VW Tiguan po faceliftu: Nové fotografie, technická data, nové informace

VW Tiguan po faceliftu: Nové fotografie, technická data, nové informace

 
 

Modernizovaný vzhled doplňuje upravená nabídka motorů, resp. rozšířená bezpečnostní a komfortní výbava.

Volkswagen Tiguan se vyrábí od roku 2007, od té doby vzniklo na 700 tisíc jeho exemplářů. Na domácím německém trhu je pro VW čtvrtým nejúspěšnějším modelem, překonaly jej jen modely Golf, Polo a Passat.

Po více než třech letech na trhu přišel ideální čas na facelift. Obzvlášť v situaci, kdy po faceliftu kupé-kabrioletu Eos a nové generaci sedanu Jetta je Tiguan posledním zástupcem rodiny modelů kolem Golfu, který ještě nedostal nový design přídě.

Nový design

Vzhled modernizovaného provedení není žádným překvapením, stejný styl Volkswagen aktuálně prosazuje napříč celým svým portfoliem. Autory křivek jsou šéfdesignér koncernu VW Group Walter de‘ Silva a Klaus Bischoff.

Změnil se přední nárazník, světlomety a maska chladiče. Největší inspiraci poskytlo velké SUV Touareg, ze kterého je přímo odvozen tvar předních světel. Maska chladiče dostala jako jediná ze současných Volkswagenů dvě dvojité chromované lamely. Ostatní modely používají dvě jednoduché lamely, Passat a Phaeton pak čtyři rovnoměrně rozmístěné.

Upravená je i záď, především koncová světla. Ta mají ve verzi se světelnými diodami grafiku inspirovanou Golfem R.

Tak jako u předchozí verze nabízí Tiguan terénní variantu Track & Style (dříve Track & Field). Ta se opticky liší nárazníkem rozděleným tvarem X, s ochranným prvkem ve spodní části. Přední nájezdový úhel je 28°, zatímco u silniční verze jen 18°. Terénní provedení mírně narostlo do délky, měří 4.433 mm (proti 4.426 mm).

Track & Style je doplněn o jízdní program Off Road. Ten zahrnuje asistent sjíždění z prudkých klesání a upravuje odezvu motoru při jízdě v terénu. Ve výbavě nechybí ani kompas.

Evropský facelift Tiguanu se liší od loňského redesignu, který dostal Tiguan pro čínský trh.

Nové bezpečností systémy

Společně se změnou vzhledu se Tiguan dočkal rozšíření nabídky bezpečnostních systémů o novinky, které se do výroby dostaly až po uvedení tohoto modelu. Standardem je ve verzích Sport & Style a Track & Style detekce únavy řidiče.

Za příplatek je dodáván Lane Assist hlídající jízdu v pruzích, kamerou řízené přepínání dálkových světel Light Assist, resp. Dynamic Light Assist (ve spojení s bi-xenonovými světlomety).

Novinkou se také stalo elektronické zařízení XDS, rozšiřující funkcí ESP o přibrzďování vnitřního kola při průjezdu zatáčkou. XDS tak svými zásahy nahrazuje mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy.

Známé motory

Paleta motorů modernizovaného Tiguanu zahrnuje čtyři benzinové motory a tři turbodiesely. Zážehové jednotky zastupuje 1,4 TSI (ve dvou variantách s 90 kW a 118 kW) a 2,0 TSI (132 kW a 155 kW). Turbodiesel 2,0 TDI je nabízen ve verzích s 81, 103 a 125 kW. Ve spojení s pohonem předních kol je udávaná kombinovaná spotřeba tohoto agregátu 5,3 l/100 km.

Základem je šestistupňová manuální převodovka, 7stupňové DSG je za příplatek 46.900,- Kč.

Nejsilnější zážehový i vznětový motor je standardně dodáván s pohonem všech kol, základ s oběma druhy paliva má naopak výhradně pohon předních kol. Ostatní motorizace nabízejí výběr mezi pohonem 4x2 a 4x4.

Volkswagen Tiguan - ceny zážehových motorů
Motor1,4 TSI BMT1,4 TSI 4Motion1,4 TSI BMT2,0 TSI 4Motion2,0 TSI 4Motion
Převodovka6M6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5800118/5800132/4500-6200155/5300-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1750-4000240/1750-4000280/1700-4500280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]184--204 (202)215 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9--8,2 (8,0)7,8 (7,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5--8,5 (8,6)8,5 (8,6)
Cena Trend & Fun [Kč]469.900,-634.200,-519.900,-656.400,--
Cena Sport & Style [Kč]-674.500,--696.700,-726.900,-
Cena Track & Style [Kč]-680.300,--702.600,-732.800,-

Tiguany s pohonem předních kol jsou úspornou verzí BlueMotion Technology a jsou tedy vybaveny systémem Stop/Start a rekuperací brzdné energie. V případě motoru 2,0 TDI (103 kW) je tato výbava k dispozici i s pohonem všech kol.

Některé motorizace budou dostupné až s odstupem od uvedení modernizovaného Tiguanu na trh, a proto k nim zatím nejsou konkrétní technická data.

České ceny

Faceliftovaný Tiguan, který se vyrábí v továrně Wolfsburg, se fyzicky v Česku objeví na začátku srpna 2011. České ceny modernizovaného Tiguanu zveřejnil dovozce už v březnu, od té doby však některé nabízené motorizace zlevnily v řádu několika stokorun.

První cena Tiguanu s motorem 1,4 TSI BMT (90 kW) a pohonem předních kol je nadále 469.900,- Kč. V základní výbavě Trend & Fun nechybí manuální klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem, šest airbagů, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Druhý stupeň Sport & Style stojí s motorem 1,4 TSI (118 kW) a pohonem všech kol 674.500,- Kč. Výbava je v tomto případě rozšířena o systém sledování únavy řidiče, dešťový senzor a mlhová světla. Vzhled vylepší 17palcová litá kola, podélní střešní nosič, přední sportovní sedadla a kožený volant.

Nejvyšším stupněm je terénní varianta Track & Style S motorem 2.0 TDI (103 kW), pohonem všech kol 4Motion a Blue Motion Technology stojí 731.300,- Kč.

Jake.auto.cz: Volkswagen Tiguan (přehled testů a dalších článků)

Volkswagen Tiguan - ceny vznětových motorů
Motor2,0 TDI BMT2,0 TDI 4Motion2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT 4Motion2,0 TDI 4Motion
Převodovka6M6M (7DSG)6M6M (7DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/2750-4200103/4200103/4200103/4200125/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174186 (184)192186 (188)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,510,210,28,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,3 (6,4)5,36,0 (6,3)6,3
Cena Trend & Fun [Kč]537.400,-678.100,-590.900,-685.100,--
Cena Sport & Style [Kč]607.900,-718.400,-661.400,-725.400,-746.700,-
Cena Track & Style [Kč]-724.200,--731.300,-752.600,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…