Toyota: polovina nových Land Cruiserů V8 pro Evropu skončí v Rusku
Obrovská Toyota Land Cruiser má asi vše, co dnes může zákazník ve třídě největších SUV vůbec žádat. Podle automobilky je vůz schopen téměř všeho, podporuje jej v tom jako už obvykle u drahých vozů Made in Japan nepřeberné množství techniky a elektroniky, ale celek zůstává postaven na klasickém a osvědčeném základě. Ano i nový Land Cruiser V8 má rámovou konstrukci karoserie. Proti velkým německým SUV se Toyota vydá s inovovaným zážehovým osmiválcem 4,7 VVT-i (212 kW, 445 Nm) a se zcela novým vidlicovým osmiválcem 4,5 D-4D V8 (210 kW, 650 Nm), který spaluje naftu. Zážehový motor je standardně kombinován s pětistupňovou automatickou převodovkou, vznětový motor pak se šestistupňovým automatem.Ruský trh dostane upravenou verzi turbodieselu, která má mj. snížené vstřikovací tlaky ze standardních 1800 bar na 1350 bar.
Toyota odhaduje, že se ročně bude prodávat 100 tisíc osmiválců Land Cruiser, z toho 19,5 tisíce zamíří do Evropy. Na ruský trh má jit každý druhý Land Cruiser V8 (cca 9.600 ks), který se dostane do Evropy, což svědčí o obrovské popularitě této japonské legendy v zemi, kterou ještě před 20 lety motorizoval prakticky výhradně domácí výrobky. Přesvědčovat bude robustní stavba, pohodlí, luxus a terénní schopnosti. Pětimístný až sedmimístný automobil má vnější rozměry 4950 x 1970 x 1910 mm, rozvor 2850 mm, pohotovostní hmotnost se pohybuje od 2515 do 2640 kg podle verze.
Toyota Land Cruiser V8 2008 | ||||
Model | 4,7 VVT-i V8 | 4,5 D-4D V8 | 4,5 D-4D V8 (Skandinávie) | 4,5 D-4D V8 (Rusko) |
Motor | V8, zážehový | V8, vznětový přepl. | V8, vznětový přepl. | V8, vznětový přepl. |
Zdvihový objem [cm3] | 4664 | 4461 | 4461 | 4461 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 212/5400 | 210/3600 | 195/3400 | 173/3200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 445/3400 | 650/1600-2800 | 650/1600-2600 | 615/1800-2200 |
Max. rychlost [km/h] | 200 | 210 | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,2 | 8,2 | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 14,4 | 10,2 | - | - |