Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris: Nové motory s vyššími výkony a nižší spotřebou přichází na český trh

Diskuze (14)
Nabídka motorů pro Toyotu Auris prošla kompletní přestavbou. Novinkou jsou 1,6 Valvematic, 1,8 Valvematic a modernizované turbodiesely. Nedávno představený základní motor 1,33 Dual VVT-i stojí s výbavou Terra Cool a pětidveřovou karoserií 349.900,- Kč.

Japonská i světová jednička představila svou filozofii Toyota Optimal Drive poprvé loni na pařížském autosalonu a nyní se standardně objevuje u všech modelů značky uváděných na trh. Za tímto slovním spojením je snaha o minimalizaci spotřeby paliva při současné maximalizaci výkonu a dynamiky jízdy. Základem jsou nové motory a převodovky využívající techniku šetrnou k životnímu prostředí, komponenty s nízkým třením, lehkou a prostorově nenáročnou konstrukcí, stejně tak jako zvýšená účinnost.

V rámci této modernizace byla zcela obměněna motorová paleta modelu Auris. Prvním krokem bylo uvedení nového zážehového motoru 1,33 l Dual VVT-i s technikou Stop & Start. Nyní je zde další vlna modernizace motorů, kdy se představují dva nové zážehové motory 1,6 l a 1,8 l Valvematic, ale i tři modernizované vznětové motory.

Za obchodní značkou Valvematic se ukrývá plynule variabilní časování ventilů a variabilní zdvih ventilů. Oba motory jsou od začátku roku také dodávány pro nový Avensis. Motor 1,6 Valvematic (97 kW, 160 Nm) lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů. V případě osazení manuální převodovkou spotřeba paliva klesla ve srovnání s předchozím agregátem stejného objemu ze 7,1 l/100 km na 6,5 l/100 km. U systému řazení s převodovkou MultiMode se pak spotřeba paliva snížila o 0,7 l/100 km na 6,2 l/100 km.

Nový zážehový agregát 1,8 l je klíčovou pohonnou jednotkou vozů značky Toyota. Do modelové řady Auris přinese podle výrobce kultivovaný sportovní charakter a vyšší úroveň dynamiky. V kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou nabízí 108 kW při 6400 min-1 a nejvyšší točivý moment 180 Nm při 4000 min-1. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje pouze 6,6 l/100 km.

Modely Auris i Corolla se budou dodávat s modernizovaným motorem 1,4 l D-4D (66 kW) s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou MultiMode o stejném počtu převodových stupňů. Maximum točivého momentu motoru narostlo o 15 Nm na 205 Nm v pásmu 1800-2800 min-1. Spotřeba paliva činí jen 4,7 l/100 km, resp. 4,8 l/100 km u převodovky MultiMode (hodnoty pro Auris).

Toyota Auris - ceny nových benzinových motorů (březen 2009)
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic (MMT)1,8 Valvematic
Převodovka6M6M (6MMT)6M
Zdvihový objem [cm3]132915981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/600097/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]175195 (195)200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,110,0 (11,9)9,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,5 (6,2)6,6
Cena Terra Cool [Kč]349.900,-399.900,--
Cena Exclusive Navi [Kč]444.900,-444.900,- (494.900,-)504.900,-
Cena Lux [Kč]-504.900,- (524.900,-)534.900,-

Vozy s motorizací 2,0 l D-4D 125 jsou nyní standardně vybaveny filtrem pevných částic DPF. Auris vybavený touto pohonnou jednotkou se chlubí snížením spotřeby paliva o 0,5 l/100 km na výsledných 5,2 l/100km. Auris s výkonným agregátem Toyota 2,2 l D-CAT 180 vybavený filtrem pevných částic DPF a filtrem DPNR na snížení emisí NOx má spotřebu nižší o 0,3 l/100 km na výsledných 5,9 l/100 km.

Mírně upravena byla také struktura výbavových stupňů. Základem je i nadále Terra Cool, což znamená standardně manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, rádio s CD přehrávačem a 4 airbagy. Verze Terra Cool je jako jediná výbava dostupná také s třídveřovou karoserií a je o 10 tisíc (1,33 Dual VVT-i), respektive 15 tisíc Kč (1,6 Valvematic a 1,4 D-4D) levnější.

V případě verze Exclusive Navi je vzhled auta vylepšen 16palcovými litými koly, zrcátky a dveřními klikami v barvě karoserie. Dále Exclusive Navi přidává automatickou duální klimatizaci, kůží potažený volant s ovládáním rádia, elektrické stahování zadních oken, tempomat, okenní airbagy a kolenní airbag pro řidiče. Jak už napovídá název, součástí výbavy Exclusive Navi je jako u jediné verze Aurisu standardně zabudovaná navigace (jinak za příplatek 35 tisíc Kč).

Toyota Auris - ceny nových dieselových motorů (březen 2009)
Motor1.4 D-4D (MMT)2.0 D-4D2.2 D-4D
Převodovka6M (6MMT)6M6M
Zdvihový objem [cm3]136419982231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/-93/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]205/1800-2800310/1800-2400400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]175 (175)195210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9 (14,7)10,38,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7 (4,8)5,76,0
Cena Terra Cool [Kč]464.900,---
Cena Exclusive Navi [Kč]509.900,- (564.900,-)614.900,--
Cena Lux [Kč]-644.900,--
Cena Premium [Kč]--689.900,-

Výbava Lux má navíc převážně prvky komfortního charakteru – například samostmívací zpětné zrcátko, systém Smart Entry & Start, xenonové světlomety nebo dešťový a světelný senzor. Vrcholem nabídky je model Premium, dostupný výhradně s motorem 2,2 D-CAT. Ten má navíc 17palcová litá kola, a za příplatek 25 tisíc Kč lze u něj mít kožené čalounění sedadel.

Diskuze (14)
24. 3. 2009 22:39
Re: cena
5dv. 1.6 stojí 399.900,-, a věř, že Ti každý min. 10.000,- sleví.
23. 3. 2009 23:22
cena
jen doufám, že zjistí, že prdlavka Auris s 1.6 se za 450,- v ČR prodávat nebude, reálná tržní cena je někde okolo 350,-
22. 3. 2009 23:10
Downsizingův syndrom
Docela by mě zajímal pořádný srovnávací test Aurisu s novými benzíny 1,6 a 1,8 a Golfu s 1,4 TSI. Nemyslím osahávání plastů na palubce, ale důkladné srovnání motorů. Pružnost, reálná spotřeba atd. Toyota (a japíci obecně) na vlně downsizingu nejedou, volí jinou cestu než Evropa, tak by se mohlo začít srovnávat, kudy vede cesta.
22. 3. 2009 22:28
Re: Ještě...
Huh to snad ne. I kdyz Alan Prost jezdi "ledovou plochou drahu" s Aurisem 4x4 s 3l z Lexusu ;-)
Avatar - T613
22. 3. 2009 18:17
Re: Diky za kazdy kvalitni novy dieselovy motor!
nic není bez emisí, ale pokud ubude dětí s astma, tak budu spokojený