TEST Toyota Corolla 1,4 Linea Terra
Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.
Design vozu je oproti předchozí generaci umírněnější, přední světla dostala decentnější tvar a také lakované nárazníky jsou pozměněny. Nová generace Corolly dostala také inovované motory, která mají nyní proměnné časování ventilů VVT-i.
Interiér vozu je celý laděn do světle šedivého odstínu, který vytváří optický dojem většího prostoru, na druhou stranu však vzhled šedivých plastů není příliš přitažlivý. Volant má příjemný tlustý věnec a přispívá k výborné ovladatelnosti tohoto vozu. Řazení jde lehce a když se k tomu připočte i lehce jdoucí spojka je jasné, že ovládání Corolly je jedna z jejich předností. Účinek posilovače je v městském provozu velmi dobrý, ale při rychlé jízdě mimo město je účinek již příliš velký. Místo vzadu je pro nohy poměrně slušné, horší je to s prostorem nad hlavou. Zavazadlový prostor o objemu 372 litrů patří k průměru, je však dobře přístupný díky velkým pátým dveřím. Při sklápění dělených zadních sedadel se však projeví jedna chyba v konstrukci. Jelikož dělena jsou jen opěradla a sedák nikoliv, fakticky nelze sklopit jen jednu část opěradla. Tímto se výhoda dělení opěradla smazává - viz foto.
Motor vzhledem k svému relativně malému objemu 1,4 l odváděl výborné výkony, což přisuzuji především proměnnému časování ventilů VVT-i, které zajišťuje přijatelný tah v nízkých otáčkách i výborný výkon v otáčkách vysokých. Přesto jak se říká "objem ničím nenahradíš", takže v nižších otáčkách je přeci jen znát slabší tah a pořádné zrychlení nastává až okolo 4000 ot/min. Průměrná spotřeba během testu dosáhla příznivé hodnoty 7,1 l/100 km. Hluk motoru pronikající do interiéru je v nižších a středních otáčkách nízký, dokonce i ve vyšších otáčkách zůstává na přijatelné úrovni.
Jízdní vlastnosti jsou dobré. Jak to bývá u koncepce "vše vpředu", je vůz v extrémních situacích nedotáčivý. Komfort odpružení odpovídá velikosti a hmotnosti Corolly, tedy je přijatelný.
Co nemohu sám zhodnotit, ale je prokázáno tabulkami TÜV, je vysoká spolehlivost Corolly, která dodává tomuto vozu další "přitažlivý" prvek v rozhodování zda koupit či nekoupit. Rozhodovat bude samozřejmě především cena, která je u Corolly 1,4 LB Linea Terra v základu 458 800,- Kč.
ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant
základní