Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mark X ZiO: Japonská hromadná doprava

Miro Mihalik
Diskuze (2)
Toyota slibovala, ze studie FSC půjde do výroby. Stalo se, jen to jméno je ještě divnější.

S trochou fantazie vypadá Mark X ZiO jako vzdálený příbuzný Mercedesu třídy R a Fiatu Croma, ale abyste to nepochopili špatně, v Japonsku vyrábí podobně navržené vozy (něco mezi velkým kombi a crossoverem) mnohem déle než na starém kontinentu.

Nová Toyota má zatím pouze zážehové motory, což je tak trochu důkaz, že bychom se na její příchod do Evropy neměli příliš těšit. Menší čtyřválec má objem 2,4 l a kombinuje se s bezstupňovou převodovkou CVT-i, která pohání přední nebo všechna čtyři kola. Větší šestiválec 3,5 l spolupracuje se 6stupňovou automatickou převodovkou ECT. Obě pak nabízí sekvenční režim řazení. V konfiguraci s motorem V6 má řidič k dispozici pouze pohon přední nápravy, což bychom u nás považovali za zvláštní rozhodnutí.

Zákazníci si můžou vybrat, jestli bude jejich kabina šestimístní se samostatnými sedadly ve třech řadách nebo v klasickém uspořádání 2+3+2. Stejně jako u studie, také zde osvětlují interiér LED diody a o pohodu se stará audio Super-live Sound Systém s 6kanálovým zesilovačem.

Toyota Mark X ZiO má spoustu bezpečnostních prvků, které byste našli v nejlépe vybavených Lexusech. Vůz chrání posádku systémem Pre-Crash, který pomocí radaru sleduje silnici, detekuje překážky a v případě nevyhnutelné srážky dokáže autonomně snižovat rychlost aktivováním brzdového okruhu. Druhy radar spolupracuje s tempomatem a umí udržet konstantní vzdálenost od vpředu jedoucího automobilu. Nechybí stabilizační program VSC, aktivní opěrky hlavy, natáčení světel AFS či šest airbagů, přičemž závěsové airbagy chrání při bočním nárazu cestující ve všech řadách.

Miro Mihalik
Diskuze (2)
Avatar - delphino
22. 10. 2007 15:49
no
není to tak špatný auto, ale z některých úhlů vypadá fakt divně