Toyota MR2 - pravý roadster?

Toyota MR2 - pravý roadster?

 
 

Ve Frankfurtu se představila nová generace Toyoty MR2. Jedná se o nekompromisní roadster, který má potěšit srdce automobilově sportovní. Jest to vůz příjemný pro oko, přinášející požitek z jízdy a je prý i šetrný k vaší peněžence.

Zvláštní znamení:

- čistokrevný dvousedadlový sportovní roadster

- motor uprostřed, pohon zadních kol

- lehký, silný motor o obsahu 1,8 litru, vybavený variabilním časováním ventilů

- ve své třídě nejlepší poměr celkové hmotnosti k výkonu

Spojuje v sobě tradiční vlastnosti sportovních vozů a nejnovější technologie. Navazuje na své dva úspěšné předchůdce a přenáší označení MR2 do dalšího tisíciletí.

Nová MR2 má tradičně umístěný motor, to znamená před zadní nápravou neboli uprostřed. Poháněná jsou, jak jinak, zadní kola. Vůz se vyznačuje přesným ovládáním, výbornou stabilitou a vyvážeností. A také hbitostí. Inženýři od Toyoty využili nejnovějších poznatků a zkonstruovali velice lehký, ale zároveň výkonný motor. Pohonná jednotka je vybavena systémem variabilního časování ventilů (VVTi - Variable Valve Timing-intelligent), což jí dává potřebný točivý moment ve středních a výkon ve vyšších otáčkách. Zároveň spotřeba paliva dosahuje nejlepších hodnot z kategorie roadsterů.

Karoserie

MR2 je vozidlem s neobyčejným designem. Charakterizuje jej dlouhý rozvor, krátké přední a zadní převisy, silná horizontální linie, jejíž dojem je navíc umocněn mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru.

Interiér je pohodlný, ale jasně sportovní. Kůží potažený volant a hluboká sedadla tvoří ideální prostředí. Palubní deska je jednoduchá, přístroje jasně čitelné.

Řidič nové MR2 si však na nedostatek pohodlí stěžovat nemůže. Život mu zpříjemní například posilovač řízení, elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním, jakožto prvky standardní výbavy.

Na přání se bude dodávat klimatizace a odnímatelná pevná střecha.

Bezpečnost

Díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, což je mimo jiné také zásluha koncepce s motorem uprostřed, a extrémně lehké konstrukci vozu, je brždění jednou ze silných stránek nové Toyoty. Přední i zadní brzdy jsou kotoučové, jejich účinek prý neslábne.

Standardní výbava zahrnuje i protiblokovací systém s elektronicky řízeným rozložením brzdné síly. Bezpečnostní pásy mají předpínače i omezovače působení, které mají zabránit vážnějším poraněním hrudníku při havárii a následném příliš těsném přitažení pasažéra bezpečnostním pásem.

Moderní technologie

Motor nové Toyoty je technicky vyspělý čtyřválec o obsahu 1,8l, využívající technologii VVT-i, jeho maximální výkon činí 103 kW při 6.400 ot/min a disponuje maximálním točivým momentem 172 Nm při 4.400 otáčkách.

Pohotovostní hmotnost činí méně než 1000kg, což je údaj zajišťující Toyotě nejlepší poměr váha/výkon ve své kategorii.

Z nuly na sto zrychluje za 7,9 s, maximální rychlost vyvine 210 km/h. Převodovka je pětistupňová, řazení je přesné a lehké. Přesně jak si to sportovní automobilový nadšenec žádá.

Variabilní časování ventilů VVT-i se stará o maximalizaci výkonu při vyšších otáčkách a optimalizaci točivého momentu v celém rozsahu otáček. Při tom ale dbá na udržení spotřeby v rozumných mezích. Podle metodiky EU činí kombinovaná spotřeba pouhých 7,6 l/100km. Tento údaj řadí novou MR2 na první pozici v kategorii. Při tom samozřejmě splňuje všechny emisní limity.

Standardně se bude Toyota MR2 dodávat na 15" kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 185/55 vpředu a 205/50 vzadu. Ve standardu bude i diferenciál se zvýšenou svorností.

Kdy to přijde na trh

Nová Toyota MR2 se na evropských trzích začne prodávat na jaře roku 2000. Stejně jako všechny ostatní Toyoty se na ní bude vztahovat tříletá (nebo 100.000 km) záruka, tříletá záruka na lak a dvanáctiletá záruka na prorezavění karoserie.

Technické údaje
Motor1,8 VVT-i
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1794
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)103/6400
Max. točivý moment (Nm/ot)172/4400
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,9
Zrychlení 0-400 m (s)15,8
20-60 km/h (s)4,3
40-80 km/h (s)5,1
60-100 km/h (s)6,1
80-120 km/h (s)10,6
Spotřeby (93/116 EU)
Město (l/100 km)10,4
Mimo město (l/100 km)5,9
Kombinovaný (l/100 km)7,6
Objem nádrže (l)48
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3885
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1240
Rozvor (mm)2450
Rozchod vpředu (mm)1480
Rozchod vzadu (mm)1460
Pohotovostní hmotnost (kg)975
Rozměr pneu - vpředu185/55 R15
Rozměr pneu - vzadu205/50 R15
Rallye Dakar 2018
Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…