Toyota Corolla 1,4 Linea Terra

Toyota Corolla 1,4 Linea Terra

 
 

Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.

Po 34 letech výroby modelu Corolla tu máme již osmou generaci, která by měla navázat na prodejní úspěchy svých předchůdkyň. O svých kvalitách se nás snažila přesvědčit Corolla, typ karoserie liftback, jinak řečeno "se splývavou zádí" se zážehovým čtyřválcem 1,4.

Design vozu je oproti předchozí generaci umírněnější, přední světla dostala decentnější tvar a také lakované nárazníky jsou pozměněny. Nová generace Corolly dostala také inovované motory, která mají nyní proměnné časování ventilů VVT-i.

Interiér vozu je celý laděn do světle šedivého odstínu, který vytváří optický dojem většího prostoru, na druhou stranu však vzhled šedivých plastů není příliš přitažlivý. Volant má příjemný tlustý věnec a přispívá k výborné ovladatelnosti tohoto vozu. Řazení jde lehce a když se k tomu připočte i lehce jdoucí spojka je jasné, že ovládání Corolly je jedna z jejich předností. Účinek posilovače je v městském provozu velmi dobrý, ale při rychlé jízdě mimo město je účinek již příliš velký. Místo vzadu je pro nohy poměrně slušné, horší je to s prostorem nad hlavou. Zavazadlový prostor o objemu 372 litrů patří k průměru, je však dobře přístupný díky velkým pátým dveřím. Při sklápění dělených zadních sedadel se však projeví jedna chyba v konstrukci. Jelikož dělena jsou jen opěradla a sedák nikoliv, fakticky nelze sklopit jen jednu část opěradla. Tímto se výhoda dělení opěradla smazává - viz foto.

Motor vzhledem k svému relativně malému objemu 1,4 l odváděl výborné výkony, což přisuzuji především proměnnému časování ventilů VVT-i, které zajišťuje přijatelný tah v nízkých otáčkách i výborný výkon v otáčkách vysokých. Přesto jak se říká "objem ničím nenahradíš", takže v nižších otáčkách je přeci jen znát slabší tah a pořádné zrychlení nastává až okolo 4000 ot/min. Průměrná spotřeba během testu dosáhla příznivé hodnoty 7,1 l/100 km. Hluk motoru pronikající do interiéru je v nižších a středních otáčkách nízký, dokonce i ve vyšších otáčkách zůstává na přijatelné úrovni.

Jízdní vlastnosti jsou dobré. Jak to bývá u koncepce "vše vpředu", je vůz v extrémních situacích nedotáčivý. Komfort odpružení odpovídá velikosti a hmotnosti Corolly, tedy je přijatelný.

Co nemohu sám zhodnotit, ale je prokázáno tabulkami TÜV, je vysoká spolehlivost Corolly, která dodává tomuto vozu další "přitažlivý" prvek v rozhodování zda koupit či nekoupit. Rozhodovat bude samozřejmě především cena, která je u Corolly 1,4 LB Linea Terra v základu 458 800,- Kč.

ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 458 800 Kč Cena v testované výbavě: 458 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, centrální zámek - dálkově ovládaný, elektrické ovládání předních oken, hodiny digitální, imobilizer, kryt zavazadlového prostoru, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, reproduktory (4), zadní sedadlo dělené, tónovaná skla, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 71 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 130 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1085 / 495
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2465
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Toyota Corolla - prvotřídní kvalita Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

Toyota Corolla je pro japonskou automobilku podobně…

Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko

Japonské továrny přišly v 60. letech minulého století s…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji rodina odsoudila!

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji…

Brzy se stane poprvé maminkou. Herečka Andrea Kerestešová (32) má momentálně trochu jiné starosti, než přemýšlet…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se dívám na lidi okolo

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Návrat k tenisu byl komplikovaný, ale nečekaně rychlý. Petra Kvitová si prošla v minulém…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…