Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: Po úsporných autech přichází úsporné prodejny

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr zavést ‘zelená’ opatření v síti více než 3 000 prodejních míst značky Toyota.

Nová iniciativa spočívá v zavádění náročných standardů v oblasti ochrany životního prostředí, a to u nových i stávajících prodejních míst. Nejprve bude spuštěn pilotní projekt dvou „trvale udržitelných“ prodejních míst ve Švédsku a Francii, která poslouží jako ukázka ekologicky šetrného návrhu a provedení. Toyota se při výstavbě a vybavení prodejních míst zaměří na co nejvyšší úspory energie, vody i snížení emisí CO2. Zlepšení u stávajících prodejních partnerů přispějí ke snížení emisí CO2 až o 12 %, což by se do roku 2013 mělo projevit snížením celkových provozních nákladů přibližně o 10 mil. euro. Počínaje rokem 2009 bude TME každoročně zavádět až 60 prodejních zastoupení splňujících nové požadavky na trvalou udržitelnost.

Ve švédském Malmö proběhne kompletní rekonstrukce stávajícího prodejního zastoupení, v jejímž rámci bude instalována travnatá střecha sloužící jako přírodní izolace v horkých letních měsících. Jedná se o jedno z ekologických opatření, díky kterým by měly environmentální dopady tohoto švédského prodejce poklesnout na polovinu a současně přinést roční úspory v provozních nákladech až 135 000 euro. U nového prodejce Toyoty ve francouzském La Rochelle budou nainstalovány solární panely na střechách parkoviště. Díky nim by se mělo každoročně vyrobit až 200 000 kWh elektrické energie, aby budova vykazovala celkovou neutrálnost z hlediska emisí CO2.

Nové budovy i prováděné rekonstrukce budou podrobeny nezávislému ekologickému hodnocení na základě pravidel BREEAM, což jsou přísná evropská kritéria pro hodnocení trvale udržitelné výstavby a návrhu budov. Pomocí této metody se budou prodejci hodnotit v osmi oblastech: spotřeba energií, spotřeba vody, odpady a materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a blaho společnosti, plus management a doprava.

K vizi trvale udržitelných prodejních míst Toyoty přispějí i ty stávající budovy, ve kterých rekonstrukce neproběhne; pomocí programu kaizen v oblasti energií budou moci vlastníci zjistit možnosti úspor energií a současně snížit náklady díky ekologické správě budov. Toyota v nedávné době dokončila pilotní projekt tohoto druhu u tří prodejců v Německu, kde bylo dosaženo snížení emisí CO2 až o 12 % na základě malých každodenních zlepšení.

TME by do roku 2015 chtěla získat certifikaci ISO 1400 (mezinárodní osvědčení v oblasti environmentálního managementu) u všech prodejců značky Toyota.

Snahy Toyoty snížit dopady na životní prostředí se neomezují pouze na prodejce vozů. Minulý měsíc Toyota spustila aktivity „trvale udržitelné výroby“ ve dvou výrobních závodech ve Francii a Velké Británii. TMMF a TMUK zavedou opatření formou pilotního projektu s cílem splnit do roku 2010 náročné environmentální cíle, kam patří mj. snížení spotřeby vody v evropských výrobních závodech Toyota o 25 %.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
13. 7. 2008 21:06
Re: informace
Je mi líto, ale podrobnější informace o stavbě jako takové ve zprávě nejsou - pokud chceš informace jako takové, dostaneš se ke zprávě jako u jiných výrobců, na jejich domácích stránkách, kde se prezentují a předkládají veřejnosti informace.
11. 7. 2008 17:19
Re: informace
Můžeš mi prosím dát link? Pokud možno v angličtině. Zajímá mě to jako stavba, díky. Jsou tam i nějaké další podrobnosti a obrázky?
11. 7. 2008 17:19
Re: informace
Pokud byste se chtěl stát externím spolupracovníkem a zabraňovat takovým zpožděním jako se to stalo v případě tohoto článku, prosím ozvěte se na můj email.
11. 7. 2008 16:42
informace
Tato informace není žádná novinka. Toyota tuto informaci podala na konci svého účetního roku ve své zprávě, kde je ještě mnoho dalších záležitosti týkající se ochrany životního prostředí po celém světě. Auto.cz nějak nestíhá, se mi zdá. Možná kdyby to vydal VW? Kdoví? >:-[]