Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: polovina nových Land Cruiserů V8 pro Evropu skončí v Rusku

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Toyota v těchto dnech představuje evropským novinářům nový Land Cruiser V8. Celosvětový objem prodeje je automobilkou odhadován na 100 tisíc kusů, asi desetina skončí na ruském trhu.

Obrovská Toyota Land Cruiser má asi vše, co dnes může zákazník ve třídě největších SUV vůbec žádat. Podle automobilky je vůz schopen téměř všeho, podporuje jej v tom jako už obvykle u drahých vozů Made in Japan nepřeberné množství techniky a elektroniky, ale celek zůstává postaven na klasickém a osvědčeném základě. Ano i nový Land Cruiser V8 má rámovou konstrukci karoserie. Proti velkým německým SUV se Toyota vydá s inovovaným zážehovým osmiválcem 4,7 VVT-i (212 kW, 445 Nm) a se zcela novým vidlicovým osmiválcem 4,5 D-4D V8 (210 kW, 650 Nm), který spaluje naftu. Zážehový motor je standardně kombinován s pětistupňovou automatickou převodovkou, vznětový motor pak se šestistupňovým automatem.Ruský trh dostane upravenou verzi turbodieselu, která má mj. snížené vstřikovací tlaky ze standardních 1800 bar na 1350 bar.

Toyota odhaduje, že se ročně bude prodávat 100 tisíc osmiválců Land Cruiser, z toho 19,5 tisíce zamíří do Evropy. Na ruský trh má jit každý druhý Land Cruiser V8 (cca 9.600 ks), který se dostane do Evropy, což svědčí o obrovské popularitě této japonské legendy v zemi, kterou ještě před 20 lety motorizoval prakticky výhradně domácí výrobky. Přesvědčovat bude robustní stavba, pohodlí, luxus a terénní schopnosti. Pětimístný až sedmimístný automobil má vnější rozměry 4950 x 1970 x 1910 mm, rozvor 2850 mm, pohotovostní hmotnost se pohybuje od 2515 do 2640 kg podle verze.

Toyota Land Cruiser V8 2008
Model4,7 VVT-i V84,5 D-4D V84,5 D-4D V8 (Skandinávie)4,5 D-4D V8 (Rusko)
MotorV8, zážehovýV8, vznětový přepl.V8, vznětový přepl.V8, vznětový přepl.
Zdvihový objem [cm3]4664446144614461
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]212/5400210/3600195/3400173/3200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]445/3400650/1600-2800650/1600-2600615/1800-2200
Max. rychlost [km/h]200210--
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,28,2--
Komb. spotřeba [l/100 km]14,410,2--

Ondřej Láník
Diskuze (20)
13. 12. 2007 19:35
Re: Bravo!
ano vidím to velmi podobně ... stačí se kouknout na záběry z afriky afgánistánu atp .... v drtivé většině se tam pohybují staré rozmlácené toyoty .... hilux landcruiser ... ani land roverů v africe kolikrát není vidět tolik kolik bych čekal ... nehledě na asii kde jsou toyky v totální nadvládě ... nehledě na to že toyota máod každé své terénní řady i skutečně očesanou do nejtěžších podmínek - HZJ 78/76/7x, od řady 100 je verze HZJ 105, a jsou i LC 120 s atmosférickými diesely .... to nyní nemá ani Land Rover čili v tomto má toyota náskok nad ním :-) ;-) :yes:
Avatar - sparrow1
12. 12. 2007 22:32
Re: ... a druhá polovina se ukradne a skončí v Rusku taky...
A ta polovina z poloviny vybouchne při atentátu ;-\
12. 12. 2007 21:10
král
tak souboj range rover vs. land cruiser začíná nanovo ... bohužel ještě jsem neměl možnost si jej ošahat ale snad se do konce roku zadaří nebo aspoň začátkem ledna ... z fotek z přední části mi přijde takovej nemastnej ale zadní část a hlavně interiér ty se mi dost líbí .... stejně tak nepochybuju o tom že nový dieselový motor bude bomba ... ale na druhou stranu si říkám že se mi stejně líbí více sesterský Lexus LX 570 :*) .. každopádně má u mě mnohem větší sympatie nežli vysoké kombíky jako Q7 nebo X5 :-) ... :yes:
Avatar - Dylan McKay
12. 12. 2007 20:27
... a druhá polovina se ukradne a skončí v Rusku taky...
:-! Nu što!
12. 12. 2007 18:58
Re: OBR
Obrovský auto, teď se mi zdá, že offroady už nejsou a všechno jsou SUV