Toyota Camry 2015: Nejprodávanější auto v USA prošlo výrazným faceliftem
Toyota již dříve dala najevo, že pro modelový rok 2015 chystá rozsáhlejší úpravy svého sedanu střední třídy Camry. Nyní automobil debutuje na newyorském autosalonu.
Podle Boba Cartera, viceprezidenta automobilových operací v americké divizi Toyota, žádají zákazníci více stylu, komfortu a výkonu. Právě na tyto oblasti se pracovníci Toyoty při vývoji modernizovaného Camry zaměřili.
Změny designu jsou výrazné, stejná zůstala pouze střecha. Příď je nyní díky novému agresivně laděnému nárazníku mnohem výraznější, motiv šestiúhelníku připomíná menší Corollu pro americký trh. Na zádi jsou nová koncová světla, která spojuje chromovaná lišta.
Vnitřek se tolik nezměnil, základní koncepce palubní desky zůstala shodná. Použity však byly kvalitnější materiály, dřívější displej nahradila nová 4,2palcová obrazovka multimediálního systému. Kabina má být tišší, díky nové izolaci nebo novým kobercům. Kvůli snížení hluku byla upravena i vnější zpětná zrcátka.
Nabídka motorů se nemění, benzinový 2,5litrový čtyřválec a 3,5litrovou V6 doplňuje Camry Hybrid s 2,5litrovým motorem pracujícím v Atkinsonově cyklu, elektromotorem a převodovkou E-CVT.
Místo premiéry není překvapivé, Camry je dlouhodobě nejprodávanější osobní auto v USA. Loni na tom lépe byly jen velké pickupy Ford série F a Chevrolet Silverado.
Modernizovaná Toyota Camry modelového roku 2015 se objeví u amerických dealerů na podzim. O montáž auta se stará továrna v Kentucky. Současná generace Camry je na trhu od roku 2011.