Co nám Toyota ukáže v Ženevě? Sporťák Supra doplní nový Auris
Letošní ročník ženevského autosalonu startuje již příští týden, a tak automobilky mají posledních pár dní na to s předstihem odhalit, co na výstavišti Palexpo budou vystavovat. Toyota si přitom pro letošní ročník připravila zajímavé překvapení, již potvrzený koncept nové Supry na jejím stánku doplní i nový Auris!
Na třetí generaci Aurise už je ostatně nejvyšší čas, protože současné provedení je na trhu již od roku 2012. V souvislosti s příchodem novinky se hovořilo o návratu k slavnému označení Corolla (tak se vůz už dnes prodává na vybraných trzích), nakonec k tomu ale nedojde.
Toyota zatím zveřejnila první upoutávku na nový Auris, ze zatmaveného snímku ale toho není moc patrné. Silueta auta zůstává z větší části ve tmě, a tak jsou viditelná jen přední a zadní světla. A ty lehce evokují o třídu menší Yaris. Automobilka každopádně slibuje dynamické tvary. Ty by mohly být inspirovány crossoverem C-HR, s nímž vůz bude sdílet svoji platformu TNGA.
Uvnitř zase očekávejme na vrchu středového panelu umístěnou obrazovku multimediálního systému, jak naznačily špionážní snímky prototypů auta.
Zajímavější zprávou jsou tak informace o pohonném ústrojí. Mezi nabízenými verzemi bude nově vyvinutý full-hybridní systém, jehož součástí bude zážehový dvoulitrový čtyřválec.
Ten je součástí nové techniky pro modulární platformu TNGA. Do roku 2021 chce automobilka uvést devět motorů v 17 verzích, deset variant čtyř převodovek a 10 variant šesti hybridních systémů. Vedle dvoulitru je mezi touto technikou také nový šestistupňový manuál a převodovka CVT. Toyota také vyvíjí nový systém pohonu všech kol s vektorováním točivého momentu, byť v tuto chvíli není jasné, zda se s ním počítá i pro Auris.
Nová Toyota Auris ale nebude to jediné, co japonská automobilka v Ženevě představí. Dále se můžeme těšit na „moderní závodní koncept, který naznačí návrat nejslavnějšího sporťáku značky,“ což bude náznak příchodu nové Supry. K vidění bude i modernizované Aygo nebo vodíkový koncept Fine-Comfort Ride, který se představil už na loňském tokijském autosalonu.