Spy Photos: Toyota Celica FT-86 - Nová verze, nové fotografie, nové video
Toyota v současné době v Německu testuje sporťák FT-86, který je vyvíjen ve spolupráci s automobilkou Subaru.
Nový model, který zřejmě oživí jméno Celica, se má začít prodávat příští rok, vedle základní verze se v prodeji objeví i provedení Sport.
Naznačují to nejnovější špionážní snímky, na kterém je zamaskovaná Toyota FT-86 vybavena aerodynamickým paketem. Jeho součástí je vedle agresivnějšího předního nárazníku hlavně mohutný přítlačný spoiler na zádi vozu.
Ten se svými tvary nápadně podobá spoileru ze současné generace Subaru WRX STi, zároveň ale také evokuje čtvrtou generaci Toyoty Supra, která se vyráběla mezi lety 1992 a 2002.
V motorovém prostoru Toyoty FT-86 bude dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty typu boxer. Automobilka zatím tají, jak bude sériový vůz silný, zahraniční média však spekulují, že výkon základního provedení se bude pohybovat okolo hodnoty 147 kW (200 k). Silnější sportovní verzi by pak měl být k dispozici výkon až 201 kW (270 k).
Motor bude standardně kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou, šestistupňový automat bude za příplatek.
Studie sportovní Toyoty s pohonem zadních kol se sice jmenují FT-86 a FT-86 II, pro sériové provedení však bude pravděpodobně oprášeno označení Celica.
Její zatím poslední – sedmá – generace se prodávala mezi lety 1999 a 2006. FT-86 mezitím odkazuje na Corollu Levin, respektive Sprinter Trueno s kódem AE86, vyráběnou v letech 1983-1987.
Vedle Toyoty Celica bude na stejném základu postaveno sportovní Subaru, zatím neoficiálně pojmenované jako STI Coupé, a zřejmě také Scion FR-S, který se ve formě prototypu představil na letošním autosalonu v New Yorku. Značka Scion má v koncernu Toyota na severoamerickém trhu roli výrobce vozů pro mladé.
Koncept FT-86 se světu poprvé představil v roce 2009 na tokijském autosalonu, jeho evoluce FT-86 II bylo odhaleno letos v Ženevě. Toyota prohlásila, že sériové provedení se od studie FT-86 II bude lišit jen minimálně.
FT-86 II dostalo oproti původní verzi větší a agresivnější čelní masku, otvor nad předním podběhem, či větší a výraznější zadní difusor s integrovanými kulatými koncovkami výfuku.