Toyota Corolla 1,4 Linea Terra

Toyota Corolla 1,4 Linea Terra

 
 

Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.

Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.

Design vozu je oproti předchozí generaci umírněnější, přední světla dostala decentnější tvar a také lakované nárazníky jsou pozměněny. Nová generace Corolly dostala také inovované motory, která mají nyní proměnné časování ventilů VVT-i.

Interiér vozu je celý laděn do světle šedivého odstínu, který vytváří optický dojem většího prostoru, na druhou stranu však vzhled šedivých plastů není příliš přitažlivý. Volant má příjemný tlustý věnec a přispívá k výborné ovladatelnosti tohoto vozu. Řazení jde lehce a když se k tomu připočte i lehce jdoucí spojka je jasné, že ovládání Corolly je jedna z jejich předností. Účinek posilovače je v městském provozu velmi dobrý, ale při rychlé jízdě mimo město je účinek již příliš velký. Místo vzadu je pro nohy poměrně slušné, horší je to s prostorem nad hlavou. Zavazadlový prostor o objemu 372 litrů patří k průměru, je však dobře přístupný díky velkým pátým dveřím. Při sklápění dělených zadních sedadel se však projeví jedna chyba v konstrukci. Jelikož dělena jsou jen opěradla a sedák nikoliv, fakticky nelze sklopit jen jednu část opěradla. Tímto se výhoda dělení opěradla smazává - viz foto.

Motor vzhledem k svému relativně malému objemu 1,4 l odváděl výborné výkony, což přisuzuji především proměnnému časování ventilů VVT-i, které zajišťuje přijatelný tah v nízkých otáčkách i výborný výkon v otáčkách vysokých. Přesto jak se říká "objem ničím nenahradíš", takže v nižších otáčkách je přeci jen znát slabší tah a pořádné zrychlení nastává až okolo 4000 ot/min. Průměrná spotřeba během testu dosáhla příznivé hodnoty 7,1 l/100 km. Hluk motoru pronikající do interiéru je v nižších a středních otáčkách nízký, dokonce i ve vyšších otáčkách zůstává na přijatelné úrovni.

Jízdní vlastnosti jsou dobré. Jak to bývá u koncepce "vše vpředu", je vůz v extrémních situacích nedotáčivý. Komfort odpružení odpovídá velikosti a hmotnosti Corolly, tedy je přijatelný.

Co nemohu sám zhodnotit, ale je prokázáno tabulkami TÜV, je vysoká spolehlivost Corolly, která dodává tomuto vozu další "přitažlivý" prvek v rozhodování zda koupit či nekoupit. Rozhodovat bude samozřejmě především cena, která je u Corolly 1,4 LB Linea Terra v základu 458 800,- Kč.

ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant

základní

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 458 800 Kč Cena v testované výbavě: 458 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní

Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 71 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 130 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1085 / 495
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2465
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Toyota Corolla - prvotřídní kvalita Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

Toyota Corolla je pro japonskou automobilku podobně…

Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko

Japonské továrny přišly v 60. letech minulého století s…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…