Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota představila vylepšenou verzi svých palivových článků

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Inovovaný vůz Toyoty, který je poháněn palivovými články, urazí podle japonské automobilky bez dotankování až 750 km. Japonci dokázali dojezdovou vzdálenost zvýšit novou nádrží a účinnějším využitím energie.

Toyota tento pátek úspěšně otestovala novou verzi modelu FCHV, který je poháněn inovovanými kyslíko-vodíkovými palivovými články. Nový model disponuje díky efektivnějšímu využití elektřiny oproti předchozí verzi o 25% nižší spotřebou paliva. Kromě efektivnějšího využití elektrické energie zvýšila dojezd vozidla nová vysokotlaká nádrž (70 Mpa), která pojme oproti předchozí verzi dvojnásobné množství paliva. V pátečních testech se dvě testovaná vozidla přesunula z Osaky do Tokia a urazila tak 560 km, aniž by musela dotankovávat vodík. Toyota uvádí že během celé cesty byla zapnutá klimatizace, přičemž v nádrži po dojezdu zbylo ještě 30 % paliva. Nový vůz má mít podle Toyoty maximální dojezdovou vzdálenost na jednu nádrž 750 km.

Toyota patří mezi automobilky, které jako první v roce 2002 získaly od japonské vlády povolení ke komerční výrobě palivových článků. Konkurence však nespí. Ke komerční výrobě vozů s pohonem na palivové články se od roku 2012 chystá korejská automobilka Hyundai. Do roku 2012 by rád vozy s palivovými články prodával rovněž americký koncern General Motors.

Dan Vořechovský
Diskuze (5)