VW Tiguan: První jízdní dojmy

VW Tiguan: První jízdní dojmy

 
 

Vítězný tým se nemění, a tak ani modernizace Tiguanu v polovině životní dráhy zásadní změny nepřináší.

Konec barokních tvarů na přídích Volkswagenů se definitivně blíží. Předposlední model – Tiguan – se jich zbaví letos v létě. Poslední světlometně-obloučkovým modelem tak zůstane Passat CC. Ani jej však napřímení linek letos nemine.

Designovou modernizaci jste si už mohli prohlédnout na oficiálních snímcích v minulých týdnech, po prvním setkání na denním světle přidáváme naše dojmy. Na přísnější tvář si budete muset chvíli zvykat. Silueta se totiž nezměnila, ale nové tvary přídě, níže posazená maska a o něco větší světlomety dělají ve výsledku podobně nečekaný efekt jako na větším Passatu. Láska na první pohled to v našem případě rozhodně není, ale u delších vztahů na které VW zřejmě sází, to tak někdy bývá…

Z fotografií jste možná nepochytili, že přiostření se týká nejen masky a čelních světlometů, ale i tvarování nárazníků. Nenápadně zhranatěla zadní světla s novou noční grafikou a la aktuální design koncových světel Golfu.

Stále jsou nabízeny dvě verze předního nárazníku. Ta terénnější má nájezdový úhel 28°, ale nevypadá rozhodně tak elegantně, jako civilní provedení s předním nájezdovým úhlem 18°.

V rámci modernizace se do Tiguanu dostala z dalších modelů známá asistenční technika. Užitečné je rozpoznávání dopravních značek, systém Lane Assist varující a aktivně vracející auto do jízdního pruhu, Dynamic Light Assist s LED denními světly, samočinné parkování druhé generace Park Assist II, nebo detekce únavy řidiče, která vyhodnocuje řidičovy korekce jízdy v jízdním pruhu. Stabilizační systém byl rozšířen o elektronickou funkci XDS, simulující efekt svorného diferenciálu na přední nápravě.

Mezi elitu SUV nižší střední třídy posunuje Tiguan možnost doobjednání adaptivního podvozku. Nejvíce si na něm ceníme komfortního režimu, který i na 17palcových pneumatikách pečlivě tlumí příčné spáry na betonových dálnicích. Ve sportovním režimu auto ztuhne, ale je extrémně citlivé na kvalitu silnice a rychlost jízdy. Na několika projížděných úsecích dálnic kolem Mnichova se Tiguan ve vysokých rychlostech podivně - v ne zrovna příjemné frekvenci - pohupoval. Přepuntí na standardní setup tlumičů tento jev zmizel.

Volkswagen Tiguan - ceny zážehových motorů
Motor1,4 TSI BMT1,4 TSI 4Motion1,4 TSI BMT2,0 TSI 4Motion2,0 TSI 4Motion
Převodovka6M6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5800118/5800132/4500-6200155/5300-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1750-4000240/1750-4000280/1700-4500280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]184--204 (202)215 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9--8,2 (8,0)7,8 (7,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5--8,5 (8,6)8,5 (8,6)
Cena Trend & Fun [Kč]469.900,-634.200,-519.900,-656.400,--
Cena Sport & Style [Kč]-674.500,--696.700,-726.900,-
Cena Track & Style [Kč]-680.300,--702.600,-732.800,-

Odhlučnění interiéru a kultivované motory zdobily jízdu s Tiguanem už před modernizací a na tom se nic nemění.

Zkoušený 2,0 TSI DSG (132 kW) je jednoznačně komfortní volbou, podobně jako předchůdce se 125 kW. Motor s velkou zásobou točivého momentu už v nízkých otáčkách spolehlivě řeší všechny situace v běžném provozu, počítejte ale se spotřebou mezi 8 a 11 l/100 km. Ačkoliv má tento dvoulitr identický zdvihový objem jako předchůdce, jde o modernější verzi 2,0 TSI s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a proměnným zdvihem výfukových ventilů. V Tiguanu jej koupíte ve výkonových verzích se 132 kW nebo 155 kW.

Obvyklejší 2,0 TDI DSG (103 kW) je schopen jezdit o 2 až 3 litry úsporněji, běžně do 7 l/100 km, mimo město pak odběr klesá pod 6 l/100 km. Dynamika jízdy na dálnici není se zážehovým dvoulitrem zcela srovnatelná, ale ve středním rychlostním pásmu mezi 2000 a 4000 min-1 se okamžitá schopnost tédéíčka přibližuje zážehovému motoru. Zvuk motoru TDI už dlouho není tak výrazný jako v dobách PD, takže jen potvrzujeme, že i plně zatížený motor 2,0 TDI na dálnici ve 170 km/h (odpovídá 3750 min-1) uvnitř auta neruší více než aerodynamický hluk a ani při obvyklejších 130 km/h posádku neobtěžuje.

Převodovka DSG, která je dodávána do Tiguanu, má svůj původ v odolnější verzi známé z VW T5. Má tedy sedm rychlostních stupňů a dvě suché hydraulicky ovládané spojky. Při jízdě z kopce toto DSG samo podřazuje, novou funkcí je vyřazování na neutrál, kdykoliv sundáte nohu z plynu a jedete po rovině.

Podle Volkswagenu není pro SUV s automatem problém táhnout brzděný přívěs s celkovou hmotností až 2,5 tuny, odolnost spojek i celé převodovky má být dostatečná i pro manévry v terénu. Na silnicích se DSG chová velmi kultivovaně, řadí měkce při rozjezdu i ve sportovním režimu na dálnici, hbitě reaguje i na manuální řazení pohybem páky nebo páčkami pod volantem.

Vlastnosti Tiguanu na silnici nejsou tak dravé jako v případě menšího Yetiho, v zatáčkách je znát vyšší hmotnost i nižší ochota ke změně směru, přerozdělování hnacích sil mezi přední a zadní nápravu na výjezdech ze zatáček není tak zřetelné, ale ve skutečnosti funguje obdobně.

Zákazníci dostanou příležitost prohlédnout si modernizovaný Tiguan na Autosalonu v Brně od pátku 3.června 2011. Předprodej již začal, první zákaznické vozy se dostanou na český trh v srpnu.

Jake.auto.cz: Volkswagen Tiguan (přehled testů a dalších článků)

Volkswagen Tiguan - ceny vznětových motorů
Motor2,0 TDI BMT2,0 TDI 4Motion2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT 4Motion2,0 TDI 4Motion
Převodovka6M6M (7DSG)6M6M (7DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/2750-4200103/4200103/4200103/4200125/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174186 (184)192186 (188)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,510,210,28,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,3 (6,4)5,36,0 (6,3)6,3
Cena Trend & Fun [Kč]537.400,-678.100,-590.900,-685.100,--
Cena Sport & Style [Kč]607.900,-718.400,-661.400,-725.400,-746.700,-
Cena Track & Style [Kč]-724.200,--731.300,-752.600,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Tiguan: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na lavičku jde Nedvěd

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na…

Hokejová Sparta po krachu ve čtvrtfinále play off mění složení realizačního týmu. U extraligového týmu končí…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…