Toyota MR2 - pravý roadster?

Toyota MR2 - pravý roadster?

 
 

Ve Frankfurtu se představila nová generace Toyoty MR2. Jedná se o nekompromisní roadster, který má potěšit srdce automobilově sportovní. Jest to vůz příjemný pro oko, přinášející požitek z jízdy a je prý i šetrný k vaší peněžence.

Zvláštní znamení:

- čistokrevný dvousedadlový sportovní roadster

- motor uprostřed, pohon zadních kol

- lehký, silný motor o obsahu 1,8 litru, vybavený variabilním časováním ventilů

- ve své třídě nejlepší poměr celkové hmotnosti k výkonu

Spojuje v sobě tradiční vlastnosti sportovních vozů a nejnovější technologie. Navazuje na své dva úspěšné předchůdce a přenáší označení MR2 do dalšího tisíciletí.

Nová MR2 má tradičně umístěný motor, to znamená před zadní nápravou neboli uprostřed. Poháněná jsou, jak jinak, zadní kola. Vůz se vyznačuje přesným ovládáním, výbornou stabilitou a vyvážeností. A také hbitostí. Inženýři od Toyoty využili nejnovějších poznatků a zkonstruovali velice lehký, ale zároveň výkonný motor. Pohonná jednotka je vybavena systémem variabilního časování ventilů (VVTi - Variable Valve Timing-intelligent), což jí dává potřebný točivý moment ve středních a výkon ve vyšších otáčkách. Zároveň spotřeba paliva dosahuje nejlepších hodnot z kategorie roadsterů.

Karoserie

MR2 je vozidlem s neobyčejným designem. Charakterizuje jej dlouhý rozvor, krátké přední a zadní převisy, silná horizontální linie, jejíž dojem je navíc umocněn mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru.

Interiér je pohodlný, ale jasně sportovní. Kůží potažený volant a hluboká sedadla tvoří ideální prostředí. Palubní deska je jednoduchá, přístroje jasně čitelné.

Řidič nové MR2 si však na nedostatek pohodlí stěžovat nemůže. Život mu zpříjemní například posilovač řízení, elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním, jakožto prvky standardní výbavy.

Na přání se bude dodávat klimatizace a odnímatelná pevná střecha.

Bezpečnost

Díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, což je mimo jiné také zásluha koncepce s motorem uprostřed, a extrémně lehké konstrukci vozu, je brždění jednou ze silných stránek nové Toyoty. Přední i zadní brzdy jsou kotoučové, jejich účinek prý neslábne.

Standardní výbava zahrnuje i protiblokovací systém s elektronicky řízeným rozložením brzdné síly. Bezpečnostní pásy mají předpínače i omezovače působení, které mají zabránit vážnějším poraněním hrudníku při havárii a následném příliš těsném přitažení pasažéra bezpečnostním pásem.

Moderní technologie

Motor nové Toyoty je technicky vyspělý čtyřválec o obsahu 1,8l, využívající technologii VVT-i, jeho maximální výkon činí 103 kW při 6.400 ot/min a disponuje maximálním točivým momentem 172 Nm při 4.400 otáčkách.

Pohotovostní hmotnost činí méně než 1000kg, což je údaj zajišťující Toyotě nejlepší poměr váha/výkon ve své kategorii.

Z nuly na sto zrychluje za 7,9 s, maximální rychlost vyvine 210 km/h. Převodovka je pětistupňová, řazení je přesné a lehké. Přesně jak si to sportovní automobilový nadšenec žádá.

Variabilní časování ventilů VVT-i se stará o maximalizaci výkonu při vyšších otáčkách a optimalizaci točivého momentu v celém rozsahu otáček. Při tom ale dbá na udržení spotřeby v rozumných mezích. Podle metodiky EU činí kombinovaná spotřeba pouhých 7,6 l/100km. Tento údaj řadí novou MR2 na první pozici v kategorii. Při tom samozřejmě splňuje všechny emisní limity.

Standardně se bude Toyota MR2 dodávat na 15" kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 185/55 vpředu a 205/50 vzadu. Ve standardu bude i diferenciál se zvýšenou svorností.

Kdy to přijde na trh

Nová Toyota MR2 se na evropských trzích začne prodávat na jaře roku 2000. Stejně jako všechny ostatní Toyoty se na ní bude vztahovat tříletá (nebo 100.000 km) záruka, tříletá záruka na lak a dvanáctiletá záruka na prorezavění karoserie.

Technické údaje
Motor1,8 VVT-i
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1794
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)103/6400
Max. točivý moment (Nm/ot)172/4400
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,9
Zrychlení 0-400 m (s)15,8
20-60 km/h (s)4,3
40-80 km/h (s)5,1
60-100 km/h (s)6,1
80-120 km/h (s)10,6
Spotřeby (93/116 EU)
Město (l/100 km)10,4
Mimo město (l/100 km)5,9
Kombinovaný (l/100 km)7,6
Objem nádrže (l)48
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3885
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1240
Rozvor (mm)2450
Rozchod vpředu (mm)1480
Rozchod vzadu (mm)1460
Pohotovostní hmotnost (kg)975
Rozměr pneu - vpředu185/55 R15
Rozměr pneu - vzadu205/50 R15
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…