a Blue Motion Technology stojí 731.300,- Kč.

Volkswagen Tiguan - ceny vznětových motorů
Motor2,0 TDI BMT2,0 TDI 4Motion2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT 4Motion2,0 TDI 4Motion
Převodovka6M6M (7DSG)6M6M (7DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/2750-4200103/4200103/4200103/4200125/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174186 (184)192186 (188)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,510,210,28,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,3 (6,4)5,36,0 (6,3)6,3
Cena Trend & Fun [Kč]537.400,-678.100,-590.900,-685.100,--
Cena Sport & Style [Kč]607.900,-718.400,-661.400,-725.400,-746.700,-
Cena Track & Style [Kč]-724.200,--731.300,-752.600,-

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - Ada je zase tady
27. 5. 2011 21:16
Re: Chybi tomu
Touareg NEMA po sklopeni sedadel rovnou loznou plochu :no:

Nissan ma techniku od rendliku :no: :no: :no:

Volvo XC90 je zbytecne drahy a poruchovy a s tou loznou plochou to take neni valne :no:

KIA Sorento NEMA po sklopeni sedadel rovnou loznou plochu, i kdy se to inzeruje :no:

Nejake dalsi namety ?
Avatar - Andromeda
27. 5. 2011 02:03
Re: Chybi tomu
Tak to musíš buď Tuarega, nebo se poroučet jinam -> např. Nissan X-Trail... Ale tím tě asi nepotěším, že >:D .
Jinak dobrý vůz...
26. 5. 2011 22:46
Re: Toyota
Vzdyt, ucit se ma od nejlepsiho, je to prece Rav-trida... >:D
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2011 20:43
Chybi tomu
Chybi tomu par cm do delky, tak asi 10. Aby po slozeni zadnich sedadel vznikla rovna plocha o delce alespon 170cm. Jinak dobry.
Avatar - twistedTSD
26. 5. 2011 19:14
no...
žádný velký krasavec to není...