Toyota Corolla 1,4 Linea Terra

Toyota Corolla 1,4 Linea Terra

 
 
2.9. 2000

Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.

Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.

Design vozu je oproti předchozí generaci umírněnější, přední světla dostala decentnější tvar a také lakované nárazníky jsou pozměněny. Nová generace Corolly dostala také inovované motory, která mají nyní proměnné časování ventilů VVT-i.

Interiér vozu je celý laděn do světle šedivého odstínu, který vytváří optický dojem většího prostoru, na druhou stranu však vzhled šedivých plastů není příliš přitažlivý. Volant má příjemný tlustý věnec a přispívá k výborné ovladatelnosti tohoto vozu. Řazení jde lehce a když se k tomu připočte i lehce jdoucí spojka je jasné, že ovládání Corolly je jedna z jejich předností. Účinek posilovače je v městském provozu velmi dobrý, ale při rychlé jízdě mimo město je účinek již příliš velký. Místo vzadu je pro nohy poměrně slušné, horší je to s prostorem nad hlavou. Zavazadlový prostor o objemu 372 litrů patří k průměru, je však dobře přístupný díky velkým pátým dveřím. Při sklápění dělených zadních sedadel se však projeví jedna chyba v konstrukci. Jelikož dělena jsou jen opěradla a sedák nikoliv, fakticky nelze sklopit jen jednu část opěradla. Tímto se výhoda dělení opěradla smazává - viz foto.

Motor vzhledem k svému relativně malému objemu 1,4 l odváděl výborné výkony, což přisuzuji především proměnnému časování ventilů VVT-i, které zajišťuje přijatelný tah v nízkých otáčkách i výborný výkon v otáčkách vysokých. Přesto jak se říká "objem ničím nenahradíš", takže v nižších otáčkách je přeci jen znát slabší tah a pořádné zrychlení nastává až okolo 4000 ot/min. Průměrná spotřeba během testu dosáhla příznivé hodnoty 7,1 l/100 km. Hluk motoru pronikající do interiéru je v nižších a středních otáčkách nízký, dokonce i ve vyšších otáčkách zůstává na přijatelné úrovni.

Jízdní vlastnosti jsou dobré. Jak to bývá u koncepce "vše vpředu", je vůz v extrémních situacích nedotáčivý. Komfort odpružení odpovídá velikosti a hmotnosti Corolly, tedy je přijatelný.

Co nemohu sám zhodnotit, ale je prokázáno tabulkami TÜV, je vysoká spolehlivost Corolly, která dodává tomuto vozu další "přitažlivý" prvek v rozhodování zda koupit či nekoupit. Rozhodovat bude samozřejmě především cena, která je u Corolly 1,4 LB Linea Terra v základu 458 800,- Kč.

ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 458 800 Kč Cena v testované výbavě: 458 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 71 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 130 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1085 / 495
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2465
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Toyota Corolla - prvotřídní kvalita Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

Toyota Corolla je pro japonskou automobilku podobně…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…