Toyota MR2 - pravý roadster?

Toyota MR2 - pravý roadster?

 
 
24.9. 1999

Ve Frankfurtu se představila nová generace Toyoty MR2. Jedná se o nekompromisní roadster, který má potěšit srdce automobilově sportovní. Jest to vůz příjemný pro oko, přinášející požitek z jízdy a je prý i šetrný k vaší peněžence.

Zvláštní znamení:

- čistokrevný dvousedadlový sportovní roadster

- motor uprostřed, pohon zadních kol

- lehký, silný motor o obsahu 1,8 litru, vybavený variabilním časováním ventilů

- ve své třídě nejlepší poměr celkové hmotnosti k výkonu

Spojuje v sobě tradiční vlastnosti sportovních vozů a nejnovější technologie. Navazuje na své dva úspěšné předchůdce a přenáší označení MR2 do dalšího tisíciletí.

Nová MR2 má tradičně umístěný motor, to znamená před zadní nápravou neboli uprostřed. Poháněná jsou, jak jinak, zadní kola. Vůz se vyznačuje přesným ovládáním, výbornou stabilitou a vyvážeností. A také hbitostí. Inženýři od Toyoty využili nejnovějších poznatků a zkonstruovali velice lehký, ale zároveň výkonný motor. Pohonná jednotka je vybavena systémem variabilního časování ventilů (VVTi - Variable Valve Timing-intelligent), což jí dává potřebný točivý moment ve středních a výkon ve vyšších otáčkách. Zároveň spotřeba paliva dosahuje nejlepších hodnot z kategorie roadsterů.

Karoserie

MR2 je vozidlem s neobyčejným designem. Charakterizuje jej dlouhý rozvor, krátké přední a zadní převisy, silná horizontální linie, jejíž dojem je navíc umocněn mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru.

Interiér je pohodlný, ale jasně sportovní. Kůží potažený volant a hluboká sedadla tvoří ideální prostředí. Palubní deska je jednoduchá, přístroje jasně čitelné.

Řidič nové MR2 si však na nedostatek pohodlí stěžovat nemůže. Život mu zpříjemní například posilovač řízení, elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním, jakožto prvky standardní výbavy.

Na přání se bude dodávat klimatizace a odnímatelná pevná střecha.

Bezpečnost

Díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, což je mimo jiné také zásluha koncepce s motorem uprostřed, a extrémně lehké konstrukci vozu, je brždění jednou ze silných stránek nové Toyoty. Přední i zadní brzdy jsou kotoučové, jejich účinek prý neslábne.

Standardní výbava zahrnuje i protiblokovací systém s elektronicky řízeným rozložením brzdné síly. Bezpečnostní pásy mají předpínače i omezovače působení, které mají zabránit vážnějším poraněním hrudníku při havárii a následném příliš těsném přitažení pasažéra bezpečnostním pásem.

Moderní technologie

Motor nové Toyoty je technicky vyspělý čtyřválec o obsahu 1,8l, využívající technologii VVT-i, jeho maximální výkon činí 103 kW při 6.400 ot/min a disponuje maximálním točivým momentem 172 Nm při 4.400 otáčkách.

Pohotovostní hmotnost činí méně než 1000kg, což je údaj zajišťující Toyotě nejlepší poměr váha/výkon ve své kategorii.

Z nuly na sto zrychluje za 7,9 s, maximální rychlost vyvine 210 km/h. Převodovka je pětistupňová, řazení je přesné a lehké. Přesně jak si to sportovní automobilový nadšenec žádá.

Variabilní časování ventilů VVT-i se stará o maximalizaci výkonu při vyšších otáčkách a optimalizaci točivého momentu v celém rozsahu otáček. Při tom ale dbá na udržení spotřeby v rozumných mezích. Podle metodiky EU činí kombinovaná spotřeba pouhých 7,6 l/100km. Tento údaj řadí novou MR2 na první pozici v kategorii. Při tom samozřejmě splňuje všechny emisní limity.

Standardně se bude Toyota MR2 dodávat na 15" kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 185/55 vpředu a 205/50 vzadu. Ve standardu bude i diferenciál se zvýšenou svorností.

Kdy to přijde na trh

Nová Toyota MR2 se na evropských trzích začne prodávat na jaře roku 2000. Stejně jako všechny ostatní Toyoty se na ní bude vztahovat tříletá (nebo 100.000 km) záruka, tříletá záruka na lak a dvanáctiletá záruka na prorezavění karoserie.

Technické údaje
Motor1,8 VVT-i
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1794
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)103/6400
Max. točivý moment (Nm/ot)172/4400
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,9
Zrychlení 0-400 m (s)15,8
20-60 km/h (s)4,3
40-80 km/h (s)5,1
60-100 km/h (s)6,1
80-120 km/h (s)10,6
Spotřeby (93/116 EU)
Město (l/100 km)10,4
Mimo město (l/100 km)5,9
Kombinovaný (l/100 km)7,6
Objem nádrže (l)48
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3885
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1240
Rozvor (mm)2450
Rozchod vpředu (mm)1480
Rozchod vzadu (mm)1460
Pohotovostní hmotnost (kg)975
Rozměr pneu - vpředu185/55 R15
Rozměr pneu - vzadu205/50 R15
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…