Toyota Corolla pro Evropu oficiálně: Čtyři benziňáky a jediný diesel
Poměrně záhy poté, co Toyota představila sedan Corolla modelového roku 2014 pro americký trh, přispěchala s fotografiemi evropské verze, až nyní ale snímky doplňuje o oficiální technické informace. Karoserie "naší" verze, která se mi zdá vizuálně méně atraktivní, než ta severoamerická, má rozměry 4620 x 1775 x 1465 mm a rozvor 2700 mm, je tedy o 80 mm delší, 15 mm širší a o 5 mm nižší, než stávající model. Určitě potěší zvětšení zavazadlového prostoru na 452 l, k němuž došlo i navzdory zkrácení zadního převisu.
Škála motorů připomíná "staré časy", kdy Japonci reagovali jen nesměle na evropskou konkurenci, nabízející stejný počet benzinových motorů i dieselů a v některých případech dokonce byla (a je) nabídka nafťáků bohatší. Corolla nyní přichází s jediným turbodieselem 1.4 D-4D o výkonu 66 kW a s točivým momentem 205 N.m v rozmezí 1800-2800 otáček, jenž v kombinaci spálí 3,8 l nafty na 100 km. Lze jej zkombinovat se šestistupňovým manuálem nebo automatizovanou převodovkou MMT.
Základní benzinový motor 1,33 l Dual VVT-i má 73 kW a 128 N.m při 3800/min a jezdit má v kombinovaném režimu se šestistupňovým manuálem za 5,6 l na 100 km. Nad ním v hierarchii najdete šestnáctistovku Dual VVT-i s 90 kW a 154 N.m při 5200 otáčkách, jenž spálí v kombinaci 6,6 l benzinu na 100 km s manuálem nebo 6,3 l s CVT převodovkou Multidrive S.
Jeho vypiplanější varianta 1.6 Valvematic se pyšní výkonem 97 kW a točivým momentem 160 N.m při 4400 otáčkách. S ním budete za asistence manuálního šestikvaltu jezdit v průměru za šest litrů. Vrcholem nabídky se stal motor 1.8 Dual VVT-i, spřažený výhradně s CVT. Ten dává výkon 103 kW a točivý moment 173 N.m při 4000/min, jenž v kombinaci jezdí za 6,4 l na 100 km.
Nabízet se bude ve třech stupních výbavy a v nabídce se objeví mimo jiné bezklíčové startování, dvouzónovou klimatizaci, parkovací asistent SIPA nebo multimediální systém Toyota Touch II. Premiéra vozu proběhne v září na autosalonu ve Frankfurtu.