Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

David Bureš
Diskuze (8)
Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod kapotou není výmysl posledních let. Mercedes ho postavil už na konci sedmdesátých let.

Mercedes-Benz G má od devadesátých let pověst služebního automobilu ruské mafie, původně ale tento model vznikal jako schopný offroad pro armádu i civilní myšlenky. Už v dobách jeho vzniku ale výrobce koketoval s myšlenkou, že ze spartánského teréňáku lze udělat i luxusní automobil. Jak jinak si vysvětlit vznik prototypu Mercedes AMG 280 GE 5.6 Sport?

Ten byl divizí AMG postaven v roce 1979, tedy v době zahájení sériové výroby G-Wagenu, přičemž čtyřválce, pětiválce a šestiválce nabízené v produkčním autě nahradil 5,6litrový osmiválec z tehdejší třídy S (W116), který se ostatně odráží i v názvu prototypu. Mercedes nikdy nezveřejnil výkonové parametry auta, použitý osmiválec ale v tehdejších sériových vozech dosahoval až výkonu 220 kW. I pokud by si s ním v Affalterbachu dále nepohráli, stále by to byl velký nárůst proti 2,4litrovému atmosférickému dieselu o výkonu 53 kW z tehdejší verze 240 GD.

Silný motor pod kapotou ale nebyl jedinou změnou. Že se jedná o něco neobvyklého, naznačoval už samotný vzhled. Hranatou příď totiž nahradila světla a maska chladiče z tehdejší S-Klasse (W116), výsledkem čehož byl opravdu podivný vzhled připomínající nepovedená díla photoshopových „mistrů.“

Podobnou úpravou prošel také vnitřek. Spartánskou kabinu nahradil luxusní interiér s koženým čalouněním. Navíc byl zhotoven v červené barvě, čímž doplňoval atypickou karoserii lakovanou červenobílou kombinací. Kola byla ve zlatém zbarvení, stejně jako maska chladiče.

Mercedes AMG 280 GE 5.6 Sport vznikl pouze v jediné kopii, už v osmdesátých letech ale na speciální objednávku vzniklo několik exemplářů géčka se zabudovaným osmiválcem, který nahradil sériové motory. Třeba karosář Luigi Colani zase využil nápad přídě z S-Klasse, kterou navíc ozdobil ochranným rámem.

Přestože Mercedes AMG 280 GE 5.6 Sport zůstal ve formě prototypu, ukázal směr, kam se géčko později vydalo. Už od roku 1989 se začala prodávat luxusnější verze (tzv. řada W643), která doplnila spartánskou užitkovou variantu (W641). V roce 1999 pak následovalo první G 55 AMG, tehdy poháněné osmiválcem s 260 kW. Dnes už luxusnější varianta tvoří většinu nabídky (k dispozici je však stále i G proffesional), přičemž divize AMG nabízí výběr hned mezi dvěma motory – osmiválcem biturbo s 420 kW (G 63) a dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem s 463 kW (G 65).

David Bureš
Diskuze (8)
10. 12. 2016 10:10
Re: Řekl bych že maska je z piana,
Maska skutečně asi piano, světla a blinkry velký piano, z číny to nemá nic, ta ještě neexistovala.
Avatar - Stejsn
9. 12. 2016 11:10
Řekl bych že maska je z piana,
číňan jí má širší. Světla a blinkry jsou ale z číňana.
Avatar - Barry Lyndon
9. 12. 2016 10:21
"nádherné" auto
ještě zapřáhnout maringotku :yes:
8. 12. 2016 19:45
Mercedes-Benz má od devadesátých let pověst služebního autom
není to tak trochu na žalobu? Kdyby tam bylo napsáno, že opancéřované Géčko se mnohdy stalo takovým vozem, tak neřeknu, ale takhle? Docela silná káva...
8. 12. 2016 17:40
Re: Tohle není photoshop ani Mercedes G s tváří Santa-Klauss
jj
SOUDRUZI PAMATUJTE SI JEDNO MOUDRO : " ZA VŠECHNO MŮŽE DÍZL !! " [odkaz] [odkaz] [odkaz] a hlavně srr na medvěda ... [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: