Toyota Avensis: Sebevědomý výraz a nižší emise pro 2,0 D-4D (video)
Evropská Toyota Avensis je na trhu od začátku roku 2009. Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se tak stal ideálním místem pro představení faceliftu. Ten vedle inovovaného designu přináší i novinky ve výbavě a technice.
Modernizovanou Toyotu Avensis lze identifikovat díky kompletně přepracované přídi. Klíčovým prvkem je přepracovaná maska chladiče, kterou obklopují nově tvarované přední světlomety s pásem LED pro denní svícení. Zcel nově tvarován je i přední nárazník, který má spolu s výše jmenovanými úpravami dodávat Avensisu sebevědomější výraz.
Na zádi sedanu i kombi je nový nárazník a přepracována je optika zadních svítilen, která má nyní zlepšit viditelnost Avensisu pro za ním jedoucí vozy. Chromovaná lišta nad SPZ má zvyšovat eleganci zadních partií. K úpravám provedeným na exteriéru patří i nový design poklic 16palcových ocelových kol a litých kol ve velikostech 17 a 18 palců.
Interiér modernizovaného Avensisu má být nyní ještě kvalitnější než doposud díky použití nových materiálů a barev čalounění. Přepracování se dočkala středová konzole i výdechy ventilace a opěradla předních sedadel, která mají nyní nabízet lepší boční vedení.
Podsvícení přístrojů se změnilo z oranžové na bílou a oranžová zůstala zachována na displejích mezi přístroji a ovládání dvouzónové automatické klimatizace.
Hlavní novinku ve výbavě představují nové multimediální systémy – Toyota Touch, Toyota Touch and Go a Toyota Touch and Go Plus. První jmenovaný rozšiřuje standardní autorádio s CD přehrávačem a vstupem USB o 6,1palcovou obrazovku, Bluetooth, vstup pro iPod a parkovací kameru. Druhý a třetí systém představují navigační systém s hlasovým ovládáním a řadou dalších funkcí. Vrcholná verze Toyota Touch and Go Plus obsahuje mimo jiné 3D mapy a 11 reproduktrorů.
V případě pohonných jednotek se modernizace dotkla vznětového motoru 2,0 D-4D s výkonem 93 kW (125 k). Tento agregát byl v důkladně přepracován, je vybaven novým turbodmychadlem a prodělal rozsáhlé úpravy spalovacího prostoru. Výsledkem je lineární průběh točivého momentu a snížení emisí CO2 o 15 % ze 139 g/km na 119 g/km.
Mezinárodní dynamická prezentace je naplánována na konec roku 2011, krátce na to (v 1. čtvrtletí 2012) by se modernizovaný Avensis měl dostat i na český trh.