15.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Toyota C-HR dorazila do Česka. Známe její základní ceny

 

Japonská automobilka míří do segmentu kompaktních crossoverů. Qashqaii a spol. bude chtít konkurovat velice nekonvenčním dílem.

Toyota C-HR je nejnovějším zástupcem kategorie kompaktních crossoverů. Českým zákazníkům se oficiálně představí již příští týden, do Česka však dorazila s předstihem, a tak jsme si ji mohli exkluzivně prohlédnout ještě před českou výstavní premiérou.

Automobil jsme již prozkoumali na statické prezentaci v Miláně, spíše než pocity z interiéru nás proto tentokrát zajímaly ceny a informace spjaté s českým trhem. Toyota totiž novince věří a doufá, že v konkurenčním boji uspěje.

Kompletní ceník zatím k dispozici nemáme, víme však, že základní cena bude činit 489.900 korun za přeplňovanou zážehovou dvanáctistovku s 85 kW a 185 N.m. V tuto chvíli neznáme přesnou specifikaci, a tak počkáme i se srovnáním v rámci segmentu. Hlavní soupeř v podobě Nissanu Qashqai ale díky nynější akční nabídce startuje s porovnatelným motorem 1.2 DIG-T (85 kW a 190 N.m) na částce 410.100 korun.

Do detailu jsme prohlédli Toyotu C-HR. Je opravdu nekonvenční!

V základu bude C-HR předokolkou. Pro 1.2 T se ale počítá také s pohonem všech kol, za který se bude připlácet 60.000 korun. Zájemci o automatickou převodovku budou moci zvolit CVT s obchodním označením Multidrive S.

Dvanáctistovka patrně bude na českém trhu tou žádanější volbou, Toyota ale věří i druhé verzi v nabídce, pro ni typický hybrid. Ten využije techniku vycházející z aktuálního priusu, což znamená atmosférickou osmnáctistovku s elektromotorem, která v CH-R nabídne 90 kW.

C-HR Hybrid bude stát minimálně 629.900 korun. Vyšší částka, zvlášť ve srovnání s 1.2T, je vedle hybridního pohonu způsobena také výbavou. Cenovka se totiž týká vyššího stupně Active. Když pak zjistíme, že C-HR je zhruba o 10 % dražší než auris, vyplývá, že to je zajímavá nabídka. Jiné kompaktní crossovery totiž bývají ve srovnání s konvenčními hatchbacky nižší střední třídy ještě výrazněji dražší.

Kompletní ceník bude zveřejněn do konce tohoto měsíce, spolu s tím bude zahájen i předprodej auta na českém trhu. První vozy pak budou najíždět k prodejcům a klientům ještě před koncem roku, patrně v listopadu. Vedle showroomů si zákazníci budou moci automobil prohlédnout také na různých akcích. Už před zmíněnou Autoshow Praha, která se koná od 22. do 25. září, bude vůz vystaven v obchodním centru Metropole Zličín, a to již tento víkend.

K tématu: Toyota C-HR je sportovně laděný konkurent pro Qashqai

A rozhodně se bude na co koukat, protože C-HR svým vzhledem bezesporu zaujme. Nepochybujeme o tom, že její design bude veřejnost rozdělovat, je totiž značně kontroverzní. Své fanoušky si ale najde, protože tvary jsou plné zajímavých detailů. Navíc se hodně podobá výchozímu konceptu CH-R, což nebývá zvykem.

Jestliže minulé toyoty byly často kritizovány za nudné tvary, C-HR následuje prius nebo mirai a přijíždí s velice výraznou karoserií. Ta se inspirovala ve vozech kupé a SUV typu BMW X6, což je ostatně poznat již v názvu – C-HR je zkratka pro Coupe – High Rider. Toyota přitom neevokuje kupé jen linií střechy, ale také skrytými klikami zadních dveří.

Svažující střecha zároveň tolik neomezuje vnitřní prostor, jak by se mohlo na první pohled zdát. Na zadních sedadlech je místa nad hlavou dostatek, snad jen čalounění dveřního rámu je blíž, než by se nám líbilo. Toyota toho dosáhla usazením zadní lavice níže a více dozadu. Umístění sice výškou stále vyhovuje, protože cestující nemusí počítat se skrčeným posazem, horší je to ale s výhledem. Ten omezuje mohutný rám dveří.

Ještě více C-HR zaujme vpředu. Palubní deska je totiž velice futuristická a působí jak z příštího století. Kaplička s přístroji je jednoduše pojatá, specialitou je do prostoru trčící obrazovka multimediálního systému. Na různých místech si pak všimnete motivu kosočtverce, designéři se totiž při návrhu inspirovali diamanty, proto takový tvar tvoří nejen tlačítka na volantu, ale také třeba reproduktory. Motiv kosočtverce je použit rovněž na prazích nebo čalounění stropu.

Velice jsme pak zvědavi na to, jak bude C-HR jezdit. Toyota totiž slibuje, že auto nejen dynamicky vypadá, ale také dynamicky jezdí. Vůz měl být nastaven tak, aby jízdně plně odpovídal kompaktním hatchbackům. Jestli je to pravda, nebo ne, bychom se měli dozvědět v druhé polovině listopadu. To se totiž bude konat jízdní prezentace C-HR v Madridu, na níž bychom neměli chybět.

Spolupracujeme s TipCars.com
Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová

Zeman je ve válce s Bezpečnostní a informační službou…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce

Drahé Vánoce Největšímu českému e-shopu rostou rekordním…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR! Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR!

V letošním roce zaznamenala rekordní čas na Nordschleife…

Toyota C-HR Hy-Power má nabídnout více stylu i výkonu Toyota C-HR Hy-Power má nabídnout více stylu i výkonu

Koncept Toyota C-HR Hy-Power má zdůraznit emotivní a…

 



 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Válec Františkovi boří dům: Trhliny přes celou zeď, manželka strachy utekla!

Válec Františkovi boří dům: Trhliny přes celou zeď,…

Kdysi poklidné bydlení v domku z konce 50. let v Nenačovicích se pro pana Františka Zbuzka (75) s manželkou…

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta panda, končí sranda! Flin občas slízne pohlavek

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta…

Pane, pojďte si hrát! Pětiměsíční sameček pandy červené Flin v pražské zoo je stále rozvernější. Máma na…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel. Dostal diplom a na Hradě se chlastalo až do rána

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel.…

Odvěká otázka, kdo chlastal víc, jestli Miloš Zeman, nebo Václav Havel, byla konečně vyřešena. Nezávislý tým…