VW Tiguan po faceliftu: Nové fotografie, technická data, nové informace

VW Tiguan po faceliftu: Nové fotografie, technická data, nové informace

 
 

Modernizovaný vzhled doplňuje upravená nabídka motorů, resp. rozšířená bezpečnostní a komfortní výbava.

Volkswagen Tiguan se vyrábí od roku 2007, od té doby vzniklo na 700 tisíc jeho exemplářů. Na domácím německém trhu je pro VW čtvrtým nejúspěšnějším modelem, překonaly jej jen modely Golf, Polo a Passat.

Po více než třech letech na trhu přišel ideální čas na facelift. Obzvlášť v situaci, kdy po faceliftu kupé-kabrioletu Eos a nové generaci sedanu Jetta je Tiguan posledním zástupcem rodiny modelů kolem Golfu, který ještě nedostal nový design přídě.

Nový design

Vzhled modernizovaného provedení není žádným překvapením, stejný styl Volkswagen aktuálně prosazuje napříč celým svým portfoliem. Autory křivek jsou šéfdesignér koncernu VW Group Walter de‘ Silva a Klaus Bischoff.

Změnil se přední nárazník, světlomety a maska chladiče. Největší inspiraci poskytlo velké SUV Touareg, ze kterého je přímo odvozen tvar předních světel. Maska chladiče dostala jako jediná ze současných Volkswagenů dvě dvojité chromované lamely. Ostatní modely používají dvě jednoduché lamely, Passat a Phaeton pak čtyři rovnoměrně rozmístěné.

Upravená je i záď, především koncová světla. Ta mají ve verzi se světelnými diodami grafiku inspirovanou Golfem R.

Tak jako u předchozí verze nabízí Tiguan terénní variantu Track & Style (dříve Track & Field). Ta se opticky liší nárazníkem rozděleným tvarem X, s ochranným prvkem ve spodní části. Přední nájezdový úhel je 28°, zatímco u silniční verze jen 18°. Terénní provedení mírně narostlo do délky, měří 4.433 mm (proti 4.426 mm).

Track & Style je doplněn o jízdní program Off Road. Ten zahrnuje asistent sjíždění z prudkých klesání a upravuje odezvu motoru při jízdě v terénu. Ve výbavě nechybí ani kompas.

Evropský facelift Tiguanu se liší od loňského redesignu, který dostal Tiguan pro čínský trh.

Nové bezpečností systémy

Společně se změnou vzhledu se Tiguan dočkal rozšíření nabídky bezpečnostních systémů o novinky, které se do výroby dostaly až po uvedení tohoto modelu. Standardem je ve verzích Sport & Style a Track & Style detekce únavy řidiče.

Za příplatek je dodáván Lane Assist hlídající jízdu v pruzích, kamerou řízené přepínání dálkových světel Light Assist, resp. Dynamic Light Assist (ve spojení s bi-xenonovými světlomety).

Novinkou se také stalo elektronické zařízení XDS, rozšiřující funkcí ESP o přibrzďování vnitřního kola při průjezdu zatáčkou. XDS tak svými zásahy nahrazuje mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy.

Známé motory

Paleta motorů modernizovaného Tiguanu zahrnuje čtyři benzinové motory a tři turbodiesely. Zážehové jednotky zastupuje 1,4 TSI (ve dvou variantách s 90 kW a 118 kW) a 2,0 TSI (132 kW a 155 kW). Turbodiesel 2,0 TDI je nabízen ve verzích s 81, 103 a 125 kW. Ve spojení s pohonem předních kol je udávaná kombinovaná spotřeba tohoto agregátu 5,3 l/100 km.

Základem je šestistupňová manuální převodovka, 7stupňové DSG je za příplatek 46.900,- Kč.

Nejsilnější zážehový i vznětový motor je standardně dodáván s pohonem všech kol, základ s oběma druhy paliva má naopak výhradně pohon předních kol. Ostatní motorizace nabízejí výběr mezi pohonem 4x2 a 4x4.

Volkswagen Tiguan - ceny zážehových motorů
Motor1,4 TSI BMT1,4 TSI 4Motion1,4 TSI BMT2,0 TSI 4Motion2,0 TSI 4Motion
Převodovka6M6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5800118/5800132/4500-6200155/5300-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1750-4000240/1750-4000280/1700-4500280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]184--204 (202)215 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9--8,2 (8,0)7,8 (7,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5--8,5 (8,6)8,5 (8,6)
Cena Trend & Fun [Kč]469.900,-634.200,-519.900,-656.400,--
Cena Sport & Style [Kč]-674.500,--696.700,-726.900,-
Cena Track & Style [Kč]-680.300,--702.600,-732.800,-

Tiguany s pohonem předních kol jsou úspornou verzí BlueMotion Technology a jsou tedy vybaveny systémem Stop/Start a rekuperací brzdné energie. V případě motoru 2,0 TDI (103 kW) je tato výbava k dispozici i s pohonem všech kol.

Některé motorizace budou dostupné až s odstupem od uvedení modernizovaného Tiguanu na trh, a proto k nim zatím nejsou konkrétní technická data.

České ceny

Faceliftovaný Tiguan, který se vyrábí v továrně Wolfsburg, se fyzicky v Česku objeví na začátku srpna 2011. České ceny modernizovaného Tiguanu zveřejnil dovozce už v březnu, od té doby však některé nabízené motorizace zlevnily v řádu několika stokorun.

První cena Tiguanu s motorem 1,4 TSI BMT (90 kW) a pohonem předních kol je nadále 469.900,- Kč. V základní výbavě Trend & Fun nechybí manuální klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem, šest airbagů, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Druhý stupeň Sport & Style stojí s motorem 1,4 TSI (118 kW) a pohonem všech kol 674.500,- Kč. Výbava je v tomto případě rozšířena o systém sledování únavy řidiče, dešťový senzor a mlhová světla. Vzhled vylepší 17palcová litá kola, podélní střešní nosič, přední sportovní sedadla a kožený volant.

Nejvyšším stupněm je terénní varianta Track & Style S motorem 2.0 TDI (103 kW), pohonem všech kol 4Motion a Blue Motion Technology stojí 731.300,- Kč.

Jake.auto.cz: Volkswagen Tiguan (přehled testů a dalších článků)

Volkswagen Tiguan - ceny vznětových motorů
Motor2,0 TDI BMT2,0 TDI 4Motion2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT 4Motion2,0 TDI 4Motion
Převodovka6M6M (7DSG)6M6M (7DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/2750-4200103/4200103/4200103/4200125/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174186 (184)192186 (188)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,510,210,28,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,3 (6,4)5,36,0 (6,3)6,3
Cena Trend & Fun [Kč]537.400,-678.100,-590.900,-685.100,--
Cena Sport & Style [Kč]607.900,-718.400,-661.400,-725.400,-746.700,-
Cena Track & Style [Kč]-724.200,--731.300,-752.600,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…