Toyota představila vylepšenou verzi svých palivových článků
Toyota tento pátek úspěšně otestovala novou verzi modelu FCHV, který je poháněn inovovanými kyslíko-vodíkovými palivovými články. Nový model disponuje díky efektivnějšímu využití elektřiny oproti předchozí verzi o 25% nižší spotřebou paliva. Kromě efektivnějšího využití elektrické energie zvýšila dojezd vozidla nová vysokotlaká nádrž (70 Mpa), která pojme oproti předchozí verzi dvojnásobné množství paliva. V pátečních testech se dvě testovaná vozidla přesunula z Osaky do Tokia a urazila tak 560 km, aniž by musela dotankovávat vodík. Toyota uvádí že během celé cesty byla zapnutá klimatizace, přičemž v nádrži po dojezdu zbylo ještě 30 % paliva. Nový vůz má mít podle Toyoty maximální dojezdovou vzdálenost na jednu nádrž 750 km.
Toyota patří mezi automobilky, které jako první v roce 2002 získaly od japonské vlády povolení ke komerční výrobě palivových článků. Konkurence však nespí. Ke komerční výrobě vozů s pohonem na palivové články se od roku 2012 chystá korejská automobilka Hyundai. Do roku 2012 by rád vozy s palivovými články prodával rovněž americký koncern General Motors.