VW Tiguan: První jízdní dojmy

VW Tiguan: První jízdní dojmy

 
 

Vítězný tým se nemění, a tak ani modernizace Tiguanu v polovině životní dráhy zásadní změny nepřináší.

Konec barokních tvarů na přídích Volkswagenů se definitivně blíží. Předposlední model – Tiguan – se jich zbaví letos v létě. Poslední světlometně-obloučkovým modelem tak zůstane Passat CC. Ani jej však napřímení linek letos nemine.

Designovou modernizaci jste si už mohli prohlédnout na oficiálních snímcích v minulých týdnech, po prvním setkání na denním světle přidáváme naše dojmy. Na přísnější tvář si budete muset chvíli zvykat. Silueta se totiž nezměnila, ale nové tvary přídě, níže posazená maska a o něco větší světlomety dělají ve výsledku podobně nečekaný efekt jako na větším Passatu. Láska na první pohled to v našem případě rozhodně není, ale u delších vztahů na které VW zřejmě sází, to tak někdy bývá…

Z fotografií jste možná nepochytili, že přiostření se týká nejen masky a čelních světlometů, ale i tvarování nárazníků. Nenápadně zhranatěla zadní světla s novou noční grafikou a la aktuální design koncových světel Golfu.

Stále jsou nabízeny dvě verze předního nárazníku. Ta terénnější má nájezdový úhel 28°, ale nevypadá rozhodně tak elegantně, jako civilní provedení s předním nájezdovým úhlem 18°.

V rámci modernizace se do Tiguanu dostala z dalších modelů známá asistenční technika. Užitečné je rozpoznávání dopravních značek, systém Lane Assist varující a aktivně vracející auto do jízdního pruhu, Dynamic Light Assist s LED denními světly, samočinné parkování druhé generace Park Assist II, nebo detekce únavy řidiče, která vyhodnocuje řidičovy korekce jízdy v jízdním pruhu. Stabilizační systém byl rozšířen o elektronickou funkci XDS, simulující efekt svorného diferenciálu na přední nápravě.

Mezi elitu SUV nižší střední třídy posunuje Tiguan možnost doobjednání adaptivního podvozku. Nejvíce si na něm ceníme komfortního režimu, který i na 17palcových pneumatikách pečlivě tlumí příčné spáry na betonových dálnicích. Ve sportovním režimu auto ztuhne, ale je extrémně citlivé na kvalitu silnice a rychlost jízdy. Na několika projížděných úsecích dálnic kolem Mnichova se Tiguan ve vysokých rychlostech podivně - v ne zrovna příjemné frekvenci - pohupoval. Přepuntí na standardní setup tlumičů tento jev zmizel.

Volkswagen Tiguan - ceny zážehových motorů
Motor1,4 TSI BMT1,4 TSI 4Motion1,4 TSI BMT2,0 TSI 4Motion2,0 TSI 4Motion
Převodovka6M6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5800118/5800132/4500-6200155/5300-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1750-4000240/1750-4000280/1700-4500280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]184--204 (202)215 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9--8,2 (8,0)7,8 (7,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5--8,5 (8,6)8,5 (8,6)
Cena Trend & Fun [Kč]469.900,-634.200,-519.900,-656.400,--
Cena Sport & Style [Kč]-674.500,--696.700,-726.900,-
Cena Track & Style [Kč]-680.300,--702.600,-732.800,-

Odhlučnění interiéru a kultivované motory zdobily jízdu s Tiguanem už před modernizací a na tom se nic nemění.

Zkoušený 2,0 TSI DSG (132 kW) je jednoznačně komfortní volbou, podobně jako předchůdce se 125 kW. Motor s velkou zásobou točivého momentu už v nízkých otáčkách spolehlivě řeší všechny situace v běžném provozu, počítejte ale se spotřebou mezi 8 a 11 l/100 km. Ačkoliv má tento dvoulitr identický zdvihový objem jako předchůdce, jde o modernější verzi 2,0 TSI s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a proměnným zdvihem výfukových ventilů. V Tiguanu jej koupíte ve výkonových verzích se 132 kW nebo 155 kW.

Obvyklejší 2,0 TDI DSG (103 kW) je schopen jezdit o 2 až 3 litry úsporněji, běžně do 7 l/100 km, mimo město pak odběr klesá pod 6 l/100 km. Dynamika jízdy na dálnici není se zážehovým dvoulitrem zcela srovnatelná, ale ve středním rychlostním pásmu mezi 2000 a 4000 min-1 se okamžitá schopnost tédéíčka přibližuje zážehovému motoru. Zvuk motoru TDI už dlouho není tak výrazný jako v dobách PD, takže jen potvrzujeme, že i plně zatížený motor 2,0 TDI na dálnici ve 170 km/h (odpovídá 3750 min-1) uvnitř auta neruší více než aerodynamický hluk a ani při obvyklejších 130 km/h posádku neobtěžuje.

Převodovka DSG, která je dodávána do Tiguanu, má svůj původ v odolnější verzi známé z VW T5. Má tedy sedm rychlostních stupňů a dvě suché hydraulicky ovládané spojky. Při jízdě z kopce toto DSG samo podřazuje, novou funkcí je vyřazování na neutrál, kdykoliv sundáte nohu z plynu a jedete po rovině.

Podle Volkswagenu není pro SUV s automatem problém táhnout brzděný přívěs s celkovou hmotností až 2,5 tuny, odolnost spojek i celé převodovky má být dostatečná i pro manévry v terénu. Na silnicích se DSG chová velmi kultivovaně, řadí měkce při rozjezdu i ve sportovním režimu na dálnici, hbitě reaguje i na manuální řazení pohybem páky nebo páčkami pod volantem.

Vlastnosti Tiguanu na silnici nejsou tak dravé jako v případě menšího Yetiho, v zatáčkách je znát vyšší hmotnost i nižší ochota ke změně směru, přerozdělování hnacích sil mezi přední a zadní nápravu na výjezdech ze zatáček není tak zřetelné, ale ve skutečnosti funguje obdobně.

Zákazníci dostanou příležitost prohlédnout si modernizovaný Tiguan na Autosalonu v Brně od pátku 3.června 2011. Předprodej již začal, první zákaznické vozy se dostanou na český trh v srpnu.

Jake.auto.cz: Volkswagen Tiguan (přehled testů a dalších článků)

Volkswagen Tiguan - ceny vznětových motorů
Motor2,0 TDI BMT2,0 TDI 4Motion2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT 4Motion2,0 TDI 4Motion
Převodovka6M6M (7DSG)6M6M (7DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/2750-4200103/4200103/4200103/4200125/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174186 (184)192186 (188)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,510,210,28,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,3 (6,4)5,36,0 (6,3)6,3
Cena Trend & Fun [Kč]537.400,-678.100,-590.900,-685.100,--
Cena Sport & Style [Kč]607.900,-718.400,-661.400,-725.400,-746.700,-
Cena Track & Style [Kč]-724.200,--731.300,-752.600,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Tiguan: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 






 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…